Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Nyfødte hvalpe
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 21:33

Hej! :) Min tæve har for 3 uger siden født 7 små fantastiske hundehvalpe. Er det nu de skal få ormekur? Jeg har læst en masse steder , at de skal, men da vi ringede til dyrlægen i morges, sagde de bare at hvalpene skal få ormekur, chip og vaccination den 3. august på én gang. Synes det lyder lidt forkert :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterhånden findes der
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 22:23

Flere tidspunkter at give ormekur og vaccinationer Så enten skal du selv sætte dig grundigt ind de mange nye forskningsresultater og efterfølgende gøre, hvad du mener er bedst, eller også skal du have tillid og stole på din dyrlæge

 

Stort tillykke med hvalpene Skal vi ikke se billeder ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ormekur
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 22:37

Det kommer an på hvad du giver.

 

Vores får Panacur Vet, det får tæven når hun er 7 uger drægtig, hun får sammen med hvalpene når de er 3 uger, og så får hvalpene igen som 5 og 7 ugers.

- Det er flydende.

 


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke enig Rollo
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 22:45

Uanset hvad du giver

 

Der sker RIGTIGT meget indenfor forskning omkring vores hunde Så p.t. er der nogen der gør som de altid har gjort og som det virker for og så er der nogen, der følger rådene fra de nye undersøgelser.

 

Det skulle være rigtig sundt for hvalpes immunforsvar at blive født MED orme Og når man tænker på, hvor mange hunde der i dag har allergi, så er der måske noget om snakken, det er jo ikke ualmindeligt at de har andet end foderallergi.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Silotte (canmax)
Forfatter: 
Dato:  18-07-2016 16:20

Tja, kan da være jeg bliver opdateret på det, hvis der kommer hvalpe om en 9 ugers tid Men sidste år brugte vi Panacur Vet og har ikke hørt om det anderledes :)

 

Og jeg plejer ellers gerne at følge lidt med, og ikke bare gøre "som vi plejer" - selvom det ellers lidt har dobbelt konfekt at sige sådan ;D

 

Hvilken effekt skulle ormene have ift allergi?

- Det jeg har lært om orme, er at de giver fejlernærede hvalpe som dermed vokser forkert etc. og det er jo ikke særligt ønskeligt?!

 

At hunde i dag har foderallergi kan jeg så personligt se flere årsager til - som dårligt foder fyldt med korn, som ikke har noget at gøre i hundens ernæring, men dét er jo en helt anden snak :P


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo effekten
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 14:20

med at hvalpene bliver født med orm, er at immunforsvaret får lov at arbejde fra start af, læg mærke til at jeg skrev at rigtig mange hunde i dag lider af allergi og IKKE kun foderallergi De skal selfølgelig have ormekur, bare ikke i mors mave !

 

Opdatering på viden, med links til facts findes bl.a. i disse to nedennævnte grupper på facebook :

 

Hvis du avler under DKK, er gruppen: hvalpefødsler er et godt bud på alt med drægtighed, fødsel og hvalpe. (Indehaver af denne gruppe Pernille Lillevang, tager ud og giver foredrag rundt om i landet)

 

Har du endvidere taget opdrætteruddannelsen i DKK, er gruppen : Os der har gennemført opdrætteruddannelsen et andet godt bud.

 

Første grupper er udelukkende om drægtighed, fødsel og hvalpe, den anden indeholder alt om avl og hundehold.

 

Jeg er totalt nybegynder ud i hvalpe Haft hunde i 28 år, men aldrig hvalpe. købte for 3 år siden min første griffon og havde i baghovedet, at jeg nu skulle have hvalpe på racen griffon.

 

Så mine forberedelser, har varet de sidste 3 år, det sidst 1,5 år med intensiv foredrag, opdrætteruddannelsen, udstillinger o.s.v., forventer at få mit første kuld om 4 uger Og al min vidensøgning til trods, skal jeg nok komme på glat is og drage mine egne erfaringer


Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.


Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider