Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Køb af ejendom
Forfatter: 
Dato:  15-07-2020 17:17

Hej med jer!

Jeg vil så gerne have mit eget sted, med plads til hestene.. Men banken er ikke specielt samarbejdsvilling.
Planen var at købe et sted med min mor og sammen kunne vi låne ca. 1.500.000. MEN fordi vi ikke er et par, ser banken på vores økonomi seperat og ikke samlet. Så de kræver nu, er vi skal lægge en udbetaling på 200.000 kr for en landejendom til 1.250.000 kr, og budgettet er kun til en udbetaling på 100.000 kr..

 

Til denne ejendom tilhører der 3 hektar jord og det vil sige at det er en landbrugsejendom - men kan man få den `nedskrevet` til under 2 hektar og vil den så gå som en almindelig bolig?

 

Håber at der sidder en klog derude, for jeg synes ikke at jeg kan få svar nogle steder..


 

Mvh Freja

Valløs Farinelli

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Behold for guds skyld status!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2020 17:37
Hvorfor vil I gerne af med landejendom status?

Ejendom skatterne er meget lavere for landejendomme end for parcelhus med stor have.

Jeg ville give dig et par eksempler, men, jeg mener at du kan slå det op på fx boliga men www.boliga.dk virker ikke.
Slå ejendom skat for landejendommen og fx en nabo parcelhus grund op.
Hvis landejendomme koster en femtedel eller lignende i skat ift en parcelhus med et par hektarer stor grund - så er det jo ikke helt forkert?


..
Prøv at sammenligne flere banker og deres tilbud.
Hvis jeres bank kræver et tosset stort indskud eller har dumme argumenter - så spørg nogle flere banker.

Man kan låne 80% af en ejendoms værdi, hvis det er parcelhus.
Realkredit vil gerne over (jeg mener at det er) 8 hektarer før de anser det for at være landejendom og dermed kun låner 60%.

...
En helt anden ting - ofte skal der lige fixes nogle småting på landejendomme, og forvent det koster væsentlig mere end planlagt og tager længere tid end planlagt.
Har I luft i budgettet til det?
0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider