Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 MIN KAT VIL IKKE SPISE!!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 12:42

Og det er ved at give mig grå hår! Jeg har de her 2 lækre hellig birma'er, en han-mis og en hun-mis, kastreret og steriliseret. Min lækre han-mis er 2 år, jeg fik ham for ca. 5 måneder siden, han har hele tiden været veltilpas og spist RIGTIG GODT! Han spiste alt, og meget, ved siden af tørkosten, fik han tit de der små poser med kød og gele fra feks Royal Canin, tun fra dåse osv osv.. Tørfoderet har hele tiden været af go kvalitet, og meget skiftende, (Hill's, Royal Canin osv), da jeg fik mange "rester" fra min far af, da hans kat er vældig kræsen.


Jeg bestiller noget nyt fra nettet af (Smilla Light), slipper dog op af det andet jeg har, og køber hurtigt nogle små poser tørkost fra Wishkas, indtil det jeg har bestil kommer. Men han-missen brækker sig gang på gang, jeg skynder mig at finde noget billigt, meget neutral foder istedet for, men han-missen er nu gået helt fra foderet. Jeg prøver at komme tun i foderet osv, for at få ham til at spise, men nej. Det foder jeg havde bestilt kom nu for snart 14 dage siden, hun-missen spiser fint, og har ingen problemer haft. Han-missen vil intet røre mere, heller ikke de små gele-poser jeg køber og sætter for sig selv også.. Lige lidt hjælper det, han står ude i køkkenet og vræler på mad, men uanset hvad jeg stiller frem vil han ikke spise det.. Og han har tabt sig meget nu


Jeg fik et råd om at koge lidt lever og skære ud, så afsted med mig til slagteren, købe lever, hjem og koge, skære i små tern og servere, og hvad gør katten?? Står dybt fornærmet ude i køkkenet og vræler, og kigger på tallerkenen med lever. Jeg ku forstå hvis han ikke viste interesse i at være sulten, så havde jeg nok frygtet han var syg og kørt ham til dr. dyr.. Men når han nu blir ved med at stå og vræle efter mad, men bar ikke er tilfreds med noget som helst af det jeg finder frem, hvad hulen gør jeg så??? Det eneste jeg har ku få i ham, har været røde pølser i tern, men det kan han jo ikke leve af for pokker



Jeg har nu ca. 10 kg forskellig kattefoder til at stå, som ikke er tilfredsstillende for herren

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 12:48

afsted til dyrlægen med den.


i mine ører kunne det lyde som nyreproblemer, selvom den ikke er særlig gammel.


der er noget galt, hvis en kat der ellers har været madglad, pludselig mister sin madglæde.


den kan også have en flækket tand eller lignende,- så det gør ondt at spise,- også blød mad


katte er nogle seje bæster,- de piver først når det er RIGTIGT slemt...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 fjghjdfghjfgf
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 13:03

Enig - afsted til dyrlægen.


Når han kalder efter mad og fortsat intet vil/kan spise, så er der givetvis noget fysisk som afholder ham fra, at kunne.


God bedring med ham.




Hesten er vores partner


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 13:07

Åh, så langt havde jeg ikke tænkt! Jeg har straks bestilt tid til dyrlægen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæge nu
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 15:38

en kat må slet ikke går fra maden mere end et par dage før man finder tid til dyrlæge, ved det af erfaring, desværre.


men det er godt du har ringet til dyrlægen, som jeg kan forstå det.


håber din lille mis får det godt igen.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 22:54

god bedring med kræet!


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 12:10

Hej igen :) Ville lige give en tilbagemelding. Missemanden spiste lidt igår aftes, både vådt og tørt. Og ku se der også var blevet spist godt i løbet af natten.


Men til dyrlæge vi kom imorges, og missen er heldigvis sund og rask, og virkede også frisk, ifølge dyrlægen. Han troede også det ku være fordi han simpelthen havde haft maveproblemer med sidste foder, og derfor havde svært ved at gå til foderet igen. Han fik noget mave/tarm regulerende i sprøjte, og jeg fik lidt pasta med hjem. Og nu står missen og guffer mad i sig ude i køkkenet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 14:52

det var godt det ikke var være og at han har det godt


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider