Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Fuldblod Hedin's Il Divo
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 11:39

Jeg vil gerne lige vise hvad vi arbejder med til hverdag hos os.

Hedin's Il Divo er en 6-års fuldblodsvallak, som jeg købte i sommers. Han var meget rå og havde gået på en fold med sin mor hele livet og kun været udenfor folden, da han skulle til (fuldblods)åringsauktion. Han blev ikke solgt, men fik et "kulturchok" og var næsten umulig at læsse. Siden da havde han ikke prøvet andet end at blive trukket mellem stald og fold samt fået en strigle i ny og næ.

Så Divo var en ung fyr med knap så meget selvtillid og samtidig en glad drengerøv og har egentlig alt taget i betragtning, været en rigtig sød og nem at håndtere efter han lærte at stole på mig (et bånd der opstod meget hurtigt da jeg fik ham hjem).

 

Men han er jo Fuldblod af ren væddeløbsblod og er derfor letantændelig og kan være ret ukoncentreret og er opmærksom på sine omgivelser. Vi har kun trænet aka ca 3 uger og fået undervisning 1 gang. Jeg har dog været på et par kurser for 6-7 år siden, men han er helt grøn. Vi bruger en del tid på at fastholde koncentrationen og jeg måtte bruge noget tid på at få ham ned på jorden og respektere en vis afstand istedet for at sidde i min lomme.;-)

Derudover har vi taget fat på versader og travers, samt lige startet på at flytte skuldre ind/ud og flytte vægt frem/tilbage (første forsøg på video'en).

 

Divo er meget stiv i overlinien, hals, nakke og ganache og det var meget svært for ham at træde ind under tyngdepunktet istedet for konsekvent at træde ind i volten med bagbenet og stive sig rundt som en kørehest. Men på bare 3 uger er han begyndt at træde mere lige -eller endda momentvis træde ind under centrum samt være meget mere fleksibel i hele overlinien.

Der er lang vej endnu men jeg synes han gør store fremskridt og det er tydeligt at se at han bliver stærkere, slapper mere af og bygger muskler op.

De næste måneder skal bruges på at blive mere stærk og stabil i øvelserne og generelt styrke ham.

Hvad synes i om det indtil videre?


Næsten ny Wintec Pro med garanti og ekstra kopjern -NEDSAT til 3800 kr!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=56&i=3459&t=3459

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Videoerne mangler
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 13:21

Ja det var så meningen at der skulle være nogle videoer, det er tilsyneladende umuligt at sætte video'erne herind fra mobilen! Jeg må prøve med en PC i aften!


Næsten ny Wintec Pro med garanti og ekstra kopjern -NEDSAT til 3800 kr!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=56&i=3459&t=3459

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 videoen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 16:14

Video

Så fandt jeg ud af det efter noge timers "roden rundt og famlen frem"! Hvor der er vilje er der vej!


Næsten ny Wintec Pro med garanti og ekstra kopjern -NEDSAT til 3800 kr!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=56&i=3459&t=3459

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Videoen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 16:23

Video

 


Næsten ny Wintec Pro med garanti og ekstra kopjern -NEDSAT til 3800 kr!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=56&i=3459&t=3459

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 nej hvor hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 22:50
Ham havde vi en lille smule i hænder da vi en overgang kom derude. Skønt at se ham igen. Han var sådan en sød forsigtig fyr. Min søster var helt pjattet med ham.

Unghest fra 2011/2012 søges: Hoppe af dressur afstamning med god bevægelse - ej tilredet

ca. 165 cm - Pris: 50.000 - 75.000 kr

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Divodrengen
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 00:05

JanniJ: Han er virkelig en dejlig dreng og jeg er sindssygt glad for ham! Jeg må sige at han er noget af det sødeste og nemmeste jeg haft med at gøre -en større pleaser skal man lede længe efter! Men han er ret så "morpattet" og meget opmærksom på hvad jeg laver og hvor jeg er!


Næsten ny Wintec Pro med garanti -3800 kr!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=56&i=3459&t=3459

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider