Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Mageskifte/boligbytte
Forfatter: 
Dato:  14-04-2017 11:46

Overvejer om mageskifte/boligbytte kunne være en mulighed. Vi har haft en god tid på vores lille gård og havde for få år tilbage også heste, men nu er drømmene ændret og vi savner det enkle liv i et hus uden en masse jord og vedligeholdelse, vi bliver jo ikke yngre mere :-)

 

Er der nogen der har prøvet mageskifte boligbytte og hvordan gik det.

 

Havde i mange der misforstod pointen? altså trode man byttede lige over, hvilket man jo ikke gør.

 

Hører gerne jeres tanker og erfaringer.

 

Go Påske til alle :-)


Berit Jensen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det sker meget sjældent...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 09:37

...da man skal være ret heldig hvis man finder nogen der lige ønsker sig ens hus/gård og hvor man samtidig selv ønsker sig lige netop deres.

 

Min vurdering er at parten med den dyreste ejendom ville få mere ud af at sælge i fri handel, både økonomisk samt mht. frihed til at vælge lige netop den bolig, som han ønsker sig efterfølgende.

 

Handelsomkostmingerne er også stort set de samme, så man skal være meget heldig, for at det er en god idé. Og selvfølgelig skal der som regel betales en byttepris af én af parterne, hvis vurderingerne er forskellige.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mageskifte misforståes tit
Forfatter: 
Dato:  12-05-2017 16:27

Mageskifte betyder at man køber hinandens hus el. gård til den pris man hvar især har. Har manden med huset en salgspris på 1.2 mill ja så får han det og den anden får hvad hans står til.

 

Mageskifte er ikke bytte lige over ;-)

 

Men hvis nogen har prøvet det, hører jeg gerne om det.

 

Jeg er hoppet på muligheden, der kunne jo være en som vile have en lille gård og som havde et parcelhus som jeg så kunne købe :-)

 


Berit Jensen



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider