Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Sikke da noget FIS (Rottweiler)!!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:32

Hvorfor reagerer mange folk, når man siger at man har Rotweiler? Vi har haft Baloo i 6 mdr. (han er 8½ måned gammel nu) og har et par gange hørt, at folk har sagt, at nu skulle de ihvertfald ikke hjem til os mere og at Rottweilere var FARLIGE! Og nu er Baloo jo også en hanhund (ikke kastrat) og han skulle da både være aggrassiv OG enorm dominerende, men nææ, det er han da ikke!


Jo, en Rottweiler kan være en aggrassiv hund, men kommer helt an på opdragelsen af den! Hvis man sætter sig ind i hundens behov og trivsel, får man sgu en kanon god hund ud af det! Ikke nok med, at han er kærlig og enorm god af sig, men han passer godt på os herhjemme da!


Der er masser af fordomme med sådanne hunderacer, da det jo nok er dem man hører mest om i aviserne, men burde det ikke være ejeren, der skulle jordes i stedet?



Andre der har oplevet noget lignende?


Mvh Monika

0
0
Svar på denne tråd
 
 næææ...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:39

Men jeg tror problemet ligger i, at der er folk der anskaffer sig rottweiler, der ikke har erfaringen til at opdrage en hund som en rottweiler, for det er jo ikke just en labrador hund , har selv en førstegangs hund, og ville aldrig drømme om at købe en rootweiler, da jeg ved det kræver en hel del erfaring om opdragelse, så derfor har vi valgt en god gadekryds :0)og det går bare rigtig fint :)


Tror du ikke nogle mennesker der køber rottweiler + kamphunde , fordi det er in , og en potensforlænger ??

Nu må I virkelig ikke misforstå mig, for jeg ved godt det ikke er alle der køber rottweiler af den grund, men jeg syntes bare man ser tilfælde, hvor man tænker det er da vist for at vise frem osv.


Ret mig endelig hvis jeg tager fejl

0
0
Svar på denne tråd
 
 kingsland
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:40

jo man, kender nogle par stykker der har rotwiler, og de er bare SÅ dejliige.

det kommer jo an på hvornen ejeren opdrager den


Cami||a

Rigtiige Ryttere

Rider Med

Kingsland

Elsker Lambada




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja da...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:41

og der går jo sjældent røg af en brand uden at der er ild.


Det er selvfølgelig trist at folk ikke vil se dig fordi du har fået rottweiler, men så må du jo bevise at han er velopdragen og fornuftig og min personlige mening er at man kommer længst med at erkende, hvilken type hund man har.


En rottweiler er IKKE en nem hund og det er ikke en hund, der kan sammenlignes med enhver anden hund. Tror man det, lukker man øjnene for nogle realiteter.


Jeg har selv hunderacer, der er mere eller mindre berygtede, men jeg forholder mig til det og gør dem ikke til mere pussenusse-dyr end de er. Dvs. de er pussenusse-dyr udadtil, men som alle hunde har de deres instinkter og adfærd, der afspejles af deres race og oprindelige formål og det skal man respektere og opdrage ud fra og ikke bare ignorere.


Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fvnsbdæbvjfroæb
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:41
Vil lige slutte af med, jerg syntes en rottweiler er en utrolig smuk hund, men ikke en hund for mig.. det er jeg slet ikke erfaren nok til... Mit gadekryds som slikker mig i øret om morgen er fint fint for mig hehe
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja... fordomme
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:51

er noget træls noget.


Tror meget af grunden til at man hører om Rottweilere der har overfaldet nogen, og som er dominerende, er at disse hunde er havnet i de forkerte hænder... Altså som potensforlænger for en eller anden vatarm, som ikke selv har rygrad.


Det eneste jeg har oplevet med Rottweilere er at deres kvindelige ejere bliver mere eller mindre småtossede når de får sådan et kræ i huset... Og pludselig må og skal eje alverdens ting med Rottweilere på, pisker en stemning op om fordomme mod Rottweilere og så videre (Det kan jo så godt være at jeg bare har været uheldig med mit møde med Rottweiler-kvinder)


En rottweiler er en dejlig hund i de rigtige hænder.


Zamangah







Welsh hoppeføl og kåret Welsh Mountain hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 fordomme ja.
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:51
Ja, man hører jo meget. og i og med at det også ofte er af den slags hunde, der bruges som vagthunde div. steder, hvor de kommer til at fremgå som nogle gale bæster. ja så bliver folk mere forsigtige og negative over for dem.

Har ikke selv rotweiler, og kender heller ikke nogen som sådan, der har rotweiler. men har de sidste 2 somre hjulpet i en hundepension, hvor vi har haft rotweilere på pension.
-Og ja her ser man tydeligt, at det har med opdragelsen at gøre. der var bl.a en rigtig arrig en, som nærmest overfaldt den nærmeste hund, hvis den så det mindste snit til det. Så var der og en som også umiddelbart virket lidt småfarlig, idet den snærrede efter os alle, men det var dog bare noget overflade noget, for så snart man fik snor på den. og kom ud og gå, så var den sød, måske ikke den mest selvskabelige, men den var ikke gal.

Men så var der også et par kæmpe hanhunde, som kom fra samme sted, og de var simpelthen så gode og rare som dagen er lang, de kunne ligeså godt have været et par gamle rolige labber (som jo er kendt for deres gode gemyt) men de var så rare, og det var bare en fornøjelse at have dem.

Men ja, det afhænger bestemt af opdragelsen. Men se det fra den lyse side, din risiko for at få indbrud er garanteret faldet drastisk siden. Det kan jo skræmme meget, hvis man har en kæmpe hund gående -især hvis folk betegner den, som værende af gal herkomst.

Lykke med Linepigen og Sille
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu vi snakker
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 15:22

Rotweiler, som er en hund jeg personlig mener er super dejlig (har dog ikke en selv, da jeg gerne ville starte "karrieren" som hunde ejer, med en race som ikke krævede helt så meget erfaring)

Men vil gerne have en, en skønne dag.

Så er der nogle af jer der ved, hvor på sjælland man kan købe dem og i hvillken pris klasse de ligger.???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har en
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 15:57

af slagsen gående herhjemme, har haft Rottweiler i nu snart 15 år.

Og det er de dejligste hunde, jeg nogensinde har haft.

Først havde vi Sigga, en tæve som blev næsten 11 år, og nu har vi hendes søn Valde. og han er snart 9 år. Han går og passer på hele gården, om dagen kan folk komme og gå som de har lyst, men om aftenen, efter mørkets frembrud, skal der ikke køre eller gå nogen om bag ved, for så skaber han sig, så vi nok skal komme ud og se hvad der er i gære.


Når Valde ikke kan mere, skal vi have en ny, helt perfekt ville det være, hvis der var en hunhund, han kunne parre, og vi så fik en hvalp efter ham.




Med venlig vrinsk
Helle


Havre sælges


Søges:

Halv/helpart til 11 årig Oldenborghoppe

Halvpart til 14 årig Oldenborgvallak




0
0
Svar på denne tråd
 
 Rottweiler
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:22

Selvfølgelig kommer det helt an på hvordan en Rottweiler opdrages, men det kommer også meget an på hvordan de er avlet.


Vores kære naboer har Rottweiler.

Den første de havde var en dejlig hund, han blev uheldigvis kun 6 år, men skøn det var han.

Så fik de nr. 2 fra et andet sted, en han, Han var 3 måneder første gang den gik til angreb på dem. Han blev 1½ år, så turder de ikke have ham mere.

Den de har nu, en tæve, efter samme forældre er nu 9 år og hun har gået til angreb på ham 3 gange.

Hun er den sidste der er tilbage af den stamme da alle hvalpe inkl. forældre alle er aflivet pga. de var aggresive.


Ejeren af forældrene har fået dom på at avle, da de avlede voldlige hunde, hvis man kan kalde det det.


Så selvom opdragelse kan gøre meget kommer det også an på hvor de kommer fra.




0
0
Svar på denne tråd
 
 endnu et medlem til den klub
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:23

Ja tak det kender jeg udmærket.

Vi har for snart 3 ugers tid siden anskaffet os en Rottweiler hvalp.

Og næsten alle vi møder har røv travlt med at fortælle os hvordan vi skal træne den/foder/lufte den osv osv osv osv


Vi HAR sat os ind i racen. Og jeg havde Rottweiler tæt i min opvækst. Så jeg kender da en del til racen. Og vi har begge (min forlovede og jeg) læst bøger om racen. Inden vi anskaffede os Primo.


Standard spørgsmål og kommentare vi må hører på:


Har i haft Rottweiler før? Mens der kigges meget skeptisk på en.

I ved godt hvad de kræver ikke ??

Den kræver altså meget plads

Har i tid til sådan en "slags" hund.

Er i sikker på at i har valgt korrekt?

Kan den med jeres forhenværende hund ??

Kan den med jeres kat ?

Hvad når i får børn ? Skal den så aflives ?


Osv osv osv alt for træls at skulle ligge øre til.


Come on det hænger os langt ud af halsen


At udvige familie med en Rottweiler har været planlagt i flere år. Så det var 100% planlagt anskaffelse, og ikke et impuls køb som alle åbenbart tror han var.



Det er vores hunde Basse og i baggrunden sidder den omtalte Primo. Nu er missen desværre ikke med på billede. Ærgeligt da det faktisk er blevet Primos ynglings legekammerat.



Må jo nok også heller tilføje at vores hus er på ca 145 kvm og vi har en have på ca 60 kvm så vi HAR altså pladsen til at "måtte" være hundeejere Og jeg er "hjemmegående" så Tiden HAR vi skam også.

Og næste søndag skal lille Primo begynde til hvalpemotivation i Bording. Så han ikke ender med at udvikle "kamphunde-opførsel"



Tænk hvor mange mennesker der gå glip af denne skønne race fordi den er misforstået som familie hund.. Se evt det indlæg Rottweiler som babysitter



Mvh
Henrietta Joye & snart Lobbe

IKKE er medlem af rygklapperklubben (RKK)
medlem af "Hysse-klubben"

R.I.P Girl Of Beauty 01.04.2005
Dyr er ikke et legetøj men et ansvar DIT
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:39

bare det er lækkert, at de har fået lov at beholde deres haler. Jeg tror mange ikke-hale-hunde er blevet misforstået både af mennesker og andre hunde.

Og hvor er en rottweiler dog blevet smuk, efter den har fået hale.



OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja den kender jeg godt
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:47

Den kender jeg! Jeg får tit kommentaren:" nææh en fin labrador du har der! "(el.lign) når folk så høre hun er en blanding af schæfer/dobermann er det ikke sjældent at folk tager hånden til sig eller bakker væk... og Nova forstår det ikke...og jeg bliver sgu ret trist.MEn det er jo uvidenhed.



***

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

***

Citat: Garfield.



0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke for at blande mig
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:52

Hvad ved du om hvordan din hund er når den bliver voksen.

Det er en stor hund og den er sent voksen.

Der er ingen der siger der sker nogen stor ændring, men den kan jo nå det endnu.

mine mindre hunde ændrer sig ved 9 måneders alderen, så du har måske noget tilgode.


The one and only.
0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:52

Smuk hund du har dig der Fia

Og til Moni,jeg synes du skulle skrive igen om et par år for du kan umuligt vide om din hund bliver en dominerende basse eller for den sags skyld agressiv! Han er jo kun en stor hvalp!


Formidling af spanske heste direkte fra avler.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja ingen er
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:52

bange for min Rottweiler


Men da jeg boede og arbejde på en gård, kunne man bare ovre hos naboen tydeligt se forskel på om hunden var trænnet elelr ej..


Tæven var noget af det sødeste, ja den gøede når man kom, men så stak man bare hånden ned til hende, så vilel hun hellere aes end at bide..


Hannen gjorde ikke mennesker noget, men for alle andre dyr var han livsfarlig..


Han angreb mine ponyer, bondens køer og kvier, og var tæt på at angribe min venindes hund, og også den anden nabos hund..


Han var tydeligt ikke ordenligt trænnet, mens tæven var det..


Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere

0
0
Svar på denne tråd
 
 åstrup...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 17:06

rideklub hvor jeg arbejder har en stor rottweiler hun. Og hun er noget af det sødeste! man kan gå rundt og faktisk være ret så agressiv omkrinhg hende og hun gør ingenting. gør ikke engang. det handler om opdragelsen. :-)




:-) MVH Alis :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen i klubben...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 17:31

Eller snarere sagt i min storebror's klub - for han har nemlig også "tilladt" sig at købe en rotweiler.


Nu er det så det, at min bror har været både militær og privat hundefører, og i den forbindelse over en hel del år haft i alt 3 hunde. 2 store rotweilerhanner og en schäferhan.

Se det var jo helt i orden, for hundene var et "arbejdsredskab" og min bror var single.


Så fik han en kæreste, som havde et lille barn. Og meget hurtigt røg schäferen op at bo i en boks hos militæret. Min bror stolede ikke på, at den ikke kunne finde på at gøre barnet noget

Rotweileren beholdte de hjemme, fordi den var bare det helt store pussenussedyr for den lille pige. Hun lærte at gå ved at holde fast i Dosus pels, og så gik de "tur".


Når men der er så gået en hel del år, og min bror fandt en anden pige - uden børn.

De har boet sammen i en del år, og nu ville de så gerne have hund. Og så faldt valget på en Rotweiler.

Og se NU er der så ingen der forstår min bror - fordi nu er han salgschef i et stort internationalt firma, og kæresten er tandlæge, og hvad skal de med en "kamp-hund"/"bistands-pony", hvordan når de nu en gang får børn og bla bla bla


Jeg kan love dig, at han er led ked og træt af at skulle forsvare sit og kærestens valg af hunderace !


Så der er nok ikke andet at gøre, end at opdrage hunden superdupert, og så ellers fortælle folk, at der er flere som bliver skambidt af golden retrivere, end af rotweilere - omend de sikkert ikke vil tro jeg.


MVh Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo jo...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 17:31

...og nu vil jeg så lige fortælle at Monis Baloo slet ikke er aggressiv, hun var forbi herhjemme med den en dag...men Baloo blev simpelthen jaget op i et hjørne af vores lille Gandi (dansk-svensk gårdhund)


Mange anskaffer sig desværre en stor og frygtindgydende hund der KAN være farlig for at ophøje sig selv til en stor karl...det er desværre dem der giver mange hunderacer et dårligt ry.



Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre





0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Jean39
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 17:35

Ja og så TV.. hvor mange gange ser man ikke røvere blive jagtet af rottweilere og dobbermann'er??


De er MEGET sjælendt man ser programmer hvor de er søde.. tror kun jeg har set det i hunde på job, og få gange på animal planet..


Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja ja...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 17:38

Nu er det ikke kun min hund jeg snakker om.. Men generelt!! Går til hundetræning, og der er også et par rottweilere..


Men tror nu ikke "det kommer" ved Baloo! Så havde han nok lagt op til det! Og når man ved, hvordan man skal takle det, så skulle det ikke gerne komme...


Nu er vi jo ikke de mennesker, der går og slår hunden osv. han ved hvor hans plads er, og den er under os! Og så længe vi træner ham efter de principper, som vi har lært, så tror jeg skam nok han fortsætter hans gode gemyt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 17:51

Min far har altid haft rotweilere, vel ialt 4 stks, 2 hunhunde og 2 hanhunde gennem årene. Der har ALDRIG været problemer med dem, de har alle været nogle store nussehoveder og meget børnevenlige. Han har altid lagt meget vægt på deres opdragelse - og ja især hanhunden skal vide hvem der bestemmer og i teenageårene prøver de lige af hvem der bestemmer. Hvis hunden ved hvem der bestemmer og får den kærlighed og omsorg er det i mit hoved en fantastisk familiehund - og en dejlig vagthund. Det er ikke hos min far der sker indbrud!


Jeg har selv haft en rotweilertæve, men hun havde temperamentsfejl, var meget nervøs udenfor hjemmet, men meget dominerende hjemme. Selv rotweilerklubbens træner måtte opgive hende efter 2 år. Første gang hun så mig i øjnene, løftede øverlæben, viste tænder og knurrede helt nede fra maven - og vedblev at stirre mig i øjnene da hun fik skæld ud, blev beslutningen taget - hun skulle aflives.


Dette havde intet med hendes race at gøre, uanset hvilken hund som har disse problemer bør efter min mening aflives - inden ulykken sker. Det gælder alle racer.


Skal jeg have hund igen kunne det sagtens blive en "rotte"


Èn gang fuldblod - altid fuldblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fancy at diskutere rottweiler??
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 18:38

Synes der har været nogle tråde på det seneste om rottweileren...


Det hele kan faktisk tilbageføres til medierne, som er medvirkende til at piske en stemning op. Jeg har læst, at den hunderace der tegner sig for flest bid, er golden retrieveren! Men DEN hører man sjovt nok ikke noget om i medierne.


Vær objektiv, opsøg din viden selvstændigt, og lad for guds skyld ikke Ekstra Bladet og B.T. være din daglige nyhedskilde. For der bliver du vildledt!


En rottweiler er for mig en hund, som kræver en engageret ejer, som vil lægge det hårde arbejde i den, som den kræver. Spor, bidearbejde etc.


Jeg vil aldrig selv have en rottweiler - jeg kan ikke lide at være uvenner med min hund ;-) Pjat - jeg har ikke den nødvendige viden og tid til at behandle sådan en hund som den har krav på.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeber,
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 18:49
.. den undersøgelse du har læst om der er fra 90érne hvor golden retriver toppede listerne som den mest populære hund.Før den var det collien (fulgte serien Lassie) efter den blev det foxterrien og westien, så var det dalmatineren(101 dalmatiner-bølgen), nu er det kamphunde og så småt er det de små toy-hunde som de kaldes, chihuahua og lign. Flest bid ifølge statestikkerne følger som regl toppen af mest solgte racer, ganske simpelt fordi der er mange af dem og de ender hos folk der køber hund fordi den er populær, ikke fordi de har en interesse hvad de rent faktisk har købt. Dette leder til misforståelser og så har vi problemet...

***

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

***

Citat: Garfield.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fia...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 18:51

Hvor finder du det henne?


Spørger af nysgerrighed...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørte det
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 18:54
på et kursus i DKK for et års tid siden.*S*og et eller andet sted er det vel også lidt logisk...*S*Det gav ihvertfald mening for mig...men okay det er ikke ligmed det er logisk

***

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

***

Citat: Garfield.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg syntes det lyder logisk
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 18:57
for ALLE hunde kan blive bidske hvis de ikke trænnes ordenligt..

Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommentar...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 19:05

Lige en kommentar fra en anden vinkel.


Når man arbejder på en dyreklinik oplever man ofte dyrene fra en lidt anden side.


Jeg har intet særskilt imod Rottweilere (eller andre af de fordoms-belastede racer).

Der kommer mange dejlige eksemplarer af racen, som er de dejligste familiehunde derhjemme. Desværre sker det jævnligt, at når de bliver indlagt og ejeren går, skifter de sind og bliver vanskelige at håndtere for personalet. Selvom man lige har ligget på gulvet i receptionen og nusset med den, løfter den nu gardiner, så snart man nærmer sig buret eller kommer til at kigge den i øjnene.

Det skyldes i de fleste tilfælde utryghed og angst ved at være "alene" et nyt sted, men det gør nu arbejdet mere vanskeligt.


Det er også en af de racer, hvor der ind i mellem bliver aflivet en ganske ung hund, fordi den har taget magten i hjemmet. Uden at fornærme nogen; en Rottweiler er ofte en "enmandshund", dvs. at den har én person i husstanden, den anser for at være leder, mens den i virkeligheden føler sig "over" resten af familien.

Dette bliver ikke et problem før der sker en konfrontation og hunden føler sin integritet truet af en person, den egentlig mener er lavere i hierakiet.


Dét kan f.eks. udmønte sig i, at manden er bortrejst og konen har en konfrontation, der ender med at hunden bliver truende og udviser aggressiv adfærd.


I princippet kan alle hunderacer tage magten, men jeg mener, det er vigtigt, at man har sat sig ind de forskellige racer og er sig bevidst om, at magt-trangen er mere tydelig hos nogle racer og aggression således ligger latent og nemmere at "tænde".


Tro mig, i mit arbejde har jeg også mødt Retrievere, gravhunde, Terriere og alle mulige andre racer, der har udvist aggression, men jeg må tilstå, at Rottweileren er pænt repræsenteret.


Dette må ikke misforstås som en fordom overfor racen, fra min side, da situationen når dyret er et fremmed sted og uden sin ejer jo er speciel.


Mange Rott'er "brummer", "snakker", "hyggeknurrer" - også når de leger. Som Rottweilerejer er det nødvendigt at forstå folks reaktion herpå. Du kan sagtens sige til folk, at det ikke betyder noget, at den ikke gør noget, men det kan virke ganske skræmmende for de fleste - og specielt ikke-hundekyndige, at der står 50 kg muskelbundt og brummer.


Sagen set fra en anden vinkel - fordomsfri - objektiv -


Badusen


- Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dræberhund...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 19:07

blev min rottbasse faktisk kaldt/råbt af en vanvittig bange mand nede i skoven for lidt tid siden.


I vores nærliggende skov må hundene løbe løs, så det kan undre mig helt eventyrligt, at man lige netop vælger at kælke der med sine børn, istdet for i de masser af andre skovområder, hvor der ikke må løbe løse hunde, hvis man er angst for hunde.


Jeg kommer roligt gående med mine hunde ( 2 cockere og min rottweiler ), da en kælk med en lille dreng kommere kørende lige ned i hovedet på rottweileren netop som hun er drejet om et hjørne. Jeg havde netop undgået området med de gængse kælkebakker, for ikke at komme i en sådan situation.


Min hund bliver meget overrasket over at få både en kælk og en dreng kørende ind i sig og hun standser op, men da drengen hopper af og løber, løber hun efter et par meter til jeg kalder hende til mig. Hun tror, han vil lege, da vi har plejebarn, en dreng, der elsker at lege med hende. Jeg kalder hende naturligvis til mig, straks jeg ser det, men bliver nærmest overfuset af en rasende far, der skriger op om, at jeg STRAKS SKAL tage den hund i snor. Da er den for længst på vej videre, og jeg siger til ham, at det ser jeg ingen grund til, da vi faktisk befinder os i et område hvor hundene må løbe løs. Han skriger så op om, at det er noget andet med dræberhunde, mens han hiver i sit nu stortudende barn. Jeg siger så til ham, at jeg ikke begriber, at han har valgt at kælke netop her, og at jeg synes, det er meget synd for hans barn, at han overfører sin egen angst til ham. Og at min hund ikke er mere dræberhund, end hans barn er et dræberbarn ( barnligt - men jeg blev sgu sur ).


Det er til at kaste op over. Få min. før var jeg på vej ud af min bil med hundene og min yngste datter, og de nåede knapt at springe ud, før en anden dame, fra en anden bil, hvor der væltede unger ud, skriger jeg skal holde i den store hund, fordi hun har et barn med, der er bange for hunde. Jeg bliver irriteret over tonen, og siger så, at hun kunne bede mig pænt om det, men jeg gider faktisk ikke, da det her er det eneste sted min hund må gå løs, og de kan besøge masser af andre steder, hvor hunde er i snor.


Det er provokerende, at folk reagerer så ærkedumt og uvidende. Og jeg er dødtræt af medier, der pisker en grim stemning op. Og af dumme mennesker, der lader sig dominere af den slags fordomme.


Tænk hvis alle skulle være bange for alle mænd, hver gang en har slået en anden ned?


Rosa er min anden rottweiler, og det er vidunderlige hunde. Rosa har desværre haft en grim start på sit liv, og har derfor været rædselsslagen for mænd og angst for en mængde andre ting. Hun har ikke lige brug for en psyko, der råber og skriger ad hende, bare fordi hun er sort og halvstor. Hun er heldigvis med lang tålmodighed kommet sig så godt, at episoden gik hen over hovedet på hende. Hun blev meget forbavset, da vi netop har lært hende, at verden faktisk er god. Min første rottweiler, Sascha, havde kun lært at alle er rare fra starten, så hun drønede glad hen til alle hun mødte, indtil hun lærte, at når man ser ud som hende, bliver mange bange. Så hun lærte, inden hun var et år, at ignorere andre. Det er Rosa også ved nu, hvor hun er 18 mdr. Meget omvendt først at bruge tid på, at lære en hund, at folk faktisk ER ok, og så lære den at ignorere dem, fordi de er bange for hende, og det ikke mere er modsat :-(


Men mod dumhed kæmper guderne åbenbart forgæves.


Angst - det kan man jo ikke gørre for at man er, og selvfølgelig skal vi hundejere være ansvarlige, holde vores hunde i snor, hvor de ikke må gå løs, hvilket er langt de fleste steder.


Men vi MÅ have lov at være de få steder, hvor det er tilladt at gå uden snor, så må folk med hundeangst vælge andre steder, som der er masser af.


Men egentligt undrer det mig, hvor mange mennesker, der slet ikke har styr på deres hunde. De tror åbenbart, at de blot kan slippe dem løs, fordi hunde her må uden snor, men de kan faktisk ikke kalde dem til sig.


Disse mennesker ødelægger det også for os andre - og deres hunde render også ofte, hvor de faktisk skal være i snor. Jeg har ofte en løs hanhund i hælende, når jeg lufter mine tæver, når de er i løbetid - vel at bemærke, hvor de skal holdes snor. Mon folk er ligeglade, dels med deres egne hunde ( for de bliver altså kørt ned, hvis de løber efter mig hjem ), og dels med andre der ER bange for hunde, og derfor vælger at færdes steder hvor de burde kunne føle sig trygge?












Hilsen May-Britt








0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig!!!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 19:30

MBN: Jeg er så helt og aldeles enig med dig!

Der er så få "hundeskove" o.lign., hvor vore firbenede kan få lov at løbe løs og lege, så hvad f... skal folk, der er bange for hunde eller er i deres pæne søndagstøj, for at promenere med familien, lige gå tur dér for??? .


Vi andre er taget derhen for at motionere og socialisere hundene og har taget praktisk tøj på, så vi ikke ikke bliver overrasket af en glad og kåd hund, der gerne vil hilse...


Jeg kan godt forstå, du blev vred i situationen!


Badusen


- Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes at
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 19:30

nogen af Jer er lidt naive i Jeres udtalelser.


Jamen, det kan da godt være at rottweileren har fået en del af sit ry pga. avisskriverier og film, hvor den har fremstået som vagthund og farlig. Men hvorfor blev der skrevet om den i første omgang og hvorfor bliver den brugt som "farlig" hund i diverse film? Hvorfor vælger mange at bruge dem som potensforlængere, når der findes både større og stærkere hunde og hunde? Det er da på grund af de egenskaber, der er avlet ind i dem og gør dem til det, de er.


Hvorfor er det golden retrievere, der figurerer som den mest bidende race? Jamen, det er da fordi andre naive folk falder for de lyse lokker og glemmer hvad de har mellem hænderne; en jagt-, arbejds- og brugs-hund. De nøjagtigt samme problemer får rottweileren da også hvis den skal misforståes og sammenlignes med skødehunde bare fordi der -heldigvis- findes gode, stabile eksemplarer med sund mentalitet.


Der er da ingen tvivl om at især hundens opdragelse spiller en kæmpe rolle for hvordan hunden bliver, men man er efter min mening dybt naiv hvis man tror at de arvelige egenskaber er uden betydning. Hvis de var det, så brugte man nok flere labrador til dyrdning, mynder til agility og schæfere til jagt ligesom man slap for at udvælge opdrættere med omhu alt efter hvordan de vægtede mentaliteten fremfor andre ting i avlen.


Nu er jeg personligt ikke meget for rottweilere, men der findes andre hunderacer af samme "støbning" som jeg godt kan lide og min holdning til dem er nøjagtigt det samme og jeg synes at det er trist at folk lukker øjnene for hvad det er for en hund, de har mellem hænderne og bare tror at hvis de elsker den højt nok, så bliver den også en kærlig hund.




Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen Rottweiler
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 22:27

Men min veninde har en blanding af Bull Mastiff og Amerikansk Bulldog og de racer er jo også "dræberhunde"!

MEN! Den er det rareste, sjoveste og mest kælne store dyr man kan tænke sig! Der er INTET ondt skabt i den hund.

Jeg mener også afgjort at de er hvad man gør dem til.

Man kan sikkert også træne en puddel til at gå efter struben.

Det med at de er dræberhunde er noget fis.

Selvfølgelig er de store, men det er en labrador og golden retriver også og de bliver ikke betragtet som farlige!




Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

Shetlandshoppe sælges/udlånes. Se profil.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Badusen...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 22:29

Tak ;-)


Synes nu selv jeg burde have reageret mere end en anelse yndigere ;-) Men nogle gange får man bare mere end nok.


Jo - lige præcis hvad angår hundeskoven, bruges den til andet og mere end af lufte. Netop træning og socialisering, både i møder og samvær med mennesker og andre hunde. Vi hundemennesker har jo alle en interesse i, at vores hunde kan begå sig i mange sammenhænge, og vi gør vores bedste for at det er sådan. Og vi er mange der jo efterhånden kender hinanden og hinandens hunde fra skoven ;-)


Vores hunde er f.eks med på alle ferier, vi har haft dem med på camping i det meste af Europa gennem årene. Det er gået fint med de gamle, og det kommer det også til med de yngre, der allerede sidste sommer var med både i Dk og ned gennem Europa. Vi har desuden ud over egne børn et barn med autisme og ADHD i aflastning, så her går det ikke med hunde med blot antydning af aggressivitet.


Hvad angår rottweiler og dyrlæge, ville jeg aldrig indlægge min hund uden selv at være tilstede, når den ikke lige er i narkose, vel vidende, at skulle noget gå bare lidt galt, er et evt bid farligt. Min gamle rottweiler var meget hyppigt syg gennem årene, idet hun var super allergisk, og hun var gennem mange ting, inden hun som kun 9-årig måtte aflives pgra fremskreden knoglekræft. Vi tog på skift fri fra job, når det var påkrævet, og har så også en dyrlæge, der har fattet, at det er vigtigt for os og hende, at alt foregår på den bedst mulige måde for os alle ( hun kom f.eks hjem til os, da hun skulle aflive hunden, selvom det egentligt er uden for hendes område - det er også vores hestedyrlæge ). Hun er så også gennem årene vant til, at jeg altid er med, når der er noget med hestene. Jeg kan godt se blod, operationer osv uden at dejse om ;-)


Og ferier foregår med hundene - vi har prøvet at få hundene passet i 8-9 timer i Disneylands hundepension, fordi de ikke skulle sidde i bilen så mange timer, mens vi var rundt der - og de havde hverken spist eller drukket, da vi kom retur til pensionen, men sad og stirrede efter os :-( Så feriepension er helt udelukket, de ville sørge.


Min ældste dater bor her, og passer hundene, når vi skal på flyferie, hvad vi har lovet yngste datter i år; med hende fungerer det ok.


Men du har ret - rottweileren er en enmandshund - den gamle tilbad sin "far" - Rosa tilbeder mig ;-) Men der skal altså også være plads og accept af andre - og det er en ejerpligt at sørge for at hunden socialiseres korrekt.


Jeg gider bare ikke høre, at min dejlige hund pr definition er farlig kun pgra racen.




Hilsen May-Britt








0
0
Svar på denne tråd
 
 Hele tiden...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 22:39

Når vi færdes offentligt med vores Rottweiler/Labrador, Bjørn, skal vi høre for hans race.

Bjørnen ligner en Rotte - er blot mindre - og hans aftegn er helt mørkebrune - så man ser dem ikke lige med det samme.


Men folk ser skam hvad han "er for en" - for han er ganske enkelt et lille muskelbundt på 43 kg - der "fører sig frem" i bedste stil.


Bjørn ELSKER mennesker. Han er en meget glad hund - og måske også en tand "for glad" hvis det kan siges sådan.

HAn vil gerne være alles ven - og når Dr. Dyr fx lige har stukket ham med en nål - eller rykket en flækket klo ud - så kvitterer Bjørnen med et slik i hovedet. Sådan er han - hele vejen igennem.


Bjørnen er desværre to gange nu blevet bidt af andre hunde (små hunde) - og derfor er han desværre blevet meget "skeptisk" overfor andre hunde - især de der er mindre end ham selv.

Men selvom han begge gange har taget skade (bidsår der måtte behandles) har han ALDRIG gjort skade på andre.

HAn er så god hele vejen igennem - og jeg er godt træt af folks dumme fordomme.


Når folk hører hvilken blanding han er siger de næsten altid "Nå, men så har han ved LAbradorens temperament - det er jo heldigt - ikke?".

Hertil kan jeg kun svare - at han HELDIGVIS har hans mors - Rottens temperament - og det er jeg utroligt glad for. For han er så kærlig - og rar - og rolig - og nusse-pusse-hund - præsis som hans mor.

Og så dygtig - og så lærenem - og så godmodig - og så venlig - og så evigt kærlig...

Ja - jeg kunne blive ved.


Bedre hund kunne vi SLET ikke tænke os. Ren Rotte eller ej. Hvis i mødte ham - ville i heller ikke være i tvivl hvilken race der gemmer sig i hans sind.


Løvernes konge - Bjørnen:


Milla




Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rottweiler
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 07:03

Min gamle (DKK)rottweiler tæve (kennelnavn Vestjysk Etta) er nu blevet 11½ år. Hun er stadig frisk og velfungerende. Kan dog trække lidt på bagbenet enkelte gange om aftenen hvis hun har bevæget sig meget om dagen.


Det har og er en super dejlig hund. Men vores er en enmandshund, hun knytter sig kun til os - der er ikke andre som skal bestemme over hende.


Hun er en hund som "snakker meget" (brummer lidt når hun er utilfreds - det er jeg ligeglad med - bare hun gør som der bliver sagt).


Hvis nogen overvejer en rottweiler skal man tænke sig om. Den skal motiveres/motioneres/stimoleres HVER dag under opvæksten - eller bliver den hurtigt skide iriterende. (derfor er der jo også mange hunde til salg på 7-9 måneder = lømmelalderen)

En rottweiler er først og fremmest en brugshund og bagefter en familiehund.


Køb kun DKK rottweileren hvor både far og mor er avlskårede og HD-fri stamtavle på hele stamtavlen. Hvorfor:


- avlerne er professionelle, og ved hvad de har med at gøre

- avleren afgør om i er egnet til en rottweiler eller ej

- forældrene er nøje udvalgt efter deres temperament og kvalitet

- avleren giver garanti på hvalpen og bonus hvis den opnår en

bestemt brugsprøve


Vores næste hund bliver nok ikke en rottweiler. Jeg synes ikke vi har tiden og lysten til motionere/stimolere en rottweiler igen.

Men vi vil absolut købe en DKK hund pga. kvaliteterne.


Selvfølgelig er der også brådne kar i DKK - men undersøger man flere kenneler finder man hurtigt frem til den rigtige.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Den ene er klogere end den anden...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 11:39

Det kunne være rart, hvis erfarne opdrættere kunne blande sig i denne debat, og ikke bare familien Danmark...


Men nu er dette jo også en HESTEdebat, så chancen for at de kigger herind, er vel ret lille...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunde...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 12:16

Jeg syntes også at debatten er lidt naiv.


Nu må man jo gå ud fra at de fleste I tråden er hestefolk.


Mener i så også:


  • At en OX, XX eller TAF er lige så rolige som en fjordhest, bare de får en ordentlig opdragelse??

  • At når man kan opdrage en hund fra at være dominant og aggressiv, så kan man vel også opdrage en "varm fuldblod" til at skridte roligt gennem en demonstration med en nybegynder på ryggen?

Tænk på at jeres opdragelse af jeres hunde gør jer til alfa hunden. Men det betyder nødvendigvis ikke, at hunden udviser samme respekt over for mig, mit barn, eller jeres naboer..


Jeg har intet i mod hunde, men meget i mod at hunde ejere ikke respekterer, at andre ikke syntes at det er fedt, at høre på hundegøen en hel søndag, at det ikke er fedt når ens barn sidder i klapvognen og over snuses/slikkes af fremmedes hunde. (som slet ikke burde komme inden for børns rækkevidde uden tilladelse).

Når hunde overtisser ens have og bil. Og når hundeejere ikke samler op efter vovse.


Conni



Tja, så er jeg tilbage på HN....

Nu med ny hest og ny præsentation, billede af mit nye vidunder kommer senere....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bange!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 14:11

Jeg mener at det er forkert at dømme en hund på racen! Hunden kan kun dømmes ud fra dens "personlighed" og ikke ud fra dens race.

Hvis folk er bange for min rottweiler accepterer jeg det og holder hende væk når de er på besøg, men jeg vil altså have, at folk giver hende en chance før de dømmer hende! Det er for latterligt, at sige at man er bange for hunden blot fordi den har et bestemt udseende!!! Der er både rottweilere der er gode som dagen er lang og rottweilere der er aggressive. Dette gælder indenfor alle hunderacer. Man kan ikke dømme en hel race blot fordi man engang har hørt om én hund af denne race der var aggressiv!

Rottweilere er stærke hunde, men efter min mening er de ikke farligere end så mange andre hunderacer.


Og til Monica: Jeg har haft mange lignende oplevelser med folk der nærmest flygter fordi man har en rottweiler. Det bedste du kan gøre er at ignorere disse folk. Det er synd for hunden at folk opfører sig sådan, men desværre kan vi ikke gøre noget ved folks uvidenhed! Jeg kan godt forstå at folk der intet aner om rottweilere reagerer på den måde, de får jo alle historierne serveret direkte i alle medier! Så hvordan skulle de dog vide bedre?

Heldigvis har vores rotte efterhånden omvendt mange folk, der før de mødte hende, var meget bange for rottweilere. Men efter mødet med Pumba finder de ud af at rottweileren ikke kun er en vild og aggresiv hund!

Jeg synes at man i den seneste tid har set flere og flere rottweilere der bliver brugt som familiehunde, så jeg tror at den værste angst for racen er ovre, og at folk rent faktisk er ved at få øjnene op for, at de i virkeligheden er lige så gode familiehunde som så mange andre racer.


Held og lykke med Baloo!


Ledige bokse/løsdrift i privat stald ved 8300 Odder fra sommer 2006

8 km fra Odder, 15 km fra Skanderborg, 25 km fra Århus og Horsens.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 14:40

jeg har personligt ikke noget imod nogle hunderacer men noget imod ejer der ikke ved hvad der er for en hund de har købt. Jeg syndes man ser mange der går ud og køber en sød lille hvalp uden at tænke sig om at når den bliver stor, der den lige pludselig ikke så sød mere.


De glemmer mange gange hvad det er de har med at gøre, at det fx er en jagthund, og dens instenkt (staves) sig til den at den skal jage.


Jeg hader også ejer der ikke har styr på den fx. jeg har en tæve og når hun er løbetid er det ikke fedt at måde en han hund uden snor, og hvor man så spøger ejer gider du ikke at holde din hund væk siger de "den gør ikke noget". Nej men det kunne jo være at min gjord el. at hun var i løbe tid..



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 16:46

De fleste bid-ulykker kommer fra labrador - men nu er der selvfølgelig også temmelig mange af dem!


Jeg giver dig helt ret. Rottweiler er en skøn hund, og en dejlig familiehund, hvis ikke man banker den, for at den skal være bage for fremmede, og hvad andre syge ting, syge mennesker kan finde på at gøre ved deres hunde.


Der er mange hunderacer, der ikke er "nemme" at have med at gøre. Og jeg vil påstå, at en slædehund er LANGT SVÆRERE at have med at gøre - og at opdrage på, end en rottweiler er *s*


Men træner du den, så skal dine venner nok få deres fordomme i jorden igen på et tidspunkt - men kan godt forstå dine frustrationer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 At være bange for en bestemt -
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 18:36

- type hund.


Jeg er personligt rædselsslagen for schæfere. Jeg, min mor og min bror samt 2 legekammerater fra vejen jeg voksede op på, blev bidt at schæfere indenfor en ret kort periode. Og derfor går jeg laaangt udenom de schæfere, jeg møder på min vej, medmindre jeg kender føreren. Intet kan få mig til at forblive rolig, hvis en løs schæfer kommer stormende mod mig.


Se - det er det, nogle af jer kalder dumhed/uvidenhed, når fremmede ikke med det samme stoler på, at lige netop JERES hund ikke gør noget. Det synes jeg er en meget arrogant holdning.

Man kan ikke gøre for, hvis angsten tager over og får en til at reagere lidt for vildt.


Mht. rottweileren, så har jeg langsomt lært at omgås den type hund, da min svoger har en rottweilerkennel. Jeg har endda lært at forstå den store hanhund, når han ligger halvt henover mig på sofaen og bliver nusset - og så lige pludselig begynder at brumme/snerre og løfte gardinerne... For HELVEDE jeg brød mig ikke om det i starten, gør det vel egentlig stadig ikke, men så længe svoger er i nærheden, stoler jeg på hunden. Jeg kan med en enkelt kommando, "UD", bede den om at gå. Og det gør den, hver gang.


En del hundetyper er behæftet med dårligt ry - og uanset hvem eller hvad der har skabt det, mener jeg at man som aktiv indenfor den pågældende race har et medansvar over for hundens ry. Man må gøre hvad der gøres kan, for at lade familien Danmark få et kig ind i den verden.

Sidste sommer var jeg med en tur på Amager for at se noget DM i noget lydighed/bidearbejde. Det fik mig til at se, hvor lydig og dygtig en ordentligt trænet rottweiler kan være.


Og så er det altså noget af et sus i maven af at se sådan en mega hanhund komme stormende og på kommando klappe kæberne sammen om figurantens bideærme - med en sådan kraft, at hunden slynger en omgang rundt i luften om figuranten - PUUUHA!


Sidste efterår købte vi en ruhåret gravhundehan - af standardstørrelse. Og straks begyndte kommentarerne: Uuuuh, de kan være så arrige!

Det er en oldgammel skrøne, som virkelig har formået at overleve.

For MANGE år siden avlede man på hidsige individer - men det er ikke et af avlsmålene i dag.



0
0
Svar på denne tråd
 
 har aldrig været bange for hunde
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 19:10

men netop en dårlig oplevelse med en dårlig opdraget/ødelagt rottweiler, har gjort at jeg virkeligt bliver total angst, hvis der kommer en fremmed hund løbende hen til mig.


Tror at hunden er en god hund -i de rigtige hænder





Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 19:18

Jeg har ikke læst nogle af de andre indlæg, men som du selv skriver så afhænger det 100 % af opdragelsen af den.

Vi havde Balou's Zeus og der lå da hele tiden et fygteligt temperament og lurede. Først dag kom jeg til at sukke da jeg lå med den så der kom luft i hovedet på den, og så eksploderede den lille dreng bare. Fik virkelig et chok - her var han kun 8 uger.


En anden jeg kender havde sin Silver og den var han oppe og slås med 3 gange. På et tidspunkt smadrede den en reol.

Men ham der havde den blev nødt til at slås til han vandt for man må ikke give op overfor en Rotweiler.
Men så længe man er lederen er det OK, men jeg ville aldrig eje en Rotweiler og jeg ville aldrig have mine børn til at være alene med en sådan hund medmindre man kendte den 100 % og vidste at den aldrig ville gøre noget!


Hilsen Frederikke


Chanel & Soffy!


Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 21:42

Jeber - der er da ingen der vil kalde dig dum og uviden, bare forid du har en skræk for nogle hunde.


Men hvis det halve af hendes vennekreds fordømmer hendes valg af hund og ikke vil komme i hjemmet - er det da ikke for klogt, vel?


Btw. ang. gravhunde - så er små hunde altså mere arrige end store hunde generelt - vil jeg stadig påstå ;) - men det kommer sig nok af, at de færreste små hunde bliver ordentligt opdraget, da de er så små at det "ikke er nødvendigt" - hvilket det jo i realiteten er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arrige småhunde
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 08:22

Hunde bliver kun arrige, hvis du opildner dem til det. Selvfølgelig er nogen mere disponeret for det end andre - kender en Jack Russell tæve, som har en on/off knap. Men der skal jo altså trykkes på den, før der sker noget...


Mange af de små tæppetisserhunde (pekingeser, malteser, chihuahua osv.) bliver arrige, fordi deres ejere nærmest anser dem for små babyer og lader dem tage over. De ER jo så SØØØDE...

Mange mener heller ikke, at det er nødvendigt at socialisere og træne en lille hund. En stor skam...



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeber...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 08:32
Nemlig - hundene får deres vilje i alt - de stakkels kræ (og ejernes børnebørn )
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 09:18

Arrige småhunde.. Jeg er selv af dem der ikke bryder mig om småhundes temperament.. Jeg har kun set/været sammen med småhunde ved folk man kender, og Jack Russel er da virkelig skabt med hovedet det forkerte sted.. Den er så enormt dum og hyper aktiv.. Nu må jeg hellere stoppe for jeg ved det ikke er alle. Min farmor og farfar havde en sød en.. Men mange Jack'er er altså skudt i låget.. Der er en der nogle gange går forbi vores gård og hunden står slet ikke på den forben på trods af lang snor. Og så kan den næsten ikke få vejret!

Og Bomerainer (staves?) er godtnok også TIT en mærkelig hund..


JEG GIDER IKKE HAVE DENNE SLAGS SVAR PÅ INDLÆG: "DU ER EDERMAME BARE DUM AT HØRE PÅ FOR MIN LILLE FIDO ER SÅÅÅ SØD"


Jeg har nemlig skrevet at det er MIN mening og dem JEG har mødt!


Hilsen Frederikke


Chanel & Soffy!


Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uuuuha Benzonshøj
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 10:57

Tag det roligt?


Hvilken type hund man kan lide, er jo en smagssag. Det bliver vi vist aldrig enige om.

Jeg gad da heller ikke have en Jack Russell. Men det er fordi jeg ikke aner, hvad jeg skulle bruge den til. For mig er det vigtigt, at kunne bruge hunden til noget, som den har evner for. Ved godt, at JR bruges til gravjagt - men der foretrækker jeg så min ruhårede gravhund til den aktivitet.


Du puster jo bare til ilden, ved at skrive som du gør.


Ikke særlig konstruktivt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan heller ikke lide
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 11:03
små hunde.. mest fordi jeg er blevet bidt af en.. JEg kan tålerer dem ja, men lide dem, nej.. Jeg vil helst have en hund man ikke falder over.. (Bare katten er jeg ved at falde over flere gange om dagen.. vildt træls)

Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg e ramt af GMA (Get More Animals)

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er jo
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 11:51

nogen hunde det bare slår klik for... Af den ene eller den anden grund... Smereter, uopdragenhed, ungen der har drillet den dagligt på den modsatte side af hegnet, arveligt disponeret etc.


Tror faktisk at grunden til at det bliver slået så stort op når Rottweilere angriber nogen er, at de gør betydelig skade når de først bider (Er det ikke med et tryk på 4 tons?)


Mit indtryk af Rottweilere er et det er en meget psykisk stærk race, der kan være ret svær at få op i de ønskede drifter mht. brugshundearbejde, blandt andet på grund af den stærke psyke. Det er ikke mit indtryk at de sådan lige er til at få op under loftet fordi mor/far står og jubler... Samtidig skal man vist sørge for at skære igennem når man ikke vil finde sig i en uønsket adfærd. (Taler ud fra dem jeg har mødt på træningspladsen) Og der tror jeg at der ligger et KÆMPE arbejde, og jeg ved at jeg aldrig ville have tålmodighed til at have en Rottweiler. (Er også bange for at blive småtosset, så jeg skal eje alt muligt skrammel med Rottweilere på...GG)


Ang. de små hunde, udtrykte min kæreste engang da vi var på DKK udstilling i Herning og stod og kiggede på Dværgpinchere "Der er lige så meget hund i den lille der, som der er i en Dobermann"...


Dermed sagt at de små hunde altså bestemt også er hunde, men mange gange bliver de misforstået af ejerne som slæber rundt med dem på armen og glemmer at de ikke er små børn.




Zamangah




Welsh hoppeføl og kåret Welsh Mountain hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rositta
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 11:53

hej...

Jeg passer VERDENS SØDESTE HUND og det er en rottwailer - bare så sød!!! jeg har desværre ikke nogen billeder af hende, men hun hedder Rositta, og er 7 år gammel...


MVH.


Cecilia Nielsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rottewiler 8mdr
Forfatter: 
Dato:  28-08-2018 12:37

Jeg har en dejlig rotte som er lidt over 8 mdr og han er den alder hvor hjernen køre på højtryk jeg har et spørsmål hvor langt tid går der før han bliver nomal igen for lige nu er det ledninger guskelov uden strøm i og han har meget med at hoppe op af mig mange gange hvad gør jeg forkert jeg håber at der er nogen med nogle gode svar for han er en bandit men elles en skøn rotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider