Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 sadel til araber
Forfatter: 
Dato:  17-11-2013 18:39

jeg søger med lys og lygter en klassisk sadel, helst bomløs til min araber... eller foreslag til en god sadel, det skal selvfølgelig gøres ordentlig af sadelmager så alt er som det skal være,

men det er jo en jungle derude.

vi er kun hygge ryttere, så den skal være ok i pris, men ikke på kompromis med hesten. Hun skal have hvad hun skal bruge. Hun er gjort rytter vandt i western sadel, og i dag har vi prøvet med almindelig dressur sadel, men det ville hun vist ikke, hun bukkede lidt, tegn på hun er utilpas med den, helt klart så det vil vi ikke prøve igen.

Kan i anbefale noget? Har andre oplevet samme reaktion?

Grunden til at hun er gjort ryttervandt i western sadel, er at rytteren har sin egen sadel med, som ligger perfekt på hende, men jeg føler den er for lille til mig, og den harmonerer ikke så godt med mine ben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 klassisk sadel
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 16:34

Hejsa!
Hvad medden her?den er bomløs, synes man sidder meget godt i den.
issuu.com/kat0810/docs/zenobiasadel

Ellerskig her måske: www.klassisk-dressur.dk/Sadler/ tabid/17836/language/en-US/ Default.aspx

Vh. Tabita

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 21:25

for hjælpen, den første ser vild lækker ud.

jeg har skrevet til lutsitano fyn for at få hende ud og se reaktion på min hest, og ikke mindst mig selv i en klassisk saddel.

western er ikke lige mig må jeg erkende...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg rider
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 21:51

i Zenobia /2-3 stk, Epona/2 stk og Diva/1 stk.

Min erfaring er at de kan tilpasses de fleste heste med lidt hekseri med underlaget og evt en banangjord til de rundmavede.

LÆNGDEN skal altid passe både hesten og rytterens mås og kopfjernet i de sadler som har jern i fronten.....skal passe fortil.

Derudover er læderbomme fleksible og man man få dem til at ligge på mange heste.

 

Jeg kan ikke lide de helt bløde sofapude-bomløse, der er for lidt sædepræcision i dem.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zenobia
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 07:23

Zenobia kan anbefales! Den føles ikke bomløs, men man har en super fornemmelse af hesten og er helt tæt på

1
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 13:27
Mange tak for jeres svar, jeg ser på dem alle , og håber jeg finder noget damen og jeg kan li.
er der andre end mig der har prøvet at hesten reagerer så voldsom på en sadel ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 sadler
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 23:07

Hej

Jeg er selv den lykkelige ejer af et stk. araber og han skal nok orienter hvis der er noget der ikke passer herren. Hvis der er noget på seletøjet der ikke passer går han som en ballarina og begynder at halte. Jeg ved ikke om jeg vil sige det er normalt men der findes en del heste der ikke står afvejen for at gøre opmærksom på der er noget der ikke er behageligt.

Mth til sadle har jeg måtte skifte til en sadle fra flexisadler fordi han er for bred over ryggen til de fleste sadler.

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider