Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 hestestald :)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 13:18

hej alle heste elkser.

jeg er meget nysgerrig, hvordan jeres hestestalde og bokse er indrettet, og hvor store de er?

 

tak på forhånd <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 14:20

Jeg har 3 bokse 3,2 x 3,2 med lys træ nede og tremmer øverest.

Boksene er lavet på bestilling, idet jeg har en krybbebidder, så jeg ønskede tremmerne lavet lodrette.

Der er skydedør hvor hele tremmedelen kan lukkes med.

På bagvæggen i hver boks, er der en ½dør/stalddør med vindue, hvor de har direkte udgang til folden.

 

Boksene er i en lade, så 2/3 del af loftdelen over boksen er der lavet et indskudt loft, for at holde på "varmen" om vinteren, og så giver det lidt hygge ;o).

 

Jeg har købt D-spandet fra BilTema, dertil har jeg fået lavet nogle glidebeslag, så jeg nemt kan hænge den på vægen.

På vægen ved døren ud til folden har de vand i deres spande.

Og den ved skydedøren er til foder ( krybbebideren får sit foder i en spand på gulvet.).

Krybberne fjerner jeg efter spisning ( nem system, da maden kan tilberedes direkte i deres krybber, og så er de nemme at rengøre )

 

I boksen hvor krybbebideren står ( det er ikke så slemt ) har vi svejst en kraftig vinken på spærstolpen, og derpå bolte en lægte på, så har han noget at bide/sutte på. og det har gjort at han ikke rør andet, heller ikke skydedøren, hvor gitteret altid er nede.

 

i forlængelse af de 3 bokse har jeg mit sadelrum på 10m2. i den ene ende. og i den anden ende står min hestetrailer, så jeg er så heldig at kunne læsse af og på inde i stalden dejlig når det er mørkt eller dårligt vejr

 

vi har ikke halm og hø i stalden/laden, kun en balle wrap.

halm, hø og spåner har jeg i en "bygning" ved siden af laden.

dertil undgår vi så meget støv.


:O)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 14:49

Det lyder til at være meget godt indrettet, men virkelig gerne se nogle billeder, da det give mere forståelse ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min luksusløsdrift...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 19:46

...er indrettet så hver hest har sin egen boks - men de er aldrig lukkede andet end når de er inde for at æde... Så luksusløsdrift med eget værelse har pelsboldene her på matriklen

 

Igennem årene har der stået en del forskellige heste her - dog altid med én af de "oprindelige" beboere - og der har aldrig været problemer med denne indretning (selvom overheksen på stedet ikke altid er så rar ved andre heste ) De finder også ud af i løbet af et par dage hvem der skal i hvilken boks når der kommer mad - DEJLIGT NEMT!!!

 

Plantegning:

Billede

Stald set fra fold-siden - udgang til område med stabilgrus:

Billede

Stald med "oprindeligt indhold" - den brune (Faxa) er desværre blevet aflivet :

Billede

Hele stalden set fra fold-siden:

Billede

Staldgang med dør til sadelkammer i hjørnet (der er ikke hegn for nu - det var bare mens der blev bygget):

Billede

 

Det fungerer super godt her hos mig at have stalden på denne måde da jeg arbejder på alle tider af døgnet. Hestene står derfor ikke og venter på at jeg kommer hjem fra nattevagt for at lukke op - og foder får de 2 gange dagligt når det passer ind i mit skema... Stråfoder har de altid til rådighed både ude og inde...

 

Wrap står udenfor, halmpiller har jeg i en anden bygning og vand får de udendørs hele året.

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 rrrrrrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 07:46

Billede

Bagsiden af stalden/boksene

 

Billede

 

Lidt dårligt billede ! men man kan ane de 3 bokse tv. og det indskutte loft over. der er kun plader 2/3 af loftet, så der kan komme luft cirkulation, kanten foran er bare for at få en "pæn" afslutning. foran hestetraileren, er der en rulleport så den kan køre lige frem.

Traktoren er manden`s "heste"

tv for mig ( fotografen ) er sadelrummet, th er der en mindre portåbning ind til den anden længe på bygningen, og bag mig er der en stor port.

 

Super lækker stald og koncept Trine ( Faxa ) vores 2 ville elske denne stald. Vi havde udestald før ( har den endnu, men den bruges til hø/halm )

Men da datteren begynde at ride på højre plan, og købte nogle gode heste, som ikke egnede sig i løsdrift, byggede vi stalden.

Men nu er konkurancesporten lagt på hylden, og så bliver det kun til hyggeridning på de 2 vi har tilbage.

 

Billede

 

Dette er vores udestald/løsdrift.

og da vi overtager marken bag skuret efter høst. vil udestalden blive indrettet til deres sommerhus igen ;o)


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider