Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 købe hus uden sokkel
Forfatter: 
Dato:  21-01-2013 20:52

hej..

Jeg har fundet en gård som er lige mig og min kæreste's drøm.

men huset er fra 1850, og derfor er der ingen sokkel på huset..

derfor vil jeg spørge, er det klogt at købe et hus uden sokkel på?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sokkeløs
Forfatter: 
Dato:  22-01-2013 08:14

Vores hus er fra 1875 og har heller ikke sokkel.

Der er ingen revner i murværket, og når det har stået så længe, står det nok også 100 år endnu

 

Så hvis der ikke er tegn på problemer, ville jeg ikke bekymre mig. Men I skal selvfølgelig have en byggesagkyndig til at kigge på ejendommen før køb under alle omstændigheder.

 

Det værste man kan gøre er efter sigende, at lave en sokkel til det, for det er det ikke bygget til...

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2013 13:07

Jeg købte i 2003 et hus fra 1865 uden sokkel, og det fortrød jeg meget. Der var konstant skimmelsvamp od af væggene, i 2005 tog vi alle indervægge ned (tømrers anbefaling), lavede hulrum, som blev isoleret, og så nye gipsindervægge. Skimmelsvampen forsvandt - men kun i 2 år Og derefter var det lige så slemt igen... I 2008 fik vi sandblæst og pudset huset op, for at se om det hjalp, men nej. I 2012 solgte jeg det igen, og har så købt et bindingsværk fra 1735 Hvor hele huset blev gravet ud i 1985, 2 meter ad gangen og så støbt sokkel og betongulv. Her er huset 110% tørt, og murene er hverken revnede eller skallede, til trods for, at de ikke er pudset op siden


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

http://sejlstrup.123hjemmeside.dk/

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også uden sokkel
Forfatter: 
Dato:  23-01-2013 14:08

Vores ejendom er også uden sokkel, men murværket er (ifølge en muremester, der var med ude på en fremvisning) fint og uden skimmelsvamp. Det er meget brugt at huse fra den tid er bygget oven på kampesten.

 

Jeg vil anbefale dig at tage en murer med ud og se på ejendommmen og give en vurdering. For ja, der kan godt komme fugt i murene på en ejendom uden sokkel.

 

Mvh

Janice

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Sokkel"
Forfatter: 
Dato:  23-01-2013 17:44

Mit hus er et gammelt delvist bindingsværkshus. Da jeg overtog var de fleste gulve støbt op. Der manglede kun 28 m2.

 

Dem har jeg selv fået 'lavet'. Ikke p.g.a. svamp i huset, men mere p.g.a. "undergravende" virksomhed fra mus, rotter o.s.v. De kom videre op i huset via de isolerede vægge. Jeg kunne bare høre hvordan de krablede rundt.

 

Men jeg vidste ikke hvor meget fugt der var under gulvet.

 

Da de tog trægulvet op, var jeg MEGET spændt på hvordan der så ud nedenunder.

Det var helt tørt og ganske fint.

 

Jeg skal lige sige, at mit hus ligger forholdsvist lavt, så det er lidt underligt at det trods alt er så tørt.

 

Da jeg flyttede ind var der grønt bag ved billeder o.s.v. der hang i et værelse. Jeg lavede en ekstra dør derind til, og så var jeg fri for problemet med svamp. Det var jo ikke skimmelsvamp, da den vist er sort, men god udluftning og cirkulation, er virkelig et must.

 

Så for mig, ville det ikke være et problem igen at købe et hus uden sokkel.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det ville jeg ikke.
Forfatter: 
Dato:  28-01-2013 21:18

Nej jeg ville ikke købe et hus, hvor jeg kunne være i tvivl om hvorvidt at de helt basale ting var i orden. Renoveringer koster kassen og det er ikke bøvlet værd.


Guldhår

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

 

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha nej
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 15:36

vi har godt nok sokkel på vore fra 1922 men men der er ikke lagt tagpap ind og det kan murene ikke holde til så vi har kradset fugen ud mellem sokkel og mur og lagt tagpap ind og det tager en krig at lave..

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 22:05

Vi har en gård fra 1952 og den står på kampesten, der er ingen problemer med murværket, ikke den mindste sætning eller frugt der trænger ind.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke umiddelbart..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2013 08:47

et hus jeg ville gå efter, MEN..

 

Min broder og hans kone bor i et gammelt bondehus uden sokkel og de har ingen problemer hverken med sætningsskader eller fugt..

 

Og jeg har det sådan lidt at når det først har ståpet i 100-200 år, så kan det nu nok også stå 100 år mere.. Nye huse får jo også sætningsskader og nogen er endda så heldige at have fugtproblemer også..

 

Så mit råd.. Tag en dygtig murmester med ud og kig på det.. Han vil kunne vejlede jer om husets stand..

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen støbt sokkel
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 22:53

jeg ville ikke bekymre mig, at det er kampesten og ikke støbt beton behøver ikke gøre det dårligere- tværtimod.

men få en med der kan tjekke det.

 

vi købte et bindingsværk fra 1909, også med kampesten. i forbindelse med total renovering af køkkenet blev gulve revet op og støbt. (der var forøvrigt fint tørt under). indervæggene væltet og sat nye op, da de var delvist udskiftet og ikke isoleret.

 

der er og har aldrig været fugt, dog lige på nær en væg fra køkken ind mod badeværelset, denne er mærkelig fugtig. der er dog ingen skimmelsvamp eller noget. vil tro der er en fejl et eller andet sted der.

 

badeværelset står for tur næste omgang.

 

vi blev meget overraskede over hvor godt bindingsværk og mure var på ydervæggen indefra.

 

 

vil dog sige at ydervæggene har sat sig gennem tiden, det kan vi især se når køkkenet hænger i vatter:-) at den midterste bærende væg er højere end ydervægene.

 

 

men det har bare sin charme

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 21:12

Hvis huset er fra 1850 og der ingen problemer er nu, så ville jeg ikke være nervøs for det :-)

 

 

Vh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris på at få gravet sokkel på hus
Forfatter: 
Dato:  13-05-2019 20:55

Selv om dette er en gammel tråd - så prøver jeg alligevel at spørge...

Kan du huske - bare sådan ca. - hvad prisen var for at få gravet sokkel - var der sådan en meter-pris? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider