Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 andre end mig der har en dum hund???
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 21:54

nåja dum er måske lidt meget sagt.. jeg har en grand danois blanding, super smuk sød og dejlig og egentlig også meget lære nem, men hun kan ikke forstå mig.

jo når jeg vælger at ignorere hende hele dagen, kun tager hende ud med hård tone, lege ude og ind igen, når vi har leget kan hun ikke forstå hvad jeg "siger" hun ved hun skal gå på min side og ikke trække mig af h til, det kan hun også hvis ikke jeg leger med hende, klapper hende, snakker med hende, bare ignorere hende kkomplet. det kan da ikke være rigtig?? eller hvad?? jeg vil jo gerne nusse med hende og give hende lidt kærlighed, men det kan hun ikke, så kan hun igen ikke forstå når jeg siger, sit, plads eller hvad end det måtte være........andre hunde kan hun fint med hun fungere meget godt socialt, men har ingen form for respekt.. hun tror alle er hendes ven og vil springe på dem, og forestil jer menneskers ansigt når en godt 45 kg hund vil hoppe op på dem.. :D egentlig ret morsomt, men ikke meningen.

jeg er godt igang med at give op, da vi jo tydeligvis ikke kan finde en vej at kommunikere på og jeg kan ikke ha en hund jeg ikke kan være go ved. uanset trick jeg bruger, kan hun ikke finde en mellem vej.

håber virkelig nogen her kan hjælpe mig, jeg ville ikke gerne af med hende...

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 21:58

Det er svært at vide præcis hvor det går galt når man ikke kan se. Måske du kunne lægge en video ind?

Går i til træning?





0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 22:02

nej, træning er planlagt at starte her til sommer, for jeg magter ikke opgaven alene, det gør mig jo ked og frustreret at jeg ikke kan være en " go " hundeejer... jeg passer alt til punkt og prikke og har haft hund før, men dette fænomen har jeg ikke oplevet endnu. jeg vil prøve at lave en video af hende når jeg snakker med hende og hvad der så kommer derefter

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 22:04

hun er kun 1 år,så jeg træner moderat med hende, jeg leger bold osv med hende 2-3 gange om dagen så hun også har brugt sin energi, hun har faste rammer både i mad og alt andet. og intet synes at virke.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 22:06

Hunde kan være meget forskellige og måske skal din nye hund bare håndteres helt anderledes? Bliver hun måske for overgearet når du snakker med hende?

Det lyder godt. Både mht at starte træning og videoen





0
0
Svar på denne tråd
 
 lederen
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 22:18

Hmm okai det er ikke fordi jeg har meget forstand på det, men tænker at du siger hun ikke har respekt ? måske ( bare en tanke) hun ser dig som førehunden men når du så giver hende opmærksomhed og opføre dig som " en på hendes niveau" ser hun dig måske mindre som førehunden ?

altså vores hvalp ved at vi ( mig og kæresten ) er lederen, når vi går tur ( stadig uden snor) venter vi fx aldrig rigtig på ham fordi han skal snuse fordi det ville en førehund ikke gøre og sådan nogle ting.

ved ikke det er bare en tanke der strejfede mig :)

( det er sfl ikke sjovt at du ikke kan lege med hende og nusse om hende, det har jeg ikke svaret på, måske under leg stadig på en måde gøre opmærksom på at du bliver ved med at være lederen og ikke en der er på samme bølgelængde som hende)

Ved ikke om det er brugbart overhovedet .

men god ide at få lidt hjælp så du ikk køre død i hende.. :)

Held og lykke :)


husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ung tæve
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 22:42

Det er svært at sige ud fra en kort beskrivelse af jeres problem, hvor både dit og hundens kropssprog og ageren samt dine træninsmetoder, er noget man må gætte sig til.


Jeg hæfter mig dog ved, at du leger bold med hende flere gange om dagen. Dette er en meget stressende aktivitet for hunde og kan medføre generelt øget stressniveau. Til en start vil jeg droppe al vild leg, som fx løbe efter bold/pind eller trækkelege. Istedet lav nogle søgeøvelser så hund får brugt hovedet istedet.


Hvilke godbidder bruger du til træningen? Overvej om de er "for gode", og det er derfor hun bliver overgearet.


Hvordan er hun indendøre?


Mvh Vibe


Med hundene:


Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd
 
 min første tanke
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 00:44

Min første tanke er, at du er havnet et sted til træning, hvor folk bilder dig ind, at hvis hunden har respekt for dig, så gør det som du gerne vil have det.

Men det gør den kun, hvis den har LÆRT, hvad den skal. INGEN dyr kan lære noget som helst af at blive ignoreret eller fordi man 'agerer' overhund - og det er i øvrigt en meget outdatet træningsmetode).


Så du må igang medn oget rigtig træning. Kig forbi http://www.canis.no - der er MASSER af artikler og brevkasse om træner og svar på, hvordan du får LÆRT din hund det den skal.


Og find så ellers et sted at gå til trænign, hvor de lægger væk på LÆRINGSTEORI og ikke på dominans og hirarkier.




Aristocrat to Pluvinel:

I should like you to teach my son the correct balance between hand and leg. Pluvinel - 'Kind Sir, I havent quite mastered that mysel yet'.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 06:10

Sådan som jeg læser det er trådstarter IKKE startet til træning endnu???





0
0
Svar på denne tråd
 
 lkjsdflkjsdlkf
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 10:38

mener jeg heller ikke hun er ?

Der ud over hvis du ikke overhovedet ikke agerer som overhovedet tror jeg ikke på at man kommer nogen som helst vejne. Og det er om det er "outdatet" eller ej. jeg tror på den tager styringen hvis du ikke gør, det gør hanhunde hvertfald om en hundhun ikke gør ved jeg ikke


husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 slækdslædk
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 10:49

PS. når jeg siger man skal være lederen mener jeg altså OVERHOVEDET IKKE at man skal slå eller skrige af hunden. :)


husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 10:54

1234567: Hvad mener du så, at man skal gøre?





0
0
Svar på denne tråd
 
 ljdklsajd
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 11:36

Hmm selvfølgelig vise hunden respekt som man selv ønsker det, men den skal også vide hvad man ikk vil finde sig i, ved at sige med en bestemt tone "nej". men jeg tror en god træner vil kunne hjælpe hende med at være bestemt med respektfuld. så er tror jeg at hunden vil vise hende respekt og acc. at hun bestemmer.

OG nej jeg gider ikke jordes, fordi jeg giver min mening. Vi har allesammen forskellige måde at opdrage vores hunde på, og der er ikke kun én måde at gøre det på.


husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smid "lederskabet" ud.
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 13:17

De fleste trænere (ihvertfald de dygtige) er heldigvis ved at være gået væk fra tanken med at "hunden klatrer op ad rangstigen", "tager føringen" og hvad der ellers bliver snakket om.


Nøgleordet i træning er IKKE lederskab, men derimod samarbejde og TILLID.


Men nej, som jeg læser det er trådstarter endnu ikke begyndt træning - selvom det garanteret havde "givet pote" at have fulgt hvalpe- og unghundekurser.


Mvh Vibe


Med hundene:


Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd
 
 dum...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 13:31
Synes ikke det er fair at sige, at din hund er dum. Det er de færreste der decideret er det ;) men måske den ville forstå dig bedre hvis i taler samme sprog, hundesprog. Her vil en dygtig træner kunne hjælpe.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 13:49

1234567: Hvis det er JA-Nej øvelser du taler om så er vi enige, men det er svært at læse hvad du præcist mener.

Hører nu heller ikke selv hundetrænere tale om lederskab.....





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja og Nej
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 14:22

ja, mener den skal vide "nej det vil jeg ikke have du gør" og " ja hvor er du dygtig," den opførsel er god, den påførsel er dårlig. Jeg mener det er os som ejere, der skal være den der lærer hunden hvilken opførsel der er forkert og hvilken en der er rigtig. Altså i mine øjne vise hunden hvem der er "lederen", ved at vise hvilken opførsel der er okai og omvendt.Og det gør jeg på så simpel en måde ved at sige på en bestemt måde "Nej" og roser når han ja gør noget godt. Jeg mener Overhovedet ikke at man ikke skal vise hunden respekt og samarbejde med den. Men hvertfald Min hund skal vide at det er altså mig der bestemmer, og det er bare sådan Jeg opdrage min hund, altså ved at vise at vi er venner, men jeg er stadig dens "mor" kan vi også kalde det istedet for leder. Jeg siger ikke at det er den perfekte måde, men hos os virker det.


husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 14:25

Helt i orden. Ville gerne have dig til at uddybe da jeg tror andre i tråden misforstår dig





0
0
Svar på denne tråd
 
 lwjlskj
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 14:39

Ja det kan godt være de har :) det er også viiildt svært nogengange at skrive det man vil sige så det er forståeligt. :) Men vil give en anden ret i at hundetræning fra hvalpeår og ungdom ville have hjulpet. Men det kan man jo ikke gøre noget ved nu :)


husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 suirfghjkæl
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 12:28

Det kunne godt lyde som om, at hun skal have stimuleret sit hovedet en hel del, mere end hvad hun får.


Prøv f.eks. at lave noget sporsøgning. Lad hende arbejde for at få sin mad. Og sådan nogle ting, og så lad være med at lave for meget fysisk træning.


Min egen hund har nemlig også været sådan, og det viste sig så at hun var overstimuleret. Og der er det meget vigtigt at lave en masse hvor hunden skal bruge sit hoved. Skriv en privat besked, hvis du vil have uddybet nærmere. Har en del erfaring med det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dum hund
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 21:49

eller??


Da jeg først læste dit indlæg med at ignorere hunden, blev jeg helt forarget, indtil jeg havde læst det hele, så tror jeg godt at jeg ved hvad du mener..


Hvad med at ignorere hunden, og gå tur med den, og så lige inden den skal ind, leger i som belønning??


Eller dele turen op så der er en tur med leg og en uden, så den ikke bliver forvirret...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider