Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Træpiller til bakken?
Forfatter: 
Dato:  03-10-2017 16:00

Nu bruger jeg dels det klumpende grå og det røde ikke klumpende kattegrus, men jeg er godt klar over at moler ikke er en ressurse, der holder evigt.

 

Da jeg nærmest lige rundt om hjørnet havde en forhandler af træpiller (til pillefyr) prøvede jeg en pose. Det lugtede dog så meget af fernis(?), at hverken kattene eller jeg kunne leve med det. (Resten af posen fik min genbo, der har pillefyr!)

 

Men hvor køber I træpiller? Og stinker de også af fernis?!

 

Mvh

Tine


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattegrus af træ
Forfatter: 
Dato:  06-10-2017 15:40
Hos petworld køber vi noget træpille lignende "grus", fordi I vores kommune må man ikke putte for mange kilo i skraldespanden.

Dette grus er beregnet til at tisklumper kan komme i toilettet og ved udskiftning af bakken kan man smide resten i komposten.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  08-10-2017 17:54

Dog må du aldrig nogensinde komme noget som helst i dit wc, som ikke er afføring, urin eller toiletpapir.

Da du skrev det med tisklumper, fik jeg et indre billede af min vvs-mand med damp ud af ørene! Aldrig andet end menneskelige produkter i dit toilet. Og wc-papir.

 

Det kan få dit wc til at gå i forproppelse, eller helt ude i rensningsanlægget, kan det skabe problemer.

 

I min affaldsspand må der være 60 kg. Og jeg smider moler til forbrænding- for det laver ækelt pløre i haven. Det er dog planlagt (men ikke udført) at kattebakkerne skal kunne tømmes i anlagt grube (hul i jorden). Jeg vil pga smittefaren ikke have det i min almindelige kompost.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattegrus lignende
Forfatter: 
Dato:  11-10-2017 16:58
Ifølge emballagen er produktet beregnet til at blive skyllet ud.
En tisklump opfører sig som våd toilet papir.

I min kommune er der skraldesække af papir,, de må rumme max 11 kg...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja emballagens opskrift
Forfatter: 
Dato:  13-10-2017 21:31

Noget andet er jo det virkelige liv, som VVS-manden kan oplyse dig om.

I New York fik de kæmpe problemer fordi, man må jo godt hælde vådservietter i sit wc- og fedt fra madlavning. Nej, det må man ikke. Bare søg på the Fatberg.

 

Det skal selvfølgelig ikke forhindre dig i, at hælde tisklumper i dit wc. Jeg er desværre afskåret fra det (har minirenseanlæg). Men hvis, jeg var dig- ville jeg lade være.

 

Det klumper kun om kattetis? Og så lader det være med at gøre det ellers?


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider