Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 brandbægere
Forfatter: 
Dato:  31-07-2017 15:54

Hvad gør man når nabo marken er gul af disse blomster, og vores græsmark inficeres derfra. ( - det er en poppelmark, ny etableret, så den kan ikke brakpudses)

 

Vi har brugt timer- mange- og trukket disse giftige blomster op med rod, men der kommer bare endnu flere .. Hvis vi sprøjter mister vi al kløveren mm,.

Hvad gør I andre ? og hvis I sprøjter hvornår er så det bedste tidspunkt.

 

det er svært at avle wrap/ hø til vinterbrug med skrækken for at få disse djævle med i madpakken.


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dialog
Forfatter: 
Dato:  01-08-2017 11:44

Der er vist kun en vej frem her: Du må i venlig dialog med naboen.

 

Har selv haft samme problem i nogle år, men kunne ikke få mig taget sammen til at tale med naboen.... (er ikke den fødte diplomat :) ).Heldigvis er der en anden der har gjort ham opmærksom på problemet, så nu luger og brakpudser de marken, så vi forhåbentlig fremover undgår at der flyver frø ind til os.

 

Det vil alligevel ikke hjælpe dig ret meget kun at sprøjte din egen mark - der vil hele tiden komme nye frø, og de kan faktisk ligge i jorden i en del år for så pludselig at spire.

 

Som et minimum må naboen vel kunne acceptere at I luger brandbægrene på hans mark ?? Ved godt at det er ekstra arbejde for jer, og jeg ved heller intet om hvor stort problemet er, men når man nu ved hvor farlige de er...........

 

Jeg ville altså heller ikke turde lave hø eller wrap hvis der var risiko for at der var brandbægre i.

 

Håber I finder en løsning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 at sprøjte..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2017 09:59

at sprøjte og være bekymret for kløver vil jeg slet ikke bekymrer mig om... kløver er let at efterså og få i gang igen.. personligt piver jeg over en hvis landmand glemte at tømme såmaskinen for kløver inden min mark blev sået med græs.. og det er meget tydeligt der var kløver i såmaskinen.. ellers er de gode til at komme af sig selv..

 

det er mere om sprøjtning tager dem alle.. hvis det gør, så er det jo fedt og så er det lettere at få fjernet de nye når de dukker op..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider