Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Hvem træner i hos.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2013 07:05

Ja det kunne da være lidt sjovt at høre lidt om hvem i træner hos og hvorfor i netop har valgt den træner.

 

 

Jeg skal jo selv igang igen og har kig på et par stykker. Var så i det lokale ridehus, for at tjekke tider for hvornår man kunne komme ude fra og ride. Falder så i snak med en der træner klassisk sørmer om ikke hun er uddannet træner og gerne ville undervise mig.

Så nu skal jeg lige ha kontaktet hende igen, så vi kan få planlagt noget undervisning af mig og hyppen.

 

 

Hun hedder Mette Jensen, er der nogle af jer der ride hos hende?.

 




IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undervisere
Forfatter: 
Dato:  28-09-2013 08:00

Jeg kan varmt anbefale Mette.

 

Hun er en dygtig rytter og teoretisk velfunderet i kraft af sin uddannelse fra Christina Drangel i Sverige.

 

Vi har kendt hinanden i mange år, og hjælper af og til hinanden.

 

Selv modtager jeg undervisning primært på kurser med Hanna Engström og Christofer Dalgren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg og vi har i mange år
Forfatter: 
Dato:  28-09-2013 18:45

redet hos Pernille Gregoire.....

 

.....mit kriterie er at underviser selv kan undervise og uddanne op til S, selv har heste der holder og er vel-musklede.

 

Jeg har redet en del kurser førhen, men er lidt holdt med det, da det er så vildt dyrt ift det vi kan skaffe herhjemme.

 

Vi har undervisning pt. 1 x hver 4. uge hos os i Sorø og er mellem 4 og 8 hver gang.Det har kørt i ca. 6 år, med få pauser.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhhhh der er jo
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 11:52

Jeg får undervisning af

 

Michelle Wolf enggaarden skolen for akademisk ridekunst, da jeg føler at hun virkelig brænder for dette og hun formår virkelig at lytte til rytteren og hesten.

 

Hanna Enstrøm, er meget pædgoisk og med hende lærer man virkelig at føle. og Hun brænder os for dette.

 

Christoffer Dahlgreen, har jeg ikke oplevet endnu men skal jeg imorgen. Han er valgt fordi han virkelig er fantatisk til hans jord arbejde og han virker ekstremt nede på jorden.

 

Bent Branderup, jeg har kun modtaget undervisning af ham 4 gange. Det var noget helt unikt.

 

Jeg vægter undervisere som kan ride alle slags heste, for fine hjælpere og som har Bent Branderups godkendelse. Når jeg vælger undervisere indenfor det Akamiske.

 

Det var faktisk en del undervisere :D hihih

0
0
Svar på denne tråd
 
 undervisning
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 20:32

Liv Tolsager


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Brun Windsor elite 16,5" fit 4

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træner
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 18:45

Jeg får undervisning af Lisette Pelsen. :)

 

Grunden er fordi jeg har lånt en hest af hende, der er opstaldet på hendes gård og inden da, havde jeg en unghest som puttede sig meget, og som jeg gerne ville ride anderledes end det almindelige dressur. :)


Hilsen Helene, nu flyvende med Calip

 

 

 

Sir Toby -29.8.12

Capa's Sandiego -29.7.13

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette - ja
Forfatter: 
Dato:  04-10-2013 14:49

Mette har også de bedste anbefalinger fra mig.

 

Men ellers er der vel bare at sige, at man er nødt til at prøve og se, om man kan lide det.

 

Bliver man HELT uenig med underviseren må man jo stå af og tage hjem......



Kvalificeret hjælp til problemheste

 

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undervisere
Forfatter: 
Dato:  07-10-2013 16:09

Jeg startede med Henrik Halle og han er super når man er total ny til det hele, da han ville have noget pause til familien, forslog han Maja Caspersen og hende har jeg været hos lige siden, snart 5 år, hun kan bare noget med at ligge billeder ind i hovedet på en, så alt ting bliver så let som en leg, så hut jeg visker kaldes det for alexander teknikken, hun er også CR instruktør og forstår virkelig den enkelte rytter og hest :)

Jeg har også været på kursus med Hanna Engstrøm, både med og uden hest og hvor er hun bare en fantastisk dame, alt kan kikse for en og hun kan stadig finde en kæmpe portion plusser frem :)

Og hvis jeg endag bliver millionær vil jeg gerne på kursus med flere andre instruktøre da de hver især har noget som de kan give et større indblik i :)


Hilsen Simone

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 13:01

Hej,

 

Jeg rider hos Maja Caspersen, der er en utroligt inspirerende instruktør og sparringpartner.

 

Min hest har en del lig i lasten sådan rent fysisk, og Maja forstod fra starten at finde præcis den træning, min hest havde brug for, hvilket ikke var at starte forfra på uddannelsesskalaen men nærmest dumpe ned midt i, tage det i små portioner og så plukke lidt til højre og venstre, når min hest var klar til det, og derved udvide repertoiret efterhånden.

 

Efter en god fremgangsperiode står min hest igen med nogle problemer, men takket være Maja er jeg alligevel i stand til at holde den trænet, så dens muskulatur bliver løsnet og holdt styrket, samtidig med at den ikke bliver overbelastet på sine problemområder, og det er guld værd :-)

 

Det ser måske ikke så spektakulært ud, det vi roder rundt med, men ih hvor er det skønt at mærke hesten boble af arbejdslyst under én og stråle af glæde og stolthed, når den har været "ridehest" igen efter en højst upopulær pause :-D

 

En af mine gode veninder, der desværre ikke bor lige henne om hjørnet, er smadderdygtig og underviser også, og når hun er på besøg får jeg hendes øjne på vores træning og nogle rigtigt gode tips, som jeg har megen glæde af.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 12:22

Mette Malene Jensen er super dygtig og er i 2012 blevet udd. instruktør i integreret ridekunst hos Christina Drangel.

 

Se mere på: www.mettemj-klassiskdressur.dk/ page2.php

 

Pøj pøj

 


- Camilla


Med den smukke mule


Showdancer DV386

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tania Mortensen
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 13:49

Jeg rider hos Tania Mortensen. Så hende undervise en fra stalden, for første gang. Det virkede roligt, forståeligt og udfordrende.

Sad på det tidspunkt i rullestol og den eneste motion med hest, bestod i at min kæreste skubbede rundt med mig på skovvejene, mens jeg havde hyppen i snor.

Efter måneders genoptræning kunne jeg skridte ligeud i 10-15 minutter, men var stadig lam i venstre ben og havde store smerter fra ribbenene og ned til knæene. Spurgte Tania om hun ville give det et forsøg, på trods af mine udfordringer. Det var intet problem, for så måtte jeg lære at ride med pisken, ligesom dem i damesadel. Det var en meget anerkendende måde at gribe det an på, og jeg tudbrølede af glæde da hun var kørt, efter mine første 10 minutters undervisning efter mit uheld.

 

Siden blev det til en smuk rejse, hvor jeg nærmede mig mit mål om at kunne ride en galoppirouette på en hånd. Desværre måtte jeg sige farvel til min gode ven for et år siden, men nu er en ny rejse begyndt med en ny baby-hest, hvor Tania selvfølgelig er med fra starten.

 

Tanias måde at anerkende det man kan i forvejen og bygge videre på det, man nu engang har, synes jeg er utrolig rummelig. Hun forklarer tingene enkelt og grundigt, hvis der er noget man ikke forstår, er rosende og er ikke bleg for at skubbe en ud på dybt vand, så man ikke bare nørder rundt, hvis hun kan fornemme at det er det man vil. Fx. er jeg ikke til at træne den mindste detalje i lang tid, hvor min rideveninde elsker den slags. Det har Tania øje for, så hun underviser os på hver sin måde, hvilket bare er super.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider