Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Etablering udendørs ridebane
Forfatter: 
Dato:  26-11-2018 15:09

Hej hestefolk:)

 

Jeg har gennemlæst stort set alle indlæg om etablering af ridebane, men er stadig usikker.

 

Vores bane bliver kun benyttet af 2 heste, så den skal ikke laves topproffesionelt, kun til hobby. Så gerne max. 10.000 for materialer.

 

Kan man lave den direkte på græsset eller skal man grave af?

Hvad skal der ligges af bund, når banen skal bruges året rundt? Læser ofte, at man kun lægger vasket grus 5 cm. Hvad er jeres erfaring, vedr støv og om det bliver for tungt?

 

Banen skal laves på eksisterende græsfold, som er blevet trådt godt på de sidste 12 år. Den ligger højest på grunden, og skråner let i ridebanes bredde (der ligger ALDRIG vand der), det er en tidligere mark, så tænker ikke dræn burde være nødvendigt.

 

Håber I vil dele jeres erfaringer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Discountbane
Forfatter: 
Dato:  26-11-2018 15:24

Jeg har lavet en "discountbane" i sommers, den blev også lavet på et plant stykke fold hvor der aldrig har lagt vand. Banen blev sat af (20x60m), græsset blev slået af med en havetraktor, der blev harvet på kryds og tværs og alle "klumper" af græs og rødder blev fjernet manuelt - ialt 73 trillebørfulde (og det var PÆNT varmt i sommers hvis nogen kan huske det PYYYYYY ), herefter blev den revet (med harven - men kun 5 sm i jorden) og tromlet.

 

Der er blevet revet let 2 gange siden, og den er SÅ fin! Ingen ujævnheder, dybe områder, våde pletter eller andet - og hestene bliver både redet, longeret, er løse og løsspringer på den uden det kan ses. Den bliver brugt af 2 heste 3-4 gange i ugen.

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 forresten...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2018 16:03

...så har jeg sandjord...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider