Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Indekat pasning ved rejser
Forfatter: 
Dato:  06-05-2017 16:27

Ja, bare lige for at høre hvad I andre gør med jeres kat, når I tager på ferie. Indtil nu har vi været så heldige at nogen har været interesseret i at bo sammen med dyret, når vi skulle afsted, men hvad gør I?

 

Hvad synes I er er bedst: at der kommer en og fodrer og tømmer bakke 2 gange om dagen i eget hjem, eller at sende den på pensionat?

 

Hvis I har prøvet pensionat, hvordan har katten det så med det? Hvor længe efter er den stresset?

 

Omtalte kat er fuldtids inde- og alenekat. Så jeg synes det virker meget ensomt for ham at skulle være alene, men han trives ikke med andre katte.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2017 10:15

jo i høj grad an på katten; hvor kontaktsøgende er han, hvor meget er han vant til at være alene i hverdagen?

 

Jeg tror, at de fleste katte foretrækker vante omgivelser - og at det faktum, at han ikke trives med andre katte kan være en ekstra stressfaktor i en pension, hvor de jo er omgivet af katte, til trods for at de opholder sig i hvert sit bur.

 

Vores er godt nok fritløbskatte; jeg foretrækker helt klart on site pasning, men vi har oftest måtte klare den med besøg nogle gange i døgnet, og det er gået fint (hvis vi altså lige ser bort fra, at jeg har været bekymret, stort set fra vi tager afsted til vi er retur... )

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattepasning
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 18:38
Vores katte bliver lynhurtigt svært køresyge.
Så pensionat har altid været en umulighed.

Vi giver nøgle til en eller to venner.
De kan komme, fodre, nusse og gå igen, læse til eksamen hos os, svømme i badekarret eller tømme slik skabet for de lækkerier vi har forsynet huset med.
Alle trick gælder, det skal bare være godt for kattepasser at være i huset mest muligt, så dyrene får selskab af mennesker.

Jeg håber, at du finder på en god løsning.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 22:25

man skal gøre det som både passer til en selv og til katten.

har selv arbejdet på internat hvor vi også passede katte. og har mødt mange som var i tvivl, men oftes når de kom og besøgte os ja så valgte de os.

det kræver at man stiller krav til det pensionat man vælger. man skal kunne komme og besøg dem uden alt hvor mange ungskyldninger mm. når man har en kat som er indekat, så skal det være et sted som acceptere det. for nogle steder har alle katte adgang til andre katte eller også har de mulighed for at komme ud i en løbegård - hvilket jo ikke er smart når katten er indekat

der hvor jeg var, havde vi kunder fra hele landet (det ligger i odense), men vi er/var kandt for at have en godt sted hvor man tager hensyn til katten. vi har flere langtidspasninger.

 

har selv haft mine katte der oppe da vi stod unden hus i 1 mdr.

 

vælger man at have dem hjemme skal man være helt sikker på at folk også passer katten.

det er jo et krav om at dyret skal tjekkes 1 gang i døgnet.

 

problemer er at mange katte ikke bryder sig om fremmede. så de kommer nok ikke frem selv i eget hjem. så "passeren" skal ikke lige altid forvente at man skal nusse misser.

 

 

men om du skal vælge det ene frem for det andet, ja det er kun dig som kan bestemme det.

personligt ville jeg nok have den i pensionat, hvis man kan finde det rigtige. her er der mere overvågning. det der med at der kommer en 1 gang i døgnet og lige giver mad og ordner bakken, syntes jeg er alt for lidt. mest i forhold til at hvis katten bliver syg eller kommer til skade. så kan der gå lidt for lang tid

har selv passet et par katte på den måde. det var dog katte som ikke gad fremmede menesker - kun lige når madskålen var der var vi gode nok

et år passede jeg en af vores tidlige killinger i 2 mdr, da hans ejere var hjemme i Polen. de havde ingen til at passe ham, så de spurgte os. Og det gik fint.han gik bare sammen med mine egne katte.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Indekat
Forfatter: 
Dato:  16-05-2017 13:06

Jeg har en enkelt meget selskabelig kat, som er blevet indekat efter før at have boet på landet. Hun kommer ud en gang om dagen i sele (for at "læsenabolagets avis").

Når jeg har været ude og rejse, har min søster givet hende mad og tømt bakke en gang om dagen (formiddag), og min nabo har så været om aftenen og bare nusse med hende lidt (eller af og til op til en time, hvor naboen har snakket i telefon med min kat på skødet mens hun nussede). Det har fungeret fint, slevom min kat stadig blev meget glad for at se mig, når jeg kom hjem.

Jeg tror, at det kommer meget an på katten og på de muligheder man har. Det er jo også lidt af en opgave for andre at skulle komme og fodre, hvis man rejser i flere uger.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider