Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 10:44

Min elskede hund Nemo sprang sit korsbånd i venstre bagben mandag aften. Vi tog til dyrlæge tirsdag morgen, hvor knæet blev undersøgt. Der blev taget røngten af knæet, for at udelukke andre skader og der blev taget røngten af begge hans hofter, fordi han tidligere har fået konstateret HD. Dette blev gjort, for at kunne vurdere, om det vil være forsvarligt at operere korsbåndet med efterfølgende stor belastning af det raske bens hofte.

 

Da vores egen dyrlæge ikke selv har faciliteter til at udføre operationen, blev billederne sendt til en ortopædkirurg, som så skulle vurdere om han ville operere eller om Nemo skulle aflives.

Prisen på operation hos ortopædkirurgen lå på 16.000 kr og det vidste jeg, at vi aldrig ville kunne skrabe sammen og i øvrigt havde min kæreste og jeg regnet på det og vores maksbeløb var ca 8.000 kr. Men jeg kunne simpelt hen ikke få mig selv til at aflive uden at have undersøgt priser andre steder, da jeg ved det kan svinge utrolig meget. Så jeg ringede rundt til forskellige dyrehospitaler og forhørte om priser, men de lå alle oppe i det prisleje. En enkelt ville ringe tilbage med en pris, men inde i mit hoved afskrev jeg dem egentlig, fordi jeg regnede med at prisen hos dem, ville være i samme prisleje som hos de andre og fordi det er et meget velrenomeret dyrehospital, der plejer at have ret høje priser.

 

Så vi begyndte så småt at indstille os på aflivning, men jeg havde bare brug for at høre ortopædkirurgens vurdering, da jeg et eller andet sted håbede på, at han ikke synes der skulle opereres, for så ville det ikke kun være pga af pengene, at vi skulle sige farvel

 

Onsdag var det Nemos 8 års fødselsdag og det var jo superflot vejr, så vi tog på udflugt og prøvede på at hygge os, på hvad vi troede skulle være Nemos sidste dag. Vi grinede og græd og Nemo har heldigvis ingen smerter, så han futtede glad rundt på 3 ben og rullede i græsset og blev propfodret med godbidder

 

Omkring kl 11.30 ringede de fra det dyrehospital, der skulle ringe tilbage angående pris. Pris inkl. forundersøgelse, operation, bedøvelse, smertestillende og 2 gange genoptræning 7500-8000 kr

 

Så begyndte vi at få håbet tilbage, så nu ville jeg gerne have, at ortopædkirurgen vurderede, at det ville være ok at operere. Min egen dyrlæge ringede tilbage kl 15.30 og sagde at ortopædkirurgen havde givet grønt lys for operation og så græd vi af lettelse.

 

Så nu har vi fået en tid til forundersøgelse på mandag og så håber jeg, at Nemo kan blive opereret hurtigst muligt herefter.

 

Det har godt nok været en hård omgang følelsesmæssigt, men nu håber vi at alt lykkedes og Nemo kan få mange flere gode år her hos os

 

Hvis der er nogen der har erfaringer, både gode og dårlige, med operation af korsbånd ved hunde, må I meget gerne fortælle om dem.

Hvis der er nogen, der har forslag til aktivering af en 3 benet hund, der ikke må gå tur de næste mange uger, så kom bare med dem også

 


Billede


Og så må I selvfølgelig meget gerne krydse fingre for Nemo


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kun gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 23:40

Jeg har kun gode erfaringer med korsbåndsoperationer på hunde - jeg har selv haft en som blev opereret på begge bagben (en PON) og så min søsters to westier, som begge er opererede - den ene på begge ben den anden kun på det ene.

 

Alle er kommet sig hurtigt og problemfrit. Nogle af dem har fået noget gigt da det har været en længerevarende procees hvor korsbånden gradvis er blevet mere og mere flosset. Men alle levede / lever fint med deres opererede ben.

 

Det eneste man kan være obs på, er at få sparet sammen, hvis det andet også ryger - det gør det tit, når det ene gør det.

 




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 23:26

Langfredag sprang korsbåndet i min ene hunds højre bagben. Han bliver 8 år i juli.

2. april fik han foretaget en TTA-operation.

 

Min hund er en MEGET energisk og til tider let stresset hund - når han ikke syntes jeg træner nok med ham - Hvilket jeg jo så ikke lige kan nu. SUK.

 

SÅ fredagen efter hans operation sprang han for meget rundt (selv om han faktisk kun gik 20 cm. fra mig i MEGET kort line) og fik derved et ødem på knæet.

Jeg var helt syg, for indtil nu var prisen 15.500,- og jeg var såååå bange for det var ødelagt det hele. Det jeg var mest bange for var, at jeg måske alligevel skulle sige farvel til ham.

 

Nu her på dag 33 ånder jeg lettet ud og alt tyder på at gå godt. Selv om han STADIG selv tror han kan ALT. Suk Suk.

 

Men der ligger også et stort arbejde i det for jer. Det skal I også være opmærksomme på.

3 gange om dagen laver jeg 30 passive bøj/stræk øvelser med hans ben. Derefter skal han ligge med ispose (jeg bruger en pose 'fine ærter') i 10 minutter. Og så får han en gang massage på lår og andre muskler i benet. Han NYYYYYDER det, så det er ikke noget problem. Men det tager tid.

Min dyrlæge har også en Waterwalker og der er vi hver anden dag i øjeblikket. Dét er altså også noget der hjælper helt vildt på genoptræningen.

 

Nu ved jeg ikke hvor aktiv Nemo er, men som jeg umiddelbart kan se, ligner han en blanding af schæfer ? Labrador ? og måske dobberman ?/rottweiler ?. Altså en meget energisk hund ??

 

Min anbefaling til dig er, at sørge for at Nemo er i fuldstændig ro efter den operation.

Jeg fik først fat i noget til min hund for ca. 10 dage siden. Og det virker først 100% efter 14 dage, så jeg har ikke set 'resultatet' endnu. Det han får er hammer dyrt, og hedder Clomicalm og jeg er lidt ked af at jeg ikke fik det til ham med det samme.

 

Jeg håber alt det bedste for jeres Nemo, og at I alle kommer godt igennem det.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 22:21

Tak for jeres svar, det er rart at høre om jeres positive oplevelser med operation

 

Vi har idag været til forundersøgelse hos dyrehospitalet og har nu fået en tid til operation på fredag. Jeg har heldigvis verdens bedste chef, der straks gav mig ferie i næste uge, så jeg kan være ved Nemo den første tid efter operationen.

 

Det er den "gamle" form for operation, hvor de indsætter et nyt kunstigt korsbånd, der skal laves på Nemo. Det er desværre lidt et spørgsmål om økonomi, fordi TTA operationen er så dyr og vi ikke har Nemo sygeforsikret.

Dyrehospitalet har dog gode erfaringer med den "gamle" form for operation på store hunde op til 45kg, så de var ikke nervøse for at bruge den gamle operationsform på ham, selvom han vejer 33 kg. Dyrlægen fortalte, at hun har opereret op mod 200 labradorstørrelse hunde med den gamle operationsform og i langt de fleste tilfælde bliver hunden helt fit for fight efterfølgende.

 

Karen, du rammer godt plet med racegætteriet, Nemo er nemlig en blanding af schæfer, labrador og rottweiler

Men han er nu ikke specielt energisk. Altså han vil gerne løbe og lege, spille frisbee og bold, men han er nu fint tilfreds med et par gåture om dagen i roligt tempo, bare han kan få lov at bruge snuden på gåturene og han slapper helt af når vi er hjemme. Selvom han mere eller mindre har ligget på sin pude 24/7 siden i mandags, er han hverken hyper eller virker utilfreds med sin tilværelse, så jeg tror det bliver ok at holde ham i ro efter operationen også

 

Det værste er at vi bor på 1. sal, så vi skal bære ham op og ned ad trappen. Min kæreste kan sagtens løfte ham op i favnen og bare gå op med ham sådan, men det kan jeg ikke. Heldigvis er min kæreste sådan en ole opfinder type, så han har lavet en smart anordning med Nemos sele og nogle håndklæder, så jeg kan bære ham op og ned i den, som en slags skuldertaske

 

Vi er helt indstillet på genoptræning og at det tager tid. Der er jo, som skrevet, 2 gange genoptræning ved en fysioterapeut uddannet veterinærsygeplejerske fra dyrehospitalet med i prisen og hun vil instruere os i, hvordan vi træner med Nemos ben efter operationen.

Derudover bor vi kun et par kilometer fra www.moonsisters.dk/Hundemassage/ index.htm så jeg regner da med, at vi køber et klippekort til waterwalking/fysioterapi hos dem.

 

Efter at have læst dit indlæg Søs, fandt jeg straks sparegrisen frem og så blev alle mønter vi havde på os og i huset puttet deri, som opstart på en opsparing til hvis(7,9,13) Nemos andet korsbånd også går i udu

 

Jeg vil altså rigtig gerne høre flere erfaringer med operation af korsbånd på hunde


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 oPERATION
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 14:58

Hej..

Fandt lige dette indlæg. Jeg har selv en lille hund der netop har fået konstateret sprunget korsbånd og operation i vente. Pris lejet ligger ml 7.500-10.000kr., av..

Det er også et spørgsmål om penge her, men vælger at give det en chance og må så leve af havregrød sammen med ungerne det næste halve år ;( :)

Hvordan er det gået med din hund og operation?

Jolly som min hun hedder er en løwchen af race, 5,5 år og skaden skete da Pepsi (den anden løwchen) "overrendte" ham.. Ingen dyreforsikring her DESVÆRRE


Hilsen Sole

Mor til Helene Marie født 26. Sep. 07 kl 11.08

- Og Liva Maria født 10 juni 09 kl. 18.04

Lækker palomino 3 års welsh blanding sælges!


Skøn welsh plag, donfarvet, ædel sælges!

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 operation
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 20:45

Jamen det er skam gået rigtig fint med Nemos operation

 

Det er endda gået så fint, at jeg ringede til min chef onsdag, for at spørge, om jeg måtte komme på arbejde igår og idag, fordi Nemo bare har det supergodt og det bliver lidt kedeligt i længden, at sidde og kigge på en hund der snorker i bedste velbehag

 

Bøj og stræk øvelserne går bedre og bedre og Nemo ææælsker køleposen og massagen efterfølgende

 

En enkelt gang imellem støtter han endda på benet, hvilket dyrlægen sagde, at han egentlig gerne må. Vi skulle bare ikke regne med, at han ville endnu, men det har Nemo åbenbart ikke hørt

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt :-)
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 21:08

Hvad endte regningen på? ;>


Hilsen Sole

Mor til Helene Marie født 26. Sep. 07 kl 11.08

- Og Liva Maria født 10 juni 09 kl. 18.04

Lækker palomino 3 års welsh blanding sælges!


Skøn welsh plag, donfarvet, ædel sælges!

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 19:41

Dyrlægeregningen blev på 7982,48 kr incl. antibiotika og smertestillende til weekenden og så fik vi recepter til yderligere antibiotika og smertestillende, som vi selv skulle købe på apoteket og der blev det 371 kr.

 

Så alt i alt 8353,48 kr.

 

Han skal have fjernet sting på torsdag og det ved jeg ikke om er med i prisen, men det regner jeg da et eller andet sted med. Der er 2 x genoptræning med hos dem i prisen, men det er jo ikke nok, så der kommer en regning mere på genoptræning, som jeg påtænker skal være i waterwalker. Det sted jeg har fundet med waterwalker, kan man købe et klippekort og jo flere klip, jo billigere pr. gang.

 

Pøj pøj med din Jolly


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 17:19

Det lyder som en rimelig pris.

På nuværende er min oppe på over 20.000,- men det er fordi det er en TTA-operation, og så er der waterwalker oven i.

 

Godt Nemo er så rolig.

Det er et helvede at have en krudttønde som IKKE må springe rundt og spille tosset. Og min er overbevist om at han KAN alting, så han forstår virkelig IKKE at han ikke må. Suk !!!

 

At få fjernet sting, hører med i prisen, så det skal du garanteret ikke betale for.

 

Pøj Pøj med ham videre fremover.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt nyt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2013 10:11

Dejligt at høre - og held og lykke med ham videre :-)




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 10:54

Tak for jeres tanker til Nemo

 

Vi har været til den første genoptræning ved dyrlægens fysioterapeut her i formiddag og hun var imponeret over Nemos fremskridt. Han går rigtig fint på benet og vil gerne støtte på det. Hun var også tilfreds med ham i de øvelser, vi skal lave fra nu af. Så vi skal bare klø på med genoptræningen fra nu af og så mente hun, at han nok skal blive helt fit for fight igen, så det var jo en dejlig positiv oplevelse

 

Tiden for at stingene skal ud er blevet rykket til imorgen, så der får jeg også en vurdering fra dyrlægen.

 

Hvordan går det med din krudttønde Karen? kan du holde ham tilpas i ro eller er han ved at eksplodere?

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt at høre
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 11:27

Hvor er det bare dejligt at høre :-) Det skal nok blive super - hvilket altså også er mine erfaringer :-)




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 17:36

Hej Karina

 

Dejligt at høre det går så godt med Nemo. Og tak fordi du spørger til min Paw.

 

Paw er IKKE specielt nem at holde i ro. Gid jeg havde én som Nemo. Suk Suk !!!

 

Men jeg tror det skrider fremad. I hvert fald sad skruer og plader som de skulle til røntgentjek. Hvilket bestemt IKKE er Paw's skyld !!!!!!

 

Men knoglen var ikke 'hærdet' helt op. Måske fordi han tillige med er allergiker, og får diverse mediciner. Jeg tror ikke hans eget immunforsvar kan arbejde selv. På nuværende klarer han sig dog uden medicin, så jeg håber han kan opbygge det.

 

Han skal tjekkes i røntgen igen om et par uger. Og så håber jeg han bliver 'løsladt'.

På nuværende tør jeg ikke engang lade ham gå løs rundt i haven.

 

Hvem famler sig rundt i søvne om morgenen (kl. 6) på en tissetur i haven ? MIG !!!

 

Nå, jeg gør det jo gerne, for vil så gerne have han kommer hel igennem det her.

OG jeg tror på det.

 

Fortsat held og lykke til dig og Nemo

 

Karen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 23:20

Her er lige en lille video fra Nemos første gåtur idag. 5 minutter gik vi og han var helt træt da vi kom hjem. Tror han synes det var dejligt at komme ud og snuse lidt

 


Video




Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 18:09

Hej Karina

 

Han går rigtig fint, i forhold til det er så kort tid siden. Men jeg kan godt huske den der let rullende gang.

 

Paw træder fint på alle 4 ben, men engang imellem når jeg er lidt uopmæksom og det går for stærkt, er det lidt nemmere at løbe på 3 ben. SÅ stopper jeg ham, for skridte SKAL han. Også for at få genoptrænet musklerne igen.

 

Hvordan går ? Er I begyndt i Waterwalker ?

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 15:12

Hej Karen

 

Ja som du kan se på videoen, vil Nemo også gerne hoppe på 3 ben hvis han kan slippe afsted med det. Vi stopper ham også i det, for han skal altså lægge vægt på det opererede ben, så han kan få det styrket

 

Vi klemmer på med genoptræningsøvelserne, men jeg har haft en meget travl uge med arbejde, så det er nok blevet forsømt lidt i denne uge desværre. Men han har da fået sine gåture på 5 minutter 3 gange dagligt og så har min kæreste trænet øvelser med ham om eftermiddagen.

 

Nemo fik fjernet sting i fredags og dyrlægen var meget positiv og optimistisk, så det var bare dejligt Det hun var mest bekymret for var, at Nemo har sådan noget hård hud/hudpuder på albuerne(man kan lige ane det på videoen)pga allergi, som der desværre er gået betændelse i, fordi vi ligesom du, har været nødt til at droppe allergimedicinen et stykke tid pga operationen. Så dem har Nemo slikket en del og det resulterede i, at den ene gik fuldstændig i opløsning og nu er et stort åbent sår. Vi har fået noget salve vi skal smøre det med 3 gange om dagen og så har Nemo sin krave på når vi sover eller han er alene hjemme, så han ikke kan slikke i det.

 

Vi skal til genoptræning ved fysioterapeuten igen på mandag og så håber jeg på at få grønt lys til waterwalker.

 

Hvordan går det med Paw?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 19:05

Hej Karina

 

Har Nemo ikke fået penicillin ? Paw gik også i gang med hans 'tykke' albuer, og tillige med fik han pludselig en masse knopper i venstre lyske og på venstre bagben (andet ben end han er opereret i) Penicillinen hjalp.

 

MEN i går kunne jeg høre de var godt i gang med en vild leg. Jeg skyndte mig ind for at dæmpe dem, og nåede lige at se at Paw smed sig på ryggen (det gør han ALTID når de 'muler' hinanden) og så skreg han ellers. Da han rejste sig sad højre bagben oppe under ham. Hold kæft hvor blev jeg forskrækket.

 

Jeg tror dog ikke det var knæet der gjorde ondt. Men noget i ryg/lænd, for kort efter trådte han fint på alle 4 ben igen.

Har prøvet at ringe til min gamle hestedyrlæge som også er kiropraktor for hunde, men har desværre ikke hørt fra hende endnu.

FOR jeg tror han har lavet noget forkert under hans 'tosserier'. Har nemlig tidligere haft mistanke om at hans fortsatte 'hopperier' ikke var p.g.a. knæet. Men min egen dyrlæge er ikke kiropraktor, og mener det ikke.

 

Du er såååå heldig at du har rolige Nemo. Gud hvor jeg misunder dig !!!!

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 update
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 22:11

Vi var til fysioterapi med Nemo for anden gang igår og dyrlægen kiggede også lige på ham. Dyrlægen synes der var en lille hævelse omkring ledet, men det var ikke noget hun var bekymret for, så længe der ikke var betændelse. Hun synes, at han går rigtig fint, taget i betragtning hvor kort tid siden det er, at han blev opereret.

 

Fysioterapeuten var også glad for hans udvikling og vi fik flere ideer til genoptræning. Vi må nu gå 15 minutter i skridt med ham 3 gange om dagen og skal øge tiden til 20 minutter over de næste 3 uger. Så skal vi til tjek og fysioterapi igen i slutningen af juni.

 

Nemo er iøvrigt allerede begyndt at lette det raske ben, når han skal tisse og har alt vægten på det opererede ben. Han har også selv hoppet i sofaen og sengen uden hjælp et par gange. Begge dele synes fysioterapeuten var et godt tegn

 

Det penicillin(Antirobe) Nemo har fået mod infektion i operationsområdet, er noget han tidligere har fået mod allergisk betinget hudbetændelse og det har aldrig virket særlig godt på hudbetændelsen. Så derfor er der altså kommet betændelse i hudposedimserne på trods af behandling med antibiotika. De andre gange der er gået betændelse i hudposerne, er det kun cefa-cure der har virket.

 

Det lyder da som noget værre noget med din krudtugle Karen. Bare han dog kunne holde sig i ro. Jeg er såååååå glad for at Nemo er så rolig

Har du så haft en kiropraktor til at kigge på ham?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 22:57

Min Paw har også hele vejen igennem fået Cefa-cure, og det har også hjulpet ham.

Vi har ikke prøvet andet, så ved ikke hvordan andet virker på ham.

 

Lyder rigtig fint med Nemo.

Paw har også lettet ben hele tiden på det "dårlige" ben, så derfor har jeg også vurderet at han ikke har haft ondt i knoglen - som jo er savet igennem ved operationen. Om en uge skal han igen tjekkes for at se om han har dannet brusken færdig i det mellemrum der er lavet ved operationen.

 

Jeg var ved kiropraktor i dag og der var rigtig meget galt i hans korsled og ryg. (Jeg kunne se det var rigtig galt da hun behandlede ham, men troede egentlig ikke det var såååå galt)

Det var tydeligt at det ikke gjorde godt da hun "brækkede" i ham. Men han er så sød og nem at håndtere, så ingen problemer.

 

Vi skal starte på yderligere 10 gange Waterwalker fra på mandag og skal til tjek hos kiropraktor om 14 dage igen.

 

Min kiropraktor sagde, at jeg skulle passe MEGET på at han ikke lavede overbelastning af kroppen p.g.a det opererede ben.

Hun har selv haft en hund som lavede samme skade og den fik p.g.a. overbelastning slidgigt. Den fik derfor samme skade i det andet ben og da første forløb (meget allergisk hund som ikke tåler fraktur) gik rigtig dårligt, valgte de at lade den sove ind. Kun 5 år gammel.

 

Så jeg passer MEGET på at Paw ikke skal komme i samme situation.

 

Jeg håber at Nemo fortsat gør fremskridt UDEN alle de problemer jeg har haft med min Paw.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 problemer
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 21:15

Ja så fik vi desværre problemer i forbindelse med Nemos operation - lige præcis en måned efter

 

Igår morges synes jeg, der kom en underlig knæklyd når Nemo gik, men jeg havde selv klipklappere på, så det var svært for mig at vurdere, om det var Nemo der sagde sådan eller om det var mine klipklappere.

Igår eftermiddags haltede han noget mere end han har gjort hidtil og han ville meget nødig støtte på benet, når han stod stille, men der var ingen knæklyd. Vi besluttede at lade være med at gå tur igår aftes, men havde ham bare lige nede at tisse og pølle.

 

Her til morgen var jeg så slet ikke i tvivl om knæklyden og Nemo var stadig meget dårligt gående, så jeg ringede til dyrlægen, så snart de åbnede og vi skulle bare komme med det samme.

 

Ved dyrlægen kunne vi selvfølgelig ikke høre nogen knæklyd og hun kunne heller ikke fremprovokere den ved at bøje og strække knæet. Hun frygter, at det er hans menisken der har løsnet sig og er klappet fremad og ligger i klemme og det skulle være det der giver knæklyden. Det er åbenbart noget de ser forholdsvis ofte efter operation af korsbånd, men siden hun ikke kunne få knæklyden frem, kan vi også være heldige, at den bare har forskubbet sig lidt og at han med lidt ro, kan blive fin igen. Hvis ikke, skal hun åbne knæet igen og fjerne menisken og så starter vi forfra med genoptræning og sårheling, suk

Heldigvis vil vi kun skulle betale for medicin, utensilier og bedøvelse og så smed hun to nye genoptræningssessioner med oveni til en samlet pris på maks 3000 kr incl moms.

 

Så nu er han på smertestillende indtil på mandag, hvor der er booket tid til ny operation. Så skal vi bare se tiden an de næste dage og bliver han meget bedre, kan vi ringe og afbestille tiden til operation, men jeg må indrømme, at jeg tvivler på, at vi er så heldige

 

Og her gik jeg og troede, at det gik så fint fremad


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv Øv !!!!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 22:12

Jeg går til waterwalker med en hund hvor nøjagtig det samme skete. Øv hvor er det træls. Den måtte opereres igen. Håber ikke det bliver tilfældet med Nemo.

 

Paw fik jo fjernet minisken ved hans operation, så for ham sker dét ikke.

 

Men jeg går jo så og er bange for det skal ske med hans andet bagben, da han jo er en hund på 8 år OG aflaster meget i hans raske bagben OG tager ikke hensyn til at han egentlig IKKE kan gøre det han vil OG gør. SUK !!!!

Jeg træner helt vildt med ham. Løfter det venstre så han SKAL støtte på højre o.s.v. Håber det 'giver pote'.

 

Lad os krydse og håbe for begge hunde, og at de begge kommer godt igennem forløbet.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 23:01

Ja det er godt nok frustrerende og jeg kan jo ikke lade være med at tænke på, om det er for meget, at slæbe ham igennem endnu en operation. Og så er der også bekymringerne om det raske bagbens korsbånd og hofte. Kan det blive ved med at klare den overbelastning, der unægtelig må være og som nu bliver yderligere forlænget?

 

Dyrlægen var ikke bekymret for, om han kan klare det mentalt, for han har bare taget det hele i stiv pote indtil videre og det er de første komplikationer vi er stødt på, så hun troede også på, at sårhelingen nok skulle være fin endnu en gang, hvis han skal opereres igen.

 

Den der øvelse med at løfte det raske ben, har vi også lavet med Nemo og jeg tror, den er rigtig god, så kæmp endelig videre med ham Paw

 

Havde du haft ham i røngten og fået endelig svar på, om det er helet som det skal?

 

Jep der krydses alt hvad der kan for både Nemo og Paw, fingre, tæer, poter, hove osv...


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndshunde
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 23:37

Nej, jeg har ikke haft Paw i endnu en røntgen. Ved ikke om han skal på fredag når vi igen skal i waterwalker. Fys., Gitte, ville snakke med dyrlæge om det.

Men jeg tror nu han er groet fint sammen nu. MEN sikker kan man jo aldrig være. SUK.

 

Nemo og Paw skal nok klare det !!!! Selv om 8 år er en 'pæn' alder, er det jo i realiteten ingen alder for ellers friske og sunde hunde !!!!!!

 

Jeps, vi krydser, fingre, tæer, poter, og hove for dem !!!!!

 

Knus Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kårsbåndshunde
Forfatter: 
Dato:  16-06-2013 22:59

Hej Karina

 

Hvordan går det med Nemo ? Klarer han det, eller skal han opereres igen ? 

 

Paw synes jeg fungerer bedre og bedre. På tirsdag skal vi igen til kiropraktor og jeg tror også hun vil være tilfreds.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 00:00

Hej Karen

 

Nej, jeg tror desværre ikke vi kommer udenom endnu en operation

 

Knæklyden er der med jævne mellemrum og han støtter ikke ordentlig på benet. Det er som om, at han "skyder" knæet udad, når han går. Han fik det sidste smertestillende igår aftes, så vi kan få et reelt billed af ham imorgen ved dyrlægen.

 

Vi snakkede med dyrlægen i fredags og hun vil gerne kigge på ham igen imorgen, inden hun tager endelig stilling til, om han skal opereres, men jeg tror nu altså, at det er nødvendigt, når han ikke har været godt gående selv på smertestillende.

Nemo har efterhånden været i narkose en del gange i sit liv og han plejer at klare det superfint, men jeg er alligevel nervøs for imorgen, kan jeg mærke. Og bare tanken om, at vi skal starte helt forfra med genoptræning.... suk

Ikke fordi det har været hårdt eller svært, men jeg kunne virkelig mærke, hvor glad Nemo blev, da vi gik den aller første lille tur på 5 minutter efter sidste operation. Nu ved jeg, at der kommer til at gå 14 dage igen + den uge fra i tirsdags, før han kommer ud at gå tur igen. Og det er jo altså kun, hvis alt går som det skal. Håber bare at han kan klare det mentalt og ikke bliver alt for trist og mut undervejs.

 

Nå vi må jo bare tage ja-hatten på og være optimistiske omkring det.

 

Det er dejligt at høre, at det går fint fremad med Paw


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbånd
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 21:21

Hej Karina

 

Åh ja, hvor kan jeg følge dig. Den omgang håber jeg aldrig jeg skal igennem igen.

 

Jeg ville heller ikke bryde mig om at Paw skulle i endnu en narkose. Men de klarer det jo, og det ved vi godt.

 

Det værste er nemlig at se hundene blive triste ved ikke at kunne leve deres normale liv.

Paw er ved at få liiiiidt af det tilbage igen. Han har været med min anden hund og jeg til træning de sidste 3 mandage, og i aften tog jeg ham ud og trænede ganske lidt med ham bagefter. Det nød han.

 

Jeg er spændt på at høre hvad dyrlægen sagde.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 22:09

Vi kom ikke udenom endnu en operation

 

Og nu sidder jeg desværre med en underlig fornemmelse, for jeg føler lidt, at dyrlægen ikke har informeret os ordentligt idag.

 

Vi tog derover imorges med en fastende Nemo, så han var klar til operation, hvis det var det, der skulle til. Dyrlægen kigger på ham og kan stadig ikke fremprovokere knæklyden, men han ømmer sig, når hun vil strække knæet helt ud, der er hævelse omkring operationsområdet og hun kan mærke lidt slør i knæet.

Hun anbefaler ny operation, hvor hun vil fjerne den sammenklappede menisken(det er det, hun formoder, at der er i vejen). Under denne operation vil hun være nødt til at klippe det indopererede korsbånd over, for at komme til menisken, der ligger bagved korsbåndet. Derfor vil hun sætte nye hæfteklammer i knæet med et nyt korsbånd og hun vil sørge for at stramme det godt til, for at forhindre, at der igen kommer slør i knæet.

Vi spørger til, hvilke andre risici vi skal tage højde for, inden vi bestemmer os for endnu en operation og hun siger, at hvis hun fjerner menisken, så er der ikke flere mekaniske dele, der kan gå i stykker i det knæ. Hun advarer igen om, at korsbåndet kan springe i modsatte knæ og at der vil være yderligere slid på hofterne, men det var ting vi godt vidste i forvejen. Med tanken om, at intet mere kan gå galt i det knæ, siger vi ja tak til en ny operation.

 

Først på eftermiddagen ringer hun, for at fortælle mig, at operationen er gået godt og at Nemo er vågnet, så vi kan komme og hente ham, når det passer os. Hun fortæller så, at menisken IKKE var klappet sammen, men at den forreste del var beskadiget. Derfor har hun fjernet det beskadigede stykke af menisken, en hel del arvæv fra den første operation, der vil besværliggøre helingsprocessen ved den nye operation og så har hun selvfølgelig sat et nyt korsbånd ind, som hun har strammet godt til.

Jeg spørger lidt forsigtigt, om vi så faktisk kan risikere, at resten af menisken kan finde på at klappe sammen om en måneds tid alligevel og det svare hun ja til

 

Jeg er rigtig skuffet over, at hun ikke har ringet til mig og spurgt om, hvad vi helst ville angående den menisken, mens hun stadig havde Nemo i narkose og havde knæet åbent. Vi har taget vores beslutning på et grundlag der hed, at intet mere kunne gå galt efter denne operation, udover risikoen for slidgigt på lang sigt. Jeg er godt klar over, at rent mekanisk har Nemo bedst af at beholde sin menisken, for at mindske risikoen for slidgigt, men rent økonomisk for os lige nu(vi har vitterlig ikke råd til flere operationer, sådan lige med det første) og med gruen om en tredje operation i tankerne, så ville jeg faktisk helst, at hun bare havde fjernet hele l*rtet, når nu hun var inde alligevel.

 

Nu kan vi så gå og være nervøse og paranoide det næste lange stykke tid og så må vi bare krydse fingre for, at der ikke sker flere uheld.

 

Nå men patienten er ved godt mod, selvom han virker noget slatten ovenpå narkosen, men sådan plejer han nu at være efter sådan en tur i drømmeland. Aftensmaden røg da ned med stor iver

 

Jeg tror, jeg pakker Nemo ind i bobleplast de næste 6 måneder

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbånd og menisk
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 16:20

Jeg kan sådan set godt følge dig. Og syntes måske også at dyrlæge burde have fjernet hele menisken.

 

Det er jo lidt anderledes med Paw's operation, da hans menisken også var gået og blev fjernet ved TTA-operationen. (Antagelig : Heldige mig og Paw !!!)

Ved ikke om der 'lettere' opstår gigt i forhold til Nemo's operation OG hvis han mister hele menisken !! ???? Det ved dyrlægen, og jeg ville spørge hende. Bare for at blive tryg ved det.

 

Paw har siden sidste sommer fået Combi-care-pulver i hans mad. Også fordi han engang imellem er på binyrebarkhormon p.g.a. hans allergi. Det 'tager' nemlig på knoglerne.

Kan I ikke give Nemo et kosttilskud, så I i det mindste har gjort ALT for at undgå gigt og slid på knoglerne ?

Jeg har dog fået (lov at købe, Hm Hm) noget andet som fys. anbefalede. Det får han når vi er færdige med det Combi-care vi stadig har til et par dage. Det hedder Flex Vital Omega.

 

Suk, det er sååå dyrt at købe midler til dyr. Og jeg ved godt hvorfor det hedder DYR læge. Hm Hm.

 

Jeg var ved kiro med Paw i dag, og hun var MEGET tilfreds med ham. Så nu er han 'løsladt' derfra, HVIS han fortsat bare bliver bedre. I morgen skal vi i waterwalker.

 

Men ja, jeg har også mange gange tænkt, at jeg altså ville købe et pengeskab jeg kan låse ham inde i INDTIL han igen er frisk og rask. For her ville bobleplast ikke hjælpe meget på den krudttønde.

 

Godt Nemo er frisk igen, og havde ædelysten i behold i går aftes. Håber han fortsat trives og har det godt.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 19:22

Så er der gået en uge siden nr. 2 operation og jeg er kommet meget i tvivl, om vi overhovedet skulle have opereret 2. gang. Nemos ben siger nemlig stadig knæklyde, dog ikke helt så meget som inden operationen. Jeg ved endnu ikke, om halteriet vil være det samme som lige inden operationen, da Nemo er plantet på sin pude det meste af tiden og gå ture stadig er no go.

Jeg bliver total skør af at tænke på, om vi har slæbt stakkels Nemo gennem endnu en operation, hvis det så i virkeligheden slet ikke havde været nødvendigt eller om det var noget andet, der skulle have været lavet istedet for

 

Nemo har tidligere fået Flex Vital Omega fra dyrlægen, da han fik konstateret HD. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er det nøjagtig det samme som Artroflex til hest. Så Nemo får Artroflex med dyrlægens velsignelse, da jeg alligevel køber det til hesten, da hun har gigt.

 

Men Flex Vital Omega kan du altså købe mange steder - også på nettet, så det er ikke noget du behøver at "få lov til"

Jeg har købt Artroflex her http://www.xn--netdyrlge-m3a.dk/

og her kan du også købe Flex Vital Omega

 

Nå Nemo er stadig ved godt humør, men jeg glæder mig, til han skal have fjernet sting på mandag og vi forhåbentlig får grønt lys til at begynde de små gå ture igen

 

Hvordan går det med Paw?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 18:05

Hej Karina

 

Har du snakket med din dyrlæge om det ? Ellers syntes jeg du skulle gøre det. Så du kan få fred i sindet.

 

Jeg kan sagtens forestille mig den periode du igen skal igennem med Nemo, og jeg misunder dig bestemt ikke.

Men havde det været min Paw, havde jeg også gjort det.

 

Du misforstod mig. Jeg plejer altid at sige at "jeg fik det og det med hos dyrlægen o.s.v.". MEN tilføjer så altid, at jeg altså "fik lov til (underforstået) at betale for det".

MEN når det er sagt, stoler jeg fuldstændig på min dyrlæge, så Paw får hvad de anbefaler og hvad de også har stående på deres hylder. Men tak for dit link.

 

Paw er ind imellem lidt øm og 'sparer' på benet. Men det kommer nok af hans "vilde" løb, på i øjeblikket meget kneben plads. Suk. Gid han dog forstod at han skulle slappe af !! På gåture får han besked på enten at trave eller skridte, så han bruger alle 4 ben.

 

Men han får noget smertestillende når jeg kan se han sparer for meget på benet, så han ikke overbelaster andre dele af kroppen. Det er jo vigtigt at de i optræningsfasen IKKE har smerter, og dermed laver dumme overbelastninger

 

Jeg håber det går bedre og bedre med Nemo, og at du har kontaktet din dyrlæge. I hvert fald Pøj Pøj med ham.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 09:30

Nå på den måde Jeg troede, du mente, at din fys troede, at hun ikke måtte sælge det til dig, men så ville gøre det alligevel og det var på den måde at du kunne "få lov til"...

 

Jeg håber, det går godt med Paw og der stadig er gode fremskridt med ham

 

Jeg ringede til dyrlægen i forgårs, fordi noget af Nemos hud på knæet, ligesom sidder fast. Det mener hun, går over af sig selv over de næste par måneder. Jeg nævnte, at Nemo stadig siger knæklyde engang imellem, men det er slet ikke så meget, som lige efter operationen. Jeg har lagt mærke til, at det bliver mindre, hvis jeg masserer området omkring hoften, så det synes hun bare jeg skulle blive ved med.

 

Her den sidste uges tid synes jeg, at han er blevet rigtig godt gående - faktisk bedre end efter første operation.

 

Idag har vi så været ovre og få fjernet sting og Nemo er blevet vaccineret. Dyrlægen synes, at Nemo går fint på benet og hun var igen meget positiv omkring hans heling.

Han bliver pillet af smertestillende fra idag, fordi det påvirker allergien for meget, når han ikke må få den rigtige dosis allergimedicin. Han har været på mavesårsmedicin sammen med allergimedicin og smertestillende, men dyrlægen siger, at det egentlig ikke er den bedste løsning. Så nu skal vi lige holde øje med ham de næste par dage og hvis han virker plaget af smerter, så må vi starte med smertestillende og mavesårsmedicin igen, for allergien SKAL holdes nede.

Efter den første operation var han nemlig på nedsat dosis allergimedicin og der gik allergien helt amok og så bøvlede vi bare med det også.

 

Men vi fik i hvert fald grønt lys til, at starte med de små ture igen og det bliver Nemo glad for


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 17:49

Tak, det går bedre og bedre med Paw. Han er bare lidt en 'doven hund', som syntes det er lidt nemmere kun at gå på 3 ben hvis han skal skynde sig.

Jeg holder ham stadig i snor, men han får lov at løbe i flex-linen og sørger for at han TRAVER i stedet for det - hm hm - "hundegalop" han kan præstere.

 

Hans problem er genopbygningen af muskler. Men jeg syntes det hjælper mere og mere. Men som min dyrlæge sagde, tager en genopbygning af muskler længere og længere tid med alderen.

Paw bliver iøvrigt 8 år i dag

 

Dejligt at det også går fremad med Nemo.

Rigtig god idé at kontakte dyrlægen. Jeg gjorde det med jævne mellemrum, for ikke at løbe helt sur i det. Og jeg fik at vide at det hele gik på helt normal vis.

Man ender jo med at se på hund (eller skadet hest) med 'millimeter-briller' og det er egentlig ikke gavnligt for hverken hund/hest eller ejer.

 

Det du skriver med at huden ligesom sad fast på knoglen, er vel egentlig meget normalt når han er opereret 2 gange samme sted.

Jeg håber det har løsnet sig nu hvor trådene er taget !

 

Jeg håber I får gået nogle småture igen. Også så han kan komme i gang med at genopbygge musklerne.

 

Paw er begyndt at komme lidt med til træning igen. Han går bare alm. lineføring, og i går fik han lov at lave lidt søgning i et søgefelt. Dét elsker han, men her skal han jo løbe løs. Gudskelov han bare søgte uden at ville løbe ud og lege med de andre hunde.

 

Min Paw får slet ikke allergimedicin nu. Så han er åbenbart ikke så plaget som Nemo.

Men jeg har lige opdaget en plet på hans højre side af kroppen, som han slikker meget i. Hm Hm !! Vi skal til waterwalker på torsdag og jeg håber lige at kunne få en snak med vores dyrlæge også.

Hvad får Nemo af medicin i forhold til allergi ? Når Paw får noget, er det Medrol 4 mg.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 23:02

Tillykke med Paws fødselsdag igår

 

Nemo får pt 8mg medrol. Under første operation var han nede på 2mg og det var åbenbart for lidt.

 

Nu har Nemo ikke fået smertestillende siden igår morges og jeg synes han halter mere nu, hvor han ikke er på smertestillende mere. Jeg tror, jeg vil ringe til dyrlægen imorgen og spørge om hendes mening omkring det. Hun har sagt, at hun normalt giver smertestillende i 3-5 uger efter operationen og at hvis Nemo får ondt, så bliver han altså nødt til at får smertestillende sammen med allergimedicinen og så må han så få mavesårsmedicin oveni, når det nu ikke kan være anderledes med det allergimedicin.

Men ja, jeg er også lidt nervøs for, om jeg bliver for overpylret og ser spøgelser overalt med hensyn til halteri, træthed og smerter. Det kunne jeg nemlig godt have en tendens til

Heldigvis er min kæreste i den modsatte grøft, så vi kan trække hinanden mod "midten", selvom jeg jo er helt overbevist om, at det er mig, der har ret og ham der er total blind overfor Nemos humperi

 

Huden sidder stadig lidt fast, men jeg masserer det ligeså stille og det har allerede løsnet sig en del fra arvævet.

 

Nemos muskler i benet er rimelig gode og han står da gerne længe på det ben, når han skal tisse. Når vi giver ham sele på, står han og "stejler" ved hoveddøren, mens vi tager sko på og det ser jeg som et tegn på, at han egentlig har det forholdsvis godt i det ben. Det var faktisk også noget af det dyrlægen vurderede inden hun sagde ja til operation i første omgang. At han lårmuskler var store, gode og forholdsvis ens på begge bagben.

 

Jeg synes, det er så dejligt, at du vil fortælle om Paws gode fremskridt. Det opmuntrer mig lidt i forhold til muligheden for, at det kan gå godt, selvom man opererer på en lidt ældre hund


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 22:33

Tak !!!

 

Paw har fået smertestillende næsten hver dag siden han blev opereret den 2. april. Jeg har prøvet at springe over, men så snart jeg så han haltede det mindste, fik han det igen. Det er så vigtigt, at de 'går rigtigt' i genoptræningsfasen.

 

Han har fået til halv vægt det meste af tiden og det har fungeret rigtig fint for ham.

De sidste par dage har han ikke fået noget, og nu kan jeg se at han heller ikke længere har brug for det. Så dertil er vi nu kommet. Dejligt.

 

Jeg tror du er ligesom mig, så derfor, - følg din mavefornemmelse. Det har jeg gjort, og jeg kan nu se at det var det rigtige. Paw kan nu fungere uden smertestillende. Efter lidt over 3 mdr. Hm Hm !!!!

Så jeg ville give Nemo smertestillende.

 

Får Nemo ALTID allergimedicin ?? Paw får det kun i perioder, og specielt i vinterperioderne.

 

Paw har lige fra dag ét efter operationen stået på benet når han skulle tisse. MEN jeg syntes det har taget lang tid før hans muskler begyndte at vende tilbage.

Før operationen var han TOP-TUNET og manglede ikke en 'mulle' på kroppen. Men de muskler har det med at forsvinde når de ikke bliver brugt. Og sådan er det også med dyr. Og måske i særdeleshed med Paw.

Paw har jo et energi-niveau som ikke er aftaget. Suk. Så derfor tror jeg han bruger sit opererede ben for lidt. Hvis du forstår hvad jeg mener ? Det er nemmere at 'fare ud over sletterne' på 3 gode ben, end på 4 hvoraf det ene ikke er så godt. (Han får altså ikke lov til det, men opfører sig som sådan)

 

Fint du masserer huden. Nemo har jo fået 2 operationer samme sted med kort mellemrum, så det er jo næsten klart at han vil få noget arvæv.

Jeg håber det hele allerede nu ser meget bedre ud. Men I er jo blevet "forsinket" i genoptræningen ved hele 2 operationer med en måneds mellemrum.

 

Hav tålmodighed. Men regn også med at det selvfølgelig tager lidt længere tid end med Paw. OG det har allerede taget lidt over 3 måneder !!!!!! Men det skal nok blive godt med Nemo også !!!

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 13:34

Vi var til fys med Nemo i mandags og hold nu op, han nyder at blive masseret

 

Fyssen sagde, at jeg skulle passe på med at blive alt for pylret og at Nemo sagtens kan gå mere end 5 minutters ture på nuværende tidspunkt Så nu er turene sat op til 10 minutter og vi skal begynde at lave stå-sit, løfte det raske ben og balance øvelserne igen

Vi fortalte hende, at Nemo gladeligt også galopere og traver på alle 4 ben, hvis vi ikke lige er over ham(ja Nemo kan sagtens lige nå et par trin eller 4 i galop/trav selvom han går i 1,20m line), men det må han altså ikke endnu, siger fyssen.

 

Dyrlægen var gået på ferie, så vi snakkede med fyssen, der jo også er veterinærsygeplejerske, om det med smertestillende. Hun sagde, at det jo lidt er en balancegang, for smertestillende kan også gøre, at hunden bruger benet for meget og glemmer at passe på. Hun synes ikke at Nemo skal have smertestillende, så længe han sætter benet til jorden, hvilket han gør rigtig fint, for det tyder jo på, at han ikke har så ondt, at han ikke vil bruge benet. Så ingen smertestillende til Nemo, som det ser ud nu.

 

Nemo får allergimedicin altid og har fået det, siden han var 3 år og han er lige blevet 8 år den 1. maj. Hans allergi er rigtig slemt forår/sommer og værst i høsttiden. I øjeblikket er 8mg minimum, hvor om vinteren klarer han sig fint på 4 mg, men prøver vi at trappe helt ud, så går det galt

 

Hihi, jeg kan lige se heltehunden Paw for mig, i fuld fart ud over stepperne på 3 ben

Jeg håber, der stadig er gode fremskridt med ham og at han en dag om ikke så længe, finder ud af, at han godt kan bruge alle 4 ben også i andet end skridt

 

Jeg har indstillet mig på, at der kommer til at gå længe inden alt forhåbentlig bliver normalt igen. Dyrlægen arrangerer hvert år en hundemarch på 4 km i Frijsenborgskovene og i år ligger den 1. september. Vi jokede lidt med fyssen om, at det skulle Nemo da være klar til og hun mente faktisk ikke, at det var helt urealistisk, for det foregår jo bare i skridt. Hun sagde, at vi jo også kunne gå med noget af vejen og så vende om, hvis vi kan mærke på Nemo, at han bliver træt. Men jeg vil ikke sætte næsen op efter det og jeg mener i øvrigt også, at jeg har andre planer den dag i forvejen, så Nemo må undvære hundemarch

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 22:47

Lyder fornuftigt at udvide turene.

I de første uger skulle jeg gå 10 min. 3 gange om dagen. Så jeg tror godt du kan gøre det samme. Det er jo vigtigt at de holder leddet i gang. OG lægger lidt muskler på.

 

Paw eeeeeelsker også at blive masseret. Når jeg er færdig med ham, står Rufus (den lidt mindre) og siger : Osse mig !!! Så han får også en tur !! Hi Hi !! Stakkels mig !!! For det er altså lidt hårdt !!!

 

Jeg har det også ambivalent med smertestillende. MEN da hunden jo SKAL bruge sig rigtig efter sådan en operation, bliver man nød til det. Ellers kan man risikere at de står med det andet ben, og endnu et sprængt korsbånd p.g.a. overbelastning. - Gud forbyde det !!!!!!!!!

 

Jeg kan godt se at Nemo er væsentlig mere plaget af allergi end Paw er. Paw fik det konstateret for 3 år siden og har kunnet leve uden medicin om somrene. Og som sagt får han jo kun en mild dosis.

 

'Heltehunden' går det bedre og bedre med. I dag gik han 18 min. i waterwalker. Vandet var ikke så højt, så vi på den måde tvang ham til at løfte benene. Det gik bare super godt. Hvor er jeg stolt af ham

 

Selvfølgelig kan I gå med på marchen !!! ??? Der er jo 1½ mdr. til september. Men hvis du skal noget andet, så ..... !!! Men jeg tror på han er ok til den tid.

Paw kan i hvert fald på nuværende gå helt almindelig ture på ca. 1-1½ time. Og han er bestemt ikke træt eller øm når vi kommer hjem.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemo ....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 23:28

Hej Karina

 

Hvordan går det med Nemo ? Jeg håber da at alt er ok.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 nyt korsbånd
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 18:07

Hej,

Jeg har lige læst hele tråden.

Jeg var i nøjagtig samme situation med en schæferhund for over 20 år siden. Knækket korsbånd på det ene bagben. Dyrehospitalet lovede guld og grønne skove med hensyn til helbredelse, men min egen "lille" dyrlæge frarådede mig på det kraftigste, for hun blev ved med at stille mig spørgsmålet, bliver det leveværdigt.

Jeg lyttede ikke, min hund fik nyt korsbånd, den gang kostede det ca. 8000,00 kr., efterfølgende blev hunden ved med at halte og kliklyden var tydelig på gåturerne.

Minisklen var gået løs, nødvendig ny operation for at fjerne minisklen. Jeg spurgte hvorfor man ikke havde fjernet den med det samme, svaret var, at det ikke altid skete. Ny regning på over 5000,00 kr.

Min schæfer var en meget rolig hund og blev ikke brugt specielt til meget hundetræning, han gik kun hjemme og fulgte mig overalt. En rigtig sød og dejlig hund.

Ca. 1½ år efter sidste operation, han var blevet godt gående på det opererede ben, var jeg ude på vores helt almindelige gåtur en søndag formiddag, han var faldet bagud ved et spændende sted, jeg kaldte på ham, han lystrede ved at sætte i sindig galop efter mig, idet han satte i gang peb han og begyndte at halte på det IKKE opereret bagben.

Jeg var ikke i tvivl, korsbåndet på det andet bagben var sprunget.

Min hund blev aflivet. Han var højst sandsynlig født med svage korsbånd. Dyrehospitalet havde overhovedet ikke stillet spørgsmålstegn ved, hvorfor en 6 år gammel schæfer, sund og rask, ikke fed, springer sit korsbånd ved almindelig bevægelse.

Min egen dyrlæge fik ret. Det blev ikke leveværdigt. Jeg skulle have lyttet. Gør det aldrig igen.

Jeg er ked af, at jeg må være lyseslukker, men krydser fingre for din hunds held og helbredelse.

Susanne

 


Tinker altid tinker

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 update
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 12:56

Jeg ville lige vente med at komme med en update på Nemo, for vi skulle nemlig til fysioterapi med ham idag. Det er faktisk 5 uger siden, at vi sidst har været forbi dyrehospitalet pga ferie hos både dem og os selv.

 

Det er jo svært at vide, hvor hurtigt det skal gå fremad, når man ikke har stået i sådan en situation før. Vi har måske ikke fået trænet så meget som jeg gerne ville og jeg måtte ret hurtigt opgive bøj/stræk øvelserne, fordi han simpelt hen strittede gevaldigt imod. Køling måtte jeg også droppe, fordi Nemo ikke gad ligge stille mere og det tog jeg som et tegn fra ham selv om, at det ikke længere var nødvendigt.

Til gengæld er det kun gået fremad på gåturene og alle andre former for træningsøvelser klarer han supergodt. I den sidste uges tid, har han fået lov at trave lidt af og til og det går også rigtig fint. Vi er oppe på at gåturene varer 30 minutter og han bliver kun en lille smule træt de sidste 3-5 minutter. Ikke så han halter, men han begynder bare at gå lidt langsommere og så snuser han ikke så meget, men går bare ved siden af os.

 

Så jeg var rigtig spændt på at høre, om Nemos fremskridt er som det skal være.

Dyrlægen var der ikke idag, så det var kun fysioterapeuten der så på Nemo og hun var meget tilfreds Han halter ikke i skridt mere og der er kun en anelse i trav. Vi fik nye tips til øvelser og hun mener ikke det er nødvendigt med hverken svømning eller waterwalker, som han går pt, så det er jo dejlig billigt Jeg må begynde at gå over cavalettibomme med ham, så nu bliver han slæbt med i stalden, så han kan gå over vores bomme deroppe

 

Lige nu ligger han og snorker på gulvet ved min stol. Det har nok været en hård start på dagen, først at blive vækket tidligere end han er vant til(vi har haft ferie og Nemo er en rigtig sovetryne). Så skulle han med i bilen og kører min kæreste på arbejde 50 minutters kørsel og så direkte ud til dyrlægen 30 minutter fra kærestes arbejde. Øvelser og massage ved dyrlægen og så med en tur på foderstoffen og købe kødben og omega 3-6-9 olie til ham. Derefter direkte op til hesten og være med til at muge ud og ordne wrapposer. Vi lånte en kost og lagde den ned og så brugte vi den som cavalettibom inde på staldgangen, frem og tilbage 5-7 gange. Da vi var færdig hos hesten kørte vi en tur i skoven og gik 25 minutter og så kørte vi hjem. Det er håååårdt at være en lille tyk hund uden kondition

 

Hvordan går det med Paw?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 15:11

Hvor er det dejligt at høre at det går så godt med Nemo.

 

Jeg stod jo i samme situation. Gik det godt, - og efter planen ? - eller ??????? Så man er hele tiden bekymret.

 

Paw er fuldstændig fit igen. Så han får lov til at gøre hvad han vil. Løbe og lege, træne o.s.v. så hans humør er igen helt i top. Og det er mit også. NU skal jeg ikke passe på mere, og forsøge at holde ham i ro !!!! Ju-biiiiii !!!!!!

 

Han var endog med til agility i torsdags, og han fik et enkelt 'behersket' løb. Men hvor han nød det, og syntes slet ikke det var retfærdigt at Rufus fik 4 ture. Hi Hi

 

 

 

Susanne : Trist historie med din hund. Men det er ikke umuligt at Paw også har svage korsbånd. Det tager jeg HVIS det - forhåbentlig aldrig !!! - sker igen.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation hund
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 18:12

Åh Karen hvor er det dejligt at høre, at Paw er helt frisk igen Det giver jo en lille smule håb om, at det kan lykkes for Nemo også

 

Jeg har læst mig frem til, at rottweilere genetisk har tendens til svage korsbånd, men om det er rigtigt ved jeg ikke. Og der er en stor del rottweiler i Nemo, så om det andet ryger på et tidspunkt, kan jeg ikke frasige mig bekymringer for. Men jeg VIL ikke tænke alt for meget på det. Nu ser vi fremad, nyder tiden med Nemo og glæder os over alle bittesmå fremskridt


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 21:54

Selvfølgelig kan det lykkes for Nemo også. Men må indrømme, at vejen til målet er lang og sej.

 

Måske Rottweileren er i risiko for de skader ? Berne'ren, har jeg læst mig frem til, er i hvert fald MEGET udsat for det.

 

Men egentlig tror jeg ikke det er race-bestemt. Paw er jo ½ Flatcoated og ½ Golden. Og Nemo har jo også 2 andre racer indvolveret.

 

Igennem mit liv har jeg haft 6 hunde som ALDRIG har fået den skade. 2 af hundene blev 14½ år uden nogen som helst problemer. (De fejlede reelt set ALDRIG noget.)

Jeg tror det er held eller uheld !!!!!

 

Om Paw er disponeret og har svage korsbånd, ved jeg ikke. MEN, jeg bekymrer mig ikke om det lige nu. Glæder mig bare over at han nu igen kan have det SJOVT, og få lov til at gøre lige hvad han elsker at gøre !!

 

MEN jeg var også rædselsslagen medens Paw var under genoptræning. Så jeg kan sagtens følge dig. Man frygter virkelig hele tiden at det går galt igen - før man er ovre den første gang !!!

 

Det vigtigste for mig lige nu er, at Paw får lov til at være sig selv. Han skal have det sjovt og dejligt lige så længe han kan. Og det skal jeg love for han har.

Han tér sig virkelig som en hvalp.

 

HVIS det sker igen - gud forbyde det - ved jeg ikke om jeg går den samme tur igennem igen.

Det var virkelig vanvittig hårdt både for Paw og mig. Men jeg tager det til den tid, hvis det nogensinde sker. Hvilket jeg virkelig ikke håber. Jeg håber han 'bare' bliver rigtig gammel.

Og det håber jeg også Nemo gør.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Update..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 21:08

Så er der en lille update fra Nemo, for vi har idag været til tjek ved dyrlægen. Hun har ikke set ham siden hun fjernede stingene for 2 måneder siden pga ferie, så jeg var ret spændt på, om alt er som det skal være.

 

Dyrlægen startede med at bøje og strække benet og mærke efter hævelse i knæet og bortset fra, at han ikke ville strække benet heeeeelt ud i maks og at pelsen vidst aldrig har tænk sig at indfinde sig på Nemos venstre lår igen(pga allergien), så var alt iorden. Ingen slør i knæet, ingen hævelse, ingen varme og klammerne sad helt som de skal, pheeeew

Hun var ikke nervøs ved, at han ikke var så glad for at strække benet heeeeelt ud fordi, det er en position Nemo helst ikke skal opleve at skulle strække benet ud i, her i hans nye liv som pensioneret frisbeehenter.

 

Hun så ham både i skridt, trav og i vendinger til begge sider og hun var meget tilfreds, for han støtter lige meget på begge ben i begge gangarter og også i vendingerne til begge sider uden at halte det mindste(her skulle være en vildt glad og hoppende smiley med begge arme oppe over hovedet)

 

Fyssen gav os ros for vores genoptræningsarbejde med Nemo

 

Så vi fik lov, og blev endda opmuntret til, at han skal gå op ad trappen herhjemme, dog skal det foregå i roligt tempo. Det sidste hørte Nemo vidst ikke, eller også blæser han bare på alle dyrlægens formaninger, for det er så ikke lykkedes de to gange vi har fosøgt idag(gadagung gadagung Nemo i fuld galop op ad trappen med 1 stks ejer hængende i en meget kort snor, råbende "roooolig, rooooooolig")

 

Men hvis Nemo liiige kan fange det der med at gå stille og roligt op ad trappen, så er hans dage som taskehund vel overståede

Vi prøver igen imorgen

 

Og det allerstørste..... Nemo må prøve at gå lidt uden snor fra nu af, så han også kan galopere, hvis han har lyst - her vil jeg gerne kopiere den førhen ønskede hoppende armviftende smiley og sætte den ind 15 gange


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for update
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 15:59

Hej Karina

 

Hvor dejligt at høre. Det lyder helt klart som om I er på HELT rette vej.

 

Iøvrigt har jeg lidt det samme problem med mine hunde, når dyrlægen skal tjekke deres mobilitet i leddene. (Og det gælder dem begge) Somme tider nægter de at strække igennem, fordi dyrlægen gør det

 

Hvis jeg gør det, er der INGEN problemer. Hi Hi !!

 

Jeg kender godt de der stille øvelser som dyrlægen anbefaler. HJÆLP !!!

Da Paw fik lov til trapper og hermed også at springe op i sofaen igen, foregik det turbo op og ned for at fortælle HVOR god han var til det. Her fik jeg også i den grad afprøvet mit - hm hm - rooooooolige væsen.

 

Nå, for Paw er det ikke gået galt, så jeg tror Nemo gør ham kunsten efter. Nemo og Paw er - efter laaaang stilstand - 2 alen ud af et stykke. Enhver hund får PIP af at blive holdt i kort snor

 

Den smiley mangler virkelig, for sådan havde jeg det også da Paw fik lov til sådan noget 'galopperi' som han jo tog HELT bogstaveligt. Hm Hm !!! Og han gør det stadig, OG får lov til det. Han skal sgu' have et helt normalt liv - så længe han kan det !!!

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overrevet korsbånd
Forfatter: 
Dato:  14-11-2013 14:17
Hej Karina

Jeg er helt i samme kedelige situation som dig, men vil du fortælle mig hvor du fik den billigste pris på de 8500,00 kr vil jeg være rigtigt glad så jeg kan få ordnet min dejlige hund..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv Øv Øv
Forfatter: 
Dato:  14-11-2013 17:07

Endnu en lille hund med korsbåndsskade.

 

Og undskyld jeg lige blander mig.

 

 

Hvad siger jeres egen dyrlæge ? Den operation min Paw fik var en TTA-operation. Altså 'ommøblering' af knoglerne i knæet i stedet for et korsbånd.

 

 

Det er en meget dyr løsning.

 

 

Nemo's operation med nyt korsbånd var betydelig billigere end min Paw's operation.

 

 

Håber jeres egen dyrlæge kan hjælpe jer lidt. For 24.000,- som det kostede for Paw, er fanme mange penge.

 

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  14-11-2013 20:40

Øv, hvor trist med jeres hund

 

Jeg har fået Nemo opereret på Hammel Dyrehospital under Dyrlægegruppen Frijsenborg i Østjylland. Jeg bor selv 16 km fra Hammel, så det var jo dejlig tæt på, men jeg havde været villig til at køre meget længere, hvis det havde været påkrævet.

 

Som Karen skriver, så er der forskel på de to operationsformer, som Nemo og Paw har fået lavet, men i bund og grund fixer de begge stabiliteten i knæet, så hunden kan gå/løbe/hoppe og lege som før.

 

Nu måtte Nemo jo desværre opereres to gange, så prisen endte på omkring 12.000 kr ialt, men når jeg ser ham springe glad omkring, så fortryder jeg ikke et eneste sekund, at vi fik ham opereret og jeg er SÅ taknemmelig for, at vi har glæden af den lille lalleglade fyr endnu


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsskade
Forfatter: 
Dato:  20-11-2013 19:20

Hejsa

 

Har læst det hele og kan nikke genkendende til en del, dog går det ikke specielt godt efter OP her.

 

Her startede det for et år siden, vores lille pudel vågnede skrigende og hylende om natten. Han haltede og ville slet ikke støtte på højre bagben. Afsted til dyrlæge om morgenen og her er det Frisenborg, dog i første omgang deres afdeling i Hinnerup.

 

Der blev taget røngten, viste intet , taget blodprøver for div toxiologiske sygdomme. Han fik udtaget ledbåndsvæske på alle 4 ben. Der var ingen resultat.

 

Han kom hjem på stærke smertestillende og det virkede, en gang i mellem. Han blev tjekket med jævne mellemrum, fik taget prøver, nye røngten billeder osv. ingen resultat.

 

HAn blev sendt vidre til deres afdeling i hammel. Han skulle kigges på af en ortopæd, hun fandt intet.

 

Da der var gået 8 mrd. med det og en hun i stadig smerter, snakkede vi med vores dyrlæge om en henvisning til Århus dyrhospital, så han kunne få en scantigrafi. Henvisningen skulle til for at århus dyrhospital kunne få journal indsigt.

 

Vi fik en tid på Århus dyrhospital og han ankom fastende og klokken 12 fik vi svar. begge korsbånd i knået var revet over og vi skulle regne med at minisken skulle ordnes også.

 

Han Aslan hedder han, skulle Opereres 16.000 kr av min pung , men hvad gør man ikke for sin hund. OP gik fint og han kunne komme hjem,med en genoptræningsplan for 3 mrd. Skal siges at min hund har ADHD og normalt kravler på væggene, så ikke nemt, men bur er en god løsning til sådan en dreng.

 

Han blev opereret i Maj, Han er stadig på smertestillende nogle dage mere end andre, Han kan til tider hoppe rundt på 3 ben. og der er intet at komme efter på det ben..

 

Hans andet ben derimod tjaaa, de mener ikke det holder til det og en OP af det ben kan ikke komme på tale, da han ikke bruger det opererede ordentligt.

 

Han er en hund som vi har brugt en del penge på , da vi fik ham fik han konstateret parvovirus og var i isolation i 10 dage.10.000,kr og dette er jo ikke billigere. OP kostede 16.000 kr. undersøgelserne inden kostede 15.000 kr og efter Op ja det er også ved at løbe op.

Men det er ikke pengene, skidt med dem...

 

Han er da glad, men mærket og hvor lang tid dette får lov at fortsætte, tjaa, i min verden nok ikke så lang tid mere, desværre.

Min dreng er 3 år og hvis han skal gå rigtig mange år i møde med smerter trods Operation, nej det holder min samvitighed ikke til...

 

Sådan kan det desværre også gå.. han er her endnu..

 

Men dejligt jeres er ok og ved godt mod

 


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej og øv
Forfatter: 
Dato:  20-11-2013 22:01

Min Paw er bestemt heller ikke nem at holde i ro. Det var et helvede og ja, han er nok også lidt ADHD-agtig. I hvert fald når jeg beder ham om at holde sig i ro . Det er fuldstændig umuligt.

 

Paw er så bare 8½ år og jeg tror aldrig han bliver en rolig hund. Der er evig gang i ham. Opfører sig som en 2-årig.

 

Jeg kan så bare ikke helt forstå at der kunne gå 8 måneder indtil I fandt ud af hvad der i virkeligheden var galt ????

Paw's højre bagben hang oppe under ham. Han kunne slet ikke bruge det. Her var skaden HELT tydelig. Og samme dag - langfredag - kunne dyrlægen konstatere at det var korsbåndet. Det var så midt i påsken, så vi måtte vente til tirsdag for en operation.

 

Hvordan har jeres lille hund dog kunnet bevæge sig rundt i så lang tid på 2 sprængte korsbånd ? Dét forstår jeg virkelig ikke. Det havde ikke været muligt for Paw, med 'kun' ét sprunget korsbånd.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Talli..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2013 23:10

Sikke dog en forfærdelig historie for din stakkels hund

 

Jeg synes, det er vildt, at der kan gå 8 måneder, inden der kom en opklaring på, hvad der var i vejen med jeres hund Vores normale dyrlæge var slet ikke i tvivl og kom nærmest med diagnosen i telefonen, da jeg ringede og forklarede problemet.

 

Jeg synes, at dyrlægen i Hammel har været super kompetent og hjælpsom under hele forløbet. På nær lige episoden med at hun ikke ringede for at høre, hvad vi gerne ville, da hun opdagede, at menisken ikke var klappet sammen, som hun først havde antaget. Men som jeg også har skrevet længere oppe, så har hun jo bare gjort hvad der umiddelbart ville være bedst for Nemo, så den lille misser, kan jeg sagtens lade glide.

 

Jeg håber alt det bedste for din hund.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aslan.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 15:30

Årsagen til de åbenbart ikke fandt ud af hvad der var galt, var at de kunne ikke mærke at hans knæled var løst.

og der kunne være nogle dage hvor han gik fint på alle 4 ben og nogle dage hvor han næsten ikke bevægede sig pga. smerte.

 

Han blev undersøgt af 3 kompetente dyrlæger i friesenborg både Hammel og Hinnerup og ingen fandt ud af problemet, de troede først det var en diskoprolaps eller Borelia var de også inde på. Hans ledbåndsvæske var fint i alle 4 ben, så heller ikke noget der.

 

problemet Med vores hund er at vi købte ham i god tro og det viste sig at han er indavl af værste skuffe og derfor troede de også det kunne ha, noget med det at gøre.

 

Vi var så mange prøver og test igennem, til jeg tilsidst sagde stop og henvendte mig til århus dyrehospital. Og først på scantigrafien kunne de se problemet. Da de kiggede på røngten fra friesenborg, kunne de heller ikke se skaden, så der er friesenborg undskyldt.

 

Og hvor har vi da snakket aflivning mange gange, for mit hjerte græd for ham. Han var på smertestillende konstant, fordi de så troede det ville hjælpe i længden.

 

Nu er han på Metacam og hvis han ikke bliver bedre gående, skal vi regne med at det er noget han skal ha´resten af sin tid, hvor langt det så end bliver....

 


Hilsen Mig




Need-IT.dk

Rideudstyr kvalitet meget billigt.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv Øv Øv
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 16:23

Det lyder bare så trist det du skriver. Og ja, I har brugt mange penge på ham.

SUK, sikke et dårligt forløb. Også allerede fra avler.

 

Er han en stor puddel ? Eller en mini ? Og nu skriver jeg måske noget dumt, men har pudlen det ikke i almindelighed med, somme tider kun at gå på 3 ben ?

 

Hvor tung er han ? Er han overvægtig, kan I sætte ham på skrump ? - hvis det er tilfældet.

Jeg kunne forestille mig at han har taget på efter den lange tid med overrevet korsbånd, og hvor han ikke har kunnet drøne rundt.

 

Min tog ikke på selv om han havde 3-4 måneder i KORT snor, for jeg fodrer med kornfrit foder. OG de er aldrig oversultne, som hunde (og katte) tit bliver på diætfoder.

Nu ved jeg jo slet ikke om det er tilfældet for jeres lille Aslan.

 

Giver du tilskudsfoder til ham ? Lakseolie er godt til at smøre leddene.

Min får både lakseolie og FlexVital Omega. Det sidste fordi han jo er knogleoperet.

 

Jeg håber det bedste for jer og Aslan.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  23-11-2013 13:56

Jeg havde Nemo med ved hesten igår og heldigvis var der ingen i ridehuset, så vi kunne gå derinde og fjumre rundt

 

Jeg fik taget lidt video af ham, hvor han er i alle 3 gangarter og også hvor han tumler rundt. Tænkte at jeg lige ville vise det, så dem, der er i samme situation som os, kan se, at det kan lade sig gøre at kom "hel" ud på den anden side

 


Video




Video




Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2013 16:53

Hej Karina

 

Herlige billeder af Nemo (gid jeg kunne finde ud af at lægge sådan nogen ind !!)

 

Hi Hi !! På den første video tér han sig som en HEST. Som han dog kan rulle sig i den dejlige ridebund.

 

Er det ikke hans venstre bagben han er opereret i ? For så går han galop som min Paw gør.

 

Men så dejligt at se at han bare er FIT igen. Tillykke med det

Og ja, det kan lade sig gøre !!!! Så dejligt at se.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 13:23

Hihi, ja han er en værre lille fjollergøj og han æææælsker at rulle sig i ridehussandet Men det er dælme ikke nemt, at optage hans fjollerier med mobiltelefonen i den ene hånd og en pony i den anden

 

Jo det er hans venstre bagben, han er opereret på, men han kan nu sagtens både galopere højre og venstregalop. Jeg indrømmer, at det suger i maven, når han lige tonser afsted i fuld galop henover en græsplæne eller en mark. Jeg har mest lyst til at råbe "stooooooop", men for filan, hvis ikke han skulle have lov til at være hund igen, så skulle han slet ikke have været slæbt igennem alt det her. Så jeg bider tænderne sammen og holder vejret til han stopper af sig selv og så kan man ånde lettet op

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  02-12-2013 14:48

Hej

Nej kan ikke sige Aslan er overvægtig , og aktiv er han bestemt, da han jo er min lille Damp hund . Han er ikke sådan at holde i ro desværre.

 

Han er mellempudel. og vejer ca. 11 kg

 

Vi har haft flere pudler og har bestemt aldrig set dem rende rundt på 3 ben medmindre de har fejlet noget . Men ikke enesbetydende med de ikke gør det selvfølgeligt . Havde en mellempudel , som var bakkeglad, hun kunne bakke helt ude fra bryggers og ind i stuen , der er så lige 16 meter .

 

Aslan får både lakse olie, flexvital omega og udover dette "fiskefoder", som jeg kalder det for kan ikke selv fordrage lugten, men begge hunde elsker det. ( har også en kongepudel)

 

Så alt hvad vi kan, gør vi selvfølgelig, for vi har jo selv valgt ham.

Dog er det værst for ham om aftenen, når han er træt og så bliver han "gamle grumpy" og vores kongepudel kan godt finde ud af at holde sig væk så. Han kan ikke holde ud at gå så langt desværre, håber det med tiden kunne blive bedre, men vi kan kun vente og se og så sørge for han er så smertedækket så muligt.

 

Dejligt det går godt med jeres hunde og i kan se det går positivt fremad.


Hilsen Mig




Need-IT.dk

Rideudstyr kvalitet meget billigt.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2013 17:24

Hej Mig

 

Ja, det lyder som om I har gjort ALT hvad I kan gøre for lille Aslan.

 

Jeg håber alt bliver godt for jer også, for det er bestemt ikke fair alt det I har været igennem. Øv.

 

Knus og gode ønsker

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 13:25

Jeg faldt over denne tråd, fordi vores hund begyndte at halte for ca. 3 uger siden. Dyrlægen satte ham på Metacam i en uge, men der var ingen forbedringer, så nu skal vi på tirsdag til en større klinik for udredning, da vores dyrlæge stærkt formoder, at det er korsbåndet der er sprunget (og hun har ikke kapacitet til at operere det i egen klinik).

 

Puh, jeg bliver ikke glad over at læse om jeres andres erfaringer, og i øvrigt læse om korsbåndsoperationer. Det ser ud til at være langvarigt efterfølgende og ikke altid med lige gode resultater.

 

Vores hund er 10 1/2 år gammel, stor hund (belgisk hyrdehund/rhodesian ridgeback) på 40 kg, som er vant til at bevæge sig meget hver dag, da vi bor på landet og han har mulighed for gode galopture ud over markerne. Så jeg ser ikke frem til at skulle holde ham i ro!

 

Hvor længe skulle jeres holdes i ro? Og hvordan gjorde I rent praktisk? Vores dyrlæge sagde, at man af og til anbefalede bure?

Og narkose til en lidt ældre hund, det har jeg det heller ikke godt med. Men det er klart, at hvis det er operation der skal til, så må det være sådan.

 

Åh, øv!

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 16:17

Paw var lige knap 8 år da det skete for ham. Han blev opereret den 2. april og som jeg har skrevet højere oppe, tog det 3-4 måneder i kort snor.

 

Men jeg ville ALDRIG bruge et bur. Min Paw ville psykisk gå HELT i spåner. Så det var slet ikke noget bud her hos mig. (Min dyrlæge anbefalede det heller aldrig, da han kender Paw)

Når hundene var alene hjemme, lukkede jeg af så de kun var i den bageste del af huset. (Paw kan hidse sig MEGET op over forbipasserende på min markvej )

 

Som jeg kan høre det, er jeres også en meget aktiv hund. Så jeg tror også han vil "dø" hvis han skulle være i et bur.

 

Paw fik i en periode 3 x 10 min. i kort snor på tur. Måske 3 uger. Derefter 3 x 15 min. o.s.v. Faktisk kan jeg ikke længere huske det - eller også har jeg fortrængt det

 

Paw klarede narkosen fint, og jeg tror det måske er værre for en hest og det er derfor vi hestefolk er så bange for narkose !!! ???

 

Prøv at google det. Det gjorde jeg, og det gav en ok forståelse af både en TTA-operation (som Paw fik) og en korsbåndsoperation.

 

Hvor skal han undersøges ? Spørg dem om ALT hvad du er i tvivl om. Min dyrlæge havde lavet en plan for genoptræning, og det fungerede rigtig fint her. Omend det tog laaaaaang tid. SUK !!

 

Pøj Pøj med ham.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbånd
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 19:02

Tak for dit svar. Jeg havde overset det med de 3-4 mdr. i kort snor, selvom jeg havde læst hele tråden. Det lyder ikke fedt, men heldigvis er det jo vinter, og så er vejret alligevel ofte ikke så sjovt at være ude i.

 

Ja, han er en aktiv hund, og han er også ret stor (langbenet), så det med bur udelukkede vi også med det samme. Han må så være i et rum (køkkenet) om natten, da vores hus er lidt svært at lukke af i forskellige dele og har to trapper op til førstesalen, hvor vi sover (og han har for vane at komme op og sige godmorgen, når han kan høre vi er vågne).

 

Og om dagen må jeg kontrollere ham, for han kan også hidse sig meget op, hvor nogen går på "hans" markvej. Og vi har i øvrigt håndværkere i øjeblikket, både udvendigt og indvendigt, så han har nok at se til.

 

Jeg bor i Italien, så det er måske lidt anderledes her, men jeg skal i hvert fald nok stille en masse spørgsmål. Det bliver heller ikke helt let hvis han skal have waterwalking, for for det første er der 50 km til den by som MÅSKE har muligheden for det og for det andet er hunden slet ikke glad for vand. Måske kan vi undgå det, hvis vi klør på med alle de andre øvelser? Vi får se.

 

Tak for dit opmuntrende svar, der beroliger mig lidt. Og en 8-årig hund er jo heller ikke helt ung, men han er kommet sig fint, kan jeg forstå (mine bedsteforældres hund hed i øvrigt også Paw, jeg kom til at tænke på ham, da jeg læste tråden :-) )

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 19:35

Hej Lene

 

Vores Nemo er jo også 8 år og alderen har ikke været nogen hindring her. De første 14 dage efter at han var blevet opereret, måtte han kun lige komme ud og ordne det, han nu skulle. Så gik der 10 dage med gåture af 5 -7 minutters varighed 3-4 gange om dagen. Så 10 dage med gåture af 10-12 minutters varighed og sådan kørte det indtil han kunne gå 35 minutter, så fik vi løse tøjler af dyrlægen til "fri leg" og "ubegrænset længde gåture"

 

Vi har slet ikke brugt waterwalker, men bare lavet en hulans masse genoptræning herhjemme.

 

Nemo er heldigvis en meget rolig hund og vi har slet ikke haft problemer med at holde ham i ro herhjemme, så jeg ved ikke lige hvad man gør med krudtugler, der er det Karen der er eksperten


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbånd
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 20:08

Hvor han lyder som min Paw. Og han er kommet sig rigtig rigtig godt.

 

Sjovt dine bedsteforældre også havde en hund der hed Paw.

 

Pyh-ha. Slet ikke sjovt med håndværkere i huset. Dét ville også 'tænde' Paw.

 

Men hvis jeg kan finde min 'gamle' fremgangsmåde, skal jeg nok prøve at sende den til dig. HVIS din italienske dyrlæge ikke har tjek på det.

 

Men hør dem ganske nøje om det. Det er så vigtigt at man har en dyrlæge i 'baghånden' hele tiden, under sådan et forløb. Jeg kontaktede dem i hvert fald temmelig ofte.

 

Pøj Pøj

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbånd
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 20:50

Hvor er det beroligende at læse jeres erfaringer, TAK for det! :-)

 

Uto, som pelsdyret hedder, er rimelig rolig i øjeblikket, han halter jo noget, så det sætter sine begrænsninger. Men han er alligevel totalt tændt, når vi skal ud og gå tur (han skal jo gøre hvad han skal). Og han kan også sagtens gø af håndværkerne, når de kommer om morgenen selvom det er de samme der er kommet hver morgen i de sidste 2 mdr. Men heldigvis er han klog nok til at forstå, at han ikke behøver at blive ved, for vi har styr på dem og det er okay at de kommer (ja tak, de er ved at isolere tag!). Jeg håber han på den måde vænner sig til kortere ture i snor, så overgangen fra meget aktiv til meget lidt aktiv ikke bliver så svær.

 

Jeg vil meget gerne læse din fremgangsmåde, Karen, hvis du stadig har den. Godt nok stoler jeg på vores egen dyrlæge, men det er ikke hende der skal operere, og det er jo i øvrigt altid godt at have lidt at sammenligne med.

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremgangsmåde
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 21:19

Hej Lene

 

Jeg skal prøve at finde den frem. Jeg tror den ligger i en 'bunke' på mit skrivebord. Og så skal jeg nok skrive den til dig.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genoptræning efter korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 16:08

Hej Lene

 

Dag 1-2

Forbinding aftages. (Gør man selv) Paw havde en støtte/pressebandage på, p.g.a. TTA-operationen.

 

Jeg tror du vil opleve, at din hund allerede fra 2. dag vil lette ben med støtte på det opererede ben. Det gjorde Paw.

 

Dag 2-7

Udfør 30 passive bøj og strækøvelser 3 x om dagen. Efterfølges af kølepude (jeg brugte en pose fine grønne ærter) på knæet i ca. 10 min. Massage af lårmuskulatur over operationssåret.

Tillad korte kontrollerede gåture 5 min. i snor 3 x dagligt.

 

Dag 8-42

Ovennævnte gentages.

 

Men

fra dag 12-21 øges gåturene til 10 min. 3 x dagligt. Stadig kontrolleret.

 

Fra dag 22-42 øges gåturene til 10-20 min. 3 x dagligt. Stadig kontrolleret.

 

 

Herefter må hunden begynde at gå på trapper og motionere normaliseret.

Jeg blev bare nød til at 'kontrollere' gåturene i 3-4 måneder. Jeg turde ikke andet, da Paw ellers ville sprænge noget i sig, HVIS han fik helt frie tøjler.

Jeg kan stadig - jeg er en piverøv - tage ham på snor på træningspladsen, hvis den frie leg bliver for vild, for han står ikke tilbage for noget.

 

Desuden har jeg været ved kiropraktor med ham 2 x 2 gange, da han låste i 'krydset'.

Og som sagt 2 x 10 waterwalker-ture.

 

Håber du kan bruge det, og fortsat pøj pøj med jeres dyrlægebesøg på tirsdag.

Håber du skriver tilbage om hvordan det går.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbånd
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 20:31

Karen

 

Tusind tak for det!!! Det er bare alletiders, virkelig sødt af dig!

 

Jeg kan godt forstå, at du hellere ville være lidt overforsigtig end at risikere, sådan er jeg også. Det med at undgå trapper bliver det sværeste, men jeg må se om jeg kan finde en løsning på det. I øjeblikket gælder det først og fremmest tirsdagens aftale, og jeg skal nok vende tilbage med en opdatering, når jeg ved noget mere.

 

Endnu engang tak!

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget nyt ?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2013 17:04

Hej Lene

 

Hvordan går det ? Er Uto blevet opereret ?

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 11:11

Hej Karen

 

Undskyld jeg først svarer nu, men jeg har været på juleferie (i DK). Uto var hos dyrlægen få dage før jeg skulle rejse, så vi besluttede at vente til efter ferien med både røngten og evt. operation, for at undgå narkose to gange.

Så vi har tid i overmorgen, d. 7. jan., hvor de starter med røngten og undersøgelse, og hvis det så viser sig at operation er nødvendig (og det er det nok), så kan de operere med det samme. Han nævnte MMT-metoden, så den er jeg i gang med at nærstudere.

Uto støtter slet ikke på benet nu, så det er på høje tid. Men dyrlægen mente, at det var bedst at vente til vi var hjemme igen, da han skal til kontrol en uge efter operationen og i øvrigt helst holdes i ro, som du jo ved alt om.

 

Jeg kommer lige med en opdatering efter tirsdagen. :-)

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  06-01-2014 16:23

Hej Lene

 

Tak for opdatering. Min 'putter' har lige lavet knuder, så jeg er først på nettet i dag.

 

Gad vide om MMT er det samme på italiensk, som TTA er i DK ? Paw fik TTA-operationen og han fungerer stadig rigtig godt. Gør hvad han vil - somme tider sidder MIT hjerte oppe i halsen - men han nyder livet. Og det er det vigtigste for mig

 

Rigtig meget held og lykke i morgen.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 16:15

Hej Karen

 

Tak for din interesse! :-)

Desværre viste røngtenbillederne, at det IKKE var korsbåndet! Vi afleverede ellers Uto i går morges kl 9, og dyrlægen sagde at han var 99% sikker, så vi skulle bare snakkes ved, når operationen var vel overstået.

Men kl. 11.30 ringede han for at sige, at det er knoglen det er galt med. Mikrofrakturer som skyldes at knoglen er svag, måske pga. knoglekræft. Så han tog røngtenbilleder af lungerne for at se efter eventuelle metastaser, der var dog ingen, og en biopsi af knoglen som er sendt til undersøgelse i Tyskland, og svar forventes i løbet af 5-8 dage.

Så vi hentede Uto igen kl. 18 uden at være kommet videre. Nu skal han så have kortison (samt antibiotika og en gastrobeskyttende slags medicin) i et stykke tid, mens vi venter på resultatet af prøven, og så må vi tage det derfra. Dyrlægen sagde uden omsvøb, at hvis det er knoglekræft, kan vi forvente en levetid på 3-11 måneder.

I dag ligger Uto mest og sover oven på narkosen og dagen i går, hans dårlige ben er lidt hævet og han støtter slet ikke på det. Han er glad nok, når han skal ud og tisse, men det er kun lige rundt om huset.

Vi er rigtig nedslået ved udsigten til en grim prognose, også fordi vi jo regnede med at få en nyopereret hund hjem, som "bare" skulle holdes i ro og genoptrænes langsomt.

Øv øv øv.

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej Lene !!!
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 16:51

Tja, nu kan jeg jo så sidde her og være glad for at Paw 'kun' havde et sprunget korsbånd. Hårdt var det, men slet ikke i forhold til det I skal tage stilling til nu.

 

Øv hvor jeg føler med jer.

 

Knus og kram her fra

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 17:18

Øv hvor et trist svar Lene, havde ellers "glædet" mig til en update fra dig

 

Jeg forstår dog ikke, hvordan dyrlægen kan se udfra røngten, at korbåndet ikke er sprunget. Det fik jeg at vide af vores dyrlæge, at man ikke kunne se på røngten og at hvis man ville være 100% sikker, så skulle man faktisk åbne knæet op. Vi spurgte nemlig ind til det m.h.t, om vi på forhånd kunne få en prognose på det "raske" bens korsbånd, hvilket man ikke kunne hverken med røngten eller scanning.

Vi fik lavet røngten som start, for at udelukke andre skader i knæet og så for at vurdere Nemos HDs udvikling siden sidste røngtenbilleder fra tilbage i 2010.

 

Her krydses fingre for Uto


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 18:55

Hej begge to!

 

Tak for jeres krydsede fingre! Dem får Uto helt sikkert brug for!

 

Nej, dyrlægen kunne muligvis ikke se korsbåndet, men den snak kom vi helt udenom, da han med det samme kunne se på røngtenbillederne, at knoglen er porøs og der er mikrofrakturer i den. Og hvis det er noget kræft, så er der ingen idé i at operere for et korsbånd.

Vi afventer lige resultatet af biopsien og så får vi helt sikkert en second opinion fra en anden dyrlæge. Nu har vi nemlig røngtenbillederne at gå ud fra. Der blev også taget blodprøver, og de var fine. Og jeg tænker, at det ville de vel ikke være, hvis hunden var dødssyg? Jeg prøver at holde håbet højt, men også være realistisk. Det er bare møgsvært.

 

Jeg skal holde jer opdateret!

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mystisk !
Forfatter: 
Dato:  09-01-2014 15:11

Hej Lene

 

Nej, blodprøverne ville vise hvis han havde kræft.

(Det var i hvert fald det der var årsag til at jeg fik konstateret kræft i tyktarmen forrige sommer. Det var ved et "årligt" blodprøve-tjek man fandt ud af det. For jeg havde det super godt)

 

Men knoglen er jo ikke god. Hmmm !!

Han har ikke været ude for en skade ? Påkørsel, eller andet ? Nu har I jo håndværkere, og alt kan jo være sket. Ifølge røntgenbilledet er der jo flere mikrofrakturer.

 

Det var bare en tanke jeg fik.

 

Der behøver vel ikke nødvendigvis være ydre skader/sår efter sådan en "tur" hvis han er ramt "rent". (Tror jeg i hvert fald. Hmm)

 

Åh hvor jeg forstår hvor svært det er at holde humøret oppe. Spændende hvad biopsien viser. Og jeg krydser alt jeg kan.

 

Knus Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knogler
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 12:21

Så kom der svar på prøverne... Som frygtet er det kræft i knoglen, og der er ingen behandling der kan hjælpe i det lange løb. Nogle foreslår amputation af benet, men det ville jeg aldrig udsætte Uto for, og ellers er der bare smertebehandling i et stykke tid, indtil det ikke længere er værdigt for ham at leve.

 

Lige nu har han det godt, fuld af energi på gåturene, spiser og drikker (også lidt mere end normalt pga. kortison-behandlingen), og det eneste der viser, at alt ikke er som det skal være er hans trebenede gang, men dog med fjerde som støtteben, når han er i skridt. Knoglen vil nok begynde at småfrakturere på et tidspunkt. Indtil da forsøger vi at give ham så godt et liv som muligt og nyde ham, mens han endnu er her. Og så ikke tænke på den dag....

 

Så pas på jeres hunde derude, og nyd dem så længe I har dem. Deres liv er så korte.

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej !!!!
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 14:43

ØV Lene !!!

 

Ja, jeg sidder også lige med tårer i øjnene. Øv en dom at få, og jeg havde sådan håbet at jeg måske havde lidt ret i at det var en helt almindelig skade.

 

Ja, I må nyde ham så længe I kan, og så længe det er værdigt for ham. Men uanset hvor meget vi passer på vores hunde, er vi ikke herre over den ækle sygdom. Øv Øv !!!

 

Mange knus og tanker her fra

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knogler
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 16:43

Kære Karen

 

Tusind tak for din medfølelse. Ja, jeg håbede også til det sidste, men det var bare ikke nok. Jeg forsøger at lade være med at tænke for langt fremad, han skal helt sikkert ikke lide bare fordi vi er egoistiske og ikke kan slippe ham, men så længe han er glad, så får han lov til at være glad.

 

Puh, det er bare så svært...

 

Men tak for din deltagelse, det varmer virkelig.

Knus, Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  17-01-2014 21:06

Hej Lene

 

Jeg er virkelig ked af det på dine vegne, over at høre den triste melding om Uto

 

Jeg håber, at I får en god tid med ham og så vil jeg sende dig en masse trøstekram.

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2014 21:20

Kære Lene

 

Også tusinde trøstekram her fra. Det er desværre alt vi kan gøre.

 

Knus Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knogler
Forfatter: 
Dato:  17-01-2014 23:13

Kære Karina og Karen

 

Hvor er I søde, det varmer virkelig med jeres trøstekram!

Vi har snakket med vores sædvanlige dyrlæge i dag, hun var rigtig ked af det på vores vegne, men vi forsøger i fællesskab at få det bedste ud af situationen. Lige nu er han på kortison-nedtrapning, og så går vi over på en smertestillende, som så kan optrappes hvis det bliver nødvendigt og indtil... ja den frygtede dag, hvor dyrlægen allerede har sagt at hun selvfølgelig kommer hjem til os. Nej, det vil jeg ikke tænke på nu.

 

Uto er stadig glad og gør af håndværkerne som han plejer, men nu er de snart færdige og så bliver her lidt mere roligt, hvilket vi alle nok vil sætte pris på.

 

Endnu engang tak for jeres kram! :-)

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilket dyrehospital?
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 18:17

Jeg ved denne tråd er lidt gammel, men jeg har en veninde som står i præcis den samme situation som jer! Hun har simpelthen ikke 16.000 kr. til operationen... Må jeg spørge hvilket dyrehospital i benyttede?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 19:36

Jeg brugte/bruger Odense Dyrehospital. Og da min Paw fik en TTA-operation kostede det mere end 16.000.00 kr.

Det er så trist hvis din veninde IKKE har pengene til det. For det er en dyr operation. Uanset om det er et nyt korsbånd eller en TTA-operation.

 

Jeg kan så sige, at Odense Dyrehospital har en afbetaling på diverse indgreb, som betyder at man IKKE betaler renter af beløbet. Men nu ved jeg jo ikke hvor du og din veninde bor ??

 

Håber hun finder en løsning for hendes hund.

 

Knus Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 20:44

Vi brugte Frijsenborg Dyrehospital i Hammel i Østjylland og fik lavet en afdragsordning, da vi ikke lige stod og havde så mange penge til en operation. Jeg mener, vi betalte halvdelen med det samme og så afdrog vi resten over 2-3 måneder uden renter.

 

Jeg vil da tro, at de fleste dyrehospitaler er til at tale med omkring en afdragsordning.

 

Håber det bedste for din venindes hund.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten Karina ...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 16:29

Hvordan går det med Nemo ? Er han stadig fit og kommer derud-af ?

Paw har det super og kan det hele - og lidt mere til - er han i hvert fald overbevist om. Og han har faktisk overbevist 'gamle bekymrede mig' også.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbåndsoperation
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 23:00

Hej Karen

 

Hvor er det dejligt at høre, at Paw er HELT fit for fight igen

 

Nemo er glad og spurter og springer rundt som en tosset unghund, meeeen....

 

Han er altså ikke rengående i trav og bliver det heller ikke. Dyrlægen siger, at det er rent mekanisk og ikke pga smerte, men pga at hun var nødt til at stramme korsbåndet mere end normalt ved 2. operation, for at holde resterne af hans menisken på plads.

Vi løfter ham stadig op i bilen, for at skåne ham.

Til gengæld er vi flyttet i hus, hvor der kun er 2 trappetrin op i huset, modsat en meget stejl trappe til 1. sal, hvor vi boede før.

Og så har vi smidt vores "sengestel" ud og lagt boksmadrassen på gulvet, så tykkehunden kan komme op uden at skulle hoppe ret højt

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 15:49

Hvor dejligt at høre at Nemo trods lidt halthed har det godt. OG at han ikke har smerter.

 

Lyder da super med at I er flyttet i hus. Ja, for Nemo er jo ikke lige nøjagtig en mini-puddel der kan løftes rundt på, - og op til 1. sal. Det må være en kæmpe lettelse for jer.

 

Og hi !!! Hvor ville jeg gøre det samme, hvis jeg havde en hund der ikke længere kunne hoppe op. Så kom benene også af mine senge.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægeforsikringen
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 12:28

betaler jo en del så hvis man har sådan en slipper man lettere(alle med dyr bør have en forssikring, så man ikke skal stå i en situation at man ikke kan betale)....

 

min vendindes hun skal på Faxe og have lavet hans ledbånd, de er vist ret dygtige til dette.....

 

 

håber for jeres snuder i finder en løsning.....og hvis vores kæledyr fåe en uhelbredelig sygdom kan vi trøste os med at de ikke ved det, det er bare os selv som får en svær tid.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbånd hund
Forfatter: 
Dato:  21-11-2019 18:15

hej hvilken dyrlæge var det

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsbånd hund
Forfatter: 
Dato:  21-11-2019 18:17

hej hvilken dyrlæge var det

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider