Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Wien jul/ nytår- what to see?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 09:42

Jeg planlægger en jule/ nytårstur til Wien for at se opvisninger på den spanske rideskole. Jeg har set deres opvisninger i Danmark, London og Paris men denne her gang bliver det på "hjemmebane" og jeg glæder mig til at opleve stemningen.

 

Udover rideskolen er der så andre bygninger/ steder/ butikker der er interessante som repræsenterer den gamle østrig/ ungarnske ridetradition?

 

Derudover regner jeg med at besøge Statsoperaen, Mozarts hus og selvfølgelig et jule/ nytårsmarked dernede.

 

Alle input er velkomne- både klassisk/ akademiske og turistattraktioner- jeg tænker at der måske er en del lukket mellem jul og nytår så skal ha undersøgt åbningstider for de steder jeg gerne vil se og lagt et nogenlunde fornuftigt program.

 

Jeg er dernede solo i over en uge inklusive nytårsaften så hører gerne bud på hvordan og hvor østrigerne fejrer nytårsaften. Jeg er helt med på at wiens symfoniorkester er "the place to be" men de billetter var der lodtrækning om i januar 2014 så det er udelukket. Hvor går man hen og skåler nytåret ind og har de fyrværkeri som vi kender det fra København?

 

Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideskolen
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 23:26

Nu har jeg ikke lige været der omkring juletid. Men når du besøger rideskolen, så skal du sørge for at få billet til morgentræningen. Jeg synes personligt, det var meget mere interessant og lærerigt, fremfor at se de klassiske opvisninger. Og så koster det kun omtrent det halve for en billet :-).

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 morgentræning
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 07:19

Tusind tak for dit svar.

 

Jeg har allerede reserveret både morgentræning og guided tour om eftermiddagen een af de dage jeg er dernede. Synes du at det var så interessant at du ku ha brugt tid på at se det mere end een gang? Jeg har masser af dage at tage af og det er primært for at "heste nørde" at jeg er dernede- og som du siger så koster det ikke alverden at se morgentræningen.

 

Hilsen Maria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spanske rideskole
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 19:28

Jeg var en tur dernede i uge 21 i år

 

Jeg havde vist alt for høje forventninger hm...............

Det er et flot sted, bygningerne, hestene, arkitekturen :-)))

 

Vi havde købt billet til morgentræningen, men efter ca. 10 min af træningen var jeg parat til at gå igen.

De hev og sled i tøjlerne, flere bag lod og flere med åben mund

Det kunne ligeså godt være opvarmning til et ganske almindeligt stævne ØV ØV.

Een elev red pænt, men han var også i longe og under oplæring.Flere var haleklemmere og ret fede med fedtdepoter på krydset UF altså.......

Der var ikke skyggen af akademisk ridning.

Jeg besluttede mig for at hvis det var vejen til skolen (over og på jorden )så rider jeg en anden vej.

Jeg holder mig til Bent Branderups vej.

Det var een stor skuffelse.

Hestene var især den gamle type lipier:-)Sådan en vil jeg meget meget gerne ha engang.

Der var et par stykker med meget lange ben, de lignede en DV også deres gang, det var ikke en typisk "lipigang".


Mie

Bastian/perfect/pamina

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider