Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Valg af kattegrus - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2018 18:03
Hej HN!

Jeg kan ikke rigtig finde rundt i junglen af kattegrus, så jeg håber I kan hjælpe herinde.
Vi har 2 indekatte i en lejlighed, og vi søger efter noget andet kattegrus end det vi bruger nu, da det klumper fast til bunden, og desuden skiller klumperne tit når vi renser.

Vi vil rigtig gerne finde noget, som skjuler lugten godt og ikke kræver at bakkerne skal skiftes ofte. Det behøver ikke være noget som klumper, det skal bare fungere godt!

Derudover vil jeg høre om I har andre gode råd ift at undgå at alt for meget grus kommer med ud af bakken osv?

Hilsen Simone 😄
0
0
Svar på denne tråd
 
 hjem til grus mm
Forfatter: 
Dato:  18-06-2018 21:14

 

jeg bruger selv golden grey master. det er billigst i zooplus

ellers kan AK kattegrus og Superklump grus anbefales.

 

sørg for at der er godt med grus i bunden. ca 10 cm er bedst

 

sørg også for at vaske bakken min 1 gang om måneden

 

vedr det med at katten slæber grus med ud af bakken kan afhjælpes med sådan en måtte

 

www.zooplus.dk/shop/kat/ kattebakke_kattepleje/ maatter_skovle?utm_sou...%C3%A5tter

 

hvis du syntes at der er for meget afføring i bakken, så bør du tjekke dit foder.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det findes ikke!
Forfatter: 
Dato:  20-06-2018 01:35

Men anskaf en bæskovl og fjern både tis/bæklumper jævnligt (dagligt!), og efterfyld med rent grus. Så kan man tømme engang om ugen. (Rengør bakken).

 

Jeg har et par lukkede bakker med kulfilter (fra Harald Skrald), men de er simpelthen for små. De lugter ikke, men der kommer ikke meget i dem- og mine katte er ikke verdens største, de gider dem bare ikke, da de ikke kan være der uden, at jokke i forrige ærinde.

Til gengæld kan de sidde på tre ben og møge på kanten af de åbne bakker. ;-)

 

Der findes gode store lukkede kasser, men så koster de op til en 1000 kr. De fylder også mere.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ultra klumpende
Forfatter: 
Dato:  21-06-2018 06:07

Jeg bruger Premiere Excellent, det er ultra-klumpende og tilsat en svag duft så det overdøver lugten rimeligt effektivt.

 

Den ene af vores katte graver helt ned i bunden og tisser en ordenlig sø, det kan det ikke klare, men fra de andre kommer der bare en fin rund fast klump når de har tisset.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattebakke
Forfatter: 
Dato:  21-06-2018 09:36

Extreme Classic kattegrus, og vælg for Guds skyld den uden tilsat duftstoffer. www.zooplus.co.uk/shop/cats/ cat_litter/ extreme_classic?utm_so...cat_litter

 

Du skal bruge et meget tykt lag grus i hver bakke (2 katte = mindst 2 bakker), vel omkring 15 cm. Derudover skal du tage tisseklumper og bæ med e; skovl morgen og aften.

 

Vælg en jumbo kattebakke, hvor der er plads til kattene og masser af grus.

 

Det virkede for mig, da kattene og jeg boede i lejlighed. Ingen lugtgener og der blev ikke ramt forbi kattebakkerne så ofte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Peewee/træpiller
Forfatter: 
Dato:  27-06-2018 17:01
Jeg har kattebakken stående på bageværelset og det betyder at klumpende grus klistrer fast til gulvet i forbindelse med at jeg går i bad og selv hvis jeg fejer inden, skal katten altid på bakken mens gulvet stadig er vådt. Og jeg gider ikke vaske gulv hver eneste dag

Jeg stiftede så bekendtskab med peewee træpiller på kattens værn og er rigtig glad for den løsning :D. Jeg har en speciel bakke med en fast bakke nederst og en bakken ovenpå med rist i bunden. Når pillerne bliver våde opløses de og falder gennem hullerne ned i den nederste bakke, som så tømmes efter behov. Afføring fjernes med en skovl. Jeg har både brugt de originale peewee træpiller og billige træpiller og begge dele fungerer fint

Mht lugt synes jeg ikke det lugter, heller ikke hvis der går et par dage mellem underbakken tømmes. Afføring har jeg altid fjernet flere gange dagligt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Line F A
Forfatter: 
Dato:  27-06-2018 21:15
Det lyder som en rigtig god løsning med de træpiller!
Hvor har du fået sådan en bakke henne? 🤔
0
0
Svar på denne tråd
 
 Peewee bakke
Forfatter: 
Dato:  27-06-2018 21:29
Jeg købte bakken på kattens værns internat i Brøndby :) det er et års tid siden jeg sidst har været der, men de har dem med stor sandsynlighed stadig og jeg vil tro de har dem på alle deres internater. Ellers må Google nok på sagen, en søgning på peewee kattebakke giver i hvert fald et par hits ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2018 10:07

 

Jeg bruger Premiere fra MaxiZoo. Har to katte og en jumbo kattebakke. Tager som regel klatter hver dagen dag, men det fungerer fint


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider