Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Så må man godt blære sig...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2017 21:09

 

 

Det er noget tid siden jeg har skrevet herinde sidst. Min lille altmulighund Cassi har taget hul på en ny karriere, nemlig som Nose Work hund. Vi startede sådan for alvor på træningen for et års tid siden og har for alvor været målrettet i vores træning siden vinteren. Cassi begyndte sporadisk at halte når jeg trænede med hende, hun er blevet gennemtjekket og der kan ikke rigtig findes noget hvor man siger "DET ER DET DER ER GALT!"

Så for at passe på hende dyrker vi ikke længere Freestyle eller agility og rally har vi også skruet ned på. Og så er det at denne sport er fantastiske, for der sætter hun fuldstændig selv begrænsningerne. Og så elsker hun det.

 

og så til blæreriet. I weekenden var vi til Hund i Fokus for at stille i vores hhv. 3. Og 4. Prøve i klasse 2(sporten er så ny, så der har kun været afholdt to andre prøver i den klasse) og hun brillierede. Lørdag vandt hun samlet og indesøget og søndag vandt hun samlet, indesøget og køretøjssøget. Hun fik også sin hhv. Sjette og syvende titel fordi der var titler til de hunde der vandt lørdag.

 

Billede

 

Udover de otte rosetter vandt hun også omkring 40 kg foder, men fordi bilen er lille og vi havde mange ting med, så måtte vi sælge det. Pokalen er fra en for sjov konkurrence, hvor man skulle vælte kegler på tid. Åh, hun er en dygtig prinsesse, min lille Cassi Nu skal vi træne hårdt frem mod næste prøve der er i december.


Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

7
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  06-09-2017 21:44

hvor er I seje :)

 

men tror du må forklare liiiidt mere om hvad det præcist går ud på - jeg tror ikke heeelt jeg forstår hihi


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo, selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  07-09-2017 19:02

Nose Work er en ny sport her i DK. Første konkurrence blev afholdt i juni. Hunden skal bruge sin næse til at finde dufte i søgene. Her i Danmark arbejder vi med hhv. Lavendel, eukalyptus og anis. Der er fire forskellige typer af søg

Beholdersøg hvor der er X antal beholdere og her skal hunden så finde den eller dem med fært i.

Køretøjssøg, hvor hunden skal inspicere to køretøjer og finde det fært der er gemt.

Indesøg, hvor der skal findes fært indenfor, og udesøg, hvor den skal finde fært udenfor.

der findes en samlet vinder og en vinder af hvert enkelt søg. For at få 1.præmier skal man have 100 point ud af 100 mulige og hvert søg giver 25 point og max 3 fejl. Det er det som skal bruges for at kvalificere sig til højere klasser.

 

i kl. 1 og 2 har man et kendt antal dufte, hvor man i de højere klasserne Ann have 0-3 dufte og man ved ikke hvor mange.


Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider