Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Min nye stald og hal - del 3
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 18:56

Da jeg startede, den første tråd i 2010, havde både min mand og jeg en forventning om, at vores byggeprojekt maks ville strække sig over et par mdr. måske et halvt år

 

Nu skriver vi 2013 og dette er tredje gang jeg oprettet en tråd om vores lille byggeprojekt ( de andre to tråde er bare blevet for tunge at åbne )

 

Til Jer nye, så klik her, for at se de to foregående tråde.

 

Vi håber, at stalden kan være 90 % færdig til vinter.

 

Vi mangler;

Oppudsning af tre bokse, vandspildtov, strigleplads, samt rundt ved fundamentet.

Mure bagvæg i tre bokse, samt lave låger.

Mure to døre samt porten op.

Lave det sidste på vandspildtovet samt føre det varme vand derned ( skal også lige have lavet varmtvandsbeholderen! )

 

Så vi tør kun håbe på at blive færdige - vi forventer intet

 

Nå, men her er det vi har lavet siden sidst...

 

Billede

 

Vi har startet oppudsningsprojektet igen - JEG HADER AT PUDSE OP!!!

Nå, men tiltrods for min afsky, så gør øvelse mester og denne væg er blevet udnævnt til gårdens flotteste oppudset væg

 

 

Billede

 

Og mens jeg klaskede på væggen, arbejdede manden på indgangen til ridehallen.

Til højre på billedet kan I se den nye række fundablokke, som han fik lavede i dag.

 

Billede

 

Først skulle alt vandet lukkes af systemet og hoved vandledningen kortes op.

Så skulle han grave den meget dybe rende til fundastenen, hvilket ikke var helt nemt, da der hverken var plads og det var godt stampet ler, at grave i.

 

Billede
'

 

Er den ikke flot?!!!!

 

Billede

 

Så er vi også kommet lidt videre med vandspildtovet.

Begge render med sten er sat, røret er koblet til med en lukhane over til højre.

 

Billede

 

Så har manden forsat stenene hen langs muren. Busken må nok lade livet senere...

Billede

 

Planen er at folden kommer helt op til, hvor stenene slutter.

Og så køber vi et frostfritvandkar, som kan kobles til indefra stalden.

Senere bliver der udendørs vaske/strigleplads på den anden side af porten og der skal der også vand til...

 

Billede

 

Det var alt for nu....

Vi vender stærkt tilbage en anden gang, hvor vejret er dejligt og vi "hellere" vil gå inde i staldne og knokle!

24
1
Svar på denne tråd
 
 projekt
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 22:00

Dejligt med nye billeder af projektet.

 

Jeg tror det er meget godt, at vi ofte undervurderer omfanget af den slags projekter, ellers var der mange, der aldrig var blevet startet :)

 

Fortsat held og lykke med det hele

 

Merete


BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 23568790+
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 23:14

Jubiiiiii endelig lidt nye billeder.. Jeg er stadig med :-) Tusind tak fordi du vil dele det med mig.

 

Det er simpelthen så sflot et arbejde I ligger i det sted at man sidder her op den anden side af skærmen og bluver helt misundelige :-)

 

Super super flot lavet-


Hilsen Annette


4
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn omkring dressurbanen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2013 10:13

Hej :-)

 

Hvor ser det hele bare skide godt ud efterhånden! Det er godt nok et kæmpe projekt i har gang i, jeg er imponeret :-)

 

Jeg har lige et par spørgsmål til jer, som jeg håber I vil svare på. Herhjemme er vi også gået i gang med at anlægge ridebane. Og vi er nu kommet til hegnet. Jeg vil rigtig gerne have "raftehegn" rundt omkring banen, noget ala jeres. Så jeg fandt indlægget om jeres ridebane, tilbage i tråd 1 ;-) Men jeg kan desværre ikke se billederne i tråd 1 længere.

Så, hvor stor er diameteren på jeres stolper? Både dem i jorden og de halve(rafterne)?

Hvor er jeres hegn købt og hvad har det ca. kostet?

 

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn om banen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2013 20:56

Hej Mette,

 

Vores hegnspæle er 10 cm i diameter og det samme er lægterne.

Vi gik "all in" og valgte de tykkeste, da vi synes de var pæneste.. Men tror helt klart også 8 cm kan gøre det!

 

Lågerne har vi selv lavet og det er "bare" rafterne vi har brugt.

Her er lige et par billeder af banen.

 

 

 

Billede


Hegner er ca. 160 over jorden. Dog er det 20 cm. højere på den ene side, da vi har fald på banen.

Det kan godt svare sig at låne en laser, når de skal i jorden!

Billede



Vi valgte at sætte rafterne på udvendig side primært pga. syns skyld.. Det har vi ik fortrudt. Selvom jeg tilrider en pony nu, så er vi ik i nærheden af pælene..

Så det har vi ik fortrudt...

 

Vi har købt hegner ved den lokale grovvareforretning og det står vist i lidt over 6000 kr.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak :-)
Forfatter: 
Dato:  09-06-2013 21:14

Tusind tak :-) Det var lige alle de svar jeg søgte!

 

Jeg er meget imponeret over at det ikke er blevet dyrere? Jeg var i vores lokale XLbyg i dag og de skal have ca. 10.000 kroner. Jeg er helt klar over at XLbyg er en kæde og derved dyrere, men synes ikke jeg har fundet det meget billigere andre steder? Stolperne hos XLbyg var så kun Ø7,5. Det synes jeg er lige lidt nok. Jeg kunne godt forstille mig at Ø8 sagtens kunne gå. Jeg vil dog give dig helt ret i at Ø10 nok er det pæneste :-)

 

Tak for tippet med laseren :-) Og tusind tak for billeder :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 prisen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2013 21:49
Hvor bor du mette?
Vi købte dem hos miljøfoder i viborg:-) prøv at ringe til dem og høre på prisen:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Oppudsning af bokse...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2013 14:45

Hej!

 

Fedt projekt I har gang i - det bliver virkelig flot!

 

Det lyder jo som om du har nogen erfaring udi oppudsningens svære kunst?

 

Jeg har som sommerferie-projekt selv et lille projekt 'boks-oppudsning' - men jeg har ingen erfaring what-so-ever.

 

Vil du dele ud af din viden? Meget gerne fra start (mur af funda-blokke) til færdig og klar-til-kalk-væg :-) Helt ned i de kedelige detaljer som materialer og værktøj - skær det meget gerne ud i pap!

 

På forhånd tak (og god arbejdslyst)!

 

Mvh Sisse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 oppudsing
Forfatter: 
Dato:  10-06-2013 14:58

Det er et projekt vor Herre fandt på i vrede!

 

Vi bruger bakkemørtel og 1-2-3 blandingen jeg fandt herinde...

Det er vist en cement, 2 sand og 3 mørtel..

 

Så blander du det med vand til den bliver en våd, men ikke for flydende masse. Det er lidt en balancegang, at finde den rigtige blanding.

 

Så gør du muren våd og så trækkes blandingen på.

Nogen klasker det på, men jeg synes, det er nemmest at trække på.

 

Så lad det tørre en smule, før du pudser med et glitterbræt. Husk, der skal lidt vandt på glitterbrættet, inden du pudser.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bornholm
Forfatter: 
Dato:  10-06-2013 15:57

jeg bor på Bornholm, alting bliver lidt mere besværligt når man er bosat på en ø ;-)

Tusind tak for tippet :-) der kan ikke ske noget ved at ringe og spørge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak tak
Forfatter: 
Dato:  10-06-2013 17:45

Tak!

 

Jeg vender nok tilbage med flere dumme spørgsmål, når først projektet søsættes... Eller billeder af det færdige resultat :-)

 

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indgang til ridehallen
Forfatter: 
Dato:  14-06-2013 20:22

 

Så blev det weekend og selvom jeg meget hellere ville have slappet af på sofaen, så endte vi i stalden!

 

Dagens lille opgave, blev at støbe rampen ind til ridehallen...

 

Billede

Her er der gravet af og vandet...

Billede

 

Så kom de første to blandinger!

Det skal lige siges, hverken min mand eller jeg nogensinde har støbt noget, så langt i skrå form..

Men, som med alt andet, gik vi på med ingen erfaring, begrænset evner, men total naiv holdning til " at det kan da ikke være så svært!!"

Billede

 

I mangel på rette værktøj( hvilket vi jo aldrig har ) så rettede vi af med et langt bræt og jeg skubbede blandingen ud med en rive

 

Jeg undskylder til de murermestere, der sidder ude bag skærmen... Vi mishandler virkelig jeres fag på det groveste i vores byggeri, i mangel på vide, erfaring og evner! Men øvelse gør mester eller noget! he he


Billede


Ingen updatering, hvis der ikke er et billed af mandens ryg!

Billede

Ja, min evige trang til detaljer skreg til himmelen, da vi var ved at være færdig med at støbe..

 

Så var lige et smut over ved naboen og hente 4 stk. hestesko ( til trods for at jeg have smed i går! ) Men der havde jeg ikke støberi i tankerne


Billede

 

Og der pudses eller hvad det nu hedder.

 

Jeg stod for det meste af pudsningen/udglatningen. Jeg måtte ligge på fundablokkene til venstre for at kunne nå - det så vist lettere sjovt ud!

Billede

Og så kom hesteskoene på plads!


Billede




Billede




Billede

Vi skubber en del ridehusbund op til kanten, så hestene ikke mærker højdeforskellen/ kanten.

 

Nu mangler vi "kun" at pudse siderne ( gæt hver der nok står for det! ), lave den side af gulvet til højre side, som også skal fungere som trappetrin. Og tilsidst skal der pudses op inde i hallen, males og så skal vi overveje med en dør...

 

Alt for i dag! Nu vil vi få en bid at spise, hvilket heller ikke er for sent, da kl. jo er efter 20

11
0
Svar på denne tråd
 
 Maraton projekt
Forfatter: 
Dato:  15-06-2013 09:24

Fed bemærkning: "Men, som med alt andet, gik vi på med ingen erfaring, begrænset evner, men total naiv holdning til " at det kan da ikke være så svært!!" .

Ja, hvor svært kan det da være! Fed detalje med skoene, det har vi også i vores staldgulv, dog med egne sko fra staldens Dronning. .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man kan læse sig til meget, bare ikke erfaring.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Here we go again!
Forfatter: 
Dato:  15-06-2013 23:30

 

Ja, jeg elsker detaljer! Manden forstår ikke helt hvorfor de sko skulle i det nye beton, men der er så meget mænd ik forstår

 

Nå, men til dagens projekt!

(undskylder billedkvaliteten - ved ikke lige hvad der skete for kameraet i dag)


Billede

 

Imens vi venter på at rampen indtil ridehallen, har vi igen kastet os over vandspiltovet...

Manden har her lige stampet sandet godt og er gået igang med at monterer sine knæpuder - så skal der lægges sten!

Forinden havde jeg været i byggecenteret, for at finde ud af hvordan vi tætnede stenene.

Det er ikke meningen der skal spildes vand direkte på stenene, men lidt kan ikke undgåes!

I skulle have set ekspedientens ansigtsudtryk, da jeg sagde jeg skulle have tætnet belægningssten. Og endnu mere, da jeg sagde, jeg skulle vaske min hest der...

Nå, men efter vi havde gennemgået alle fugemasserne de havde i butikken,endte vi med fliseklæb!

 

Om det er det mest optimale, ved jeg ikke.. Men tror ik, det er en helt dårlig løsning.

Billede

Her er så. hvor langt vi kom i dag.

Det tager en værre tid at fedte rundt i det klister og samtidig få det til at se ordentligt ud


Billede

 

Det var det for i dag.. Denne smiley passer vist godt til billederne!

3
0
Svar på denne tråd
 
 staldprojekt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 14:03

Hvor ser det fint ud! I får da lavet noget!

 

så længe der sker noget er det jo ikke helt galt og det hjælper jo nok at vejret er bedre nu end i vinter, så er det jo lidt nemmere at bevæge sig rundt udenfor.

 

Glæder mig til at komme og kigge snart igen :-)

 

Og held og lykke med Nip til kåring(er det ikke nu her på søndag i skal afsted?)

 


MVH. Betina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ser fint ud
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 07:15

Uhh det ser fint ud, og gode løsninger, syntes dog godt lige du ku rykke det hele lidt tættere på Silkeby;o)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor ser
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 18:58

Det bare rigtig godt ud. Men vil lige advare om, at lave gulv og rampe i cement, med en for "fint" pudset overflade, det bliver glat som bare fanden, så pas på i ikke laver det for flot, da hestene ellers ender med at være bambi på glat is.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Rampen, kåring og flytning....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 20:08

Butterfly Lollipop - Tak for advarslen, men har før ført heste på lignende ramper uden problemer.. Så det bliver ikke et problem

 

Ja, Betina, det er på søndag hun skal i "ilden"

 

Bamseline - det bliver lidt et større projekt at flytte det hele tættere på Silkeborg he he

0
0
Svar på denne tråd
 
 halløjsa..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2013 22:15

Det ser rigtig godt ud, godt gået, god idé med skoende i betonen.. Keep up the god work


HUSK PÅ...

- DU VÆLGER HESTEN. DEN VÆLGER IKKE DIG.

SÅ DET ER DIT ANSVAR OG SØRGE FOR DEN, OGSÅ SELVOM DET MÅSKE IKKE ALTID ER DET BEDSTE FOR DIG -..!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vandspiltovet
Forfatter: 
Dato:  29-06-2013 20:20

Et lille skridt på vejen!

 

Nu har vi fået lagt begge sider sten og puttet fliseklæb alle mulige steder i revner og sprækker.

 

Manden har også fået lavet en plade til at dække for hanen under gulvet.( han måtte ikke skærer fliserne til imens vores opstalder stod med hesten i stalden eller red i hallen, så han måtte finde på noget andet imens vinkelsliberen var forbud! )


Billede

Nu venter vi bare på at det hele bliver tørt, så vi kan pudse op og støbe midten færdig.

Billede


Lille updatering herfra, så i ikke tror vi bare fiser sommeren af ude i haven i det gode vejr! Eller i det møg vejr af en dansk sommer

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2013 20:55

Elsker dine billeder. Det giver inspiration til når vi selv skal igang med at lave stald. Selvom vores stald i første omgang nok kun kommer til at bestå af 3 hestebokse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  29-06-2013 21:29

Misundelse er en grim ting, misundelse er en grim ting, misundelse er en grim ting. . . Nej, det hjælper ikke, jeg er misundelig . Men super dejligt med dine opdateringer. Det er spændende at følge med i :-).

 

 

Vh Mette

7
0
Svar på denne tråd
 
 En aktiv weekend
Forfatter: 
Dato:  30-06-2013 21:31

 

Så er en lang weekend overstået.

 

Jeg har været så heldig at have "barnepige" til min ridehest og ponydyret har holdt forlænget weekend. Så der har været masser af tid til staldbyggeriet.

 

Og igen stod den på min "favorit" opgave PUDSNING!


Billede

Først skulle, der ryddet lidt op - utroligt hvor meget to personer og en nabo, kan rode


Billede

 

Det er fundamentet, der skulle have en tur.


Billede

 

Og wupti

Billede

 

Videre til fundamentet i vandspiltovet

Billede




Billede


Missemor/ staldbestyren kom og fulgte arbejdet.

Desværre hader svalerne hende, som pesten! Så de brugte flere timer på at skrappe op og lave angrebsformationer ned imod hende.

 

Faktisk ret forstyrrende

 

Jeg var ikke helt glad, for at hun satte sig lige ovenpå den nypudset mur, men hun passede på, der ikke kom poter på!


Billede

Lidt mere puds

Billede


Og så var hele vandspiltovet smasket til!

Billede

 

Det var lidt fedt at komme så langt.

 

Nu mangler vi "kun" at støbe i midten, hænge en krog op samt koble vandet til - så har vi vandspiltov!

Så nu tror jeg på, vi bliver færdig for år 2020 alligevel

 

Nu vil vi slappe lidt af og tælle dage til næste weekend, hvor den står på wraphøst.


7
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk!
Forfatter: 
Dato:  30-06-2013 23:53

Hvor er i bare enormt energiske, super flot arbejde


Hoppeføl efter De niro,Dancier,Dante weltino, Belissimo M eller Quaterback på afprøvet hoppelinie købes

1
0
Svar på denne tråd
 
 halløjsa..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 18:42

Det bliver jo bare bedre og bedre


HUSK PÅ...

- DU VÆLGER HESTEN. DEN VÆLGER IKKE DIG.

SÅ DET ER DIT ANSVAR OG SØRGE FOR DEN, OGSÅ SELVOM DET MÅSKE IKKE ALTID ER DET BEDSTE FOR DIG -..!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 234567890+
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 22:50

jubiiiiiiii jeg elsker billederne i denne tråd.

Tusind tak :-)


Hilsen Annette


2
0
Svar på denne tråd
 
 Vandspiltov
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 12:51

 

Så er vi næsten nået i mål med vandpiltovet!


Billede

 

Først skulle der, ryddes op ( det klassiske "røv" billed )


Billede

 

Så en omgang vand til sandet.


Billede

 

Der støbes

Billede




Billede

 

Vores bedste støbeværktøj - fodreskovlen er ved at være slidt helt ned.

Håber den overlever de sidste arbejde, vi har på stalden!

Billede

 

Vagthunden er punkteret i varmen!

Billede

 

Og så kom vi i mål!

Tomstokken er til at anvise ca. længden imellem hests forben og bagben...

Måtte lige ud og måle på staldens største hest, for at få en ide og størrelsen...


Billede


Det er ikke til at se på billederne, med det skråner ved på alle sider indimod midten.

Hesten kommer derved til at stå lavere og vandet pjasker ikke på ens fødder.

Der kan også lukkes af for afløbet så hesten kan stå med hovene i vand.

Og risten kan tages op, når den bliver fyldt med skidt.


Nu mangler vi kun at sætte en krog mere op og lave betonen tørre!

Så kan vandpjaskeriet begynde!

16
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 17:04

Hej

Jeg tænkte på hvordan du har lavet det sådan at afløbet kan lukkes? :)

Det er bare et super flot projekt, og jeg må tage hatten af for jeres udholdenhed, vi har bygget stald og der må jeg sige jeg flere gange var ved at går kold Men i er bare så seje!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nina...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 20:11

Nede i afløbet har vi lavet en brønd med afløb. Afløbet er et rør som sidder rimelig langt oppe, så skidt mm. faldet til bunds imens vandet flyder ud.

Røret kan lukkes af med en prop og derved kommer vandet til at stå op i vandspiltovet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt tænkt!
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 13:22

Super smart at man kan lukke for afløbet og lade hesten stå med fusserne i vand - det sparer en del uønsket vandpjaskeri!


...
1
0
Svar på denne tråd
 
 Små fremskridt
Forfatter: 
Dato:  28-07-2013 09:24

I går fik vi lige makket i stalden et par timer.


Billede

Da jeg er alene i stalden indtil tirsdag, så benyttede vi muligheden og pudsede striglepladsen op.

Døren vil manden mure op, når han går på ferie om 14 dage!

Billede

 

Det er ik så ment, at se en forskel, men det kommer, når pudsen tørre

Billede

 

Så er manden gået igang med at svejse de sidste låger.

 

Vi har desværre fået skåret jernet op forkert op, så skal ud og have skaffet nogen længder mere - øv øv

 

Er der nogen, som kender nogen,der ved hvor man kan købe U-profiler billigt omkring Kjellerup/Viborg/Silkeborg?

 

Så lige nu er fokus at få de sidste tre bokse færdig, lave en ny vinterfold,lave barrieren i ridehallen færdig inden alt for meget vinter

 

Og hvis alt går vel får vi også fjernet gylletanken her til efterårret!





9
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke et projekt
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 00:20

Et fantastisk projekt i har gang i!

 

Fortsæt endelig med at holde os opdateret! (y)


Med venlig hilsen

Zooropa - Anne




*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

2
0
Svar på denne tråd
 
 Gammelt nyt
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 10:12

 

Har vist sagt det før. Sikke et imponerende projekt i er i gang med.

 

Flot! Flot! Flot!

 

Hvordan fungere vandspieltouget? Har du haft det i brug?


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

 

 

Welsh Cob, 155 cm +, sælges eller byttes.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vandspiltovet
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 11:44

Ja, det virker perfekt

 

Eller det vil sige - Grå ( min vallak ) som står stille, når han bliver vasket, virker det fint til.

Men min pony, som tror hun skal dø, når vand nærmer sig , ja, hende kunne vi ikke holde derinde, da vi stadig mangler den ene ene krog!

Men når den kommer op, kan jeg træne mere med hende og så skal det nok komme.

 

Men afløb og mindre spild på mine fødder fungere, som det skal.

Hestene kan både gå lige ind eller bakke ind uden problemer. Og så er det så bredt, at jeg ikke føler mig klemt derinde - det er vigtig for mig!

 

Skal se om jeg kan få taget et billed, når vi lige får den sidste krog op.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 16:00

Så fik vi den sidste krog op...

Så Grå fik en fuld vask, da han skulle vises frem til kunder.

Dejligt nemt med vandspiltov, når dyret skal være ren

 

Nu mangler vi kun at få "svingarmen" til slangen købt og sat op, samt få tilkoblet det varme vand, så er projekt vandspildtov færdig...

Billede


Og som i kan se, så har vi skiftet rolle. Nu står manden med kameraet ( hvilket også er grunden til at billedet blev lidt mørk )

Tror faktisk det er første gang jeg er med i tråden?.. Men efter tre år er det da heller ikke for tideligt


Billede

 

Manden syntes også vi skulle have et luftfoto, så her tager han det oppe fra skillevæggen til striglepladsen!

Billede

 

Så alt i alt er vi da kommet et stykke videre.

 

18
0
Svar på denne tråd
 
 Lækker stald
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 18:55

Super lækker stald allerede og det bliver virkelig fedt når engang det er færdigt :)

 

Glæder mig til at få afprøvet strigleplads og vandspiltov på Fanfare. Han er ved at trænge til det ;)


Under uddannelse til basisinstruktør ved BBH - se mere på:

http://www.staldvibe.dk

 

Alle heste er heste, men ikke alle ryttere er ryttere!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Strigleplads...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 09:40

Så fik manden ferie, hvilket betyder at der kom skub i staldbyggeriet!

 


Billede

 

Først skulle døren ud og han hakkede stenene ud omkring.

Denne gang er det ikke kamerarets skyld, at billedet ser sådan ud. Det er støv fra arbejdet! Og manden havde ikke lige fået lukket min striglekasse, så måtte lige rense alt mit udstyr inden jeg kunne komme ud og ride!



Billede



Billede

 

Sådan ser det så ud for en time siden...

Han er blevet ret dygtig og hurtig til at mure!


Billede

Og indefra ridehallen.


Billede

Så skal vi have pudset op og malet, så er den endevæg 70 procent færdig :-/

12
0
Svar på denne tråd
 
 Skub i sagerne,,,
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 18:43

 

Ja, manden er som skrevet yderst effektiv i hans ferie!

 

Først er det porten som skal mures op i siderne...


Billede




Billede





Billede

 

Desværre sidder han lige i centrum, men ellers ville i have set en meget flot opmuring... Men der skal jo være et billed af hans ryg i dette indlæg også


Billede

 

Så blev døren også færdig!

Så nu er striglepladsen færdig- dejligt dejligt

 


Billede


Kan i huske denne her?

Kan i alle vinke pænt farvel til den, for om en uge er den her ikke mere!!!!

I starten af næste uge kommer der en og skiller den af og tager elementerne med.

Glæder mig MEGET til at den kommer væk. Tidspunktet er også perfekt, da vi kan nå at planerer ud og så græs.

 

Lige pt. er vi ved at pumpe vand op - skal love for, der er MEGET regnvand i den!

 

Der kommer flere billeder, når de begynder at smadre den

10
0
Svar på denne tråd
 
 Gyllebholderen
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 13:47

Var det meningen at der skal være roundpen/longebane der hvor gyllebeholderen er/var?

 

 

Kunne man slet ikke på en eller anden måde ha bygget den om? Kender naturligvis ikke målene på jeres... Men jeg har nemlig også sådan et "kunststykke" stående på vores gård... Har I undersøgt den mulighed???

Bare en skør ide jeg fik, har slet ikke spurgt bondemanden min, han synes jeg finder på nok skøre projekter...;o)


Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

1
0
Svar på denne tråd
 
 to gyllebeholdere
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 14:51

Da vi købte gården stod der to gyllebeholdere. Den ene fejernede sælger og den anden hang vi på.

 

Der, hvor den første stod, skal der ganske rigtig være roundpen. Men lige pt. ligger alt det ler, som vi fjernede fra ridehallen der.

Leret skal ned i den her, når den bliver fjernet.

 

Nej, den her er for stor og meget, meget dyb, så den kan ikke ombygges til andet. Vi har ellers været inde på alt fra udendørs svømmepool til hestene til put and take sø he he

 

Hvis vi begynder at skære i elementerne, så kolapser den eller bliver ustabil og til fare for os.

Så den skal videre som ensiglage plads

4
0
Svar på denne tråd
 
 weeeeeeeeeeeeee...eeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 22:19

jeg elsker elsker elsker elsker elsker elsker elsker jeres projekt. Jeg har ikk eværet herind længe desværre :-( Men det får smilet frem når jeg støder på dit projekt :-)
Det ser så brand godt ud jeres sted og ville ønske jeg havde hest og kunne "bo" hos jer :-)

 

Keep up the good work



Hilsen Annette


8
0
Svar på denne tråd
 
 Gykketanken
Forfatter: 
Dato:  26-08-2013 20:33

 

Så kom dagen, hvor gylletanken skulle angribes.

Elementerne skal have nyt liv som ensilageplads hos en bondemand.

 


Billede

her bliver båndene skåret over. Skovlen har de sat på for at holde dem tilbage så de ikke lige skar nogen lemmer over! Manden havde fået strenge ordre på ikke at deltage i den opgave! Jernbånd som er spændt op med 5 tons, skal man ikke spøge med!


Billede

 

Så røg den første plade. De to første gik desværre istykker, så de sadler om og henter andre maskiner ind i morgen.

Billede




Billede




Billede



Billede

 

De er mega høje!

Billede






Billede




Billede






Billede


Her er så udsigten fra ridebanen. Når gysligheden kommer væk, sår vi græs og laver en fold/springbane/kæmpe græsplæne ( måske med en lille naturlig sø )

Billede





Billede

Flere billeder kommer i morgen, når de har forsøgt sig igen!

7
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  27-08-2013 08:47

Ih hvor dejligt at stå op til flere billeder af jeres projekt :)

 

Er i øvrigt dybt misundelig på dit vandspiltov, det må på ønskelisten her :)

 

Merete


BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Ridesikkerhedsforedrag og klikkerkurser over hele landet

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et hul i jorden!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 19:11

Endelig kom dagen, hvor den faldt!

Efter vi i går fik endnu en kæmpe gravemaskine på matriklen, så gik det stærkt.

I morges, da jeg tog på job, stod tanken der stadig. Men da jeg kom hjem så det sådan ud

 


Billede

24 stk. elementer ligger klar til at komme til deres nye hjem og formål.


Billede




Billede






Billede


Se lige hvor lille personen i baggrunden er... Det giver et godt billed af, hvor store maskiner og pladerne er!



Billede






Billede






Billede


Nok ikke helt efter bogen, men det er jo chefen selv.. Skal lige sige manden er næsten 2 meter høj.



Billede





Billede


Dette giver plads til vores kommende store græsplæne.

Vi har snakket lidt om at lave en fold til dådyr istedet for en springbanen.

Dådyr er så smukke at se på og det vil blive udsigten fra ridebanen

 


Billede


Ja, nu ligner det en mindre krigszone deroppe. Vi håber elementerne bliver fjernet snart, så vi kan få planeret jorden ud!

9
0
Svar på denne tråd
 
 Dådyr...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 17:03

Glæder mig til at se når hullet fra gylletanken bliver til en græsplæne - og ja det kunne være fedt hvis det var til dådyr :D (Y)


Med venlig hilsen

Zooropa - Anne




*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

1
0
Svar på denne tråd
 
 En stor updatering..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2013 20:06


Som overskriften fortæller, så bliver dette en lidt stor updatering.

Vi har fået lavet en masse, men jeg har ikke rigtig haft tiden til at få smidt billeder herind - sorry!!!

 

Nå, men her kommer de så...

 

Vi starter indenfor, hvor manden har svejset i et væk...

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Så nu er de sidste låger næsten klar til at komme en tur til Herning...

 

Så har jeg også været lidt igang med slagbormaskinen...

Da stalden igen er fyldt op og hestene jo snart skal ind, syntes jeg det var på tide at kigge lidt på rytterfaciliteterne.

 

Så har fået hængt flere billeder op og en tavle..

Mangler stadig at få flere billeder, rosetter mm. op, men Rom og Lauenborg blev ikke bygget på en dag!

 

Billede

 

Så rykker vi udenfor...

Gylletanken er jo givet væk og da de hentede de sidste elementer, så smed de samtidig den store lerbunke ned i hullet.

Her er manden igang med at harve der, da der lå noget jern i overfladen,

 

Vi gør ikke mere ved det før næste år, hvor vi nok anlægger roundpen.








Billede


Her er det, der er tilbage af gylletanken.

Det ser ikke ud af meget, men vores hus vil kunne stå i det hul stadig.



Billede




Billede




Billede




Billede




Billede

Igen hvor vores roundpen skal være næste år.


Billede

 

Ja, så rykker vi lidt længere ud.

Vi har nemlig sat hegn til den kommende vinterfold i dag.

Først skulle pælene køres ud på marken - hurra for Valter ( minilæsseren ) og vores nye hestetrailer!


Billede




Billede

 

De første pæle sættes...

Billede



Billede



Billede



Billede

 






Billede

Valter igen, igen....


Billede




Billede


Manden har her rimelige meget gummiarme! Heldigvis fik vi besøg af en god ven igår som hjalp med de fleste pæle!

Billede




Billede

 

Og, ja så skulle læbæltet også lige have en klipning...



Billede




Billede

 

Og Jessie Wuffington hjælper også til!

Billede








Billede

 

Og så langt nåede vi!

Vi håber hestene kan komme over på folden i morgen, så der skal lige smides lidt flere timer i det!

15
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  07-09-2013 22:27

Hvor får i dog den energi fra :-). Ser rigtig godt ud :-).

 

Tak for opdatering :-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 20:59

Flot projekt

 

Har lige et spørgsmål til indhegningen du viser på de sidste billeder: Bruger I også laser der, eller har din mand et fantastisk talent for at banke pælene lige i? -Hvad er Jeres hemmelighed?

 

Vi kan nemmelig ikke få pælene til at stå så lige, at det vil se pænt ud med lægter...

 

/Louise H

2
0
Svar på denne tråd
 
 knapper i trøjen
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 22:03

Manden brugte knapperne i hans trøje, som målestok. Når han slog pælen i, vidste han præcis, hvor langt ned de skulle.

 

Mht. til hvor lige pælene står i jorden, så blev det rettet ind når lægterne kom på.

 

Det kan godt ses, at det ikke er et proff. hegn. Men det kan vi godt leve med. Så længe hestene ikke bliver søsyge af at se på det he he

7
0
Svar på denne tråd
 
 Som altid
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 10:09

imponerende, hvad i formår at få fra hånden. Hvad lader du din duracell mand op med!! og hunden mit første indtryk var, åhh nej er den ramt af en pil eller hvad... . Ej, ku' ikke lige først se den bare legede... .

 

Håber det er ok med et spørgsmål. Har i slået bunden fra gylletanken i stykker? tænker om det vil give en blød plet på marken, hvis det ikke er / om det overhovedet er nødvendigt? Hvis i vil lave en sø så er der måske en fordel det ikke er?

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg endelig
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 11:19

Da jeg startede tråden, var det fordi vi selv manglede gode råde og sparring fra andre i samme situation. Så spørg endelig

 

Vi havde to tanke.

Den lille som blev fjernet først, blev "klippet" og så skubbet i sig selv. Jeg mener ikke, der blev slået hul i bunden på den.

Jorden i den har sat sig en del. Underdriver ikke, hvis jeg skriver godt en meter, det er sunken.

 

Den store er der slået et kæmpe hul i.

Dog ligger bunden, så langt ned og siderne er helt taget af, så ved ikke om det var nødvendigt. Men heller være på den sikre side

 

For første gang, siden vi flyttede på gården, måtte manden faktisk give op og gå ind for at sove lidt midt på dagen.

 

Det var efter, han havde banket 120 pæle i jorden, blevet angreben af en led jordhveps og taget en antihistamin pille herfor - så kom tempoet lidt ned!

Men efter 20 min. var han alligevel klar igen...

Jeg tror, bare han er en sjælden race af duracell mand med uanet energi

16
0
Svar på denne tråd
 
 Så dejligt et sted I har!
Forfatter: 
Dato:  06-10-2013 12:23

Har fulgt tråden ind imellem fra start af, og vil bare sige at I er til kæmpe inspiration!

 

Nu er vi en familie med barn på vej, så lige så effektive som jer har jeg svært ved at forestille mig, at vi kan være i perioder...

 

Vi går i gang med at lave en grisestald om til kombineret løsdrift med et par bokse her til foråret 2014.

Jeg har altid gerne ville have murede bokse. Så håber jeg bare, vi kan være lige så dygtige som jer (eller din mand) til at mure det op

Og så har du/I da lige givet mig en god idé om, hvordan vores gulv i vandspiltovet skal se ud

 

Det må være helt utroligt den dag I 2 kan læne jer tilbage, kigge ud over det hele og sige til jer selv "det har VI lavet". Det er jo et KÆMPE projekt!!!

 

Sådan har jeg det i hvert fald med vores sted, hvor vi er startet indendørs (og snart er færdige). Det er noget fedt i selv at have renoveret sit sted.. Lige meget om det er stort eller småt. - også selvom der har været dage, hvor jeg ville ønske vi havde haft råd til håndværkere til det hele udover el og VVS

 


 

 

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vandspiltov
Forfatter: 
Dato:  07-10-2013 10:39

Jeg er også særdeles varm på dit gulv i vandspiltovet. Lige det jeg gik og drømte om her i den sidste tørre sommer.

 

Mht. 'proppen' - er det så manuelt, så du skal have risten af og sætte den i eller der den mekanisk ?

 

Hvis mekanisk, hvordan fungerer det så? kan du linke til produktet eller forklare


Hellere levende død end død levende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 09:34

Hvor meget "sug" er der på afløbet? Tænker på sand, hår osv. der sætter sig i disse riste/afløb... Spørger for at få en idé til vores eget


 

 

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

 

 

Hest købes til overtagelse 2014

- se venligst min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afløbet...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 09:56

Jeg er også meget glad for vandspiltovet, så kan anbefale designet.

Dog kræver det, at hestene lærer at stå stille, ellers forsvinder lidt af effekten.

 

Afløbet er et helt alm. afløbsrør, hvor man kan tilkøbe en "prop" Røret har ikke sug, men er bare sat i, så der er hæld på ud. Der er det så koblet på et eller andet afløbsnet ( aner ikke lige hvad det var )

Ja, risten skal op og så proppen i, hvis hestene skal i fodbad. Men det er bare lige at vippe risten op...

 

Det kunne helt sikkert laves smartere, men vi havde ikke lige materialerne til den bedre løsning

 

Det er mest påtænkt til meget tørre hove i sommerperioden og der kan proppen bare bliver i...

 

Jeg har et par billeder til updatering, men denne gang bliver det bare lige en besvarelse

Vi er ved at gøre de sidste bokse færdig så stalden er 80 procent færdig til vinter

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lauenborg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 10:33

Jeg elsker at se hvor langt i når.

 

Men synes du mangler lidt at vise jeres hønsehus frem herinde ;-) I har jo ikke kun lavet stald her i sommers.

 

Vil gerne ud og se til jer snart igen, men det er lige med at finde tiden , selvom jeg bestemt ikke skal klage.


MVH. Betina



1
0
Svar på denne tråd
 
 Så er der billeder...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 13:45


Først skal i se billeder fra folden..


Billede









Billede




Billede


Billede



Billede


Vi har ikke fået alle lægterne på endnu, men det kommer nok en dag, som alt andet

 

Så har jeg fået staldhjælp!

De tre står hver morgen uden for staldporten og venter på at hestene kommer på fold, så de kan komme ind!

Så går de alle boksene igennem for tabt foder og nylagte hestepære

Billede




Billede


Den opmærksomme læser vil kunne se hvorfor dette billed skal med.

Vi har fået vasket hele stalden ned, hvilket specielt kan ses på loftet.. Nu spøger grisene ikke længere i stalden!

Billede

 

Så har vi også fået lavet lidt på boksene. Den første boks er pudset op og står nu klar.

Billede

 

Vi havde lige en syg hest i sidste uge, hvor boksen kom akut i brug, så derfor er der spåner i boksen.

Billede

 

Så lige et par krater billeder...


Billede




Billede

 

Og her er lågerne - næsten klar til en tur til Herning

Billede

 

Det var alt for nu

11
0
Svar på denne tråd
 
 En lille updatering
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 18:36

 

Dagens tittel er ravpluks og skruger!

Vi har holdt en "hygge" dag, da vi kun har arbejdet i stalden i 2 timer, hvor vi har sat en masse op.

 

Først fik jeg holderen til pædagogkæpperne op.


Billede

 

Og yllerne op til striglekasserne...

Billede


Og på hver front har vi sat plastikkroge til grimerne.

Billede


Vi er lidt spændt på om hestene kan lade dem være, men det må tiden vise. Vi har ikke problemer med at de "snupper" andre ting, men man ved jo aldrig

Billede

 

Så bare en lille updatering for i dag !

13
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 09:56

Hold da op hvor er i dygtige, og særdeles flittige! Jeg var ved at falde ned fra sofaen da du skrev at din mand havde banket 120 pæle i på en dag, jeg er SÅ imponeret! Her hos os er jorden virkelig tør, og vi skal have banket pæle i, men ikke engang den store traktors frontskovl kan trykke dem i jorden og vi banker med pælehammeren til vi er helt blå i hovederne. Og vi skal nok bare have udskiftet 50 pæle, men det føles som et stort projekt

 

Godt gået, og super spændende at følge med på sidelinien.


Sælges: Drægtig hoppe, 8 år gammel, sort, kåret i DV, avler rigtig godt, afkom kan ses. Hoppen er efter De Noir/National Zenith xx, og ifolet med Tailormade Attention

 

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Duracell mand!
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 10:09

Manden har uanede kræfter!

Han bliver bare ved og ved og ved

 

Vores arbejdsweekender hedder tit 9-20, men jeg plejer altså smide håndklædet i ringen omkring kl 17 og så forsætte han bare.

 

Vi har lerjord og marken var rimelig blød og vores gode ven kom forbi og gav en hånd med i starten. Men det trak tænder ud alligevel - han var rimelig rolig om aftenen, da vi kom ind

 

Da vi satte pælene omkring banen, var det dog en helt anden sag.

Her gik pælehammeren istykker 3 gange og jorden var MEGET hård.

 

Men ja, det var en stort projekt ( og vi er næsten færdig eller noget he he )

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Boksene..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 11:09

Efter 1,5 dags "ferie" hvor vi bare hyggede og lavede INGENTING på gården, satte vi lige tubo på igår.

 

Efter at have hentet forsyninger ved den lokale tømmelhandel, gik vi i krig med de sidste to bokse.


Billede

Kl. 20 var vi færdige med at pudse!


Billede




Billede

Nu står de og tørre.

 

Lågerne blev hentet i onsdags til galvanisering.

Så hvis alt går vel, så har vi plads til tre nye heste om 14 dage..

Nu mangler der "bare" småting mht. oppudsing. Dog er der stadig en del murearbejde, der skal klares, men det laver vi nok til sommer..

 

Vi glæder os meget til at få de sidste låger færdig og sat op. Det giver stalden en helhed, som vi har savnet.

 

 



7
0
Svar på denne tråd
 
 Dengang vi startede..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 17:20

Pga. efterårsvejret sidder jeg under tæppet og hygger.

 

Her kigger jeg på gamle billeder fra dengang vi flyttede ud på gården.

Jeg er faldet over disse to videoklip, som er lidt sjove at gense.

 

Sådan så stalden ud

 

Sådan så ridehallen ud

 

 

Synes jeg vil dele det med jer, da det næsten ikke er til at forstå, det er samme sted

 

 

Jeg skal prøve, om jeg ikke kan få taget et par videoklip af stalden og hallen, når vi er ved at være helt færdig ( det bliver vi jo nok aldrig ) til sammenligning

 

Jeg beklager, den dårlige kvalitet på vidoklippet, men det er taget med et alm. fotokamera.

Synes bare, det er et sjovt tilbagekig på vores lille projekt

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 14:50

Jeg er meget imponeret... Er din kæreste også vild med heste??? For min kæreste elsker mig rigtig højt, men han elsker ikke mine heste. Han hjælper mig gerne, men jeg tvivler på at han gider banke så mange pæle i jorden og hestene går fint i de hjemmebixede bokse vi har lige nu.

 

Hos os hedder projektet hus i stedet....


Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Florian kigger med...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 16:41

Nu skal jeg passe på, hvad jeg får skrevet, for ved at flere af Florians ( manden ) bekendte følger med på tråden

 

Officielt, så siger hestene, ham ikke et dyt. Jeg kan bede ham, hente en hest ind og han kommer med stor sikkerhe med den forkerte.

Af den simple årsag, det ikke siger ham meget, at lære hvad hestene hedder eller kende forskel på dem. For ham er en hest en hest...

 

Jeg tror godt, vi kunne fylde boksene op med en klappeko og et par får istedet for hans skyld he he

 

Men når det så er sagt, så deltager han gerne i ud og indtrækningen mm. Han kommer også tit ud i stalden, klapper og giver godbider Han står også ved min side når vores heste bliver syge. Der er han en uundværlig klippe!

 

For ham, er det glæden ved at bygge. Hvad vi bygger, er for ham ikke så vigtigt.

Så jeg er designeren og Florian er planlæggeren og sammen er vi byggeteamet.

 

Vi hygger os rigtig meget med at lave alt muligt sammen, selvom at "evighedsprojektet" er ved at trække tænder ud på mig nu

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 17:01

Jamen min kæreste er også rigtig flink til at lukke ud/ind, skifter endda dækken hver morgen og aften, hjælper med at fodre, muge, læsse en dum hest osv. Men han kunne heller ikke være mere ligeglad om det er en ko eller en hest.

 

Jo jeg har forresten lige fået to nye vinduer i stalden og en ny dør (der skulle ny gavl op da vi har brækket noget af den gamle stald ned...).


Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 apropro ny trailer
Forfatter: 
Dato:  21-10-2013 08:21

jeg så lige at i havde fået ny trailer. det skulle vel aldrig være en x-trail? jeg synes den ligner. hvis det er, hvordan er jeres erfaringer so far, for jeg har selv luret på sådan en også, netop pga. dens lave egenvægt. :D










"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


0
0
Svar på denne tråd
 
 X-trail Jade,,,
Forfatter: 
Dato:  21-10-2013 11:50

Jeg er MEGET glad for min Jade trailer

Den var lettere brugt og havde stået stille i et år, da jeg hentede den. Den gik lige igennem syn. Det eneste vi lavde bagefter var lidt fuger og lime gummiet på rampen.

 

Den ligger godt på vejen og jeg har fundet ud af at den har støddæmpere, hvilket jeg ikke vidste den havde

 

Sadelrummet er lidt lille og står lidt dumt, da hesten godt kan sparke på det. Jeg ville gerne have haft det i den modsatte side, da jeg primært kører med en hest.

Men det fungerer fint og jeg skal ikke klage!

 

Så kan godt anbefale den

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder godt
Forfatter: 
Dato:  21-10-2013 21:34

der er en der har en i stalden og jeg har haft lånt den en enkelt gang, og hesten susede lige op i den, hvor han i andre "fremmede" trailere godt lige vil se dem an. så jeg tænkte nemlig på at anskaffe sådan en. :D og så er det jo altid godt med flere erfaringer :D










"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lågerne!
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 20:32

Så kom lågerne tilbage fra en tur i byen og de er blevet flotte!.

Nu skal der brædder i og så er der tre nye bokse

 

Billede

 

Billede

 

Brædderne er delt ud og selvfølgelig havde vi ikke nok!

Så savværket skal lige have et visit igen

 

I morgen skal vi have savet dem til og givet dem træbeskyttelse, så går pudslespillet igang!


Billede


Både hunden og katten hjælper til

Billede

11
0
Svar på denne tråd
 
 Kun to mangler!
Forfatter: 
Dato:  30-10-2013 19:54

Så er den ene boks næsten færdig!

 

Manden var lige sej, da han kom hjem fra jobbet. Han gik i krig med at sætte brædderne i lågerne og blev færdig med en enkelt front.


Billede

 

Desværre driller lukketøjet lidt, men er sikker på at han finder en god løsning.

Billede



Billede


I skal lige se dette billed.

Jessie Wuffington elsker at være med ude i hallen og hun vil meget gerne snakke med hestene.

Her får hun lige ordnet frisuren af Leo

Billede

 

Beklager billedkvaliteten, men havde kun min mobil ved mig og den klare sig ikke så godt, når der ikke er naturligt lys.


18
0
Svar på denne tråd
 
 jajajajjaja
Forfatter: 
Dato:  05-11-2013 20:52

Jeg elsker at følge med her! :D


Hilsen Ane :)

 

Nu med den skønneste ishoppe, Syrpa. <3

"Hesten er ikke klog nok til at være dum."

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Først var der en- nu er der to!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 11:24

Det er godt nok et par dage siden de kom op, men her er endelig et billed.


Billede

 

Nu mangler vi bare en masse småting - bolte og "slåen" i gulvet samt den sidste front.

Men vi har kun træ til den ene låge, så skal lige på savværket igen og hente reservedele!

 

Det er virkelig ved at skabe en helhed i stalden. Før var de bokse jo opbevaringsrum, hvilket var noget rodet at se på




12
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Min nye stald og hal - del 3
Forfatter: 
Dato:  10-12-2013 18:28

Hold da op I har gang i noget af et projekt, men resultatet er jo også bare super godt! :)


* Kathrin P *

********

"And he whispered to the horse, 'Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal"

Ukendt forfatter

********

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lægtehegn
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 07:05

Det er første gang, jeg får kigget i en af dine tråde om dette emne, og jeg er helt flad af beundring over jeres imponerende indsats; det er flot gjort!

Jeg er nysgerrig efter lidt info om jeres lægtehegn; vil du fortælle mig, hvad dimensionerne er på både lægter og stolper, hvor langt I har banket stolperne i, og hvordan I har fæstnet lægterne på stolperne?

 

Og har det holdt OK indtil nu?

 


Festen slutter først, når du går hjem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bodil kunne ikke lide hegnet
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 09:58

Tak for de rosende ord.

Vi er meget glade for vores hegn,selvom det nok havde været nemmest bare at sætte alm. trådhegn.

Men det fik lidt af en hård tur i stormen. Det ene lille stykke op imod vejen er blevet blæst løst,så det skal vi have banket længere i jorden.

Pælene er 180cm og ø 8

lægterne er 300cm og ø 8

størrelsen er rigtig fin.

Vi har sat to skruer i hver ende af lægterne,da de eller knækker skruerne.

 

Håber det var svar nok? Ellers skriv igen...

 

Desværre har jeg ikke nye billeder til tråden.

Vi har lavet alt muligt andet (herunder stormskader og holdt ferie) så byggeriet står lidt stille pt.

Men vender tilbage når vi går igang igen...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hegnsråd
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 21:27

Tusind tak for svar.

 

Ærgerligt med stormskaden, men forhåbentlig går der lidt tid inden den næste storm...

 

Jeg kan godt forstå, at I er glade for hegnet; det er pænere og mere sikkert end et trådhegn

 


Festen slutter først, når du går hjem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lang byggepause
Forfatter: 
Dato:  15-12-2013 12:09

Efter længere tids byggepause, fik vi lidt for hånden igår.

 

Det er virkelig min store motivation, at få lukket ridehallen. Både ind til stalden, men så sandelig også udtil.

Desværre er hullet udtil et større projekt, så vi har startet med indgangen til stalden.

 

Her er "før" billeder;


Billede





Billede

 

Den sidste store betonklods, som skal have en tur med vinkelsliberen!

Billede

 

Og så går manden igang.

Billede

 

Færdig og klar til at blive beklædt!!

Billede

 

Så bliver der lavet skelet til beklædningen/barrieren..


Billede

og resultatet.


Billede

 

Så den anden side...

Billede

Der bliver holdt øje med arbejdet! Faktisk står der en høne bagved hunden, som også følger med


Billede

Og det næsten færdige resultat.

Barrieren er normalt ik så hvid. Det er støvet fra betonen.


Billede

 

Nu mangler vi at lave lågen, pudse op og male, så er indgangen færdig

 

Min vallak står i den synlige boks i stalden. Han har en vældig underholdning, når der er aktivitet i hallen.

 

16
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2013 22:41

Nu har jeg fulgt med fra starten, og må sige det er super flot arbejde i får lavet!

Og tusind tak for at vi må se med :-)

 

vi starter selv på samme projekt nu, dog ikke hal. Men ombygning af ældre kostald.. Jeg vil lige som dig lægge billeder ind i en tråd herinde. :-)

 

Denne tråd er ved at være lang og tung, mon det er tid til at lave endnu en til jeres projekt? ;-)


Mette

 

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova

Elbækgaards Amadeus (udlånt)

 

Venter føl efter Sezuan på min Romanov/Højvangs Lukas/Alibi hoppe

Termin 6. marts 2014 :-)

 

RIP Højvangs Lumina 28/8-2013

3
0
Svar på denne tråd
 
 tung som strandet hval med overvægt
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 10:34

Tak for de fine ord Mette.

 

Ja, du har ganske ret -tråden er ved at blive en tung en og danse med

Faktisk lidt sjovt, du nævner det, for i går var jeg nød til at slette ca. 200 blleder på min computer, da den nægtede at downloade flere fra mit kamera.

 

Det siger lidt om alle de billeder jeg har fået taget af vores lille projekt.

 

Jeg opretter en ny tråd næste gang jeg har en updatering. ( det ender med at jeg skal til at betale husleje hos HN for alle mine tråde he he )

 

Synes, det er dejligt at høre andre, som også vil dele deres byggeprojekter.

Som jeg tidligere har nævnt, så manglede vi selv erfaringer fra andre. Vi havde selv aldrig støbt et gulv eller pudset en væg op før vi begyndte her.

 

Så håber mange vil dele ud, så det bliver nemmere fremover. Og måske kan det også hjælpe til at tænker i nye baner og får lavet stalde som er endnu mere heste og brugsvenlige!

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 18:15

Nu hvor jeg for en gangs skyld er logget ind, er jeg nødt til lige at rose jeres foretagende, og ikke mindst trådene. Jeg elsker at følge med i dem, og det hele bliver så fint! Da jeg var lille, lavede jeg stort set iikke andet end at bygge/designe mit eget stutteri i lego, playmobil, på papir eller lignende, men efterhånden er jeg nået dertil, hvor jeg ved at jeg bare aldrig får taget mig sammen til sådan, og fuldpas virker mere og mere tiltalene. Men jeg tager virkelig hatten af for jeres arbejde. Din mand må snart have optjent en masse bonuspoint :D.

 

MVH Rie

2
0
Svar på denne tråd
 
 Så er del 4 i luften
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 18:43

Så har jeg fået startet op på del 4 i vores evighedsprojekt.

 

Se den her www.heste-nettet.dk/forum/34/36294/ 36294/

 

Håber i vil hoppe med derover og følge vores projekt.

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider