Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 FODER (Prima Dog, Kingsmoor, ToTW)
Forfatter: 
Dato:  14-04-2018 10:09

Hej alle sammen.

 

Vi får vores nye hundehvalp hjem her til Maj (Alma), og er derfor gået igang med at kigge på forskelligt hundefoder.

 

Vi er afklaret med, at Alma skal have kornfrit foder. Hos opdrætter får hun Taste of The Wild, men da det ikke kan købes lige i nærheden har vi kig på Prima Dog og Kingsmoor.

 

Da Prima Dog (åbenbart) er ret nyt i Danmark, kan jeg simpelthen ikke finde nogle meninger eller holdninger til det. Derfor kunne det være at der var nogle herinde, som kender til mærket og har enten gode eller dårlige erfaringer.

 

Kingsmoor kan jeg ud fra lidt research se, skulle være meget godt - men det er vist kun 2 varianter som er kornfrit. Nogler erfaringer der?

 

Sidst men ikke mindst, så vil vi selvfølgelig gerne fortsætte med ToTW, hvis det er det som vil være bedst for hende.

 

Vil i dele jeres erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  14-04-2018 23:03

 

Jeg kender ikke til Prima Dog, men vores gamle allergihund prøvede vi både TOTW og Kingsmoor til. Af de to kunne jeg bedst lide TOTW, da første ingrediens på listen er kød i TOTW og i Kingsmoor er det kødmel.

Han kunne iøvrigt også bedst lide TOTW og det var det, han fik fra han var 5 år og vi opgav at få hans allergi til at blive bedre på dyrlægens fancy Royalcanin allergifoder, indtil han døde, da han var 10½.

 

Vores nuværende tæve har været et sandt helved at finde foder til. Hun er startet op på TOTW hvalpefoder, som hun godt kunne lide, men kropsligt fungerede hun ikke rigtig på det.

Så har vi prøvet Kingsmoor, Essentials, Hike, Wolfsblut, N&D, Real Nature, Acana, Virbac og Orijen.

Jeg synes at alle disse er gode produkter, men sidstnævnte er det eneste hun vil spise, så det får hun.

Vores nyeste skud på hundestammen, en lille hanhund, får også Orijen for nemheds skyld og så er det altså bare et rigtig godt foder.

 

Hvis du ikke har noget imod at købe foder på nettet, så er mulighederne mange og der kan du i hvert fald sagtens få TOTW flere steder. Og når vi snakker foder, så får man ofte gratis fragt.

 

God fornøjelse i foderjunglen og stort tillykke med jeres lille nye hvalp, når hun kommer hjem - vi vil gerne se billeder


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 23:41

jeg fodrer selv med James Wellbeloved - det er dog nok ikke lige den type foder du går efter, selv om det er et super foder.

 

Taste of the Wild har jeg prøvet til både hund og kat, ingen af mine dyr gider spise det. Udover det lyder det som et udemærket foder. Du kan købe det (og mange andre slags kornfri) foder på http://www.zooplus.co.uk alternativt på zooplus.de eller .dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Henne Pet Food
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 08:38

Mine hunde er meget glade for Henne Pet Food, og de trives godt på dette.

Jeg bruger Bacis, mine hunde er flot blanke i pelsen, og har fin energi, til at gå på jagt, når der er sæson for det.

 

Der findes en kornfri variant, www.henne-pet-food.dk/fuldfoder-til- hunde.html#grainfree


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider