Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Maling vs kalk af stald?
Forfatter: 
Dato:  12-04-2017 23:11

Hej,

 

Vi har indenfor de sidste 2 år bygget nyt hus på vores ejendom, revet det gamle hus ned og lavet have. Nu med alle disse fine ting, vi har fået gjort, så står vores gamle staldbygninger ikke ligefrem og ser mindre gamle ud.... Så det er ved at være deres tur ;)

 

Bygningerne er 50-70 år gamle og er naturligvis kalket. Jeg har aldrig været fan af kalkning, jeg synes det er noget hø at have med at gøre, og det bliver aldrig "rigtig pænt". Jeg vil derfor hellere have dem malet. Jeg har tidligere arbejdet med cempexo, men jeg synes ikke, at det holder så godt, ligesom kalk, så skal det også gøres for ofte til min smag.

 

Derfor har jeg idag været en tur forbi min maler-leverandør, og de anbefalede en diffusionsåben facademaling. Hvis jeg renser kalken af, så der ikke sidder lag af kalk eller "skjolder", så kan det lægges udenpå kalken uden problemer. Mit aberderbei er bare, at jeg faktisk ikke tidligere har haft nogen bygninger, som fik facademaling. Er der nogen ulemper ved dette sammenlignet med at give det kalk? Jeg tænker, at så længe det er diffusionsåbent, så kan det vel ikke skade noget? Nogeg gode erfaringer eller inputs?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cempexo
Forfatter: 
Dato:  21-04-2017 22:13

Hvis murværket er i orden så holder cempexo da længe - i hvert fald på vores bygninger fra 1880. Jeg tror at vi har 5-6 år mellem der skal males med Cempexo - og så er det billigt i forhold til alm maling.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider