Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Kattekilling i sankthans bål :-(
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 22:55

Puha, sidder her med en lille skræmt killing som den eneste af et kuld på ? som overlevede aftenens bål afbrændinger. Der var i formiddags blevet rodet rundt i grene for at fjerne eventuelle dyr, men åbenbart ikke nok til at den lille hunkilling og hendes eventuelle søskende flyttede væk. Bålet var tændt og vi så en lille killing rende inde mellem de brandene grene, vi fik hurtig hevet den lille killing ud som slap med lidt sveden pels og krøllet knurrehår - ellers ser den ok ud og har ingen synlige forbrændinger. Jeg vil skyde på at killingen er 3-4 uger gammel en lille pige som er sort hvid pinto farvet..

Så hvis der er nogen herinde som gerne vil have en lille nuttet og heldig hunmis om en 8 ugers tid, så skriv endelig..


navneforslag modtages gerne!!





0
0
Svar på denne tråd
 
 Grim tanke
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 22:58

at hun muligvis har haft flere søskende derinde :(


Hun må da skulle hedde Firefighter.




mvh PiaR
quantum in me fuit


Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill


Tøj sælges Trailer købes

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 killing..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:00

Stakkels lille pige..

Håber hun var den eneste der gemte sig i grenene


Lucky - hun var jo ret heldig må man sige..



M.V.H. Riderlykke


Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..


RYGKLAPPER #1


Se min hjemmeside HER



0
0
Svar på denne tråd
 
 Navn ...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:07

Puha det er så skræmmende. Håber at killingen var den eneste derinde. Tror i ikke man ville kunne have hørt hvæsen, hvis der havde været flere ?


Navn ? Hmm .. syntes at det skal være noget som passer til den ogpå den måde i fik den reddet ud af flammerne.


Syntes også at Firefighter er et flot navn.

Eller Lucky, Luckylight, eller noget i den stil ?


STALD VESTER TANG
  • Sød dartmoorvallak sælges
  • Sød DV-hoppe, gode papirer sælges
  • Ledig boks pr. 01.08-06
  • Tøj sælges (præs)
Benyt venligst ovenstående
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:18
For din sjælefreds skyld, så tror jeg helt sikkert kun der var den ene killing... Men hvor var det godt i fik hende ud. Ærgeligt du bor så langt væk, ellers var hun mægtig velkommen her. Og så er der vist noget om det med at katte har 9 liv.

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:27

Luckyfire

Lucky Fighter

Fire Hope




Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hekse-mis
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:34
Godt hun blev reddet. Hun skal da hedde Heksen
2
0
Svar på denne tråd
 
 Puha..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:48

Puha, det må ha været en trist oplevelse Men jeg tror osse hun har været den eneste, for mon ikke man kunne ha hørt hvis der var flere og mon ikke de havde holdt sammen hvis det var?? Håber det


Hva med Survivor? Nok stavet forkert, men overlever på dansk

De andre forslag er osse gode


Synd hun bor så langt væk for ellers var hun velkommen her




Heidi A

Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her.



Part søges. Se præs. (lolland)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels stakkels mitte
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:59
Lad os håbe, der kun var den ene.

Jeg er opdraget med, at man flytter grenene til bålet senest samme dag, men min gamle far var også meget glad for fugle. Det var ham, der lærte mig det med grenbunker.

Nu har vi ikke fejret Sct. Hans i år, men de grene og andet, jeg har til afbrænding, bliver brændt straks- eller stablet i god afstand af bålpladsen. Sidste år brændte jeg en masse af, og der var masser af små tudser, der havde søgt ly i den meget, meget store bunke.

Pyha- jeg ville have det rædsomt, hvis jeg troede, jeg havde brændt andet en haveaffald af. Godt missepigen blev reddet! (Y)

Ingen navneforslag fra mig af- jeg mangler selv navne! Indtil nu er der Røde og Tabbi- og den anden røde, de 3 tabbier, 3 tortier og to sorthvide. ;-)


Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 00:18

Håber virkelig der kun var den ene :(


Synes den skal hedde Flash ;D



Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd
 
 puha...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 00:38

det var dog grimt men godt den lille kitte blev reddet. Jeg vil ønske jeg kunne have hende, men det har jeg desværre ikke mulighed for :-(

Sjovt... med det samme tænkte jeg på firefighter og da jeg så læser 1. indlæg er der en med samme ide...


Men synes nu også at flash og heksen er ret gode bud.

Spotlight kunne også være en mulighed ...både pga. farven og ilden (ved godt spotlight ikke betyder ild ) men det har da en vis sammenligning med ordets betydning ... og så kan man jo tviste den til at i spottede hende i lyset fra flammerne. haha ...det er hele 3 i 1. Det kan da ikke være andet


En sidste mulighed er Liv ... det er da også sødt!


Held og lykke med hende ...håber hun får et dejligt hjem ...


Hilsen Mette

Sælges:

Ny Stübben siegfried MF special (Havannabrun), Kingsland bandager+underlag, BR underdækken,masser af mærketøj og brugt,velholdt springmateriale. Se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 00:48

Sikke dog en grim oplevelse!


Godt at I fik redet den lille misser! Og krydser fingre for at den var den eneste.


Jeg kan desværre ikke tåle katte... Ellers havde jeg med glædet taget mig at sådan et lille pus




Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd
 
 killinger i bål
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 01:01

Det oplevede vi til skt. hans for 4-5 år siden.

Bålet var ellers lige stakket op samme aften. Alligevel havde en missemor valgt at flytte sit kuld killinger derind.

Da bålet blev tændt begyndte de små misser at pive og mjave.

Aftenens helt, Ole, hev jakken godt op om ørerne, mavede sig ind i bålet og smed 3 killinger ud, de havde røg ud af pelsen og et øverste hårlag brændt af.

Det skal siges at der var godt gang i bålet, og det var så skide varmt, jeg fatter slet ikke at Ole kunne komme derind!

Alle overlevede bålet!


Killingen skal da hedde Skt. Hans!


Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 hunkillingen
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 06:19

Den lille hunkilling har det godt og er MEGET sulten, jeg giver hende både KMR killingemodermælkserstatning som hun sluger på nul komma fem, samt royal canin babycat hvilket hun også spiser.. HUn har miauvet (læs kaldt) her til morgen så jeg tror ikke at lillemis var enebarn . MIssemor ledte efter hendes killinger igår, men jeg har valgt at flaske hende op og finde et hjem hvor der er mulighed for kattemad hver dag. Det skal lige siges at lillemis er en vildkatte killing og mit hjerte bløder for disse små kræ med deres skumle og forpinte skæbner.


Den lille killing sad og miauvede til mig, det er virkeligt tydeligt at hun ikke har set et menneske før,men jeg er sikker på at hun nok skal blive tam.. Hun bed hendes redningsmand igår, men hun faldt til ro efter jeg tog hende op til mig og lod hende putte under min jakke..


Jeg skal nok sætte billeder ind lidt senere, lige nu vil jeg ind og sove et par timer


mvh

killingemor

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 08:28
Jeg synes firefighter er et træls navn til en kat selvom det passer fint til det den har oplevet. Men Lucky synes jeg er meget passende!

Hilsen Frederikke


Chanel, Zulu & Soffy!


Hvorfor nøjes?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Midsommer.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 08:32

Jeg synes da hun skulle hedde Midsommer... det er da et kønt navn, som der jo også er en vis historie i.


Godt I fik hende ud.


Venlig hilsen Anima.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Håber ?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 08:42

Jeg håber det var den eneste der var i bålet ?


"Lucky" ville jeg sys va sød´t! <´33


M.V.H


Karina & Stella

<3

evigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 missens navn
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 11:07
den skal da hedde wicca! kort og nemt at udtale og det passer jo med at den var ved at flyve til bloksbjerg igår... wicca er jo en engelsk form for heks... tror jeg...er ikke lige så stiv i det men ordet kan jo "googles" som alt andet ;-)


Maria & Sigøjnertrommen Samson


Drum horse af type, tidligere ICS kåret og nu TINKER registreret...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ganske frygteligt
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 11:46

øv en dum situation!



HUNDESKOLEN POTEDASK:

Tilbyder løbende hvalpe-, unghunde- og voksenhold på Fyn.


***

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

***

Citat: G

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm tja...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 13:31

Lucky Flame...


Godt i fik redet missen... har desværre ikk plads til flere katte pt er oppe på 14 (9killinger...) så nu skal vi lige lidt ned i bestanden igen...


Håber du finder et godt hjem til den...


KnuZ

Vibber...

Skønt at ha fjollen tæt på igen...

Så kom vi op på 8killinger (se billeder på min præs)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 17:46

da altid håbe på, at dens søskende er døde af røgforgiftning?


For der har jo nok helt sikkert været flere end bare én?


Navn? Synes egentlig også at Midsommer er et sødt navn.


-HeidiZ
***
-Nu med solstik. . .
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flamme
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 18:48

Jeg synes hun skal hedde Flamme...

På Dansk altså hvis nogen skulle være i tvivl




Kram fra Ditmu§

Vær rar og ta' et kig her Pony Stjålet- Jeg ville blive så glad hvis nogen kunne give mig et hint om hvor han er :-(

Heste-ejendom til salg:

Nybolig.dk, sag nr 12551

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha Hva ?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 22:10

Ej det var da godt i fik reddet hende. :D er selv den heldige ejer af en hun mis på næsten 3 år. hehe. Hva med :

Fire heart

Lucky Flame.

Fire Hope

.. de andre er os rigtig gode.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 16:54

Hvorfor ikke selv beholde den kære lille miss mis? Fifi kunne være en god forkortelse af firefighter og så er det nemt at kalde plus at det jo er en lidt fifi måde hun kom til jer på...


Jeg tog den gerne hvis kæresten gad have mis, men han vil kun ha dem ude og det var jo ikke li det jeg havde tænkt..


Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 wraaah
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 17:52

jaa, Hot Witch :P


Ingen kommer foran, ved at gå i andres fodspor.


- say what ya want,im still numba 1
MEDLEM AF DHPV.
Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub.
DHPV

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels lille misser!
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 19:28

Stakkels lille killing!

det var da godt at hun blev reddet.


jeg ville da ik have noget imod at ta hende! men da jeg bor l lejlighed, skulle hun jo så bare finde sig i at være indekat.


mht til navn vil jeg forslå fire eller fønix.


mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere navne
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 20:18


fandt lige et navn mere: Aithne (keltisk for lille flamme).


/Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 21:40
Jeg synes ikke at alle de udenlanske og lange navne passer til en lille dejlig misser. Synes at midsommer er perfekt Jeg tager hende gerne til mig, men vil gerne have hende lidt før, og selv opflaske hende lidt, så hun ville få et nært forhold til mig. Og så hun lige vil kunne vænne sig til området, inden jeg starter på skole igen. Vi bor på en gård, midt i et mindre sommehusområde, men tager gerne trasporten for at hente MIDSOMMER

Penthouse lejlighed udlejes i Randers pr. 15.08.2006
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:19
Hvordan går det efterhånden med den lille killing? Håber hun trives.

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hunkilling
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 06:57

Hej Alle sammen


Det går godt med den lille missepige, hun har fået en masse energi af modermælkserstatningen og drøner rundt og leger stor farlig mittetat .

Jeg tager hende med til dyrlægen idag for at få hende tjekket igennem og så må vi se hans vurdering af hende..


Jeg tror efterhånden selv at hun er 4- 6 uger istedet, da hun er ret udviklet selvom hun er et lille myr. Hun går allerede i kattebakke, kan godt spise lidr kattepiller selv og hun leger "farlig" kat.. Rent størrelses mæssigt er hun ikke mere end ca. 10 cm i stang så hun er en lille charmetrold..


Jer som har tilbudt hende et hjem må gerne skrive til mig over beskedcenteret..


Det er nogle søde navne i har fundet, personlig er jeg vil med midsommer og wicca

Knus

Krestina



0
0
Svar på denne tråd
 
 hunkilling
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 19:53

Den lille hun killing er blevet godt og grundigt undersøgt hos dyrlægen, hun havde hverken øremider, lopper mm til stor undren for os begge.. Hun er umiddelbart sund og rask trods sine små 400 gram.. Hun tog hele dyrlæge tjekket med stiv arm og synes at dyrlægen var en rar mand som man godt kan lege med Hun har dog fået en ormekur så hun kan blive en stor og stærk pige..


Dyrlægen vurderede hende til at være en 4-5 uger ud fra hendes udvikling og ikke hendes størrelse..



0
0
Svar på denne tråd
 
 nå... lille pus da..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 20:26
Er også ret vild med midsommer.. Det er da bare for sødt.. kan vi ikke snart få et billede af brændtmis.. vil så gerne se hende...

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 lille misser
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 20:40

ej hvor var det syndt...

jeg vil gerne have hende men må ikke ha kat...

jeg sys hun skal hedde heksa, frighter, lucky, eller måske wiccie

held og lykke med hende... håber ikke der var flere...

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:20

Ok, jeg har lige hurtigt taget nogle billeder af den lille misling..


bemærk størrelsen




kuk kuk - hvor er du henne??



Her er jeg - kommer nu!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er hun bare fin...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:33
burning love... *S*

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Killingen fra bålet idag.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 21:33

I dag - 9 år senere ligger "Baby" (eller Feya som hun egentlig hedder ) i sofaen med alle 4 "hjul" i vejret. Det er præcis idag 9 år siden jeg hentede hende i Jylland hos Krestina efter turen i bålet.

 

Hun blev øjeblikkeligt adopteret af min 4 år ældre hunkat som vi også stadig har.

 

Hun er en fantastisk dejlig kat med masser af personlighed som elsker sin familie og virkelig sætter pris på livet.

 

Hver aften søger hun vores hvide schæfer og bliver vasket fra top til tå- hvem der elsker det ritual mest ved vi ikke.

 

Da hun var 14 uger var vi tæt på at miste hende i forbindelse med sterilisation, men siden da har hun kun været ved dyrlægen med vacciner osv. Og en enkelt gang hvor hun havde fået lavet en rift i sit ben der måtte syes.

 

Fantastisk misserpige vi knuselsker hver dag!

Billede

 


 

Hilsen

Zarah

32
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 14:37

Sikke en helt igennem dejlig opdatering Det er skønt, når der kommer opdateringer i gamle tråde. Heldig lille mis som har fået et skønt liv - Det er da en happy ending der vil noget

 

Tak fordi du opdaterede os og ikke mindst fordi du tog dig af den lille mis


Venlig hilsen


Rosen

2
0
Svar på denne tråd
 
 12 år siden..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2018 21:29
Ved det er en gammel tråd. Men i dag har vi sagt farvel til denne skønne pige. Hun har været så elsket og værdsat hele sit liv. I torsdags fik hun nyresvigt og hverken dyrehospital indlæggelse eller kærlighed gjorde en forskel så hun fik fred på et tæppe hjemme i haven i mine arme hvor hun hørte til.. Er fuldstændig knust, men glad for de mange år jeg havde den dejligste kat <3 også selvom hun "bare" var en bålkilling.

 

Hilsen

Smilende Sussi :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha
Forfatter: 
Dato:  28-07-2018 22:02

Haha, jeg sad her og tænkte, "Åh gud, en skrækkelig historie!", læser indlægget og scroller svarene igennem... og støder så på mit eget 9 år gamle svar ;D (Jeg hed Duke dengang) Det' sgi sjovt! ;D

 

Men hvor er det da dejligt, hun har det godt!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
1
Svar på denne tråd
 
 Bissen
Forfatter: 
Dato:  28-07-2018 23:32
Læs lige indlægget over dit..

 

Hilsen

Smilende Sussi :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trods den..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2018 15:15

triste opdatering, er det stadig en fantastisk dejlig historie - frem for at ende i flammerne, eller alternativt, et sølle liv som vildkat, fik smukke Feya et langt liv som højt elsket huskat.

Tak fordi du delte den!

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flytte tråde
Forfatter: 
Dato:  29-07-2018 20:29

Det er da vældigt så mange tråde, der bliver flyttet til andre fora for tiden. Flere af dem har som denne været længe i et "forkert" forum, så hvorfor flytte dem nu? Så lidt som der sker herinde er der slet ikke brug for så mange fora. Spild af tid at skulle tjekke så mange steder, når der alligevel ikke sker en skid.

Og tak for opdateringen. Jeg mindes ikke at have læst det dengang for mange år siden.

Har som Bissen nogle gange læst en gammel tråd, der er kommet op igen, og så tænkt, at jeg ville svare dit el dat og så set, at jeg næsten ordret har svaret lige nøjagtig det i tidernes morgen .


1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for opdateringen
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 17:01

Hvor skønt at den lille uheldige killing fik et langt og lykkeligt liv. Selvfølgelig er det altid trist når man skal sige farvel - men trods dette så er det nu alligevel godt at læse at hun har haft det godt.

 

Kan faktisk godt huske tråden tilbage fra 2006.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2018 09:51

Ja, beklager, at jeg ikke lige fik læst og kigget dato for samtlige 38 indlæg.

Men i al fald godt, at hun fik det godt, og rigtig trist, at hun blev syg.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider