Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Fundablokke contra lega blokke?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 10:15

Hej. Er der nogle der har erfaring med eller faglig indsigt i hvad der fungerer bedst til opbygning af stald. Fundablokke eller legablokke? Væægen vil blive pudset og malet efterfølgende og der vil blive indvendige bokse så væggen vil ikke blive indervæg i en boks. Kæresten min siger legablokke er udemærkede men jeg syntes jeg læser mest at folk" bruger fundablokke?!

i sidste ende vil mureren nok få det sidste ord men hvad mener du?


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altid funda
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 12:27

Da vi byggede stald brugte vi fundabloks med armeringsjern i.

Jeg vil ikke bruge lega, netop fordi der ikke kan lægges armeringsjern i og betonen ikke kommer ned imellem, som det gør ved funda.

Skulle hestene sparke på væggen vil de ødelægge legablokken også selvom den er pudset op.

Prøv bare at tage en hammer og bank på en legablok:-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 det er jo
Forfatter: 
Dato:  02-09-2016 11:12

også mine argumenter.. Væggen vil dog ikke blive boksvægge men selve det stalden bygges af - altså ydervægge. Dem burde hestene ikke umiddelbart komme i nær kontakt med?! Bokse i stalden vil få "ende" væg ud mod den murede væg.

 


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  02-09-2016 11:50

min stald er opbygget af lecablokke og er en tidligee grisestald. Jeg har fået den forklaring af lecablokke har en isoleringsevne, som fundablokke ikke her, hvorfor min stald er bygget op sådan, da grise jo skal have varme.

Så som ydervæg kan lecablokke være ok og jeg mener godt der kan puttes armeringsjern imellem.. nu har jeg ikke revet min bygning ned, så jeg ved ikke hvad den består af. Jeg ved dog at loftet der er meget stærkt og har en bærende faktor (jeg var i planer om at pille det ned istedet for at flytte støttepælene men måtte gå fra den plan igen). Hvorfor det er opbygget sådan skal jeg ikke kunne sige, men stalden står endnu.

min stald er fra 1930 ifølge BBR.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ydervæggene
Forfatter: 
Dato:  03-09-2016 15:14

Jeg har kun erfaringer med selve bokssiderne.

Alle flader, hvor hesten kan sparke eller skubbe ville jeg bruge fundablokke:-)

Jeg har lige tjekket efter og man kan, som Lene skriver, kommer armering i legablokkene. Men jeg ville stadig ikke benytte dem til "berøringsfalder" for hesten.

 

Prøv at kontakte en muremester og hør ham ad?

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ydervægge
Forfatter: 
Dato:  03-09-2016 19:43

Vores gamle stald har lecablokke som ydervægge, som Lene's stald er det også en gammel svinestald. Men vores ydervægge er bagvægge i boksene, og vi har måttet sætte et par sten tilbage igen, som en af hopperne havde sparket ud.

 

Mine forældre havde en nabo som lavede bokse af lecablokke, og der var det rigeligt at hopperne kløede sig op af væggene, de væltede.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kom lige i tanke
Forfatter: 
Dato:  14-09-2016 09:09

jeg kom lige i tanke om hvordan det var bygget op i mit "gamle" hjem.

 

stalden var opbygget af mursten som ydervæg, men havde pudset indervæg, der var pænt stærkt med isolering imellem (stalden var bygget i 1985). Da vi pillede spiltovene ned var det et hestearbejde.. de var bygget op af fundablokke, dog fandt vi ingen armering, så vidt jeg husker og den nye boks istedet blev bygget op af fundablokke med armering, og min vallak har da stået og presset godt på denne væg, der ikke har gitre og den holder fortræffeligt.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lega blokke
Forfatter: 
Dato:  04-01-2017 19:09

Vores stald er bygget op i Lega blokke, det er en let og lys stald, men det er ikke særligt stærkt. -_-

 

Stalden er 7 år gammel, men har lidt vanskeligheder mht fugt og manglende bære-evne. Så har du mulighed for Fundablok og ønsker at stalden skal står i lang tid, så vælg fundablokke! (Y)


Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider