Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Pludseligt åndedrætsbesvær
Forfatter: 
Dato:  20-06-2018 01:18

Ja, min lille hunkat kom ind søndag aften og gispede som om, hun havde løbet stærkt. Da det kun blev lidt bedre natten over, kørte vi til dyrlægen om mandagen.

Men så blev det rigtigt slemt: Katten stressede, og kunne da slet ikke få luft! Udover til at sige MIJAV! meget og højt.

 

Hun blev så indlagt efter at fået noget binyrebarkhormon. Dyrlægen tog så røntgenbilleder af hendes lunger- de var fine! (Da hun var mere rolig efter, at have siddet i et stort bur. I ro).

 

Men igår, da jeg troede, hun skulle hjem, så var hun begyndt at snotte. Så antibiotika og mere binyrebarkhormon.

 

Suuk.

Måske kan hun så komme hjem onsdag.

 

Dyrlægen mener: Allergi/Astma. Noget hun har spist, som hun ikke kan tåle. Jeg aner bare ikke, hvad det er?

Det er kommet totalt ud af det blå.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedring!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2018 22:14

Jeg fik katten hjem fredag (Den 22/6)- og hun var meget flad, da hun havde siddet hele vejen og jamret, så der var ikke meget vejr i hende.

Så åd hun lidt sovs af vådfoder, så vådfoder, så tørfoder- og aftenen endte i et orgie af ostegnallinger og leverpostej, hun tigger slet ikke ved bordet. Vel?! ;-)

 

Dagen efter var hun på havevandring, men hun brokkede sig højlydt, da de andre katte rendte fra hende. Vejrtrækningen var bedre.

 

Hun har det bedre, og det med pilleindgivning går også bedre. Kun 6 lange dage endnu!

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels mis
Forfatter: 
Dato:  25-06-2018 23:01

lyder som en slem infektion? - men godt hun er i bedring - man bliver jo bekymret for dem :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså det endte med
Forfatter: 
Dato:  27-06-2018 00:26

At dyrlægen gerne ville udskrive katten onsdag, men at jeg kun kunne hente hende på min tohjuler, det mente dr. dyr så ikke var så godt, da det blæste ret meget.

 

Min flinke dyrlæge tilbød så at arrangere alternativ transport fredag. (Hendes søn kørte. :-) )

 

Så kom katten hjem- også fordi hun var gået fra foderet, og trængte til at røre sig (= gang i maven).

Dr dyr mener hun har noget sejt slim i de øvre luftveje, og derfor mere Prednisolon (binyrebarkhormon)- og skift til Ronaxan (antibiotika).

 

Hendes lunger var som sagt fine, men dr dyr kunne ikke høre en pind, da katten stressede så meget ved ankomsten. Hun vejede den- og opgav at tage temperatur, så katten røg i et stort mørkt bur, så hun kunne falde ned. Derefter røntgen- da hun var faldet ned.

 

Hvis hun havde væske i lungerne, kunne hun faktisk dø af det, hvis det kom op i de øvre luftveje pga kattens stressede vejrtrækning. Ikke så hyggeligt at tænke på.

 

Hun snotter ikke nu, men vejrtrækningen er måske ikke helt, hvor den skal være. Vi fortsætter med Ronaxan, så det er 2x 7 piller- altså 1 uge. Og Predinsolon ½ i 4 dage, nu så ½ pr 2. dag

 

Hun er ikke så glad ved pilleværket, rettere at jeg holder hende fast, men hun er noget nemmere end sin halvbror.

 

Jeg synes ikke, hun snotter mere at vejrtrækningen er en anelse for hurtig/tung. Men hun æder, drikker og går på bakken.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere om min kat
Forfatter: 
Dato:  07-07-2018 02:42

Jeg syntes ikke hendes vejrtrækning var helt god, så hun har fået den "overskydende"pille serveret som ½ med to dages mellemrum. Også hiver hun igen...

 

Men jeg turde så ikke løbe an på, at hendes vejrtrækning, der så virkede besværet igen efter den allersidste Prednisolon, ville blive bedre week-enden over, så jeg ringede til dr. dyr.

 

Hun får så igen Prednisolon ½ pr dag i en uge- og 1/4 derefter.

 

Det er noget besværligt, da hun ikke bryder sig spor om at blive løftet og gramset på, men hun forsøger mere på at komme væk- end at bide/kradse- og så mijaver hun HØJT! i protest.

 

Men hun kan ikke gå og lave den der anstrengte mellemgulvsvejrtrækning, det er synd. Vi slap dog for et anstrengende besøg ved dr. dyr, så jeg måtte (anstrengende for mig!) køre til og fra apoteket i en teletaxa.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en omgang
Forfatter: 
Dato:  08-07-2018 00:52

håber snart hun er helt fin igen for det lyder da ikke sjovt!

 

God bedring med hende :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pind har astma
Forfatter: 
Dato:  13-04-2019 18:36

Så selvom hun gik vinteren over uden problemer, så blev det forår- og hun hiver igen.

Dyrlægen har gjort det det klart, at Pind ikke kan blive rask, kun symptombehandles. Så det er Prednisolon, hun aflives- eller at hun får medicinen og muligvis vil leve kortere.

 

Eftsom jeg ikke kan holde ud at katten sidder og hiver efter vejret, så er valget at hun får ½ pille dagligt. Ellers skal hun aflives. Og det kan jeg ikke have, Pind er min kat, der dirigerer rundt med alle andre -og mig.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farvel lille kat
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 10:50

Pind blev aflivet hjemme i går af dyrlægen. Hun havde det rimeligt i vinters, men her i foråret blev det igen slemt. Og nu her gik det fra slemt til værre.

 

Hun fik sprøjten i går.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider