Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Køb af jord
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 20:59

Er der nogen der kender til reglerne, når jeg har et parcelhus i landzone og ønsker at købe jord? Er der nogen regler omkring det? Jeg ved at der ikke har været registreret dyr på ejendommen tidligere. Hvis det er muligt, hvor meget jord kan jeg evt. købe - mit ønske er 4 - 5 Ha

 

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan få svar på mine spørgsmål

 

Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 beliggenhed
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 12:48

Hej!

 

Det kommer meget an på om jorden støder direkte op til din ejendom.

 

Vi har købt jorden på modsatte side af vores hus. Det var på et hængende hår, da man normalt ikke må købe landbrugsjord der ikke støder direkte op til den jord man i forvejen ejer. Men en vis portion stædighed, fik det altså igennem til sidst.

 

Og så har det også noget med at gøre om du har andre bygninger på grunden, altså et maskinhus, stald eller lign. Det gør det også meget nemmere at købe jord. Mystiske regler synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køb af jord
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 16:49

Ved du hvor jeg kan finde ud af sådan noget henne? Det er kun et parcelhus, så der er ikke flere bygninger til, men jorden ligger helt op til huset.

0
0
Svar på denne tråd
 
 landbrugsrådgivningen
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 22:07

Hej!

 

Du skal først aftale med en bonde hvor meget du gerne vil købe og han gerne sælge. Så skal du have en landmåler til at opmåle og tegne arealet og så skal du ansøge jordbrugskommisionen om at måtte få lov til at købe det.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 10:54

Bonden har jeg styr på, så det næste skridt må være landmåleren og jordbrugskommisionen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider