Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Jer der selv har svejset låger
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 13:09

Ja så blev det vores tur til at komme på landet, og dermed også til at bygge ny stald...

 

Vi er efterhånden ved at have målt og tegnet det hele, så vi ved hvad der skal købes ind. Boksene bliver muret op i fundablokke, og fronten skal bl.a. bestå af en 1,40m høj låge, som vi får svejset selv, og herefter fyldt brædder i.

 

Så hvor har I købt jeres brædder, og hvilke brædder?

 

og ikke mindst...

 

Hvor har i købt lukke-tøj, og hvilken slags, jeg forestiller mig det skal være integreret i lågen, lidt a la dem de dyrere inventar-firmaer producerer.

 

Og selvfølgelig vil jeg super gerne se billeder :-)

 


Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores låger..
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 13:30

bliver 120 høje og 115 bredde ca.. Brædderne der skal fyldes i er 30 mm gulvplanker, der der høvlede.. I lys fyrtræ.. De er købt på den tømmerhandel hvor vi har købt alle andre materialer..

 

Beslag er også indkøbt på tømmerhandlen..

 

Lågerne får vi svejst ved en smed, der så også skal levere rammen og tre tykkejernstolper til understøtning i stalden..

 

Jeg kan desværre ikke vise billeder, for vores er stadig usamlede og ligger i bunken med alle de andre materialer vi har købt..

 

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svejset låger
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 17:21

Vi er også godt igang

 

Brædderne har vi købt træet ved http://www.groenagergaard.dk/ - god kvalitet og ok pris, selvom træ ikke er billigt!

 

Vores lukketøj sidder udenpå, så ikke som de dyre låger, men det fungerer super.

Vi har brugt div. genbrugsjern - vandrør til selve lukketøjet, rustfritrør fra noget grisseinventar til "slåen" og på den har vi brugt et stykke af en tagrendeholder, som håndtag..

Synes selv det er mega pænt selvom det lyder, som en rundkørsel

 

Lige nu er lågerne til galvanisering. Der kommer billeder på min tråd omkring vores lille byggeprojek, når de bliver samlet...

 

God arbejdslyst med lågerne!

 

 

 

 

 

 


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svejse låger
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 21:27
Vi bruger plyfor plader. Det hedder vise også støbeplader. De skal være 22 mm tykke. De er super og holder godt. Vi har ikke skiftet en eneste i 20 år. Og som alt det andet i stalden højtryksrenser vi det bare en gang om året så de er lette år vedligeholde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 vi bruger
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 19:52

trykimprænerede terassebrædder - tror tykkelsen er standard omkring 3 cm. Vi har købt både dem og beslag på den lokale trælast.

 

God fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 12:15

Jeg synes stadig jeg mangler nogle brugbare billeder af lukke-tøjet

:-) vi vil helst ikke have de alm. skudrigler

 

Vi har valgt brunimprægnerede brædder, så kan vi nøjes med at give dem olie, og vi undgår det "grønne" look med de alm. imprægnerede.

 

Hvad med hængsler, hvordan har i hængslet jeres låger, nogle smarte idéer der? :-)

 

 


Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemmelavede låger
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 19:08

Jeg har fået en smed til at svejse rammer. Da vi muger ud med en bobcat skal der være god plads. Derfor blev løsningen 2 låger, hvor den ene åbnes til dagligt og begge kun når der muges ud.

planker er en 2.sortering bankirai (hårdt træ til træterrasser), som jeg er rigtig tilfreds med. Der er ikke et bidmærke i og det er let at holde (i år har det fået ædeltræsolie fra Jem og Fix til 80,-).

 

Skulle jeg gøre det om, havde jeg nok valgt en lidt tykkere metal ramme, så det var endnu mere stabilt. Men ellers nyder jeg det hver dag og det giver en fantastisk god kontakt med hestene at der er åben front.

 


Billede




Billede




Billede




Billede


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan ser vores ud..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 19:50


Billede


Her er vores home made låger


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 10:21

Hvad har jeres bokslåger kostet at lave? :)




Simone & Ja'thopa & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Al Safiyyah Arabians

 

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er stadig i bygge..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 13:40

fasen..

 

Vi har indkøbt beslag, jern til ramme og træ.. Dertil kommer en gang galvanisering (man kan jo også male)..

 

Tror vi ender i lidt over 1.000 kroner pr. låge, incl. materialer og galvanisering.. Plus de tre understøttere til tagkonstruktionen..

 

Det kunne gøres meget billigere, men når nu kæresten gerne vil svejse og jeg gerne vil have dem galvaniseret, bliver de lidt dyre..

 

Vores kommer til at ligne Stald Lauenborg's låger.. Vores er blot en låge i 115x115 cm..

 

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris for lågerne
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 14:56

Prisen er lidt svær for os at udregne, da udgifterne er kommet hen af vejen og er delt op...

Men her er det grove regnestykke..

 

Jern til 8 fronter ( 16 låger ) mener jeg har kostet omkring 3000 kr.

 

Opskæring af jernet og detaljer, samt svejsning af 2 fronter pga. manglende tid omkring 2000 kr.

 

Div. skruger, bolte og slåer bliver omkring 1500 kr tror jeg...

 

Træet kostede til alle 8 fronter 4200 kr.

 

Galvanisering til 5 fronter ( plus noget andet vi havde med ) 3000 kr.

 

Så lægger vi alle tallene sammen og deler det ud på 8 fronter, så er prisen meget lavere end hvis de købes ved en proff... Men det er ikke et helt korrekt regnestykke, da vi kun har galvaniseret 5 fronter pt.

 

Vores låger har samme ramme tykkelse og trætykkelse som færdigbestilte..

 

Det tager meget meget lang tid at lave dem, men så bliver detaljere også, som man vil have dem...

Vi vil ikke købe færdig låger, da de i forhold til hvad vi selv kan lave, ikke er flottere synes vi...

 

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør det selv bokse
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 16:26


Billede



Vores bokse ser sådanne ud. Der er brugt vandfaste plader. Kan åbnes så vi kan muge med maskine. Vores nabo der er pensioneret smed, har svejset rammer og ophæng/hængsler.

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 mine udebokse låger
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 12:18

ser sådan ud, er svejstog med 22m støbeplader i.. (tidliger løsdrif)

dog manglr de stadig at blive malet.... endnu et hænge parti

 


Billede



140 i højden det er 1 gang vi prøver det..


 

 

MVH

 

Mie

 

*Der har sine elskede Guldheste*

Stald Wede

 

*Tania Bambini*/Palomino

*Wede's Miss Dia*/Palomino ÅRETS FØL 2012

* Sorrelcourt Said Enough* / Welsh Cob

*Søndergårds Figaro*/ Shetlænder.

1
0
Svar på denne tråd
 
 bokslåse
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 19:09

Da jeg byggede bokse brugte jeg disse låse fra biltema.

Billige og gode.www.biltema.dk/da/Byggeri/Beslag/ Las-og-rigel/Bokslas-86296/

Som hængsler brugte jeg alm dørhængsler hvor jeg spejlvendte det ene så lågen ikke kan løftes af ved et uheld.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høje hjemmelavede boksdøre ?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 18:42

Hej!

 

Takket være denne tråd har jeg nu igen fået mod på at få hesten hjem :-)... Hjemmelavede bokslåger må være vejen frem. Jeg har fået SÅ mange tilbud på bokse - det ene dyrere end det andet :-(...

 

Mit problem er dog at jeg tidligere har haft min hest opstaldet i en boks hvor der var løsdrift på den anden side - og det skal der også være i min stald: OG DÈR SKUBBEDE HAN DEN LAVE BOKSDØR FREM SÅ BESLAGENE FLERE GANGE GIK I STYKKER....

 

SÅ...er der nogen der har lavet høje hjemmelavede døre ? (han er 7 år, DV, 173 cm.)

 

AD-edition har du fået lavet dine :-) - og hvordan ser de ud ? :-)

 

Marianne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 har nogen af jer
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 09:31

prøvet at kontakte HD-boksen ?

 

http://www.hd-boksen.dk/

 

Jeg syntes han er meget fair i pris og tingene bliver lavet på mål og til priser som andre tager for standardbokse...og så kommer han selv od med laser og måler op hvis man ønsker det...





Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

heste tages i træning....omskoling af heste til western

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beslag som går ned i gulved
Forfatter: 
Dato:  29-10-2016 22:46

hej,

 

hvad hedder de beslag, som sidder på låen og som går ned i gulvet? Og hvor har i købt dem?

 

mvh

Kenneth

0
0
Svar på denne tråd
 
 skudrigle
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 15:51

Vi købte alm. skudrigler som vi skar op og sejsede på lågen. De går så ned i gulvet og holder den ene låge. :-)


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider