Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Heste i byzone?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 15:09

Hej

Vi kigger pt. på en villa - i byzonen. Det er måske muligt at købe 1½ ha med dertil, men må vi holde hest i byzonen?

Er det noget der skal søges om eller hvordan?

Har nogen af Jer heste i byzonen?

Tine


Manger du en til at ride/springe din hest?
www.tinegade.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 16:39

Min gamle rideskole ligger i byzone - det er nu zonen der er blevet udvidet sådan så rideskolen nu ligger i by zone.


Vi har nogle ret skrappe krav, møddingen må ikke ligge og vi er meget prisgivet naboerne (der bor på vores gamle marker og baner)og så er er det dyrer for os at ligge hvor vi gør.


Der ud over er der jo naboerne, som ret hurtigt kan komme ret tæt på - hvis de ikke er det i forvejen. der er mange der ikke vil forstå det med at folk har heste, heller ikke selv om de køber/bygger hus ved en stald.


Jeg ville nok ikke gøre det, selv om forholdene er ok nu, så kan der ret hurtigt komme naboer og problemer, ting der ville være sværer at ændre hvis jorden var i landsone.


Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 1,5 ha
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 21:39

Nej, jeg må også sige at heste i byzone nok er at invitere problemerne indenfor. Naboer kan være frygteligt smålige og intolerante hvis det stikker dem.

Desuden er 1,5 ha jo heller ikke alverden, selvfølgelig kommer det an på hvor mange muler der skal gå der. Men det er nu skønnest at have rigelig plads, også til sommergræs, ellers bliver det hurtigt en mudderfold.

På den anden side, hovedsagen er at hestene kan komme ud og hvis det nu er HUSET i har fundet, så er det jo nok med at slå til. Og hvis i så vil på landet senere, så kan i måske udstykke jorden og få lidt ekstra for det.


Ps. En venlig hilsen til din søster Louise, gik i klasse med hende på gym. i Br. slev


Bedste hilsner

Mai


Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt Mai (se evt. præsentation)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 08:05

Huset ar heller ikke noget, og jorden var en sump! Hvorfor tror mæglere at jord hvor der gror SIV (!!!) kan bruges til noget som helst?!?


Mai: Jeg skal hilse Luise! Hun bor i Kbh og er fysioterapeut!


Tine


Manger du en til at ride/springe din hest?
www.tinegade.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 16:41

Kan se at huset alligevel ikke var noget, men vil nu alligevel svare på spørgsmålet.


Jeg har 4 heste i byzone, og det er intet problem for mig. Men vi har heller ingen mødding til at ligge overhovedet. Tror tit det er derfra problemerne opstår. Men skal da nok have mødding til at ligge på et tidspunkt, men den vil så ikke ligge der i sommer halvåret.



Vi har også 1,5 ha, og det er fint til ca 2 heste, men heller ikke ret meget mere. Der er ikke nok til, at man kan slå hø. Men nu æder mine heste også ekstremt meget græs. Jeg har lige nok jord til, at jeg kan lave vinter og sommer fold, så sommer folden står i ro hele vinteren. Det er rimelig vigtigt at man kan det, for ellers bliver det hurtigt pløjet op.



0
0
Svar på denne tråd
 
 regler ?
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 17:25
men er der nogen regler / lovgivning omkring hold af heste i byzone ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 regler ?
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 22:33
Er der slet ingen der ved noget om lovgivning ifm hestehold i byzone ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 ring...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 14:51
hva med at ringe til kommunen..

Hingsteføl fra 3/6 06 efter Midt West Ibi-ligth/ RDH hoppe sælges se billeder på min profil.

Sommergræs tilbudes på gode folde med meget opsyn.. DV er sagen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 19:03

Det eneste jeg ved er at der er noget strengere regler mht. mødding og sådan noget, men hvad de går ud på det ved jeg ike. Men som andre siger, tag på kommunen og hør dem ad, de skulle gerne vide det meste...


Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider