Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ride piger og manglende moral
Forfatter: 
Dato:  19-07-2017 15:52

Ride piger og manglende moral

Når en potentiel ny opstalder vælger en ny stald til sin hest ligger der en personlig vurdering af opstaldningsstedet til grund. Vælger opstalderen den nye stald til sin hest er det alene opstalderens valg med baggrund i sine egne vurderinger.

Opstalderen kan på et tidspunkt blive utilfreds med opstaldningsstedet og opsige aftalen og fraflytte. Det beror alene i egne fejlvurderinger og egne fejlagtige forventninger til opstaldningsstedet eller manglende evne til at efterleve de regler, der gælder på opstaldningsstedet.

Nogle af disse opstaldere vælger "at løbe fra regningen" samtid med, at det indbetalte depositum ikke dækker deres regning. Det er en meget dårlig moral, men desværre udpræget blandt enkelte opstaldere.

Nogle opstaldere har efterfølgende valgt, at lave en samlet hetz imod opstaldningsstedet til trods for egen vurdering og eget valg af opstaldningsstedet. Det er ganske uanstændigt og fuldstædigt umoralsk.

Når det er sagt, skal det understreges, at hovedparten af opstaldere er anstændige og ordentlige mennesker, der blot ønsker gode forhold til sin hest og et godt socialt netværk hvor alle trives.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  19-07-2017 17:36

Jeg tror der liggere mere i det.

 

Godt nok ville jeg aldrig nogensinde synes det er ok at løbe fra regningen, MEN jeg er uenig i at det kun er opstalderens fejlvurderinger, der kan betyde noget for en flytning.

 

Vi har selv stået et sted, hvor vi, da vi får hesten opstaldet, har en pris og ydelser fastlagt. I løbet af relativt kort tid, bliver ydelserne ringere feks. kvalitet af foder, de udfodres pludselig svingende mængder af hø og ofte dårligt hø, mængden af træpiller i boksen falder (fra træpiller nok, til 5 cm piller og maks antal sække på, hvor vi så selv skal ud at købe) dage med udmugning begrænses fra fuld pas til selvudmugning i weekender og det vigtigste: at der pludselig ikke gives vand til hestene så ofte (vi kommer ud til tomme eller bundfrosne kar, alt efter årstid) ligesom hø på folden begrænses, så vi selv skal købe trods der året rundt er meget lidt græs til rådighed.

 

Alt imens stiger prisen og enhver form for forsøg på kommunikation fejes af bordet, hvilket betyder at vi selv ofte kører vand ud i trillebør (næsten hver weekend) fjerner giftige planter fra folden, fodrer hø på de andre 8 heste på folden, køber ekstra træpiller osv. alt imens vi samtidig bliver slået i hovedet med at vi ikke hjælper nok til stævner, så mit syn på det sted er at der blevet lovet ET (og jo faktisk skrevet kontrakt) men den ydelse vi får forringes gevaldigt løbende og det arbejde vi faktisk laver er absolut ikke godt nok, når det ikke er stævnearbejde.

 

Jeg ville ikke sige det var en fejlvurdering fra min side, men derimod stedet, der ikke kunne leve op til det de lovede og som vi betalte for.

 

Hetz gider jeg ikke dyrke, men jeg anbefaler heller ikke andre at opstalde der.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  20-07-2017 07:33

Det er jo altid mere end en side af en sag.

 

Det er IKKE Ok at smutte fra en regning uanset hvad, på det punkt er vi helt enige.

 

De opstaldningssteder jeg har stået på, har der været problemer et enkelt sted, men det var tilgengæld også alvorligt. Min hest fik næsten intet foder, godt med halm og lidt wrap - årsag jeg var gode venner med de forkerte, så derfor skulle min hest "betale". Jeg flyttede selvfølgelig min hest og vender ALDRIG tilbage.

 

Det pågældende sted har også sine faste loyale opstaldere, som ingen fejl oplever, og det er bare os andre som "laver balade".

Dialog var IKKE en mulighed, det slag var på forhånd tabt.

 

Så, jo det er på baggrund af de oplysninger som staldejer gir, og hvad jeg får at se, når jeg er på stedet, der ligger til grund for at jeg vælger at opstalde min hest det pågældende sted, MEN når det ikke er som aftalt er det at problemerne opstår.

 

Der har sikkert også været ting de andre steder jeg har stået, men det har ikke været noget alvorligt.

 

Og nej, jeg er ikke en lille forkælet teenager, der ikke har fået sin vilje, jeg er en voksen kvinde med over 40 års heste erfaring.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moral hos alle
Forfatter: 
Dato:  20-07-2017 08:25

Jeg har både været opstalder og staldejer.

Må sige jeg ser anderledes på tingene, siden Jeg har fået min egen stald.

 

Vi er ret klare i spyttet, når vi tilbyder opstaldning. En lang staldkontrakt hvor ALT står i, samt en fremvisning, hvor vi ser folk an.

Vi tilbyder ikke opstaldning til alle, for nogen forstår simpelthen ikke at opføre sig ordentligt.

Specielt tager vi ikke "hoppere" ind. Det er dem som " hopper" fra et sted til et andet fordi der altid er noget galt med stedet.

Vi tager heller ikke "heste med specielle behov" ind. Da ejerne sjændent kan gøres tilfredse.

 

Synes tit at klagerne går på stederne, men det vil klæ nogen hesteejere at kigge ind af...

 

Vi har i dag nogen få, men fantastiske opstaldere, som ser stedet lige så meget, som deres eget sted. Alle har samme indstilling til hvordan hestene skal passes og de forstår, det er et slid for os at passe stedet.

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2017 11:05

Jeg er enig i mange af ovenstående indlæg. :)

Især det med at løbe fra regningen, ikke er ok.

 

Jeg vil ikke sige, at det kun er opstaldere, der mangler pli og moral. Det er kan lige så meget være staldejere, der ikke overholder kontrakten. Og i sidste ende vil jeg nok mene, at det er staldejere der lidt har magten - de kan jo "bare" smide dig og din hest ud.

 

Jeg har været nogle steder efterhånden, og nej, jeg er ikke en "hopper", da jeg faktisk er rigtig dårlig til forandring og det samme er min ene hest, men jeg har været nødsaget til at flytte grundet forskellige årsager.

 

Jeg havde engang min hest stående på en rideskole, hvor reglerne i kontrakten som sådan var meget klare. At de så blev håndholdt mere overfor nogle end overfor andre, alt efter hvor meget man fedtede sig ind hos staldejer, er så hvad det er.

Men tingene ændrede sig hele tiden, kvaliteten af foder, mængden af foder og stråfoder, strøelse osv. Ens hest fik nye foldkammerater konstant og blev bare flyttet boks, uden at man fik besked om det.

Jeg flyttede da forholdene for min hest blev værre og værre, og fordi ingen af os trivedes der.

 

Jeg har så haft hestene opstaldet hjemme, dvs. på den gård hvor jeg lejer en længe. Det har været fantastisk. Mine heste har stået sammen med staldejernes og et par andre pensionærer.

Jeg havde jo klart en masse fordele fordi jeg bor på stedet, men der var godt nok også mange ulemper.

Stille og roligt blev mundtlige og skriftlige aftaler overskredet, og jeg var for dårlig til at sige fra. Jeg endte med at passe hele stalden, og når staldejere skulle på ferie, kom de som regel dagen før afrejse og fortalte at de nu skulle rejse og at de forventede at jeg passede hele gården imens, inkl. deres heste, på trods af deres datter var hjemme. Dette skete mange gange. Der var en del småting som heller ikke blev overholdt, f.eks. udlukningstidpunkt og at man ikke efterlader en hest alene tilbage, når ejer af hesten gentagne gange har bedt dem lade være. Når jeg prøvede at åbne en dialog for at jeg gerne ville have kontrakten overholdt, så blev jeg pænt viftet væk med at tingene var som de var, og det ville de ikke ændre på. Hvis jeg ønskede noget ændret, måtte jeg selv gøre det. Dertil skal det så siges, at jeg i forvejen knoklede mig selv halvt ihjel med at tingene skulle køre nogenlunde glat for mig selv og de resterende pensionærer.

 

Jeg har altid haft et super godt forhold til staldejerne og de har været som en ekstra familie for mig, men som tiden gik, blev jeg mere og mere udnyttet og der blev hverken sagt tak eller gjort noget til gengæld.

Da jeg så fik nok og besluttede mig for at flytte mine heste, med ekstra varsel end hvad der fremgik af kontrakten, blev de noget så sure og fornærmede. De ville have ønsket at jeg havde givet udtryk undervejs for min utilfredshed.

Kort og godt, jeg flyttede mine heste til et andet sted, hvor tingene bare fungerer. Der er helt klare regler, som alle stå skrevet sort på hvidt, og der er en kæmpe hjælpsomhed pensionærerne i blandt, og ikke mindst, så er staldejerne ansvaret bevidst. Tingene bliver ordnet inden man selv når at opdage at der skulle have været noget i vejen. Spørger man om noget kan blive fikset i løbet af ugen, så er det gjort 10 min efter.

Jeg er selv en knokler og jeg fikser gerne hegn, river gårdspladsen, kører vand ud og hvad jeg ellers kan hjælpe med. Jeg ved hvor hårdt det er at drive en stald med pensionærer, så jeg hjælper hvor jeg kan.

 

Men ja, der er selvfølgelig de opstaldere, der er umulige at stille tilfredse....

 


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hellige røvhuller
Forfatter: 
Dato:  09-10-2018 14:47

tja jeg er flyttet fra en del steder.

 

sted 1. de slog min hest ihjel ved bevidst at undlade at overholde en foderplan min dyrlæge havde lavet.

 

sted 2. de valgte at sidde min ret så dyre nye hest, der havde fået nyfekirtel betændelse på en fold den gik hvor de gik i 40 cm mudder, ud på den præcist samme fold, selvom dyrlægen havde sagt absolut no go for pågældene fold og erklæret 14 dages boksro til t blive rask.

 

3 sted. min hest tabte sig og da jeg fik dyrlægen ud og hun sagde til staldudlejer at hesten sku ha mere at æde da den var underernæret, valgte de bevidst med fuld overlæg at skære ned til det halve grovfoder af hvad den iforvejen fik som straf for at de blev irrettesat.

 

4. staldudlejer mente at personen havde ret til at træne min hest uden mit samtykke.

 

5. staldudlejer, tror personen ejer MIT rideudstyr og påstår det er hendes, samt bruger af mit foder.

 

skal jeg fortsætte :)

 

jeg er aldrig skredeet fra en regning, men jeg kan garentere at jeg skrider hvis det går ud over mine heste, eller staldudljere er fuldstændige skingrende skør, stjæler eller ligende.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider