Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Nyt erfarent hjem til hund søges
Forfatter: 
Dato:  20-05-2018 14:06
Kære hundevenner.
Jeg har desværre måtte komme dertil, hvor jeg ikke længere kan have min kæreste hund Oliver.
Jeg må erkende, at jeg ikke har værktøjerne og ressourcerne til det.
Han er en 8-årige terrier blandningsrace. Han har adfærdsproblemer, som jeg har prøvet i gennem flere år at arbejde med, med hjælp udefra.
Jeg prøver nu at finde et nyt kærligt hjem til ham, da jeg virkelig gerne vil give ham det bedste. Dette er bestemt ikke den nemme løsning for mig, men jeg ved at det er bedste jeg kan gøre for ham nu.

Hjemmet jeg søger, er gerne nogle som har god plads og har god erfaring med hunde og som sætter hundetræning i højsædet.
Kender i nogle som kunne være interesseret i dette så skriv en besked til mig.
Det skal siges at Oliver er en yderst kærlig og loyal ven overfor dem han kender og lærer at kende.

Kærlige hilsner fra Nadja
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2018 20:47

Jeg synes du skal stille dig selv følgende spørgsmål;
Er det fair at give en problemhund videre ?
Både overfor en ny ejer, men bestemt også for Oliver???
Ville du selv takke ja til en problemhund som ejer har forsøgt at hjælpe i flere år uden held?.

I min verden er svarene NEJ. Det er ikke fair overfor nogen overhovedet og slet ikke en 8 år gammel hund som tydeligvis har det svært.
Er det synd at aflive ? Næ, ikke hvis det er til alles bedste. Det er ikke nogen nem beslutning, men jeg tror ikke på at du får mere ro i maven af at vide at han nu er et andet sted - for hvad sker der så?. Hvordan tackles hans problmer af ny ejer?. Bliver han en pestilens som er til evig frustration?.

Tænk dig godt om før du sender "aben" videre, og hvis du gør, så vær 100 % ærlig omkring alle Olivers problemer, ellers er det virkelig synd for den nye ejer.

6
0
Svar på denne tråd
 
 DorteP siger det godt.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2018 05:35
Hvis en hund har svære adfærdsproblemer, så er der grundlæggende 2 muligheder.

1. Problemet kan løses. Relevant træning, information / øge menneskers viden og indsigt, ændre de fysiske rammer.

2. Problemet kan, realistisk set, ikke løses. Da vi ikke snakker om lette problemer, er "lær og lev med det!" heller ikke vejen frem.

Hvis der var en løsning, havde du nok selv løst det for år tilbage.
Lappet hullet i hegnet, lært børnene at de ikke må provokere hunden ved at æde dens mad eller lært den en afledende kommando, når hunden gør af folk, der går ind.
Dvs næste ejer vil få præcis samme problem.
Så, hunden vil være lige så frustreret hos næste ejer, som den er hos dig.

Men hvis du afliver, så har den det godt i hindehimlen.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder som om ...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2018 14:48

det ikke er første gang, hunden skal omplaceres :-( .

 

For hundens skyld, 8 år og endnu et nyt hjem (tolker jeg TS beskrivelse), så er der kun den tunge løsning tilbage.

 

Hundemennesker, som er dygtige nok til at hjælpe Oliver, vil vide hvor meget tid der skal bruges på projektet, og så tror jeg desværre, at de vil takke nej og vælge en hvalp. Underforstået, de som vil overtage hunden, har nok ikke tilstrækkelige viden og erfaring til opgaven (måske jeg tar' fejl).

 

Jeg har selv trænet hund i 8 år i flere forskellige regi'er.

 

Beklager de hårde, men ærlige ord - de er skrevet for hundens skyld. Synd hvis det nye hjem også må opgive, og heller ikke kan træffe beslutningen.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  19-06-2018 16:57
Tak for svar og jeres ærlighed.
Ja jeg haft forskellige hundeadfærdstræner på opgaven og brugt mange penge på det. Det har hjulpet på små ting i hverdagen, men det går ikke helt ind til roden af problemet.
Synes det er en svær beslutning at tage, at skulle aflive ham for han er den kærligste hund over for nærmeste venner og familie. Han er otte år og hans race kan blive op til 16 år.
Han er dog meget angst for nye mennesker og nye omgivelser og det resulterer i agressiv adfærd. Det er derfor et meget begrænset liv jeg kan leve med ham, da det er hans behov over mine.
Kan godt være, at det er lidt utopi at der findes nogle der har de perfekte rammer til ham og at jeg må se factsene i øjnene.
Igen tak for jeres svar.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2018 08:39

Meget angst overfor nye mennesker og omgivelser ....

Der har du vist selv skrevet svaret på dit spørgsmål :)

Selvom han måske kan blive 16 år, hvorfor skal han så igennem en så traumatisk oplevelse/periode, når du ved at han er utryg og bange for disse ting?.

Han vil ikke være ked af at dø, det er dig der har svært ved at sige farvel .. det er meget nemmere at sige "på gensyn" (at vide at du måske kan besøge ham igen).
Nej, den stakkels hund bør få fred, og når en aflivniing er den eneste måde at give ham det på, so be it.

Flyt fokus fra dig til ham, og vid at du har gjort hvad du kunne og nu skal han ikke igennem mere.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider