Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvilke maskiner?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2017 18:21

Hej HN'er

 

Vi står og skal flytte ud på en hesteejendom med 4 hektar jord til. Planen er, at vi selv vil producere vores hø til egetforbrug.

 

Hvilken maskinpark har I erfaringer med ville kunne være tilstrækkelig ? I må gerne være meget konkrete i jeres svar om traktorer/ATV'er med størrelser, antal hestekrafter, tilbehør, landbrugsmateriel.

 

Vi har også kigget på, om en ATV måske kunne erstatte behovet for en traktor med PTO ?

 

Vh

Vibeke



Nu som militaryrytter


"To our brains for always being there - despite shaky evidence"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  05-11-2017 20:57

Umiddelbart til at lave hø med, tænker jeg, at i skal bruge en grønthøster, en høvender og en presser. Jeg tror ikke at jeg har set nogen af dem som kan sættes efter en ATV. De kræver vist alle en traktor med PTO.

 

Vi har gjort os de samme tanker her. Men har droppet ideen igen. Mest fordi at jeg ikke gider være afhængig af at skulle høste, vende, presse lige når vejret er til det, og droppe hvad vi ellers havde af planer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Jan..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2017 19:08

tænker jeg også, at de nødvendige redskaber næppe fås til ATV?

 

Ikke at det er relevent i forhold til dit spørgsmål, men mht. at lave hø selv, så har vi droppet det - ikke pga. redskaberne, men fordi vi 2 år i træk måtte kassere de resterende baller, da vi nåede december...

 

Så vi får wrappet vores - og betaler os fra det.

Og nej, der er ikke megen (hvis nogen!) økonomi i det, men dels ved jeg, hvad jeg propper i dem, og dels slipper jeg for at ærgre mig over at måtte pudse foldene af, mens der er mest gang i græsset, og de ikke tåler det...

 

Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 16:48

2 traktorer hvoraf den ene er med frontlæsser

Aflæsservogn med møgspreder

Edderkoprive til at vende med

Wiconrive til sammenrivning

Rundballepresser

Grønthøster

 

Det er mandens hobby og vi elsker selv at lave hø..

 

Vi har lavet hø 1-2 gange de sidste fem år..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores måde
Forfatter: 
Dato:  27-11-2017 15:11

Hejsa.

Vi laver til dels, selv vores hø/wrap. Vi har denne lille traktor som hverken er ny eller køn, man den kører. Jeg mener den har omkring 30 hestekræfter. Til den har vi en slåmaskine, samt en vender som den kører med på billedet. Venderen kan sprede høet, samt samle det i rumper igen.
Presseren er det eneste vi ikke har. Enten kommer vores lokale bonde og presser småbundter for os, eller også kommer vores lokale maskinestation og presser wrapballer.

Til at køre wrapballer ind, bruger vi vores rendegraver hvor min mand har lavet en wraptang til at løfte med med. Når de er stablet og jeg begynder at bruge af dem, har vi ballespyd til tratoren til at køre dem ind i stalden. Småballer læsser vi bare på vores trailer når de skal håndteres.

2 gange om året pudser vi også marken af med en ombygget grønthøster. Det er i mine øjne vigtigt for at vedligeholde marken mellem hø høsten.
Så vil man lave og håndtere sit hø selv, så kræver det lidt forskellige maskiner.

 

Hilsen Ane

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider