Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Aktivering af kanin
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 19:42
Jeg har en løvevædder hun fra april. Hun er meget nysgerrig og meget aktiv. Når hun alene, er hun i hendes 2 etagers bur som er 60x120 cm. Lige så snart den første kommer hjem bliver der åbnet for buret, så kan bevæger sig frit i hele stuen, ind vi går i seng. Hun venter typisk til min datter kommer i seng med at blive meget aktiv. Typisk tager hun et par turer for fuld skrue rundt i hele stuen, op og ned ag sofaen og rundt hendes bur, mens ellers hopper rundt og snuser. Hun har desværre haft fat i et ledninger, som vi nu har spærret af til,det er hun ikke tilfreds med, så skraber og bider i pladen, vi har spærret af med. Ved ikke om det er ligesom med børn, at det man ikke må, er mest interessant 😉
Hun er helt tryg ved at stikker hånden ind til hende, og når jeg ligger på sofaen hopper hun også tit op og ligger på mig, men hvis jeg rør hende hopper hun ned, men vi har kun haft hende 14 dage så tænker det skal nok komme.
I hendes bur har hun et hus på første sal og foder og vand i stuen etagen.
Til at starte med havde spåner på begge etager men hun har smidt alle spånerene øverst ned i bunden af buret. Jeg har puttet hø ind i hendes hus på første etage, som må vi se om de får lov at bliver der.
Til at starte med var hun super renlig, og sked og pissede i det samme hjørne, men nu skubber hun spånerne rundt, så de typisk kun i den ene halvdel og i den anden er kun plastik bunden.
Hun er også begyndt at skrabe en del, og det kan jeg læse mig til, at det er fordi hun keder sig.
Hun har en trædims med en bjælke i som vi både høre og se hun leger med en gang imellem.
Så har hun en masse bidepinde, men dem gider hun ikke rigtig.
Så jeg er begyndt at hænge gulerødder op i tremmerne, så hun skal op på bagbenene får at nå dem.
Men kan jeg gøre mere for at aktivere hende??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor gammel er den ?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 23:37

Voksen eller ?

 

I kunne lære den at gå i snor og tage den med ud, så den kan grave i jord og få en masse indtryk.

 

Man kan få aktiveringslegetøj til kaniner, samt forhindringer. Jeg ved bare ikke hvor man køber det.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søgte lige på google
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 23:53

Aktivering af kanin og der kom en del hits frem også her fra HN

www.google.dk/webhp?sourceid=chrome- instant&rlz=1C1MDN...amp;ie=UTF- 8#q=aktivering%20til%20kaniner

 

Jeg har før i tiden haft kaniner, men udendørs og så der var det nemt at "Bytte op" og give mulighed for at grave.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider