Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Mine andre katte- MIIJAAV!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 00:53

Jeg fik mine to mest aktivt "bestemmende" katte aflivet den 18/6- og tre uger efter døde en anden kat af sig selv.

 

Men de resterende 8 MIIJAVVVER, så det er anstrengende! Hvorfor gør de det?

Det har de altså ikke gjort før i større stil, jo en af dem har altid lydt som om man trækker hans følrhår af et ad gangen, men han er faktisk blevet mere stille.

 

Jeg troede, det ville blive nemmere med færre katte- men nu kommer de drypvis og vil have vådfoder, og tørkost. Så jeg skal fodre 8-10 gange om dagen, fremfor kun to. (der går fluer i vådfoderet her i varmen, så det kan kun serveres i små portioner).

 

Og så MIIIJAAVER de, så mine øren krøller sammen. De vil gerne snakkes med, men de mijaver højt mens de aes.

 

Kalder de. på dem, der er væk?

 

Den ene af dem, der er væk, var den der sad og ikke kunne holde sin kæft, når hun fik godbidder: "Næ, er det til MIG?!"- så de andre kom rendende ved lyden. Så de også fik! ;-)

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen slagsmål
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 00:59

Jeg havde været mere nervøs for om de ville slås, når der skulle etableres en ny rangorden. Men det skete ikke! Dog har lille Sorte og Pølse overtaget jobbet med at strinte på affaldsspanden mv. Og Anton virker som om han keder sig, nu der ikke er katte at stirre skævt på, som forsøger at gå i flæsket på ham. (Han var en provo!).

 

De er neutraliserede, så det der spray/strint på ting- kan vi ikke lugte. Men kattene kan.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uro i flokken
Forfatter: 
Dato:  26-09-2019 17:16
Tror du ikke bare det er et udtryk for at der er uro i flokken efter to er døde?
Og de mangler måske den der plejede at miave?

Jeg er ikke sikker på jeg ville kunne holde til så mange katte og så meget uro...

Tænker du bliver nødt til at lave en rytme og hverdag du kan holde til. Så tilbage til mad to gange om dagen, og ellers må de have tørkost!

Er det indekatte? Måske der skal se lidt aktivitet?? Neutraliserede katte bør ikke strinte i min verden?

Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lykkedes så
Forfatter: 
Dato:  18-11-2019 00:23

At de ikke mijavede så meget mere. (Men jeg har mistet to mere)

 

Men Pølse er en pind i måsen, for hun skal have et-eller-andet guffer/foder 4 x så tit som de andre! :-D Hun sidder og MIIIJAWER!

De andre kan sagtens nøjes med tørfoder, og guffer på udvalgte tidspunkter.

 

Men Pølse vræler efter dåsefoderet, og så kan de lynhurtigt spotte om, man åbner en dåse, en pose med guf ellerde der guf i stænger.

 

Jo de mangler jo nok Pind, der aldrig kunne tie stille, når hun fik noget: Næh, er det til Mig? Mijaw!

 

Jeg savner dem- rigtig meget! Især Pind. Men nu har jeg så kun 7 katte.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider