Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Min hund er død!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2017 10:09

Billede

 

Min irske ulvehund, Carla, er død - kun 1,5 år gammel. Hun fik stivkrampe pga. noget så "ligegyldigt" som en rift i poten. Sygdommen blev konstateret en mandag, og der blev sat ind med det tunge skyts af stærk antibiotika samt serum, der måtte hentes på et hestehospital, men 4 dage senere blev hun aflivet i sit hjem. Jeg har ALDRIG oplevet et mere ækelt sygdomsforløb med noget som helst dyr.

Øv, hvor er det bare tragisk og uretfærdigt!


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2017 15:35

skræmmende at tænke på, hvor lidt der nogen gange skal til, før det går helt, helt galt...

Stakkels dig, og stakkels, smukke Carla.

 

Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej dog
Forfatter: 
Dato:  08-04-2017 21:42

Sikke en skrækkelig oplevelse...

 

Stakkels stakkels dig og din smukke hund - ikke fair at hun skulle dø så ung....


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres beskeder
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 10:04

Vi har simpelthen været så rystede og chokerede over hele forløbet, at vi ligesom sagde, at vi aldrig skal have hund igen.

Men.... Mon ikke der kommer en ny i slutningen af året...

Desværre er vores tidligere avlere stoppe med hundeavl, og der er ikke hvalpe til salg i DK før måske sidst på året....

Så vi må vente og se.

 

Jeg forstår heller ikke, at der ikke findes en stivkrampevaccine til hunde......

Det var 12 år siden, at vores dyrlæge sidst havde set en hund med stivkrampe, og min onkel (som er dyrlæge) har kun set tre tilfælde i sin karierre, og han er nær pensionsalderen. Så det er åbenbart sjældent.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg søgte...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 12:38

faktisk på emnet i går, efter at have set dit indlæg - tænkte nemlig det samme, hvorfor vaccinerer man egentlig ikke hunde og katte mod stivkrampe, de er jo er relativt udsatte for netop bidsår...

 

Efter hvad jeg kunne læse mig til, er rovdyr normalt meget modstandsdygtige overfor den pågældende bakterie, så I har virkelig været uheldige.

 

Så lige netop risikoen for at opleve det en gang mere, bør ikke afholde jer fra at få ny hund, selv om jeg forstår reaktionen - det lyder som et meget grimt forløb.

 

Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uheldigt
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 09:56

Ja, jeg må tro på, at dette var et enkeltstående tilfælde. Jeg har heller ikke selv oplevet det før i de 35 år, jeg har holdt hund.

 

Min mand og jeg skal besøge en dansk opdrætter i denne uge. Det glæder jeg mig faktisk til, kan jeg mærke. Det er vigtigt for os at møde opdrætterne, så vi kan sikre os, at de er ordentlige mennesker med ordentlige forældredyr - selv om vi jo godt ved, at de er det. Men det er så hyggeligt med sådan et besøg, og så kan vi forhåbentlig blive skrevet op til en hvalp.

Men Carla er godt nok savnet. Hele familiens faste rutiner er gået i koks, nu hvor Carla ikke tager sin del mere.

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2017 20:20

stort trøstekram herfra

 

har I kigget her?

http://koebhund.dk/irsk-ulvehund



1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 10:18

Nej, det havde jeg ikke set. Tak for linket


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider