Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Staldprojekt 2019... Del 1
Forfatter: 
Dato:  21-03-2019 14:06

Hej

 

Da jeg er meget imponeret af jer andre der har lavet opslag omkring renovering af jeres stalde herinde, tænkte jeg at jeg ville hoppe med på bølgen.

 

Jeg kan starte med og fortælle, at jeg er 31 år gammel, hobby rytter, og desværre sygemeldt med kroniske smerter på 8 år. Min kæreste er 35 år, og arbejder som vvs´er.

Vi har en masse skønne mennesker omkring os, som enten er uddannet tømre, murer, elektriker m.v, så vi spare virkelig MANGE penge på ikke og skal ud og betale for arbejdstimer, men vi kan nøjes med matrialer! Vi er vores venner og familie dybt taknemmelige for den hjælp vi kan få

 

For at gøre en laaang historie kort, så overtog vi en større landejendom i oktober 2018. Stuehus på 188 kvm, som vi var/er meget heldige med havde fået nye vinduer/døre og tag 5-7 år tidligere, og derfor krævede stuehuset bare en ordentlig omgang maling indvendig over ALT, @!#$ det var hårdt! Nyt gulv i køkkenet, og i gangen på 1 salen. Yderligere blev der fjernet GAMLE gulvtæpper fra alle værelserne, og lagt nye ind. Det gjorde virkelig en kæmpe forskel....Nå men det var jo stalden det skulle handle om

 

Udbygningerne er 2000 kvm, der er 2 maskinhal, den ene er i lidt dårligere stand end den anden, der har tidligere ejer brugt den dårlige maskinhal til opbevaring af halm, wrap og hø. Den kan bruges, men ikke til noget med større værdi Så det er rart og have den anden også!

 

Så er der 2 grise stalde, en kæmpe stor grise stald, og en lidt mindre. Yderligere en større og gammel ko stald, som på et tidspunkt skal laves til min kærestes værksted.

 

De 2 grise stalde, er planen at i den store stald, 14,5x34, at der skal laves ridehal engang i fremtiden!

 

Men pt. er det heste stalden der er det vigtigste, så jeg kan få min egen hest hjem snart!

 

Planen er at vi gerne vil have nogle opstaldere når vi er færdige, for at give lidt social i stalden

 

Vi har samtidig med hestestalden, været igang med og lave fyrrym, rytterstue, badeværelse og sadelrum, alle rum opvarmet, i en mellem gang fra carpoten, og ind til heste stalden, men det er endnu meget ufærdigt, og rodet, og tror ikke i vil få noget ud af og se billeder derfra endnu

 

Jeg sætter billeder ind så i kan se heste stalden, og jeg håber jeg kan gøre så det kommer lidt i rækkefølge mht. før og efter

 

Først billeder af heste stalden, da vi var ude og se ejendommen:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det var meget mørkt, trist og der stank virkelig dårligt derinde! Godt lugten ikke kommer med på billederne

 

Det første blev at der skulle tages ventilationer ned, og nye vinduer i, og der skulle lappes loft, for der var en del plader der var utætte Men hold op det var vildt hvad så "lille" nogle ting, gjorde af forskel....

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Så blev det næste projekt DESVÆRRE, at loftet og bjælker skulle fejes fri for støv, og så skulle bjælkerne males, for dælen et kæmpe arbejde, og grundet mine kroniske smerter, kunne jeg bare se på at andre måtte gøre alt det hårde arbejde, jeg ved godt at jeg så stod for godt mad osv, men man vil bare SÅ gerne være en del af det hårde arbejde, det har virkelig været noget af en accept psykisk og ikke kunne det

 

Men hold op det pyntede da bjælkerne var malet!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det næste blev at vi ventede på vores lys armatur!! Vi bestilte dem hjem d 4 december, og midt januar, var de stadigvæk i restordre

Det kræver dælme meget af sin tålmodighed! og da vi nåede til februar, måtte jeg banke lidt i bordet, da de stadigvæk ikke var kommet, og aftalen blev at vi fik nogle andre istedet for! Heldigvis da! Vi kunne ikke blive ved med og vente på dem

Ihh det blev så flot!

 

Billede

 

Næste projekt var at de spalter der var ude langs væggen, fra grise stalden, skulle tages op, og smides i som fyld, og så sand ovenpå! Det tog også lige en weekend eller 2 !! Yderligere blev der samtidig lavet klar til vandkopper, og afløb i boksene! Også et kæmpe arbejde for de hårdtarbejdende mænd, og ikke nok med det, så den minilæsser vi skulle have lånt gik i stykker, og der kom en uventet sne storm midt i det hele også, @!#$ mand

Men det lykkes til sidst!

Billede

Billede

 

Så kunne der ENDELIG blive støbt, vi har valgt og støbe hele gulvet, så det blev plant hele vejen igennem stalden, og den beslutning er vi virkelig glade for

 

Billede

 

Så skulle Fundablokkene ind, og sættes op, det tror jeg faktisk også min kæreste synes var liiiidt hårdere end først lige regnet! Men han er så sej, og tog det i stiv arm

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det færdige resultat efter fundablokkende er kommet op i rette højde, vi har valgt en højde på 140 cm. og lyset oppe fra, synes jeg er virkelig fantastisk Dog kan jeg godt være bekymret for om vi har det rette lys indfald, som vi skal have, men her siger min kæreste, at det vil være nemt og lave dette, i tilfælde der ikke er nok... Ja hvad ved jeg

Billede

 

Så blev det weekend igen, og min kæreste fik hjælp af hans far, og min far, og der blev kørt en masse beton frem og tilbage! Jeg kan oplyse at der går 10 trille bør fulde, til hver væg Det er helt vildt!!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det er der vi er pt. eller dvs. min kæreste havde hans kammerat der er mure, til og komme igår, hvor han startede op på at pudse væggende med fundablokkene, og det er VIRKELIG også noget der tager tid! 1,5 time pr væg tager det. Så de nåede 3 vægge igår!

 

Jeg vil bare sige, til jer der står og overvejer det her, så tænk jer grundigt om! For det er godt nok stressende og hårdt arbejde, og ja det siger jeg, selvom jeg ikke har mulighed for at hjælpe! Men det kræver bare så meget af en, og ens fritid, plus det er vigtigt og have en masse skønne mennesker, man kan regne med vil komme og hjælpe

 

Det var lige det for idag, og jeg ved ikke hvorfor billederne vender forkert, det er simpelthen så irriterende, der må Heste-nettet´s admin, lige få styr på det , for det har vist været et problem i mange år efterhånden

7
0
Svar på denne tråd
 
 Det skal nok bliver super godt...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2019 23:25

God arbejdslyst. Er sikker på at i får et mega dejligt sted.

Husk ikke at være bange for at tænke nyt! Vi nyder både vores anderledes vaskeplads og vores krybber ved jorden

Glæder mig til at følge med i jeres projekt


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ny stald
Forfatter: 
Dato:  05-04-2019 11:12

Hold da kaje - sikke et arbejde! Det lyder også ret dyrt ;)

 

Jeg kan godt forstå, at du har skidt samvittighed over manglende indsats, men det må du prøve at komme ud over.

Èn ting ved jeg om frivillig hjælp: hvis der ikke er en ordentlig forplejning, så gider man ganske enkelt ikke! Så din indsats på dette område er faktisk ret vigtig :)

 

Jeg synes lidt at læse mellem linjerne, at du/I faktisk ikke er helt klar over reglerne for indretning af hestestalde? Hvis det er rigtigt,så synes jeg at du kan gøre det til din opgave at få læst lidt op på det, så I ikke risikerer at komme til at stå med fletningerne i postkassen.

Der er nemlig meget fokus på "hobbylandbrug", som langt hen ad vejen skal følge de samme stramme regler som de "rigtige" landmænd (og det er også bare rimeligt).

Der er megen inspiration at hente på nettet, og det kan være ret nyttigt at vide noget om reglerne - og især da, hvis I ønsker at drive opstaldningsforretning.

 

Kig fx her, hvor der står noget om hestestalde med fast bund: www2.mst.dk/Wiki/ Default.aspx?Page=Indretning-af- stalde&NS=Husdyrvejled...eSupport=1

 

Og her: www.landbrugsinfo.dk/Heste/ Staldforhold/Sider/Startside.aspx

 

God fornøjelse med det hele, og hold os endelig opdateret med billeder - det ELSKER vi :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Trist opdatering + opdate på byggeri
Forfatter: 
Dato:  14-04-2019 20:28

Hejsa

 

Der skete desværre det at jeg måtte aflive min unghest på lige knap 5 år i fredags.

Hvis nogle af jer også har bruger på hestegalleri, vil i nok have stødt på mig og min hest udfordringer derinde. Kort fortalt, viste det sig desværre jeg havde købt katten i sækken sidste år m og hesten havde for voldsomme skader og store smerter, til at dyrlægen kunne andet end anbefale mig aflivning, efter et større dyrlæge tjek - det er SÅ forbandet hårdt

Ikke nok med hun var min hest, så var hun min terpai i mit sygdomsforløb, som jeg går igennem grundet kroniske smerter - men hun havde for ondt så der var ikke noget og gøre

Jeg har ikke andre heste end hende, så det er et hårdt slag, og pt skal jeg ikke have hest igen! Jeg skal lige sunde mig ovenpå den her oplevelse og det forløb jeg har været igennen med hende

 

Men ja livet på hjemmefronten skal jo gå videre, og heste stalden og foldene laver ikke sig selv !

 

Så siden sidst, er vi påbegyndt maling af heste stalden, og ihhh det bliver så flot!

Plus har vi fået bestilt jern hjem, til min kæreste og hans svigerfar kan gå igang med og lave skitser til fronterne til hesteboksene!

 

Idag er vi startet på at sætte alle hegns pæle op hele vejen rundt omkring folden - @!#$ det tager lang tid!!

Vi fik sat 60 pæle op idag, og vi skal sætte 260 pæle op hele vejen rundt, men også det bliver pænt når engang vi er færdige

Så vi kommer ikke til og kede os i år i hvert fald - og hvis vi gør er det vores egen skyld

 

I får lidt blandede billeder af mit farvel til min smukke prinsesse savannah og så billeder af stalden efter maling er påbegyndt, og fold , håber i vil følge nysgerrigt med

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Så startede vi på fold

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

og farvel til savannah

 

Billede

 

Billede

 

Hvil i fred smukke skat Du vil altid være i mit hjerte

Billede

 

Tak fordi i læste og fulgte med :-)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider