Logo used for printing

HN afstemning
Hvor mange penge bruger du om måneden på din hest? Pr. hest

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hvilken slags hundefoder?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2018 15:45

Vores datter har lige fået en labrador retriever, og pt. fodrer vi den med hvalpefoder fra Royal Canin. Den er rigtig glad for foderet, og pelsen er fin, og generelt trives hunden super godt.

Mit spørgsmål lyder, om I kan anbefale et andet mærke af hundefoder, som måske er en anelse billigere? Vi vil naturligvis gerne fortsætte med Royal Canin, men det er jo ikke det billigste foder på markedet, så... :-)

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken slags hundefoder?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2018 22:37

Jeg faldt lige over denne side: https://dyr.dk/hundefoder, som har en masse forskellige mærker af hundefoder samlet. Problemet er bare, at jeg jo ikke ved, om de billige mærker af hundefoder er noget værd eller ej?

Pris og kvalitet hænger vel også sammen, når det gælder foder til hunde, eller hvad?

0
0
Svar på denne tråd

Foder priser?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 07:45
Jeg synes at det er svært.

Hundefoder fra netto og des lignende har jeg ikke så meget tiltro til. Snopværdi eller reelt? Jeg har ikke set kvalitet undersøgelser, der sammenligner foder kvalitet på tværs af varemærker baseret på faglig viden.
-men hvis sådan en undersøgelse findes, vil jeg gerne se den!

Men hvis du sammenligner middel pris produkter, så lægger de i samme prisleje som royal canin.
Men kiloprisen falder markant ved at købe større foderposer.
Dog har hunde ikke ret meget smagssans, men æder på en god, kraftig duft. Og hvis man lader luft komme til sækken, så fordamper duften og hunden kan tabe ædelyst.

....
Så, hvis det virker ville jeg blive på royal canin.
Overvej at spar penge via storkøb - men ikke større portioner end hunden kan æde.
0
0
Svar på denne tråd

Henne Pet Food
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 09:38

Her i huset er vi meget glade for Henne Pet Food Basic, vi har korthårede hønsehunde, som bruges til jagt.

Vi har ingen problemer med at holde huld på dem. Den yngste overtog vi for 2 år siden, da han var 3 år. Han havde ikke det bedste hårlag, efter et par måneder på Basic, var pelsen blevet meget bedre og han fælder ikke nær så meget, og som bonus er han også blevet mørkere.

Det var min dyrlæge der i sin tid anbefalde det til vores da værende hund, som har pels/hud problemer.

At det så heller ikke er top dyrt, og foder anvisningen på sækken passer er kun på plus siden i min verden.

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

Anthons.dk
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 12:56

Du har ikke skrevet hvor i landet du bor, men check firmaet...

Vi bruger RC til både hund og katte, og det virker super fint. Det er måske værd at investere i godt hvalpefoder, især hvis den skal være brugshund (jagt fx), så kan man senere skifte. Fx. får mandens Rottweiler på 4 år og 48 kg. www.anthons.dk/shop/royal-canin- hundefoder-338c1.html

Det trives han fint på, og laver fine pøller ;-)

www.anthons.dk/shop/royal-canin- hundefoder-338c1.html

Med en lab, skal I sikkert gå efter medium (angiver udvokset vægt)

Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

0
0
Svar på denne tråd

Rabat ved køb af flere poser hundefoder
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 14:24

Jeg er helt enig i, at man nok bør holde sig fra det helt billige hundefoder, da det næppe kan indeholde de rette næringsstoffer.

Jeg kan godt se, at der er noget at spare ved at købe større eller flere poser ad gangen - det er bestemt en mulighed.

Jeg vil prøve at kigge nærmere på Anthons og Henne Pet Food.

Tak for svar!

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  13-01-2018 12:26

Kender du zooplus? Der er typisk meget at spare ved at købe fra England eller Tyskland. Det kræver dog storkøb for at tjene fragten ind igen. De har ubegrænset antal kg for en fast fragtpris, så det er bare at tage mere end en sæk, vådfoder og/eller hvad man nu ellers lige skal bruge.

http://Www.zooplus.de http://www.zooplus.co.uk

Jeg fodrer med James Wellbeloved til både hund og kat. De er begge så fine i pels osv. og får altid stor ros for deres stand hos dyrlægen. Udover det får lidt lidt lakseolie og vådfoder, godbidder osv.

Katten spiser tørfoder til katte over 7 år og varianten til sunde tænder.

Hunden,en Golden retriever, får foderet til store voksne hunde med lidt variation i de forskellige smage.

Det er billigt, uden for mange forskellige dårlige ingredienser, allergivenligt og ja dyrene trives bare rigtig godt på det.

Du kan også få Royal Canin på zooplus, hvis du vælger at fortsætte med det. Royal Canin plejer også at være et godt foder.

0
0
Svar på denne tråd

Nutra Nuggets
Forfatter: 
Dato:  16-01-2018 00:19

Min nabo giver deres Formel1 Lab dette (det i den mørkeblå pose).

Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Foderfanatiker
Forfatter: 
Dato:  23-01-2018 13:33

Jeg er lidt en foderfanatiker med mine hunde.

Det jeg fodrer efter er; Et foder uden korn, ris og majs. Ingen biprodukter, eller "-mel" produkter.

- Der skal være rene ingredienser, og hovedingrediensen skal være kød.

Der er flere mærker som lever op til det - det er bare med at vende poserne om, og tjekke ingredienslisten igennem :-)

Jeg bruger Essentials, på 4. år - eller 5. år? Er ikke sikker ;) Det har vi brugt til flere hvalpekuld også, og er meget tilfredse, både med foderet og den service firmaet giver.

- Det er ikke så dyrt, og kan du købe via en i opdrætterordningen er der penge at spare.

Vi sparer fx også mere, jo flere sække vi køber.

12,5kg koster os ca. 430,-

- Mindre når vi køber større ind.

Det er rimelig drøjt i brug.

Jeg har westier, 3 af dem får den variant som hedder Contour (til dem der skal holde den slanke linie) og de får 100g pr dag.

Royal Canin Labrador Junior

www.zooplus.dk/shop/top_brands/ royal_canin_foder/hvalp/ breed_specific/218051

Indholder: ris, tørret fjerkræprotein, majs, planteproteinisolat*, majsglutenfoder, animalsk fedt, hydrolyseret animalsk protein, mineralstoffer, tørret roepulp, fiskeolie, lignocellulose, sojaolie, fructo-oligosaccharider, psyllium (frø og skaller), gær-hydrolysat (mannan-oligosaccharider-kilde), skaldyrs-hydrolysat (glucosamin-kilde), hjulkroneolie, tagetesblomstmel (lutein-kilde), brusk-hydrolysat (chondroitin-kilde).

Til sammenligning

Essentials, beginning large breed

www.essentialfoods.dk/shop/meals- for-dogs/essential-the-beginning- large-breed.html

Indeholder: Frisk kylling & and, sød kartoffel, tørret kylling & and, ærter, frisk laks & ørred, friske hele æg, hørfrø, kyllingefedt, kartoffel, leverfond, lucernespirer, vitaminer & mineraler, MOS, FOS, glukosamin*, kondroitin*, MSM* (*alle fra naturlige kilder), tranebær, acai, blåbær, morbær, æble, tomat, appelsin, pære, gulerod, spinat, blomkål, tang, morgenfrue, grøn te, ingefær.

Altså jeg ved godt hvilken ingrediensliste jeg synes er pænest af de to ;)

Rollo

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

2
0
Svar på denne tråd

Ingredienser
Forfatter: 
Dato:  24-01-2018 19:57

Helt enig med Rollo

Vores 2 meget forskellige hunde får Orijen og de fungerer super godt på dette foder og ser tæskegodt ud begge 2.

Orijen er hundefoderets "Rolls Royce" og det er lidt peberet i pris, da mange af ingredienserne er økologiske og helt friske ved produktion. Kød andelen er oppe på mellem 70-85% alt efter variant og så bruger de kun ingredienser fra producenter med dyrevelfærden i top = altid fra fritgående dyr.

Vi køber det, når Maxizoo har deres VIP søndage, hvor der er 20% rabat, så kommer det ned i en overkommelig pris.

Alternativt vil jeg anbefale Acana, som er Orijens lillebror. Samme producent, lidt lavere kød % og derfor lidt lavere pris. Jeg synes også Essentials og Wolfsblut er godt foder, men vores store tæve vil ikke spise det - faktisk nægter hun at spise andet end Orijen, så det er ligsom så nemt med hende

Orijen Puppy Large Breed:

www.orijen.ca/foods/dog-food/dry- dog-food/puppy-large/
Frisk kylling (14%), frisk kalkun (7%), friske hele æg (7%), frisk kyllingelever (6%), frisk hel hellefisk (5%), friske hele sild (5%), frisk kalkunlever (5%), friske kyllingehalse (4%), frisk kyllingehjerte (4%), frisk kalkunhjerte (4%), kylling (dehydreret, 4%), kalkun (dehydreret, 4%), hel makrel (dehydreret, 4%), hel sardin (dehydreret, 4%), hel sild (dehydreret, 4%), hele røde linser, hele grønne linser, hele grønne ærter, linsefiber, hele kikærter, hele gule ærter, hele pintobønner, hele hvide bønner, silde-olie (1%), kyllinge-brusk (1%), kyllingefedt (1%), soltørret alfalfa, kyllingelever (Frysetørret), kalkunlever (Frysetørret), frisk hel græskar, frisk hel mandel-græskar, frisk hel zucchini, frisk hel pastinak, friske gulerødder, friske hele Red Delicious æbler, friske hele Bartlett pærer, frisk have-kål, frisk spinat, frisk rødbede, frisk majroe, brun tang, frisk tranebær, friske hele blåbær, frisk Ellebladet Bærmispel, cikorierod, gurkemeje, mælkebøtte, glat burre, lavendelblomst, læge-stokrose, hyben.

Tilsætninger (pr. kg):
Zink chelat: 100mg. Konserveret naturligt med vitamin E

Jeg (og min dyrlæge) vil fraråde alt hundefoder, der har et eller flere kornprodukter som hovedingrediens, heriblandt Royal Canin

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd

Foder....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 19:12

Ja, jeg fortalte gerne hvad jeg selv fodre egne hunde med. Men det må man åbenbart ikke her på HN når man har et cvr nummer

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste mm.

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvalpefoder
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 07:54

Hej

Â

vi har lige fået schæferhvalp og er af opdrætter blevet anbefalet Wolfsblut

Det er ikke store mængder de skal have dagligt

Â

har købt det her:Â https://www.tiierisch.de/ og der er noget at spare ift at købe de i DK og fragten er kun 7 euro så vidt jeg husker

Â

hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider