Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hegn og læskur
Forfatter: 
Dato:  07-02-2017 17:39

Hej,

Jeg er ved at finde et sted til mig og mine to heste på Vestsjælland. Jeg vil rigtig gerne finde et lille sted til mig, med et stykke jord til, hvor hestene kan gå.

Mine spørgsmål er så:
Hvis jeg skal have et firma til at sætte hegn op, er der så nogen her der kender et godt og billigt frima til dette?

Jeg har søgt lidt på læskur på Google, men vil alligevel lige høre hvem i kender til, gerne nogen der ikke er alt for dyre.
- Har i gode idéer til 'Gør det selv' vil jeg også gerne høre det

Hvad siger heste loven omkring mål på et læskur for det er lovligt?

På forhånd tak for svar.

Varme hilsner,
Anika


Søger hjem til mig og mine to ponyer på Vestsjælland.
Gerne et sted hvor der er, eller kan blive, plads til os alle tre. - lille lejlighed m. et stykke jord til indhegning er helt fint.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegnsbutikken
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 20:18

Vi køber næsten alt vores hegnsmateriale hos Hegnsbutikken, og jeg ved at de også sætter det op hvis man vil have det.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn og læskure
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 10:01

Hejsa

 

Hvis du vil spare penge, så er det glimrende at gøre det selv.

 

Man kan købe eller leje jordbor i de fleste xl-byg o.l. til at lave hul til de store hjørnepæle. Til ibankning af alm ø7 cm træpæle kan en god stærk hestepige snildt banke pæle i jorden med en pælejomfru som denne :

https://www.hd2412.dk/paelejomfru

 

Da pæle er noget som en gang imellem knækket, så er det udemærket at have en pælejomfru i hjemmet :-)

 

Mht læskur på folden så skal det leve op til hesteloven :

www.retsinformation.dk/forms/ r0710.aspx?id=162878

 

Alt efter størrelse på skuret så skal der søges tilladelse hos kommunen, og hvis det er på lejet jord, så skal udlejer selvfølgelig også lige spørges først :-)

 

Vi har lavet vores egne læskure på vores folde, hvor vi har støbt punktfundament, og brugt materialer, som passer ind i gårdens miljø. Man kan ikke spare meget ved at lave det selv, så jeg ville kigge mig rundt på Google og/eller tage til hingstekåringi Herning, og forhører mig hos dem som laver stalde.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider