Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Indhegning af ridebane
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 08:04

Vi har lige købt en landejendom ved Næstved og skal her til foråret igang med den helt store tur - blandt andet skal ridebanen indhegnes inden unghestene skal tilrides.

 

Vi er ude efter noget, der kan holde hestene på banen hvis jeg skulle ryge af - og ikke hvidt...

 

Hvordan har I lavet hegnet om jeres baner, hvor har I købt materialerne og hvor dyrt har det ca. været?

 

Må jeg se og høre om jeres ridebanehegn?

 


mvh Sisse



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn omkring banen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 08:48

Vi valgte lægtehegn med halvskåren lægter til dressurbanen.

 

 

Højden er næsten 160 cm. og vi valgte den tykke kvalitet ( 10 cm )

 

 

Lågen lavede vi selv ( mangler lige at lave den anden også )Midter pælen kan tages op, så der kan gå maskiner igennem :-)Vi mangler også at lave lukketøj, men ideen kan da ses :-)

 

 

Vi har valgt at sætte lægterne på ydersiden. Hvis du skal tilride mm. så ville jeg ikke vælge ydersiden.

Vi får ridehal, hvor unghestene komme i til tilridningen pga. barrieren. Så vores hegn er mest til pynt og ved løsspringning :-)

 

 

Tror vi betalte omkring 5 tusinde for hegnet og vi har selv sat det op. Vi brugte laser, vatterpas og en pælehammer. ...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Naturligt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 21:46

Vi har valgt et hegn lavet af ubehandlede stammer for at hegnet skulle falde ind i omgivelserne og langsomt patineres med årene.

 

Stolperne er eg og lægterne er mest birk og fyr.

 



Mvh. Karen TT

Sælges:


Smuk og glad lille roset-tyv på 139 cm

3 års DV springhoppe med kapacitet til de helt store opgaver

Velredet, talentfuld 4 års dressur DV vallak af eliteafstamn.

2 skønne ox hopper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flotte!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 13:08

Begge løsninger ser flotte ud - jeg tror faktisk vi er ude efter en mellemting. Noget i stil med robiniepæle (som til det øvrige hegn) med rå, halvskårne lægter på.

 

Lidt mere råt end Stald Lauenborgs løsning og lidt mindre end Karen TTs - hvis det giver mening.

 

@Karen TT - hvor meget har I måttet betale for jeres løsning?

 

 


mvh Sisse



0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores skov måtte levere materialerne...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 23:14

Vores hegn har kostet masser af tid og sveddråber

 

-Jeg er så heldig at have en meget sød og dygtig farmand, som tit kommer på besøg og hjælper med alt muligt praktisk...

 

Han og min bror har fældet træerne i vores skov, min mand har lavet banen og min far har bygget hegnet.

 

Jeps, jeg er forkælet

 

-Så kan desværre ikke give dig en pris, da det er så hjemmegjort som noget kan være...



Mvh. Karen TT

Sælges:


Smuk og glad lille roset-tyv på 139 cm

3 års DV springhoppe med kapacitet til de helt store opgaver

Velredet, talentfuld 4 års dressur DV vallak af eliteafstamn.

2 skønne ox hopper

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider