Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvad er vigtigt for jer
Forfatter: 
Dato:  29-08-2018 15:39
Min mand og jeg har lidt kig på en hestepension og jeg vil derfor gerne høre jer hvad der betyder noget for at I vælger opstaldning som I gør.
Pensionen har i dag 20*40 lys ridehal, to udendørs baner og forskellige muligheder for fold. Udelukkende boksopstaldning.

1: strøelse, hvad foretrækker du?
2: foder? Betaling PR kg?
3: wrap? Ubegrænset eller betaling PR kg?
4: alene folde eller med andre? Hvor meget foldtid?
5: service; hvad skal være med for at gøre det interessant for dig?
6: faste undervisere?


Jeg håber at få en god dialog igang da jeg selvfølgelig har holdninger til hvad der er vigtigt for mig, men jo flere indputs jo bedre.

Så beskriv gerne det perfekte opstaldningssted for dig.




Grund/ejendom søges. Radius af 20 km fra Vejle.
Mindst 5 hektar gerne plus 10.
Gerne nedrivningsværdigt med naturskøn belliggenhed
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror, at jeg tænker omvendt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2018 08:01
Først, så skal stedet dække mine behov.
Det er mig der bestemmer - hesten følger med.

Mine behov er:
Stedet skal være rart. Jeg kommer til at at bruge mange timer der - selvfølgelig skal der være rart. En god stemning inkluderer at folk taler pænt, tyder op efter sig selv, passer deres dyr og hjælper hinanden.
Jeg har brug for en ridehal (det er mørkt inden jeg kommer hjem fra arbejde om vinteren - ellers får jeg ikke redet der), udendørs bane er en bonus men man skal kunne ride ture også. (Det kan man ofte også i bymæssig bebyggelse.)
Staldfaciliter skal være ok set med hestens øjne.
Mange heste trives bedst med rigelig foldtid. Det kræver at der er fold plads nok til at det ikke trædes op. Og/eller drænede jordfolde om vinteren.
Opbevaringsmuligheder til mine ting. Det fedeste jeg har set, var et sted med et pulterrum på 2 kvadratmeter og så en sadelvogn i hvert rum til hver opstalder. (Mindre kan gøre det)
Sadler osv skal stå tørt.
Vandspiltov, varmt vand mv er rart. Ikke essentielt.
Det er fint, at I kan skaffe underviser. Men underviseren skal passe til mig, så jeg skal kunne tage min egen med.
Der skal være adgang til et toilet...

Angående foder - godt grovfoder er fundamentet. Jeg prøver gerne både hø og wrap til min hest. Men nogle heste tåler kun det ene - kan I have begge dele, eller plads til at folk tager hø med? Hvis i alligevel vejer, så kan I tage pr kilo??
Kraftfoder - her er folk især specielle. Magiske tilskud. Jeg har en nøjsom hest, og ville forvente at I havde styr på hvor meget I fodrede ud. Derfor pr kilo. Men kan jeg ikke lide jeres ide om kraftfoder valg, vil jeg gerne kunne tage eget med, selv måle af, og i fodrer ud.
- omvendt - fast pris er dejlig nemt at regne med.

Det er vigtigt for mig, at hesten lukkes ud om morgenen og fodres.
Til vinter vil jeg elske at hesten bliver lukket ind.
Mugning vil være fint - men jeg kan selv.
I skal bare for guds skyld holde bygninger, folde mv ved lige.
-Der er åbenbart et marked for delvis selvpas, og der er jeg??

Overvej folks særheder.
Jeg har fx en smuk, godmodig cocker / golden retriever blanding. Hun er med mig overalt.
Må folk have deres hund med? Børn? Må de ryge?

Find selv på flere spørgsmål.
Men I den sidste ende - vælg de løsninger, der giver mening for jer. Det er jeres sted.
Gør I ikke tingene på min måde, så kan jeg nok finde et andet sted.

Go vind.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Beskriv det perfekte opstaldningssted
Forfatter: 
Dato:  30-08-2018 16:27

Vi har vores eget sted og tilbyder opstaldning udfra vores måde at passe hest på.

Igennem årene har vi haft en del interesserede forbi og se stalden. Sikke mange forskellige ønsker alle har.

 

Vi har valgt ikke at gøre forskel men passe alle ens og efter vores overbevisning.

 

Vi tilbyder kun fuldpas som inkl:

 

Udlukning i hverdagen tidligt 6.30 og i weekenden når vi står op. Hvis vi i hverdagen har fri, så bliver det også når vi står op.

 

Fold - alle går samlet på nær to vallaker. Ingen kønsopdeling og det fungerer uden problemer. Også selvom vi har heste, som når de ankommer ikkekan gå på fold med andre eller andet køn. Det fungerer skadesfrit her.

 

Vi har kun haft en lettere træls sparkeskede for nogen år siden og det var pga. To vallaker som legede..

 

Indluk, når det passer os, men de står typisk ude alle de lyse timer.

 

Foder er en vitamin blanding og fiberpiller. Skal hestene have noget derudover skal de selv komme med det. Det skal kunne gå i vores automater, ellers fodre de selv.

 

Strøgelse er halm og de står på dybstrøgelse. Der bliver tømt med maskine, når vi synes det trænger.

 

Wrap tildeles ad libitum på folden og den enkelte bestemmer selv hvor meget deres hest skal have i boksen. Dog skal hesten kunne spise op.

 

Om sommeren står hestene på døgnfold og ønsker de at bruge stalden skal de selv sørge for alt.

De skal også tildele vitaminer selv, når de står på græs.

 

Underviser må de medbringe, som de synes bedst selv.

 

Det er det, vi tilbyder og vi har fulde huse. Vi har glade og søde opstaldere som ikke bruger tid på fnidder. De kommer og hygger med deres hest og resten klare vi.

 

Til det minimale overskud vi får ved at tilbyde opstaldning, vil vi ikke ligge vandret, når vi kommer hjem, for at passe andres heste.

De bliver passet ens alle sammen og det fungerer.

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-09-2018 10:45

Jeg er til fuldpas, i hvert fald lige for tiden hvor jeg har en lille søn på halvandet år og et jeg-kommer-altid-til-at-arbejde- lidt-mere-end-fuldtidsjob. Tidligere har jeg været på selvpas/delvist selvpas og været glad for dét, men lige nu har jeg behov for at kunne blive hjemme med god samvittighed hvis lokummet brænder derhjemme.

 

For at tage dine spørgsmål fra en ende af:

 

1: strøelse, hvad foretrækker du?

- jeg foretrækker et godt staldmiljø. Som udgangspunkt vil det typisk sige træ- eller halmpiller eller spåner, men i en stald med god udluftning og højt til loftet kan halm også være glimrende. Det er ikke så afgørende for mig hvad hesten står på, så længe det holdes rent og fungerer.


2: foder? Betaling PR kg?

- Jeg foretrækker, at foder bare er inklusiv i opstaldningsprisen i den mængde, min hest nu har behov for. Det kræver selvfølgelig at det er ordentligt foder. På mit gamle delvist selvpas-sted var der ren havre og grøn salvimin med i prisen, så alle indkøbte alligevel deres eget foder og stillede bøtter frem...


3: wrap? Ubegrænset eller betaling PR kg?

- Wrap i en mængde, så det passer med at der er spist op om morgenen, men så hesten ikke har stået uden i timevis. Alternativt ca. 8-10 kg inkl. i prisen og mulighed for at tilkøbe mere.


4: alene folde eller med andre? Hvor meget foldtid?

- Store folde med forholdsvis få foldkammerater, men ikke enefold. Masser af foldtid, gerne 10-12 timer dagligt året rundt. Mulighed for sygefold. Der skal være ind- og udluk alle dage. Det er selvfølgelig svært at undgå mudder ved lågen efterår- og vinter, men rene mudderfolde duer ikke.


5: service; hvad skal være med for at gøre det interessant for dig?

- Som skrevet er jeg til fuldpas, så mugning, fodring og ind- og udluk skal være med i prisen for mig. Det er desuden en stor hjælp, hvis sådan noget som at trække ind og ud til smed kan aftales med opstaldningsstedet, ellers skal jeg tage en halv dag fri fra arbejde hver 6. uge. En udlejer, der kigger på vejret og kan vurdere om hesten skal have regndækken på er også fedt. Lige i de her måneder skifter vejret jo mellem at være regndækkenvejr og at være høj sol og absolut-ikke-dækken-vejr, og jeg kan simpelthen ikke køre til og fra stalden flere gange dagligt.


6: faste undervisere?

- Jeg vil helst kunne medbringe min egen underviser, men det kommer an på, hvem der kommer fast og underviser på stedet.

 

Derudover: Aflåst og opvarmet sadelrum. Skab eller anden form for plads til mit udstyr. Ridehal og ridebane. Turmulighed i umiddelbar nærhed (max 10 min skridt væk). Meget gerne indendørs vaskeplads og solarie, men ellers som minimum udendørs vaskeplads.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider