Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Jer med hesteejendomme
Forfatter: 
Dato:  15-03-2017 16:23
Mig og manden har udkig på en skøn ejendom som vi regner med at overtage til sommer.

Men vi har aldrig haft hestene hjemme så vil da lige høre hvad jeg skal tage højde for og hvad koster det at have de køre benet hjemme ?


Håber nogle kan hjælpe

Tak på forhånd

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nok jord
Forfatter: 
Dato:  16-03-2017 15:12

Man kan næsten aldrig have for meget jord, har været min erfaring ;-). Vi har 7 tønder land og kunne sagtens bruge mere, selvom vi kun har to heste. Så det skal man i hvert fald ikke gå på kompromis med. Noget af det er så godt nok også lagt ud i skov.

Vi sætter 1000 kroner til side per hest om måneden, det er absolut minimum. Det er til hø, strøelse, foder, smed, dyrlæge. Vi har ikke græs nok til selv at lave hø.

 

Vi har dyrlægeforsikring til begge heste, men det er ikke med i de 1000 per hest. Der er en selvrisiko, så forsikring udelukker ikke helt dyrlægeudgifter. Plus det dækker ikke vaccinationer etc.

 

Beløbet omfatter heller ikke udgifter til vedligeholdelse af stald og marker plus vand, strøm etc.


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 1111111
Forfatter: 
Dato:  17-03-2017 10:06
Marlene mange tak :)
Ved du hvad du ca ligger til side på vedligeholdelse og vand og strøm?

Kh Tenna

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vand strøm
Forfatter: 
Dato:  17-03-2017 10:40
Nej, det ved jeg desværre ikke. Vand betaler vi en fast afgift for, fordi vi har egen boring, og vi har ikke haft stalden længe nok til at jeg kan vurdere ekstraudgifter til el.

 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestene hjemme
Forfatter: 
Dato:  17-03-2017 12:19

Vi har overtaget en gård i sommer og har for første gang hestene hjemme.

 

Jeg regner cirka 1400 pr hest pr. måned - det dækker forsikringer, årlig vaccination og tandrasp, smed hver 6-8 uge, træpiller, foder og wrap - og det er store varmblodsheste, der spiser godt, så specielt wrap er en STOR udgift.

 

Vand og el er lidt svært at vurdere, da vi tidligere har boet i lille lejlighed i byen, så udgiften er en del større end vi er vant til og det havde den også været uden hestene.

 

Men vi bruger 2 mennesker cirka hvad der svarer til en lille familie på årsbasis, så vores 3 heste svarer cirka til 1-2 børn, hvis man kigger på opgørelser over gennemsnitsforbrug.

 

Vi har 3 tønder land, hvilket er lige i underkanten. Vi arbejder dog på at få etableret ordnetlig vinterfold med grus, så vi ikke belaster græsfoldene for meget om vinteren og så skal græsfoldene ligges om over de næste år, så græsset bliver bedre, da der er meget ukrudt og de generelt ikke er passet de sidste mange år.

 

Der er mange ting der skal passes og efter 1 vinter, finder man hurtigt ud af hvad der fungere og hvad der ikke gør f.eks. ift. mudder, frossent vand osv.

 

Men alt i alt er det SKØNT at have hestene hjemme :) Og hvis det ikke var fordi der pludselig var 3 i stalden frem for 1, så er det også en del billigere end opstaldning ude ;)



M.v.h. Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Camila
Forfatter: 
Dato:  17-03-2017 13:13
Tak Camila :)

Nu har jeg lejet både Mark stald og løsdrift og i alt med foder vacciner ledning alt. Koster 1 hest mig 3500kr om mdr. Derudover transport ved siden af som nok er 500kr i alt om mdr også.

Det bliver så skønt at få ham hjem og gå.
Wraphøet er også der mit budget er højest pga han spiser 30-35kg om dagen + drt er analyseret.

Taaak

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider