Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Myler bid roterer
Forfatter: 
Dato:  07-05-2014 20:06
Er der nogen der rider med Myler bid som har oplevet at hesten "roterer" biddet så bidringen vender den gale vej? Jeg har forsøgt at tage et billede men kan ikke nå det. Det er i alle mulige sammenhænge med/uden kontakt osv. Med/uden næsebånd gør ingen forskel.Det er d ring mbo2

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næ, jeg har ingen
Forfatter: 
Dato:  15-05-2014 12:11

Myler og de kan vel kun rotere hvis de sidder for løst i hovedtøjet eller biddet er for langt.

Jeg HAR en hest der kan rotere et alm trensebid med løse ringe (ualmindeligt stort legebarn), hvis han ikke har næserem på - han har så fået et tredelt Baucher

* .... tredelt fordi han så ikke kan få fat i midterstykket med tungen (kuglebid er også fjong her, men kun til de der moser)

*Baucher fordi det er stabilt i ophænget (bruger stort set ikke andet og gider ikke meget dyre bid)
* Hann næserem til at holde det på plads nedefter, ikke stramt

Efterhånden har han gået med den mundering i et par år og har en ngl. rolig mund, men der er lidt vej endnu, før han er på M -niveau = almindelig ridehest (host).

Tidl ejer forsøgte 100 forskellige ting, uden at noget virkede specielt godt - det gider jeg ikke, han må vænne sig til en alm fornuftig optømning.


Sadel er med fuld bevægelighed, gjorden er banan, kiro og massør er fjong og tænderne fikset.....hesten fejler ikke noget...bare et stoort legebarn.

Han er så legebarn, at han her forleden stak hovedet ud under hegnet efter græs lige i hjørnet, hvor der også er en skråstolpe til at holde hjørnestolpen pga fugtig engjord, (hjørnepælen 90 nede/ 12-14 cm økopæl) og så løftede han begge stolper af jorden med sin yndige nakke.....panik, nææh nej, hegnet lå der bare og han havde mærker i nakken bagefter:

Det udløste så et besøg af massøren og han er lidt spændt i overlinien, her en uge senere. TOSSEgøj.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider