Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hjælp, vi drukner i fluer indendørs
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 14:48

Hej Ænder.


Jeg ved ikke om vi er de enste der bor i landlige omgivelser der er ved at drukne i fluer?? De er simpelthen alle vegne indendørs, vi forsøger at holde alt lukket men lige meget hjælper det


Godt nok er vores nabo en grisefarm, og vi har selv heste og mødding, men vi snakker virkelig mange fluer.


Andre med samme problem? og hvordan afhjælper i det??


fluespray? synes måske bare ikke det er så rart når man skal opholde sig i rummet bagefter.


WHAT TO DO...


mvh


Katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluer ...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 15:10

Vi har også hestene hjemme, hvilket kan give en del fluer. Heldigvis er det ikke så slemt i år - måske pga. det dårlige sommervejr?


Nå, men vi har sådan en fluegrill eller fluerister, jeg kan ikke lige komme i tanke om hvad den hedder :) Men det er et elektrisk apparat med nogle blå lysstofrør i og nogle stødtråde, tror jeg. Når fluerne flyver ind i den får de stød og dør. Vi har den stående i bryggerst og den virker ret godt, synes jeg. Den tager mange, i sær om natten, hvor fluerne tiltrækkes af lyset og varmen. Næste morgen er der faktisk flue frit.


Nogle år, hvor flueplagen har været slem, har jeg dog måttet supplere med en gang sprøjtning indimellem.






"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 15:10

Ja det er jo en af glæderne ved landlivet ;) Vi har også rigtig mange, vi sørger for at have dørene lukkede så meget som muligt, lufter vi ud, gør vi det i et rum af gangen, lukker døren dertil og slår fluer ihjel bagefter.


Fluegift vil jeg ALDRIG bruge, tror ikke noget der slår levende organismer ihjel, er særlig godt for mennesker! Vi har 4-5 fluesmækkere og inden vi skal spise og lave mad, tager vi lige en tur rundt alle mand. Det samme gør vi om aftenen og rundt om sengen har vi hængt fluenet. Mad pakkes altid væk, borde o.a. tørres ofte af og der fejes/støvsuges fluer op i et væk


Naboen ved siden af har også svin, så vi har også mange. Men sådan er det jo - vi har valgt at acceptere at sådan er det og så tage forholdsregler derfra... Til gengæld nyder vi udsigten, freden og roen, at have vores dyr omkring os, de smukke solnedgange og naboerne dejlige selskab ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 16:55

lav nogle rammer af træ, sæt noget fluenet på, så der er aldrig er helt åbent ud til fluerne.


vi har lavet en insektnet-dør til hoveddøren, og indtil videre en enkelt til et vindue


døren er lavet med en firkant nederst, hvor der er "trucker-gardiner" af nettet, så hund og katte kan gå udenfor


det er guld værd


jeg synes ikke at vores fluerister med det blå lys hjalp en sk*d...


*** Misssophie


DUSØR GIVES!

kat forsvundet ml. Strøby og Varpelev 4.juli

se foto på min præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluefangere
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 20:32

Vi nyder at bo på landet, men ja , de s.... fluer er overalt, dog ikke så slemt som sidste år, synes jeg. Måske er det fordi vi har ansat to styks fluefangere, nemlig vores to misser. De fanger fluer dagen lang og spiser dem Dygtig misser!


Ej, helt seriøst... Vi har fluenet for vores vinduer og døre, og så smækker vi alt, hvad vi kan komme til, de skal bare dø!


Når det er helt galt med fluer, bruger vi en gang Stald chok, men det er ikke så tit...


Ellers er den der fluegriller helt fantastisk


Hyggelige hilsner fra


Anita med turbohesten Ranger


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluer...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 07:10
Vi var også plaget, men efter ophængning af 2 af de der fluegrill, flue et i døren + et trådgardin i næsten hver dør mellem rummene, er fluerne stort set kun i gang og bryggers, hvor vi har 4 fluesmækkere liggende. De kommer aldrig så langt ind i huset at de når soveværelserne... denne sommer er første gang jeg ikke er vækket af en flue om morgenen en eneste gang!!!

Mange hilsner

Helle

Med de 7 skønne muler i størrelsesorden fra 50 til 172 cm:

Little Ben FO * Felicia * Cirkeline * Topazes Never FCK

Tyson III * Coco de Chanel * Toftelunds Renault

0
0
Svar på denne tråd
 
 Landlige omgivelser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 09:15

Vi elsker skam også vores landlige omgivelser, men som Helle skriver så er det simpelthen så træls at blive vækket kl 4 om morgenen fordi en åndssvag flue synes den skal sidde midt i ansigtet på en


Vi forsøger at holde dørene mellem rummene lukket, men det er som om at hver gang man har klasket en flue så kommer der to nye. Tror vi skal prøve med sådan en rister i mellemgangen ud til stalden, de fleste kommer jo nok derfra da vi har direkte adgang mellem stald og huset.


Vi snakkede også lidt om at få fjernet møddingen for at se om det vil hjælpe, der ligger jo fra et helt år på den pt.


Igår sprøjtede vi simpelthen inden vi gik ud igår aftes, og da vi kom ind en time efter var der helt ryddet for fluer, tilgengæld stank der så fælt af syntetisk blomster duft pest eller colera som man siger, men som udgangspunkt er jeg heller ikke så meget for at sprøjte, så det var en nødløsning.


Jeg undre mig bare over at døre og vinduer har været lukket hele dagen og om eftermiddagen når man kommer hjem er der fyldt med fluer, hvor kommer de små bæster fra?? for så er ideen med fluenet i døren jo spild??


mvh


Katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 skide fluer
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 12:02

Det er en rigtig god idé at fjerne møddingen om sommeren, jeg har også læst at man kan dække den til med en presening.


Tøm stalden helt for møg (hvis den ikke er det i forvejen :-)), hvis hestene går ude på døgngræs.


Lad endelig svalerne bygge reder i stalden, en svalefamilie skulle kunne spise 1. mill. fluer på en sommer !


Vi har insektnet på vinduerne, og insektdør ud til terrasen, vi har meget få fluer indendørs eller i stalden.



Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lennert
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 12:55

Har du også fluenet i stalden??


Vi havde faktisk hele 3 svalefamilier i stalden, men de er flyttet igen, tror vores stald kat var lidt for interesseret i dem desværre


Mine heste er på stald om natten så jeg kan ikke tømme stalden, men jeg er begyndt at muge hver dag og strø med stalosan, og jeg synes det har hjulpet, normalt muger jeg kun i weekenden (de står på halm) det var jo fantastisk i vinter, men kan godt se det måske ikke er hensigts mæssigt nu, stalden er nemlig også fyldt med fluer


Løsningen er altså at begrænse gødningen så meget som muligt, også må vi investere i nogle fluenet til dørene, det jo træls med lukkede døre når solen endelig skinner


mvh


Katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 21:24

Nej jeg har ikke fluenet i stalden, det ville kræve net på alle åbninger, hvis det skulle hjælpe noget ;-)


Udmugning dagligt og stalosan er super godt.


Man har kunne købe billigt fluenet/gør det selv i Liddl, og det fungere fint. Eller de her "fluegardiner" for dørerne.


Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det eneste
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 09:12

sted vi ingen fluer har (Og jeg mener virkelig INGEN!) det er faktisk i stalden - og omkring vores mødding?!!


Vi har fundet sådan nogle af de der fluestrips og de er relativt effektive, vi har også katte som tager af dem - desværre har vi hund af typen "Nervøst gulvtæppe" og fluesmækkere medfører angstrystelser i rå mængder hos bemeldte dame så det gør vi kun når hunden er ude.


Jeg fatter ikke en dyt af alle de fluer i år - vi havde INGEN og jeg mener virkelig INGEN sidst år - vi har også haft en periode på 14 dage nu her med ingen fluer - nu er de her så bare igen


Jeg overvejer også en af de der fluegrillere - hvor fås de og hvilke er bedst?!


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Langtidsbehandling
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 10:17

Jeg har også døjet med tonsvis af fluer, men efter jeg for efterhånden mange år siden gik over til at bruge Stalosan F 1 gang om ugen i hele staldperioden, så har problemet været omkring en 5-6 stykker i huset om dagen sommeren igennem. Vi har også fluedør for den indgang til huset, der bruges mest. Nemt og relativt billigt at regulere fluebestanden på den måde. En sidegevinst er også at virus og svampe dør + ammoniakdunsten i boksene er absolut minimal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluegrill
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 11:40
Jeg har købt mine i Silvan - 99 pr stk... Men de fåes vel nok i diverse bygge armerer, vil jeg tro..

Mange hilsner

Helle

Med de 7 skønne muler i størrelsesorden fra 50 til 172 cm:

Little Ben FO * Felicia * Cirkeline * Topazes Never FCK

Tyson III * Coco de Chanel * Toftelunds Renault

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 18:23

Når det bliver for slemt, så sprøjter vi med stald-chok inden vi tager hjemmefra. Synes ikke det lugter så slemt, bare lidt citrusagtigt... Og så støvsuger vi når vi kommer hjem :P


Men har faktisk endnu ikke haft brug for at sprøjte i år...


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stalosan..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 10:35

Jeg har nu muget hver dag i boksene, og strøet godt med stalosan, og det er som om der er effekt, i hvert fald er stalden næsten fluefri og det nyder hestene.

Folden muger jeg også, dvs de steder jeg kan køre med vores bobcat, men hele folden oppe ved min stald er der lagt stabilgrus på så den bliver muget også, og det har måske også en effekt.


Siden vi sprøjtede for to dage siden, har vi heller ikke været plaget af fluer indendørs, ved ikke om det holder et par dage sådan noget sprøjteværk, men vi er i hvert fald fluefri for nu


Tak for jeres svar


mvh


katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 10:25

Jeg har ikke læst de andre indlæg, men jeg vil kun anbefale dig at købe Lusolin fra PAVO forhandlere. Det er en super effektiv spray, som dræber alle insekter effektivt - og når du har sprøjtet, så virker det i 2 uger! Du kan have vinduer stående åbent, og fluerne dør stadig.

Produktet er ikke giftigt, da det er lavet af nogle specielle planter, jeg ikke har forstand på.

Vi bruger det både på hestene, kattene og i huset.


Vi har en datter på 1½ år, og vi kan med god samvittighed sprøjte når hun er i nærheden, da det jo slet ikke er giftigt - Dejligt!



Mette


Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova



Mor til Mie d. 9/3-2010

Termin d. 14/9-2011 :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fluer "2 cents thought`s"
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 21:06

lav en "mugeplan" hvis fluerne kommer fra jer, i slutning af marts/ april tømmes mødding totalt, eller dækkes til med plastic.

Brug f eks træpiller herefter, da døgntiden bliver længere og længere, fjern pærer dagligt, I store fugtige pletter lidt stalosan, og der kommer ingen fluer hele sommeren, accepter et par svaler eller 2 til at tage de fluer og insekter som kommer fra naboerne, ingen fluer indendørs medfører at svalerne æder flere klæger o lign udendørs.


BLUEHILLS

Rider da American Paints!

Men det er hjertet der er det vigtigste.

Facebook: western ridning og bluehills!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tørv...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 21:13

Vores heste står på tørv, hvor klatter osv bliver fjernet hver dag,- Det er minimalt hvad der er af fluer både i stalden og på møddingen! Selvom vinduer og døre står åben hele døgnet. Det er lidt dyrt, men dejlig nemt at arbejde med, giver meget lidt mødding og der er næsten ingen staldlugt. Så vidt jeg ved, er det noget med at tørven er så sur, at flueæggene ikke klægges/larverne ikke kan udvikle sig. Det er lidt det samme, hvis man overdækker møddingen med preseninger el.lign. der er det bare den varme, der udvikler sig, der gør at flueæg/larver går til.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider