Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 landzone tilladelse !!
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 16:45

Hej jeg ville lige høre, da kæresten og jeg kigger hus hvor stalden mangler & vi behøver en landzone tilladelse om nogle af jer har været i den situation !! om det er til at få en landzone tilladelse eller om det er noget af et sats og købe uden vi har den først ?


Håber på en masse svar da dette bare er huset men den pokkers stald mangler og hvis vi skal have den tilladelse tar det 2-3 mdr ..

Hvad har i gjort ?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 20:15

Jeg vil bare lige sige at det godt kan tage endnu længere tid at få en landzone tilladelse igennem.


Med vores ridebane tog det 5 mdr... :/



*** Nanna ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 betinget køb
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 21:52

I kan evt. betinge købet af, at tilladelsen skal gå igennem. Sådan solgte vores genbo deres.


Det er meget forskelligt fra kommune til kommune både med sagsbehandlingstid, og hvad de giver tilladelse til.


Merete

0
0
Svar på denne tråd
 
 Landzonetilladelse
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 23:06

Her brugte vi over et år.... og fik afslag på at bygge stald.


Lønge leve Naturfredningsforeningen!!!! Or NOT!


Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 betinget køb.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 07:10

Jeg ville turde handle en enejemdom uden at gøre handlen betinget af denne tilladelse kan hjemtages.


Og ja det tager tid for den skal i høring osv.


Vores sag kom der først skub i da jeg hyrede landboforeningen til jobbet, for Køge Kom. var godt nok træls at samarbejde med.

Der skete faktisk først noget da jeg ringede derned og sagde nu bygger vi! så kom de op af stolene i en fart



Karina





Wrap sælges.

Frit valg mellem 1/2 slet.

350 dkk pr minibig afhentet Køge/Ringsted


0
0
Svar på denne tråd
 
 lang tid..
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 16:26

puhaa.. det lyder godt nok til at der er nogle af jer der har haft problemer med den skide tilladelse .. men jeg tænker lidt at det er kun hvis bygningen er over 50 kvm at det kræver en landzone tilladelse ellers kan vi vel altid bare bygge en på 50 kvm som 'kun' kræver en byggetilladelse !!



0
0
Svar på denne tråd
 
 landzone
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 10:21

Du må ikke bygge under 50 m2, uden en lztilladelse.

Jeg satte et læskur op på 23m2, gemt i en lavning under de udhængende grene fra mit EGET læhegn. Kommunen endte med at politianmelde mig for at bryde loven . Det tåbelige var bare at jeg HAVDE flyttet skuret op på toppen af en bakke, som ligger 19 meter fra mit stuehus. Nu har jeg langt om længe fået tilladelsen til at have det hvor det står nu. Det har IKKE været muligt at få en landzonetilladelse. Jeg bor in Holbæk kommune.

Tanja


0
0
Svar på denne tråd
 
 over 1 år
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 12:39

Hej!


Pas på, det kan være et mareridt.


Jeg ventede mere end 1 år på byggetilladelsen til stald.


Gør købet betinget af den tilladelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 byggetilladelse..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 20:13

Tanja .. Det var bare hvad jeg fik af vide af kommunen 50 kvm = byggetilladelse & derover kræver en landzone tilladelse..


Rosenholm.. Vi har desværre ikke kunne betinget af tilladelsen da sælger ikke ville gå med til det ..

Så vi håber meget på at vi kan få den tilladelse ..



0
0
Svar på denne tråd
 
 naboer
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 09:34

Tillykke med dit nye hus. Jeg håber I har nogle rigtig søde naboer, ikke mindst når I skal have tilladelse til jeres stald :-) En landzone tilladelse kræver nemlig en nabo høring og så det er jo altid en god idé lige at lære dem lidt at kende og fortælle på en god måde om jeres planer. Det ville jeg gøre. Vi har selv fået to landzonetilladelser igennem. Den første var til en stor stald til vores får (12 gange 60 meter) og den anden var her for nylig til min ridebane. Så det kan lade sig gøre, men det tager bare noget tid.... Du skal bare være opmærksom på hvis huset ligger tæt på moser, vandløb eller andre naturbeskyttede områder, så er det endnu sværere. Min ridebane tog 5 måneder og jeg kan ikke huske dengang med fårestalden, men der var det RIGTIG godt vi havde rådført os med at landbrugsrådgivningsfirma som lavede begge ansøgningerne for os, så er alle de rigtige papire og tegninger lavet korrekt så der ikke er noget "at komme efter". Held og lykke, tro på projektet og hav godt med tålmådighed - men ring alligevel tit til kommunen og hold dem til ilden - min ridebane blev forlagt på hendes skrivebord og det var da kun fordi jeg selv var ihærdig at jeg fik den igennem... Træls det skal være sådan et burokratisk samfund når man nu har planer og drømme og bare gerne vil igang :-)


Mange hilsner og pøj pøj


Mette med Zeloso


- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)


www.dyrevalkyrien.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Her...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 23:23

gik der ca. 1 år, inden landzone-og byggetilladelse var på plads.Vi har mange træer og buske på grunden og nybyggeriet ville ikke kunne ses eller genere nogen naboer,alligevel var der en "nabo",uden for synsvidde der gjorde indsigelse.


Men....man kan godt få tilladelse,selvom der er nogle der gør indsigelse imod byggeriet.


Held og lykke med projektet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 landzone tilladelse !!
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 17:25

Tak skal i have (:

Jaa jeg kan forstå der er mange som venter ekstremt lang tid på det .. Jeg tror og håber da ikke det bliver noget problem med naboerne da der ingen er lige ud til den side vi gerne ville bygge stald .. så jeg håber det går i et okay tempo så jeg kan få min hest hjem .. Jeg tør dårligt at begynde at lave fold .. hvis vi nu ikke får lov at bygge alligevel ..

Så jeg krydser bare alt der krydses kan ..



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider