Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Får og hegn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2020 08:20

Vi vil gerne have et par får eller 4 til at græsse nogle grøntområder på vores gård.

Vi vil gerne kunne flytte lidt rundt på dem, så ønsker at hegnet ikke er alt for permanent og arbejdstungt at sætte op og tage ned.

Er der nogle der har ideer og erfaring med med "mobilt" hegn, lovkrav om hegn, type og godkendelser?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fårehegn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2020 20:13

Prøv at kontakte hegnsbutikken eller podahegn - hvide plastpæle og tre trådruller på stander med polytråd - let at flytte og rulle op og ud.

Måske kan du købe noget brugt. ( harlige set flere på DBA)Husk registrering og øremærker( besværligt men lovpligtigt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overvej dog....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2020 20:03

lige, at får er forsynet med en kraftig og isolerende pels, der ofte stiller lidt større krav til hegning, end de flytbare pæle og polytråden lever op til...

 

Jeg er stor fan af kombinationen til mine heste - men kun som opdeling indenfor et mere sikkert yderhegn.

 

/Dorte

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor vigtigt er det, at de bliver på...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2020 07:17
Hvor vigtigt er det for jer, at de bliver på folden og ikke går ture udenfor folden?

Da jeg var barn havde vi netop ovenstående hegn om folden og et par får.

Egentlig var det meget velfungerende for os. Eller.
Det dækkede vores behov.

Men, fårene kunne da rende ud, hvis de ville, især der hvor der var et par ekstra centimeter fra nederste tråd ned til jorden.

De skænkede hovedet og løb under. Tråden rullede hen over ryggens pels. De fik ikke stød.

Nu betød det jo bare, at de gik omkring mellem bygningerne og kiggede på os børn lege på græsplænen.
- Men - VIGTIGT - kan får komme ud af deres fold, er det vigtigt at de ikke kan komme hen til korn og andet kraftfoder for de kan blive frygtelig syge af at få for meget kraftfoder på en gang.

Hvis det er vigtigt for jer, at får bliver på deres fold ville jeg sætte et kraftigt trådhegn yderst, såkaldt vildthegn. Og så evt supplere med elhegn for at kunne dele engen op i varierende sammensætninger af folde.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider