Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Flytte gårdkat fra en gård til en anden
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 14:47

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at flytte en/to gårdkatte fra en gård til en anden? Dvs de flytter til vores gård, og vi kender dem ikke i forvejen.

De skal bo i stalden eller ridehuset og det er ikke tanken, at de skal indendørs. Jeg kan se mange steder, at man anbefaler at holde katten indendørs i op til 14 dage efter flytning. Men er det ikke dumt at tage dem ind i huset/fyrrummet/vindfanget (med varme, kattebakke mm), hvis det ikke tanken, at de skal have adgang til det efterfølgende?

Hvis det er den eneste måde, hvordan laver vi så overgangen til stald, hvorfra der er fri udgang?

På forhånd tak for input og gode ideer :-)

Venligst, Marianne


Marianne Gotfredsen

2* Parelli instruktør

www.gotfredsen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holde dem inde
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 20:15

Jeg vil også anbefale at holde dem inde. Hvis de skal være staldkatte, så synes jeg du skal finde/lave et rum i stalden, så de ikke får et forhold til stuehuset.

 

Jeg tror du vil blive glad hvis de vænner sig til at bruge kattebakke inde i stalden, så slipper du får at skulle gøre rent i alle hjørner efter dem.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart holde...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 09:07

dem inde de første par uger - ikke mindst når der jo formentlig er tale om voksne katte, er der stor sandsynlighed for at de bare skrider, og prøver at finde tilbage til deres gamle hjem.

Derfor skal de ha' vænnet sig til, at det nu er her man får mad m.m. før de får mulighed for at gå ude på egen hånd.

 

Hvis de ikke må komme i huset, må det blive et rum i stalden - men de skal jo helst opholde sig et sted, hvor de har nok kontakt med jer, til at tilvænningen til nyt hjem også sker ad den vej...

 

Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vindfang
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 09:31

Ja kattene er 7 mdr gamle, så jeg tænker også, de måske vil prøve at finde tilbage til deres gamle hjem, hvis vi ikke lukker dem inde og 'gør vores hoser grønne' for dem :-D

Vi har ikke noget rum i stalden, som i praksis kan lukkes af, men vindfanget forbinder stalden og stuehuset, og det er 20 kvm, så det tænker jeg, vi bruger. Når der er gået et par uger, så kan vi åbne ind til stalden, og så kan de begynde at udforske der. Herefter så flytter vi kattebakke og hyggehuler med ud i stalden, og så lukker vi af til vindfanget igen, så det efterhånden bliver 'off-limits' igen. Mon ikke det kan fungere?

Der er god plads i vindfanget, det er køligt, og der kommer jævnligt mennesker, da folk skal igennem vindfanget for at komme til ryttertoilettet. Så kan vi jo lægge lidt lækkerier, som folk kan tilbyde dem, når de går igennem.

Input om kattebakke er også noteret :-) tak


Marianne Gotfredsen

2* Parelli instruktør

www.gotfredsen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder som...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2017 12:14

en fornuftig plan, forudsat selvfølgelig at de toilet-besøgende ikke kommer til at lukke dem ud før tid.

 

Og så bliver jeg lige nødt til at trække min kæphest af stalden - kattene er vel neutraliserede, eller bliver det inden de lukkes ud, ikke...?

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Neutrale :-)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2017 14:08

Jeps. De får hele dyrlægepakken :-)


Marianne Gotfredsen

2* Parelli instruktør

www.gotfredsen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek... :-)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 20:53

Du må undskylde at jeg spammer din tråd med emnet, men jeg kan næsten ikke lade være med at benytte enhver lejlighed til at prædike neutralisering - det er så frygtelig trist at se alle de sølle katteskæbner, der er resultatet af den nuværende, tilfældige overproduktion...

 

Og dernæst, så er jeg f*cking træt af igen og igen at fragte mine egne katte til dyrlægen med bidskader, efter de har været i clinch med fertile intrudere!!

 

Sorry - der løb det vist af med mig igen..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider