Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Foroverbøjet kropsstilling
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 11:34

Hej Alle

 

Jeg har et problem, som irriterer mig enormt. Jeg sidder lidt foroverbøjet i min ridning. Jeg mangler et rigtig godt tip til, hvordan jeg kan komme til at sidde rigtigt?

 

Min fortid: Som teenager red jeg landsstævner i spring på min sportspony og red på højt niveau også i dressur. Jeg havde den rigtige kropsstilling i ridning... Jeg begyndte at tilride heste og dermed også hingste. Og så kommer den klassiske historie om, at man ryger af flere gange på samme dag. Jeg slog mig så meget, at jeg røg på skadestuen med en forventning om, at jeg havde brækket nakken. Jeg havde heldigvis kun forstuet hele ryggen og nakken.. Jeg blev så bange og forskrækket, at der gik 7 år, hvor jeg helt holdte mig fra heste. Jeg turde hverken gå ind til dem i boksen eller på folden. Jeg savnede generalt heste i alt den tid og fik endeligt taget mig mod til, for 3 år siden, at genoptage kontakten til hestene.

 

Jeg har nu fået min egen helt fantastiske unghest, som det egentlig går rigtigt fint med. Jeg har bare problemet med at sidde foroverbøjet i min ridning og forvente det værste, så jeg spænder hurtigt op forudsigende om, hvad der end eventuelt kunne ske ved den enkelte givende situation, Jeg har købt mig en perfect schoulder for at afhjælpe problematikken. Den afhjælper ikke min kropsstilling fuldt ud. Jeg er stadig lidt foroverbøjet i min ridning.

 

Jeg vil gerne hjælpe min hest ved at få den helt rigtige kropsstilling i ridningen. Jeg kender alle foreskrifter om den rigtge ridning. Mangler et ordinær tip til, hvordan jeg kommer videre. Min underviser, som er en super dygtig berider, siger, at jeg bare skal være bevidst om, at jeg skal sidde ret, for jeg ved det jo godt.. Hvilket er nemmere sagt end gjort.

 

Mange tak på forhånd.

 

Den fortvivlende...

0
0
Svar på denne tråd
 
 foroverbøjet opstilling
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 12:44

hej du kan evt overveje at købe en af de der korrigerende elastikker til at korrigere din holdning når du rider, med sådan en på bliver man mere opmærksom på det

0
0
Svar på denne tråd
 
 foroverbøjet
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 14:10

Hm....:-)

I den akademiske ridning ( opstilling ) kipper man jo sin lænd så man ikke belaster hestens ryg. Efterhånden som hesten bliver mere uddannet sætter man sig mere belastende i sædet.

Lidt svært at forklare:-)

Når man kipper lænden kommer man jo til at se lidt "foroverbøjet"/fremoverlænet ud. Hvis man ikke rider akademisk.

I den moderne dressur, som jeg kan forstå du rider, sætter man sig jo godt tilbage og ned i sædet.

Mit forslag er at benytte spejlene i ridehuset,hvis der er sådan nogle.Og så holde øje med din holdning, men pas endelig på ikke at sidde spændt. Det bryder hestene sig ikke om.

Hvis der ikke er spejle, så få en person til at fortælle dig når du sidder ret i sadlen og husk den fornemmelse,så kan du bedre rette dig selv.:-))

 


Mie

Bastian/perfect/pamina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 korrigerende elastikker
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 11:40

Hvor kan man købe disse korrigerende elastikker ?
Jeg har nemlig også en rigtig dårlig vane med at være foroverbøjet i sær i min letridning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 De Bedste Elastikker :-)
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 21:54

www.denintelligentekrop.dk/udstyr/ traeningsudstyr/elastikker

 

Så kan man først slå sig løs med træning hjemme på stuegulvet og derpå tage sin gode holdning med op på hesten


Der Vorteil der Klugheit besteht darin, daß man sich dumm stellen kann - umgekehrt ist es schwieriger!

 

www.sausau.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anden hest?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 16:05

Hvad sker der hvis du kommer op på en anden hest? Vi har en veninde som har kæmpet med sin opstilling i flere år. Hun er opereret for discusprolaps og har i alle kritikker/til undervisning fået at vide at hun sidder skævt. Men efter hun har skiftet til en hest, som er lidt mindre gående i traven, har hun pludselig fået mulighed for at korrigere sit sæde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 16:13

Jeg ville gå efter noget undervisning Gerne ved en cr instruktør.


Vh Githa Clausen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skæv, foroverbøjet
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 09:34

Hvis man sidder foroverbøjet eller skævt, kan en Kranio Sakral Terapeut ofte rette det op.

Behandler selv ryttere.

mvh. Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider