Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Min nye stald og ridehal....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 15:33

Synes jeg vil dele vores store renoveringsprojekt med Jer.

Vi har købt en nedlagt svinegård, som vi ombygger til stald med 8 bokse, vandspiltov, strigleplads ( alt indenfor lovkravene ) samt ridehal 21*35 meter....


Vi er lige begyndt at rive ned, så her er de første billeder:-)


Her er et lille glimt af min kommende ridehal :-)


Et andet sted i hallen


Så er det så stalden - vi var endnu ikke begyndt at rive ned på det tidspunkt...


og fra den anden side ...



Det kan være svært at se, men stalden er 21 *10,5 meter og der er bliver 3 meter til loftet på de lave steder:-)


Jeg sætter lige flere billeder ind i næste weekend, når vi begynder og vælte murene :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 renovering
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 19:26

Det ser spændende ud. I kommer ikke til at kede Jer de næste par måneder ;)


Med venlig hilsen Anne









0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, det tror jeg heller ikke
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 20:56

Ja, det er et værre evighedsprojekt vi har sat igang :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændene
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 21:55

Hvor bliver det spændene at følge. Glæder mig til billeder efterhånden som i kommer videre.

Har i en plan for hvornår det skal være færdigt?


Vores ombygningsprojekter bliver jo helt små ved siden af


Mvh. Maya c")


Askely... www.askely.net

HorseLux forhandler.

Opstaldning tilbydes.


Smuk 3års angloaraber sælges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/271292/

0
0
Svar på denne tråd
 
 inden vinteren
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 22:04

Vi håber at stalden, hallen og vinterfolden står klar senest til oktober. Så slipper jeg for at skulle sende hesten i byen:-/


Ja, det er et stort projekt, men heldigvis er det store rum vi er i gang med, så det er " lige til " at arbejde med.. Men ja, det er stadig en kæmpe opgave...


Senere er planen at udvide med dressurbane, springbane og senere endnu en stald i den ene ende af endnu en anden hal vi også har....


Så jeg kommer vist ikke til at kede mig i mange år frem :-)


Jeg sætter flere billeder ind i weekenden, så kan jeg også vise sadelrummet mm. frem :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 ang stald
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 00:29

ej hvor er jeg misundelig.det er nemlig også min drøm engang at få råd til sådan et sted..hvor henne i verden har i fundet sådan et sted??tillykke med det..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Demstrup...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 12:04

Gården ligger tæt ved Viborg i en lille by, som hedder Demstrup.

Det er også min helt store drøm som nu bliver virkelighed. Glæder mig så meget til vinter hvor ridehallen er mig og jeg ikke skal tage hensyn til alle andre, når jeg vil ride...

Men det er også et kæmpe stykke arbejde som vi har foran os, men tror resultatet bliver godt :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Demstrup
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 14:38

Hej Anne-Kathrine


Jeg er lidt nysgerrig: Hvor i Demstrup ligger jeres ejendom? Vi bor i Vandet, kun 4 km fra Demstrup.


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Inge...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 20:38

Vi flytter ind på gl. skolevej, der ligger mellem Almind og Demstrup. Tror vist nok vi er på modsatte side af silkeborgvejen af Jer ik ?


Vi flytter først ind den 1 september, da sælger stadig bor derude... Men vi har fået lov til at gå igang med stalden nu, så den kan stå klar til vinteren :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder lækkert...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 20:54

Det bliver da super lækkert for jer :O)

Vil også ønske at jeg kan finde sådan et sted om 3-5 års tid.

Skal i så have opstaldnig, eller skal du have fyldt ud med egne heste.

Bor selv i Thorning, så det jo ikke så langt væk fra mig.


-Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Lotte,
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 21:17

Ja, Thorning er ikke langt væk fra os :-)


Vi lejer nok nogen af boksene ud ( er allerede selvstændig, så det bliver ikke den store omvæltning ) men ellers er det mest for at jeg kan få hesten hjem og ride hele året, at vi har købt stedet:-)







0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan jeg..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 21:19

godt forstå.

Bare det at kunne have sin egen ridehal, det er der ikke mange der kan have :O)


"Man er klog, når man ved hvad det er, man ikke ved noget om"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Demstrup/Almind
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 10:54

Hej igen Anne-Kathrine


Jo, vi ligger på den anden side af Kjellerup/Silkeborgvejen.


Held og lykke med projektet - det skal nok blive godt. Det er superfedt at have hestene hjemme, og selvom jeg mest er til ridning i naturen, ja så synes jeg nu osse det er fedt, at jeg har ridehallen lige uden for døren, når det er vinter, og det hele bare er mørkt og koldt.


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er vi kommet lidt længere :-)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 16:33

Her er så billeder efter weekendens arbejde...


Vi har fået tømt stalden for det " nemme " inventar, så nu skal vi til at banke væggene ned.



Her er enden af ridehallen ( eller det som bliver til ridehallen :-))



Jeg sætter flere ind når vi er kommet videre med projektet...:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 18:32

Ej hvor er det spændende :D
Glæder mig til at se flere billeder :)


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 ih hvor er
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 15:49

du altså bare heldig.. glæder mig til at følge projektet.


Tina



På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 08:35

Tillykke med jeres nye ejendom :-) det blir spændende at følge :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan går det med projektet?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 08:58

Mon vi snart skal se nye billeder?

Jeg er lige gået igang med at gøre vores stald ren - pyyha, det kommer til at tage tid ! Der er så mange krinkelkroge i sådan en gammel stald, hvor der gemmer sig fæle kryb og tonsvis af spindelvæv - yrf! Glæder mig til vi engang får bygget ny stald!


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det går godt, men langsomt .-/
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 09:17

Vi er blevet færdig med alt det "nemme" inventar og er gået igang med væggene. Det tager tid - vi har ca. 1000 sten der skal fri og pudses så de kan bruges igen.


Men tror stadig vi bliver færdig til omkring oktober eller noget hi hi


Jeg prøver lige at sætte nogen billeder ind i aften:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er vi kommet lidt længere....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 22:28

Vi har nu fået alt griseinventaret ud. Nu står den på fjernelse af kabler ( dem har vi vanvittige mange af ) samt væggene.


Her er lidt billeder:

Første stalden hvor vi er kommet lidt længere,,Vi lader den udluftning i midten blive. Ellers kan alle vinduerne åbnes, så der bliver et rigtig godt indeklima.



Her skal der været udstyrsrum. Der er varme i gulvet og lækre trælofter



Og her bliver der sadelrum



Og et lille kig i hallen, hvor der har været besøg af en rendegraver



Vi snakker om at skifte endnu flere af tagpladerne ud med de gennemsigtige, så hallen bliver endnu mere lys.


Der kommer flere billder når vi kommer videre - tak fordi i kiggede med :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 lysindfald
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 12:56

Hvor ser det bare lækkert ud :) Det skal nok blive godt, og man må da sige I får noget fra hånden!


Er I opmærksomme på kravet om lysindfald i stalden? I skal have min 7% af staldens gulvareal i vinduer o.l. dvs. hvis stalden er 100 m2 skal i have 7 m2 vinduer (ovenlys og åbne porte tæller også). Jeg synes nemlig vinduerne ser ud til, at det bliver lige på grænsen, og det ville jo være surt at skulle til at lave ekstra/større vinduer når først I er færdige.


God byggelyst

Merete

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja, alle kraven er opfyldt.
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 18:35

Vi har været omkring alle kravene og dde er opfyldt også lysindfaldet, udluftning osv.


Der er intet lovmæssigt at sætte fingre på medmindre de laver loven om :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 super!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 20:09

Super fint, det er jo heller ikke til at vurdere ud fra den slags delbilleder, jeg ville bare lige være på den sikre side :)


Merete

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så sker der noget :-)
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 09:30

Nu er der igen kommet lidt skub i vores byggeri:-)


Første stalden, hvor væggene snart er helt væk. Det har taget langt tid med at fjerne ledninger mm. men nu skal gulvet op.


Vi skal i dag ned og kigge på en staldport.



og ude fra gangen, som er ved at blive lagt til stalden.

Hallen kan ses i baggrunden :-) Her bliver der lukket senere med en dør.



Og så er ridehallen ved at komme til syne.

Først er noget af taget kommet af, så der kan komme stålspær istedet for saksespærene.



Inventaret er ved at komme ud, nu mangler kun gulvet snart:-)



Endegavlen bliver fjernet og det sidste stykke bliver lagt til hallen, så den bliver ok stor.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget af et arb.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 12:05

Sikke et arb. I er gået igang med, men det bliver uden tvivl rigtig godt når I er færdige.

Det er da uden tvivl en stor drøm at få hestene hjem og endda eget ridehus

Glæder mig til opdatering af din tråd så man kan følge med I Jeres projekt


3 års hoppe far: Carano morfar: Mago xx under tilridning sælges, har løssprunget få gange men viser stort potentiale, se billeder af Celine på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wowowowowowo
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 17:31

Det ser bare super fedt og cool ud..

Jeg er lidt nysgerrig, hvor stor er grisestalden og det i vælter i kvm? hvor meget laver i selv? Hvor meget får i lavet? Hvis du ikke har lyst skal du selvfølgelig ikke sige det, men er lidt nysgerrig for vide hvad sådan et projekt forventes at koste!





Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næææ......
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 19:38

Sikke et flot projekt - meget spændende at se.


Og det skal nok blive rigtig lækkert.


MVh charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Omkostninger...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 23:09

Jeg deler gerne ud af erfaringer...


Pt. er vi ikke kommet meget længere i projektet, da vi venter på at mureren kommer og gør hans del:-)


Stalden bliver på lidt over 200 kwm og der bliver direkte adgang til hallen.

Vi har selv fjernet det "løse" inventar, men får andre til at fjernet gulvet og lavet hul til vores port. Det kommer til at løbe op i omkring 25.000 kr for bare den del.

Dertil kommer støbning af gulv før vi igen selv går igang.


Vi havde planer om at lave næsten det hele selv, men vælger nu istedet at få folk til det. Det tager for lang tid, hvis vi selv skal gøre det....


Vi laver dog selv boksene med hjælp fra vores smed:-)


Det er ikke et billigt projekt vi har gang i... Før hallen og stalden står klar har vi sikkert rundet 100.000 kr. :-/


Jeg smider lige nogen flere billeder ind, når der er kommet gang i projektet igen :-)





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 10:27

Er det bare beton i bruger som gulv ? Altså overalt ?
Hvordan har i gjordt, er det bare at skrabe jord af og så hælde beton ned i og så har man bunden ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 gulvet....
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 17:31

Vi er endnu ikke kommet så langt som til at støbe gulv...

Vi venter pt. på at gulvet bliver banket op og at spalterne smidt ud på folden.


Derefter skal gulvet støbes. Det gør vi ikke selv, da det ikke skal være et plan gulv.

Vi skal have dybstrøgelse samt have støbt vandrørerne ned i gulvet, så det har vi folk til at gøre.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der noget
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 04:07

nyt I Jeres byggeprojekt?



0
0
Svar på denne tråd
 
 har måtte indse....
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 14:05

Ting tager tid ( lang tid ) har jeg måtte indse:-/


Nå, men stalden er pt. bare et hul i jorden med et hul i væggen :-) Så nu mangler der "bare" nyt gulv og boksene...


Vi har lagt alt vores energi i ridehallen lige nu.

Der går det meget fremad, men ikke noget man rigtig kan se på billeder endnu.

Vi har fået sat lys op, det sidste spær og skiftet en del tagplader. Så er væggene blevet pudset op og venter på at blive malet.


Vi har måtte vente på entraprenøren, som har haft andet at se til, så projektet har stået lidt stille desværre :-(


Jeg smider billeder ind, så snart det begynder at ligne noget :-)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det tager tid
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 00:49

glæder mig til nye billeder, syntes det er så spændende et projekt I har gang i


0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger også med...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 08:46

endelig billeder, følger nemlig med fra siden. Det lyder/ser spændende ud


Ejer af dejlig gul hoppe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen her er så nogen billeder
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 16:56

Selvom det ligner et hul i jorden, er der her nogen billeder:-)


Vi staret i "stalden" hvor samme person, som engang byggede grissestalden, fik lov til at rive den ned igen:-)


Nu er det bare et hul i jorden, men er klar til at vi engang får tid til at lave bokse... Bemærk også det store hul i endevæggen til porten:-)



Så er der hallen ( eller hul i jorden 2 ) hi hi

Vi var på dette tidspunkt ved at få sat lys op. Det tor os 40 timer, da der var en del ledninger som skulle ned først. Heldigvis har vi nogen gode venner til at hjælpe os:-)



Her er så det sidste hjørne ved at bliver lavet. Vi regner med at der komme tag på i weekenden.


Synes lige I også skal se min kommende spring og dressurbane...

Der skal lidt fantasi til at se de to banen ik :-)



Nå, men jeg smider flere ind, når vi komme videre ..




0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 19:01

lækkert med så store bygninger på en ejendom som man lige kan lave om til en ridehal :-)

rigtig spændende at følge projektet


MVH Mette

Kornfattigt tilskudsfoder sælges billigt!

Lucerne, hø og wrap sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ser godt ud.
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 11:49

Og "godt" for mig at I ikke helt har holdt jeres plan med at vinterfolde, stald og hal skulle være færdig i oktober.. Var lige ved at få stress over at alting herhjemme bare tager en evighed at lave, når man selv skal :-).


Men det bliver godt og rigtig godt arbejdslyst :-)


MVH Tina

Læssetov sælges.



Opstaldning tilbydes

Stald m plads til 8. Ridebane, hal 7 min derfra.

Incl alt 1200,.

Hodsager 7490


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen stress Tina
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 17:48

Nej, der er ingeng grund til stress, for ting tager tid og ridehals byggeri tager meget lang tid :-)


Men jeg ber stadig en lille bøn hver aften, om at vi snart kan lægge bunden i, så jeg har et sted og ride... Men tør ikke satse på noget desværre :-(




0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 20:26

går det med projektet?


MVH Mette

Kornfattigt tilskudsfoder sælges billigt!

Lucerne, hø og wrap sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinterhi desværre:-(
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 20:34

Desværre er vi tvunget til frostpause pt....



Vi er meget meget tæt på at kunne lægge bund i hallen, da vi kun mangler at fjerne et rør og så rette underlaget til. Men det er nød til at vente til jorden ikke er sten hård..


Men hestene er kommet hjem og bor nu i vores lade i en mega stor boks.


Jeg smider billeder ind, når arbejdet igen er sat i gang:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinterhi, øv øv
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 08:24

Ja, her er vi også gået istå p.g.a. frosten . Vi er ved at bygge/renovere stald og havde i november gjort klar til at støbe gulv. MEN et par få dage inden vi gik igang med det, kom frosten og vi kan bare gå og vente og vente på forår, så vi kan komme igang igen.


Vores heste kom hjem i sommers, efter vi havde bygget en stor løsdrift og lavet folde. Mine islandske heste er vant til at stå i løsdrift og planen er at de skal fortsætte med det, fordi de nyder det.


Men jeg glæder mig vildt meget til at få en lækker stald og jeg regner med den bliver færdig i foråret. Og om et år eller to også en lade til hø og halm.


Hlsen Maria og isbamserne .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forår:-)
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 20:01

Så har vi endelig fået skub i ridehals byggeriet:-)


Med gode råd og moralsk støtte fra vores genboer på gyllegården, har vi fået en lokal entreprenør til at hjælpe os videre.


Her er vi igang med at planer;





Så nu skal vi "bare" grave renden til barrieren, få sat stenene og så få støbt rammen.


I løbet af kort tid går vi også igang med den udendørsbane, så jeg kan ride der, mens vi hygger med de sidste detaljer i hallen og stalden over sommeren;-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Kom-igang-sang
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 21:43

Jamen vi her på Gyllegården tager da med glæde æren for, at I endelig er kommet i svingninger derovre i nr. 47


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var dejligt
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 00:24

med en opdatering..

skønt I er kommet videre i Jeres store projekt.

Kan godt forstå det kan være svært at overskue og tager hatten af for Jer at I er kommet igang igen..

Glæder mig til flere billeder


0
0
Svar på denne tråd
 
 vi havde ramt muren!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 08:37

Kulden havde godt nok trukken os lidt i knæ, men det hjalp at få en udefra til at skubbe os videre! Og hurra for maskiner og teknologiske vidundere, som en rotorlaser!!!!


Ja, Inge - du sender bare Esben herover i arbejdstøjet, hvis han bliver for fræk en dag - vi skal til at grave kortsiden af rammen i hånden;-/




0
0
Svar på denne tråd
 
 Just say the word...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 08:57

...så sender jeg ham over med en skovl under armen Så finder du havestolene og colaerne frem, og så sætter du og jeg os til rette og nyder synet af mænd, der arbejder - hahahahahaha


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op et projekt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 13:15

Det ser sørme fint ud - men kan godt se i har knoklet. Det bliver helt sikkert super godt når i bliver færdig. God arbejdslyst med det sidste.

Er spændt på at se det færdig resultat

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Libri
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 21:56

Vi glæder os også til at bliver færdig engang om et år eller to hi hi.... Jeg skal nok holde Jer updateret :-)


Inge - send så manden over - vi har fået colaerne hjem!!! ( og chokolade med mint )




0
0
Svar på denne tråd
 
 Update :)
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 22:18

Hvordan går det med projektet? Er spændt på en opdatering.


Vi er selv igang med at planlægge og bygge en stald til hestene. Men for søren, der er meget at tænke på og holde styr på. Jeg har samtidig lidt svært ved at regne ud hvad det kommer til at koste.


Men venter spændt på at høre mere i denne tråd

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Mette,,,
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 22:47

Jamen det godt stille og roligt fremad ( stille med stort S )

Vi er gået igang med at få dressurbanen klar, så jeg har et sted at ride pr. første Juni. Der for vi også den første opstalder, så den skal bare være klar.


Her er lige et billede ;



Min mand er godt igang med at fjerne nogen rækker træer, som desværre stod lige hvor hegnet skal være...


Men hensyn til prisen for alt det, vi har gang i, så har vi måtte sande, det ikke altid kan betale sig at gøre alt selv.


Prismæssigt - ja, der kan det betale sig, men vi bruger simpelthen for meget tid på en mil. småopgaver og har ikke rigtig fået nogen færdig til brug.

Så derfor har vi ny hyret en ertraprenør, som nu kommer og graver for os. Det har sat skub i tingene :-)


I hallen er der ikke sket det vilde, men vi har næsten fået muret dørene op mellem stalden og hallen. Så helt i stå er vi ikek gået...


Held og lykke med Jeres projekt:-)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Så sker der ting og sager på Lauenborg
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 18:35

Vi er næsten kommet i mål hvad ang. dressurbanen.

Sådan så stedet, hvor banen skal ligge ud, da vi købte gården;





Så fik vi rettet af ( som I kan se i det tidligere indlæg ) og nu er vi begyndt at sætte hegnet.




Vi er så ikke kommet videre, da manden ødelagde hammeren:-/





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hammerhammer fedt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 18:51

Jeg ved godt hvorfor han ødelagde hammeren.... Han vidste jo, at jeg havde lagt en lagkage sammen


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonberger, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 og øl......
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 18:52

og Esben havde øl i værkstedet!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej, ingen øl :o)
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 18:58

Jeg tror bestemt ikke de drak øl overhovedet, det ligger jo slet ikke til dem


Da jeg kom ind og spurgte, hvordan det gik, sagde Esben at det ikke var gået så godt, de var kommet til at svejse pælehammeren fast til arbejdsbordet, og at de nu sad og funderede over, hvad næste skridt var


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonberger, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 de lyder dygtige
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 19:37

de 3 gutter lyder sørme bare super dygtige og ved lige hv de lver når de kan få svejset en hammer fast til bordet.,


Men ellers ser det ud som om det bliver super godt.


Ta mig som jeg er det gør jeg med dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 de lyder dygtige
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 20:04

de 3 gutter lyder sørme bare super dygtige og ved lige hv de lver når de kan få svejset en hammer fast til bordet.,


Men ellers ser det ud som om det bliver super godt.


Ta mig som jeg er det gør jeg med dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hi hi........
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 23:03

Tak Sigge83:-) ja, vi håber også det bliver brugeligt:-)men det er vist godt at drengene ikke skal svejse banen sammen hi hi




0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig brugbar:-)
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 15:55

Så har den sidste arbejdsmand forlad gården for i dag. Tilbage er min nye bane i brugbar ( ikke færdig ) tilstand...


Første læs sand... Vongmanden havde fået strenge ordre på ikke at køre på banen, så aflæsningen ved til spændende:-)


Så kom Arne i sin rendegraven og gik i sving...


og så gik det stærkt!




Nu mangler vi "bare" at få resten af pælene op og låge i, så er udendørsbanen færdig:-)


Glæder mig til den første ridetur i aften:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv Øv....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 21:29

Øv jeg kan ikke se de sidste billeder.



Mvh Rikke


www.rideklub-vestsjaelland.dk


Klubben uden grænser



Ingen bønder = ingen mad.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke1
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 22:42

Billederne i mit sidste indlæg?




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold nu kæft et projekt!!!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 09:59

...Men jeg må godt nok tage hatten af for jer!!

-Det har været noget af et projekt at gå igang med, men vi glæder os til flere billeder og opdateringer, -da jeg kan fornemme at det ikke kun er mig der går med samme drøm om at lave vore gård om til hestested med alt incl....

- Det er bare som om at min mand, hiver bremsen for mit drømme projek, men sådan er det jo, det er altså også nemmere ar leje alle vores haller ud til lager end at arbejde med heste 24-7... (Men jeg vil jo gerne)


Men ihverfald held og lykke med resten af projektet herfra, glæder mig til flere opdateringer og billeder :) ;)



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jubii...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:02

I dag kan jeg godt se billederne, et stort projekt I er igang med, glæder mig til at se det færdige resultat



Mvh Rikke


www.rideklub-vestsjaelland.dk


Klubben uden grænser



Ingen bønder = ingen mad.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, vi keder os ikke
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 17:35

Jeannett... Min mand vil også gå kold hvis vi skulle leve af hestene, så vi laver det på hobbyplan med luksus faciliteter:-) ( man kan man ønske noget bedre?) Men uden manden kunne det ikke lade sig gøre - håber du får din omvendt på et tidspunkt.


Godt at høre med billederne Rikke:-)


Jeg smider flere ind, når vi kommer videre. Lige nu er planen at vi skal have fat i nogen fagfolk og igang med at støbe gulv i stalden...


Ridehallen ligger lidt på standby, men vi håber at den er brugbar til vinter om ikke andet:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedømmelse af banen?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 12:41

Hold op et projekt, og hvor er det gennemført! Jeg er vildt betaget af hvor meget i får gjort, og især af banen. Den ser rigtig god ud.

Kan man få en bedømmelse nu hvor den har været prøveredet?


Så vidt jeg kan se har i fået rettet underlaget af og så lagt et toplag direkte på.. Er det korrekt? Jeg skal selv igang med baneprojekt, så jeg søger inspiration rundt omkring. Jeg vil derfor sætte stor pris på lidt detaljer omkring banen.


Mvh Stine


Stald Bjergager, heste til avl og sport!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stine....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 15:20

Tak for de fine ord...


Detaljer omkring banen----


I den ene ende har vi "bare" skrabt jorden af og er kommet ned til leret. Det bliver hårdt, som beton, når det er tørt!


I den anden ende, lå der en masse knust beton fra hallerne. Det har vi glattet ud og så smidt ler overpå igen. Så underlaget er ler hele vejen rundt, men under det, er der forskel.


Leret har fået lov til sætte sig godt og er blevet kørt over med rengegraveren mange gange.


Den ene langside er 10 cm højere, så vandet løber af.


Banen fik også lov til at ligge "bar" i regn nogen dage, igen for at se om vandet løb af, og det ser det ud til.


Sandet er meget groft og skal senere blandes op med flis. Vi har valgt det grove/groft, for at det kan blande sig en smule med leret, så det ikke bliver for glat i regnvejr.


Det var et spørgsmål om penge, da vi har valgt leret istedet for stenmel. Også set i lyset af at dette "kun" er en sommer bane, så blev leret underlaget. ( jeg tror ikke det er smart til en helårsbane uden at vide det )


Indtilvidere har den været helt super at ride på. Jeg var nervøs for at sandet ville være for groft og rulle, men det er det ikke.


Da sandet er så groft, så støver det heller ikke, så endnu en bonus:-)


Hældningen mærker jeg overhovedet ikke. Vi har så valgt at sætte pælene efter laseren, så de står længere ned på den ene side frem for den anden. Det kan ikke ses uden at man ved det:-)


Så alt i alt en rigtig god bane :-)






0
0
Svar på denne tråd
 
 stald projekt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 17:21

det går fremad! fik da set hvordan jeres fine hegn om banen ser ud, men er da spændt på at se det helt færdig, med dig på grå på banen

Men der er bestem en stor forskel fra da i startede til nu!


og alstå, tror da pokker at jeg kan se hvad du skriver i, når du sådan skifter navn! ...hvem sagde langsom??


MVH. Betina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Betina...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 18:51

hi hi Betina.. Bedre sent end aldrig ik:-)

Jeg smider lige et billede ind, når lågen komme op og hegnet er færdig...




0
0
Svar på denne tråd
 
 lfkgldkj
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 11:46

Har først lige opdaget den her tråd.. sidder grøøøn af misundelse.....



Mvh Michelle





LYKKESMINDES FLINT

KLOSTERMARKENS PAX

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

Wwww.fjordhest.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdateringer??
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 00:14

Kommer der flere opdateringer på projekt: Vi-Andre-Er-Skide-Misundelige-Men- Under-Dig-Det-Hele-Alligevel??!!



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Updatering:-)
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 16:18

Vi er desværre ikke komme så langt med flere ting. Vi har brugt meget tid på overvejelser, da vi begynder at lave stalden i næste uge:-)


Men lidt er der sket


Først stalden, hvor vi har lagt blokkene ud til boksene ( ved ikke hvorfor det bliver så mørkt på billederne, for det er stalden ikke )




Vi satser på at lave staldgangen, de 5 bokse og et vandspildtov inden vinter.


Så er banen 99,9 procent færdig;



Hegnet er omkring 150 cm til øverste lægte. Hvor hullet er bliver lågen og et par sektioners hegn mere sat op.




Og Lågerne skulle også lige laves ( vi syntes ikke de færdigkøbte låger er pæne og så de er for dyre )

Så her hænger den første:-)



Hallen ligner stadig en udgravning i Egypten og der står stadig en gylletank på min springbane...


På "ikke heste projekterne" har vi sat et drivhus op og lavet grønsagshave og malet traileren, så der er også sket noget:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 19:18

Wow, sikke et projekt!! Banen ser godtnok dejlig ud - hvor stor er den?



Dejlig RDH dressur hoppe sælges, se mere HER


0
0
Svar på denne tråd
 
 alm. bane
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 19:28

Den er alm. 20 60 på indvendige side af hegnet. Billederne snyder for den ser større ud:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Wow........
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 15:48

Hvor vildt... Det bliver da totalt fedt når I er helt færdige... men hold da op et stort projekt...


Mvh

Maja


Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.


Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt


Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi keder os ikke!!!
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 18:19

Ja, vi keder os ikke hi hi :-)


Men det er virkelig dejligt at kunne lave tingene helt, som vi selv synes, det skal være. ( det er kun pengene som til tider sætter begrænsninger :-))


Vi er godt igang med at lave stald og smider nogen billeder ind i slutningen af ugen:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 stald projekt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 10:29

det bliver så lækkert


glæder mig også til at se fremskridtet, når nu jeg kommer og forstyrre jer hele tiden.


Banen synes jeg også så kæmpe ud, i IRL. men den er ikke så kæmpe når man første kommer rundt på den. den virker bare sådan.


nu skal min cykle lige repereres, så kommer jeg snart igen og kidnapper lariks


MVH. Betina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stalbyggeri
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 20:00

Så er vi godt igang med at bygge stalden.


Først gøres der klar til at støbe gulvet;


Her bliver der en dejlig hjørneboks, som jeg tror Grå skal bo i. Døren bliver opmuret og vinduet bliver et af de store, som det til venstre. Gulvet støbtet mændene i mandags.



Vi har renset op omkring stolperne og fået støbt gulv i midten. Det tog en hel dag at forberede til støbningen.



Mændene har så set sig sure på det "lille" stykke beton på ca 300 kg. ( med jern i midten ) som bare skulle op:-/




Skal så sige at det bette stykke kom op efter to timers slid hi hi


Planen er at vi skal have støbt det sidste gulv og sät de første fundablokke i løbet af de næste dage.


På mandag bliver vandrørerne lavet og så er det "kun" væggene, lågerne og staldgangen, vi mangler:-)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Wuhuuuuu!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 20:08

Det begynder jo at ligne en stald!!


Ses vi på søndag m/Miss Woofington? Det er alt for længe siden vi har set jer!


kram fra os på Gyllegården (hvor der i dag er blevet pakket 15 KÆMPEstore wrapballer ind uden problemer - tak Esben og svigerfar! )


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonberger, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 De første sten er lagt...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 18:40

Så har vi været rigtig dygtig og fået lagt de første sten i stalden...


Først resultatet af mændenes kamp imod betonklumpen!



Her bliver den første sten lagt:-)



Boksene er ved at vise sig...





Så langt så godt:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 uha det bliver
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 12:07

da bare så lækker en stald


Glæder mig at se det færdige resultat...


0
0
Svar på denne tråd
 
 misundelig...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 15:48

Jeg tager turen Viborg - Kjellerup mange gange om ugen. I dag bliver ruten vist lagt omkring gl.skolevej bare for at se om man kan glo fra vejen .


Det er da lige før jeg går og omdanner svinestaldene her på bedriften til hestestalde og ridehus for mit indre blik. Det eneste problem er så, hvor jeg skal gøre af grisene .


Holder du åben hus når I er færdige? For jeg er SÅ nysgerrig.


Hilsner

Anja


www.123hjemmeside.dk/ABNewforest


Elmholts Diamant fik 30/5 2011 et smukt hingsteføl efter Firfod Jetset

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sving bare ind forbi...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 18:18

Du kommer bare ind en dag og kigge Anja... Vi viser gerne det hele frem, hvis vi er hjemme:-)


Vi satte grisene på porten, da vi overtog stedet. Bygningerne var vist ellers driftige, så det skar nok lidt i sælgers hjerte, da vi nedlage produktionen..


Selvfølglig vil det kunne ses at bygningerne er opført til andet formål, men jeg tror helt bestemt at de bliver brugbare til hestested også...






0
0
Svar på denne tråd
 
 Byggemand Bob
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 19:07

Hold da op AK!!! Hvor bliver det fedt Kæmpe projekt I har gang I, så hvor er det flot, I kan gøre det. Det bliver da SÅ lækkert!


Hvordan ser stuehuset så ud? Har I også været igang der, eller er det som det skal være?


MED VENLIG HILSEN MIA


OX hoppeføl med temperament i særklasse sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mia:-)
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 20:06

Heldigvis er stuehuset næsten nyistandsat ( hele stueplanet ).

Selfølgelig er der nogen ting, vi gerne vil lave om, men det er mere fordi det ikke er i vores smag kontra slidtage.

Senere laver vi 2 sal om, samt lægger nyt tag på, men det er intet, som haster...


Lige nue er det "bare" det udendørs som skal laves om...




0
0
Svar på denne tråd
 
 ting tar' tid
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 07:20

Følger med i jeres spændende projekt.

vi er også stadig igang. Startede sidste år men mangler stadig loft, lidt murerarbejde, strøm og vand. Vi håber dog på at vi bliver færdige til vinter (begynder faktisk selv at tro på det nu.) - men det er svært med to børn og arbejde på sidelinjen, så indimellem står valget mellem om man vil nå at ride hesten eller pudse en eller anden væg.. Glæder mig til at der falder ro på.


følger fortsat med i jeres projekt og glæder mig til at se det færdige resultat.


Ejer af dejlig gul hoppe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 super flot
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 08:05

Det bliver super flot, jeg glæder mig til at se det med færdigt inventar.


Hvad med dagslys? jeg synes ikke der pt er meget af det i stalden. Det tror jeg du vil savne, med mindre i lægger andre loftsplader på der giver lys.




Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 11:30

Der er masser af lys i stalden, men billederne snyder meget:-) Så det bliver ikke et problem:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold nu kæft
Forfatter: 
Dato:  23-07-2011 12:54

-Hvor blir det fedt mand!!!


Jeg følger meget med i jeres projekt, for jeg synes simpelthen det bliver så flot og, som jeg tidligere har skrevet går jeg jo med samme drømme, som i er igang med at føre ud i livet :)


Jeg er SÅ duperet!!! :) :)


Mvh

Jeannett



P.S. Hvor højt bør et ridehus være, minimum, fra bunden til loft i siderne??


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeannett...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 20:32

hmmm, ved faktisk ikke hvor højt ridehuset bør være. Vi får omkring 4,5 m ude på hovslaget.


Jo højere jo bedre, men vi er begrænset af bygnings oprindelse. Men har haft hesten derinde og vi kan sagtens være der, men er jo også dressurrytter:-)


Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en lækker udvikling:-)
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 22:34

Jeg må lige følge med her hvor fedt at se billederne og følge med :-)


FORDI HESTE GØR MIG GLAD..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdateringer
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 10:31

Hej


Er der nye opdateringer omkring det fine projekt?? :)



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja, vi knokler:-)
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 22:09

Ja, lidt videre er vi kommet, men ikke meget, som kan ses på billeder.


Vi har omlagt vores terrasse foran stuehuset, da vi skal bruge stenene derfra til staldgangen.

Det tog nogen uger, så vi er ikke kommet, så langt med stalden endnu.

Men vi forventer at have tre bokse klar til vinter:-)


Lidt billeder:-)


Her ses den ene side af stalden, hvor vi laver tre bokse og en strigleplads.



Fra den anden ende. Vi laver fem bokse på den venstre side og som skrevet tre på højre side.


Stalden set nedefra porten.( beklager billede kvaliteten )



Her bliver der vandspildtov med varmt og koldt vand...


Her er starten til væggen, hvor foderautomaterne skal sidde i.


Den kommende staldgang :-)


Jeg håber, vi begynder på staldgangen her i starten af September..



Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu går det stærkt!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 08:58

Så står det på bokssider samt vandkopper.



De første vandkopper er kommet op.




I weekenden skal vi lave den sidste side op samt lave det sidste af fundamentet.


Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da maule....
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 09:08

Wauw, AK, det ser da godt ud! Nu ligner det jo en stald Kommer snart over og kigger - og gi'r Milo et klap (savner sgisme den tykke)


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonberger, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kom glad:-)
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 09:42

Inge - så tag lige hr. Esben med, så han kan slæbe sten hi hi Du/ I er altid velkommen. Tror også Milo vil bliver glad for et visit:-)


Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov hov
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 09:52

Har han måske ikke liiige været ovre hos jer med MiniFrede for at flytte alle stenene tæt nok på til at DU kunne slæbe dem?? Hihi....


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonberger, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger med
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 20:55

Jeg bliver da lige nødt til at følge med her, for det er da et helt fantastisk projekt I er i gang med :-) jeg glæder mig til at se når I bliver helt færdige.


Hilsen

Ann Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det går jo
Forfatter: 
Dato:  03-09-2011 10:50

frem ad, skønt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 20:01

Hvor er det en spændende tråd at følge.


Hatten af for al jeres arbejde i ligger i projektet.


Hilsen Benedicte





SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET!



Se min præsentation for diverse udstyr til salg!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Små skridt i den rigtige retning
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 21:09

Så er vi kommet en smule videre og det skal I selvfølgelig se..


Her var vi ved at samle den første front, for at få en fornemmelse af, hvordan den skal bygges op.



Det har kostet en del brainstorm at få plads til Ifeed automaten, men vi fandt en god løsning.



Sådan kommer fronten så til at se ud. På den ene side er vandkoppen til den ene boks og den anden side sider Ifeed automaten til den anden boks.



Vi har endelig fået lavet en brugbar rampe ind i stalden, så nu kan vi få traktoren ind med støbemix:-) Det giver også lidt en fornemmelse af staldgangens brede




Alle i familien hjælper til med støbemixen he he



Flere billeder følger, når vi kommer videre:-)


Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ih altså
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 10:18

Ih hvor er det bare skide godt og spændende at følge!!


Det ser rigtig fint ud!!


Igen, bare det var mig!! :)



Delig vaps i har der, som hælper til Ggg :D :D



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wowwowwow
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 18:36

Sikke et projekt I er gået igang med , tager hatten af for jer :)


Og indtil vidre ser det da meget lovene ud, hihi ..


Glæder mig til at se det færdige resultat af det hele ..


Held og lykke .. Og god arbejdslyst .. :D


Knus Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ferie = arbejde i stalden...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 17:47

Så har vi haft efterårsferie og fået lavet en masse i stalden.

 

Alle fronterne er kommet op på den ene side og vi mangler kun at lave bue på den sidste, så er det klar til at blive pudset op.

 

 

Vi er også begyndt at slæbe stenene ind til gulvet.

 

 

 

Alle vandkopperne, på nær en, er kommet op. Vi regner med at det sidste vand bliver lavet i morgen, hvilket gør os klar til at begynde på staldgangsprojektet:-)

 

Her er "vandstationen" hvor pumpen sidder.

Den første boks, hvor vi er begyndt at pudse op - @!#$ arbejder!

 

 

Manden er godt igang med mure nr. to dør op, da det blæser med meget kold luft fra ridehallen og ind i stalden.

 

 

Vi har i dag haft besøg fra Gyllegården, til at hjælpe med at sætte porten i.

Tak til Inge for lån af halinspektøren:-)

 

Rammen skal nu sidde i en uges tid, før lågerne kommer i.

 

 

 

Så er jernet til bokslågerne også kommer hjem og manden har fået de sidste redskaber til svejsningen. Er meget spændt på resultatet at de låger!!!

 

 


Prima Wrap i små baller sælges i Kjellerup 8620. Skriv pb for flere oplysninger. Store baller haves også.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih du milde...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 11:28

Hvor er det fedt, at I er kommet så langt! Lister snart over og kigger

 

Halinspektøren fra Gyllegården er altid klar til udlån


Hilsen Inge

- med smukke Milo og skønne Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 02:32

arj, et skønt projekt i har kastet jer ud i!!

 

SÅ sjovt at følge! :D





>> Isabella & Mr. Malle <<


0
0
Svar på denne tråd
 
 grisespalterne.
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 22:06

Hej.
Må jeg spørge om i har en god ide til grisespalterne. Vi har mange stående som vi overvejer om vi skal kassere eller kan bruge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 connijen *Sabine*
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 22:15

Vi endte med at knuse vores.

Jernet er det vi har brugt i boksene ( det kan du se på billederne ) og de knuste beton stykker er blevet vejfyld:-)

 

De var ret nemme at banke istykker. Vi satte dem på højkant og så bankede dem med en stor hammer. Da jeg var "på toppen" kunne jeg knuse 4 stk på en dag:-)


Prima Wrap i små baller sælges i Kjellerup 8620. Skriv pb for flere oplysninger. Store baller haves også.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 18:29

.... vildt sjovt at følge med i dit projekt, det bliver bare super lækkert :-)

 

Endelig mange flere billeder!

0
0
Svar på denne tråd
 
 updatering på evighedsprojektet:-)
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 21:18

Så er en produktiv weekend i stalden snart slut.

 

Porten er kommet i. Den er dog så "smart" at den kun kan åbnes udefra, så den skal lige have nyt lukketøj, før den er helt brugbar.

 

Den kan åbnes, som to døre eller underdelen kan være lukket, imens overdelen er åben.

 

Så har vi fået kørt sand ind... Der er ca. 150 trillebørlæs sand ( kan da lige love for, det var en hård opgave )

 

 

Vi har ikke fyldt gangen helt ud, da vi får en del tilovers, når der rettes af...

 

"kontrolrummet" hvor cirkulationspumpen sidder og ledningerne til automaterne samles.

 

 

Der stampes ( og larmes !!!! )

 

 

Når enden er god!!! hi hi Der rettes af. En ting manden er ret god til, da vi lige har lagt 200 kwm herrergårdssten foran huset:-)

 

 

Så kom gulvet endelig til syne... Nu går det stærkt!!!

 

 

Så er der ikke mere for denne gang. Flere billeder følger senere - tak fordi I kiggede med:-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 WOW..!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 11:31

Det bliver bare så sk*de flot! :) Glæder mig til der kommer flere billeder... følger stadig med. :)


Med venlig hilsen


Vassen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremskridt
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 12:31

Halløj nabo, det da bare går fremad, hva?

Tænk, at du snart kan proppe Grå og Grumse ind i en "rigtig" boks

 

Vi kommer gerne snart på kvalitetsinspektion på Lauenborg!!


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 12:49

Du må endelig blive ved med at lægge billeder ind Jeg følger i hvert fald interesseret med.

 

Vi er selv i gang med et staldprojekt.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de fine kommetarer.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 13:03

Så snart vi er færdig med gulvet, smider jeg flere billeder ind:-)

Dejligt, at I følger med i tråden...

 

Jeg søger selv stadig inspiration, så til Jer andre, som også laver stald -opret da lige jeres egne "staldprojekt tråde" så der kan hentes inspiration:-)

 

Inge - husk "mini frede" og halinspektøren i arbejdstøj, når i kommer på visit...

 

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke gå ned på udstyr...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 13:06

Jeg kommer gerne iført minifrede og halinspektør OG Sully, så der også er lidt underholdning til Jessie

 

Samme Sully er i øvrigt gået i koma på sit dækken ved siden af trappen


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 02:02

Sikker da det skrider fremad. ;)

 

Kom frisk med billeder! :P


For one so small, you seem so strong
My arms will hold you, keep you safe and warm
This bond between us, can't be broken
I will be here, don't you cry


Phil Collins - You'll Be In My Heart lyrics

0
0
Svar på denne tråd
 
 stormvejret = arbejdsvejr.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 17:34

Så er staldgangen næsten færdig. Vi mangler at skære "kant" stenene til samt støbe rundt i kanten.

 

 

Strigleplads;

 

 

 

 

Så har vi også fået støbt den føste rampe ned i boksen

 

 

Vi blev færdig med rampen, men så var stormen ved at vælte vores drivhus, så har ikke lige fået taget et billede. Men det kommer:-)

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Cool ;)
Forfatter: 
Dato:  29-11-2011 10:18

Er du helt vild det ser lækkert ud, har fulgt jer siden starten og i er da godt nok nået langt :)

 

hvor meget har i ca brugt på arbejdet og materialer og sådan??

 

er vild med jeres Nye stald der er godt nok meget plads på stald gangen :)

 

glæder mig til at se det færdigt:)


gør livet til en fest :) rid fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 omkostninger....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2011 20:06

Omkostningerne er ved at løbe op, men heldigvis har vi en god forbindelser til et byggemarked, hvor materialer til eks. barrierern har været billigere end normalt.

Jeg har ikke noget præcist tal, men vi har nok rundet 200.000 kr, når vi tager alle projekterne med ( hesteprojekter og alm. forbedelser på huset )

 

I arbejdstimer har vi brugt rigtig, rigtig, rigtig mange!!!!! Det er den hårdste "omkostning", da vi virkelig skal planlægge, hvornår vi arbejder på stalden og hvornår vi holder fri:-)

 

Hvis ikke vi begge syntes, det var sjovt at bygge, så ville vi have knækket nakken.

 

Planen lige nu er "bare", at få to bokse brugbar, så hestene kan komme derind og stå. Og så går vi nok igang med at få hallen brugbar. Heldigvis er vi jo meget langt med det projekt, så det er positivt:-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  30-11-2011 19:28

Det var da virkelig noget af et kæmpe projejt i har kastet jer over.
Og sikke en fantastisk forvandling.

 

Super flot arbejde.

Er da nødt til at følge med og se det færdige resultat


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår


* * *

Opstaldning i Hvorupgård, Nørresundby
16x32m Ridehal & 20x40m ridebane
2 ledige bokse


* * *
Se billeder af stedet på Facebook i vores gruppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 updatering:-)
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 21:52

Den utrættelige, ustoppelige duracell mand - alias byggemand Florian, har været igang igen her til aften....

 

Først er han igang med den ene skillevæg i boksen på venstre side.

 

I weekenden fik vi lavet gulvet færdig med støbning rundt i kanten.

Vi mangler kun at feje sand i gulvet.

 

Så har vi lavet ramper ned i 5 af boksene.

 

og så lige en kreativ løsning for at holde kulden ude ( den kommende hal er maget kold! ) Jeg er ved at overtale byggemanden til at lave døren ind til ridehallen større. Men han skal lige have lidt mere overbevisning ( og flere timer i døgnet )

 

Så er der ikke flere billeder for i dag - flere følger:-)

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 09:36

Det ser bare så godt ud! Og tusind tak fordi du vil dele det med os -så kan vi sidde her og drømme :)

 

Jeg har et spørgsmål: Hvorfor laver I gulvet i boksene lavere end staldgangen? Bliver det ikke dumt hvis man gerne vil spule boksene over engang imellem? eller er der måske afløb inde i boksene?

 

Hvornår regner du med at kunne flytte hestene ind?


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dybstrøelse
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 17:11

Vi har valgt, at sænke boksene, da det bliver dybstrøelse. Vi muger ud med maskine, så derfor har vi lavet "rampen" ned...

 

Der er ikke afløb i boksene og ja, det kan da måske godt bliver lidt træls, når stalden skal vaskes ned. Men iforhold til den udgift og det arbejde vi skulle lægge i at lave det, så valgte vi ikke at lave det.

 

Jeg har stået i stalde med samme udformning ( uden afløb og dybstrøelse ) og det fungere ok, når vi vaskede ned:-)

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 lufttørring og smeden
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 17:17

Glemte helt at skrive, at stalden lufttører helt vildt hurtigt.

Vi har ladet udsugningen i taget bliver. Og med porten samt dør til både ridehallen og ud til i den anden, kan vi lave gevaldig gennemtræk:-)

 

Vi har hentet et prøvebræt i dag til lågerne. Smeden var forbi igår og skal bare have tegningerne til lågerne, så går han igang.

 

Planen var først at manden og en kammerat skulle lave alle lågerne selv, men da vi gerne vil igang med hallen, så laver smeden de to første låger for os.

 

Så hestene kan komme ind, så snart smeden er færdig:-)

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hallen
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 10:17

Ja hvordan står det egentlig til med hallen. Lange siden der har været billeder af den? Bliver altså helt vildt lækkert.


Ejer af dejlig gul hoppe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da fest!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2011 17:41

Det bliver dælme lækkert! Lidt af et projekt, I kastede jer ud i! :D


Hilsen Ane :)


"Hesten er ikke klog nok til at være dum."

0
0
Svar på denne tråd
 
 småting og hallen
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 14:59

Så har smeden været her og hentet jernet til lågerne. Manden har også bestilt træet, så vi er klar, når smeden er færdig.

 

Siden sidst har vi fået lavet nogen småting.

 

Vi har lavet en lille rampe ned fra porten. Den nederste del bliver dækket til med sand og jord, når vi får gravet ud i hallen.

 

 

En lille detalje sponsoreret af Grå:-)

 

 

 

Med hensyn til hallen, ser det rodet ud:-/

 

 

Hallen har vi brugt til skære/støbe/rode plads;-) så gennerelt rodeplads.

Vi går igang med hallen, så snart hestene kommer på stald. Så der er et større oprydningsarbejde forude he he


0
0
Svar på denne tråd
 
 Klippediklop
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 15:42

Næh, sikken en fin detalje med Grå's aflagte sko! God idé - var det Florians?

Er spændt på at se, hvad Thomas tryller frem af bokslåger

Og hvor er det fedt, at du snart kan tage stalden i brug


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 En advents overraskelse!
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 16:15

Havde først forventet lågerne imellem jul og nytår eller måske senere, men nej:-)

 

De er allerede færdig!!! Vi mangler kun sætte hængsler i/på, lave lukkesystemet til træet samt galvaniseringen (hvilket vi venter med til alle lågerne er færdig)

 

 

 

Udover at vi selv har lavet designet, så var det detaljerne, såsom svejsningerne, jeg gerne ville fik ekstra opmærksomhed og det har de virkelig fået! Der er ingen klat svejsninger, skævheder eller andet - han har virkeig gjort et flot stykke håndværk!

 

 

Og med "prøvebrættet" bare for at få fornemmelse af farverne på lågerne:-) Florian kører ned og bestille træet i morgen og så håber jeg at Thomas og Florian får lågerne op og hænge i løbet af ugen eller mellem jul og nytår:-)

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot lot
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 21:56
Dejlig tråd hvor man rigtig kan sidde og drømme med:) og hvor er du god til at få opdateret med billeder!

Keep up the good work:)




MVH Laila

Sælges:

Holstenere:Hopper til ridning eller avl, vallak 2010, hingst 2011.

Pinto: Hingst 2011 Dagens føl med 9 i helhed!

Opstaldning ved Roskilde tilbydes

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 så flot
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 14:41

Virkelig en skøn stald du/i er ved at have fået bygget op...

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jubii....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 20:37

Så kom lågerne op! Så nu mangler vi "bare" lukketøj, så kan hestene komme ind:-)

 

 

Undskylder rodet:-)

 

 

Og set fra boksen ( hestens udsigt )

 

 

Nu går jeg i tænkeboks om lågerne "kun" skal galvaniseres eller de også skal være sorte. Men har indtil forårret at vælge, da vi først sender lågerne afsted der:-)

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 23:52

Virkelig lækker stald i har bygget ... elsker at følge denne tråd og jeres byggeprojekt.. glæder mig til flere billeder når i er kommet lidt længere


Julie - der desperat leder efter sin gamle hest. En knabstrupper vallak på nu 14 år!!

 

- NU med billeder i præsentationen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser brandgodt ud:o)
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 00:05

Skal skillevæggene kalkes hvide?? (Så ville det se virkelig godt ud med jernet malet sort i boksdørene - hvis jeg må komme med en mening:o))

 

Bliv endelig ved med billederne, så sjovt at følge med:)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Galvaniseres
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 07:53

Synes klart at lågerne skal galvaniseres

 

Husk selv at bore tilpas med huller i jernet hvor det ikke kan ses når de kommer op at hænge før I sender det til galvanisering - ellers borer de hullerne for jer. Ærgeligt, hvis det ikke lige var der man havde tænkt sig der skulle være et par grimme huller

 

Er helt vild med de afrundede hjørner på boksene.



Med venlig hilsen


Winnie

0
0
Svar på denne tråd
 
 inputs :-)
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 10:34

Tak for Jeres indlæg og fine ord:-)

 

Da jeg startede denne tråd, var det fordi jeg selv manglede inspiration til hvordan vi lige gik igang. Ingen af os har bygget sådan noget før, så vi famler os stadig lidt rundt i blinde.

Håber lidt at denne tråd måske kan hjælpe andre, der skal til at bygge, men gode råd og inspiration.

 

Skillevæggene skal pudses op og males. Om det bliver hvis eller en lidt grålig farve er jeg heller ikke helt sikker på. Synes helt klart at hvid er flottes, men den er bare sart:-(

 

Tak for rådet med jernet! Nej, der skal ikke bores huller i det uden, at jeg har bestemt, hvor de skal sidde he he :-) Kvalitets kontrollen er hård her hi hi Men godt du lige skrive det, for så får jeg lige en snak med galvaniseringsstedet om, hvor de skal sidde.

 

Buerne på boksene, var utrolige nemme at lave. Alle mine timer med "mudderkage bagning", som barn, betaler sig nu

 

Ham, vi købte gården af, var lige forbi og sagde han syntes, stalden var flot.

Det betyder meget for min mand og jeg, da vi jo fjernede hans meget dyre og flotte svinestald, hvilket var lidt hårdt for ham, tror vi.

 

Nå, men arbejdet kalder:-)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, nu ligner det jo en stald!
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 19:59

Det er nice med nice på

Tror bestemt, at Grå vil føle sig godt tilpas i sin nye boks!


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nøøj..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 19:16

Ej hvor ser det fantastisk ud.


Alle heste er meget værd!(:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyhed på HN
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 14:23

Hej. Jeg har længe fulgt dit imponerende projekt på sidelinjen, og syntes ligesom alle andre, at det bliver helt fantastisk .

Grunden til at jeg skriver nu, er at jeg faldt over denne overskrift ( www.heste-nettet.dk/nyheder/8486/ ) og straks tænkte på dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for linket :-)
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 17:09

Hej,

Ja, må da vist sende HN en mail - tak for linket.

 

Vi er lige gået igang med ridehallen igen og regner faktisk med at tage et par bokse i brug om en uge eller to. Så sætter jeg lige billeder ind:-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig denne updatering!
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 17:35

 

Så er hestene endelig flyttet ind i stalden!

De gad så ikke smile til fotografen, men med på billederne, kom de alligevel:-)

 

 

Den brune er helt ny på matriklen. Hun er drægtig og skal fole i midten af Juni, så der bliver liv og glade dage i stalden:-)

 

Det er en underlig, men god fornemmelse at få hestene på stald.

 

Indtil nu har stalden jo bare været en byggeplads, men nu er der liv og hygge. Håber det kan hjælpe lidt på arbejdshumøret, imens vi makker det sidste på plads:-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 19:30

Nu ligner det jo for alvor en hestestald. Giver et godt syn på hvor store boksene egentlig er. Det ser godt ud.


Ejer af dejlig gul hoppe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Indflytning
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 21:27

Mangler en "syntes godt om" knap

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gråsengåsen
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 08:40

Du ved, jeg synes det er HERLIGT for dig, at du endelig har taget stalden i brug - men uha, hvor jeg kommer til at savne både Gråsengåsen og dig i stalden


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grå og sure pensionist....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 08:52

Grågåsen er også yderst utilfreds med at få endnu en sur madamme til nabo.

Han har flere gange forsøgt at kigge over væggen, men blinkende bambi øjne, men uden held - hun er bare sur! he he

 

Nu vil jeg ud og smide dem på fold efter deres første nat i stalden. ( hvor vandet er frosset til - @!#$!!!! )


0
0
Svar på denne tråd
 
 stalden
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 16:07

hvor ser det fint ud! Nu er det for alvor en stald når der er heste flyttet ind.

 

Hvem er den nye dame? er det en du har købt eller er det bare til låns?


MVH. Betina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Betina,
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 17:03

Det har været så fedt i dag og gå nuller i stalden:-) Hestene hygger sig stort i deres bokse....

Damen er en drægtig pensionist. Jeg har købt det føl, som hun har i maven... Hun er kun på visit og går retur til sælger, når følle skal fravændes :-)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 stalden
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 19:28

ih, dog. Hvad er det for en bette du har købt?(nåja, helt hvad det er finder du først ud at til sommer)

 

De ser da også godt tilpasse ud i boksene. Jeg må nok heller komme og kigge på et tidspunkt så jeg kan se staldet beboet.


MVH. Betina



0
0
Svar på denne tråd
 
 stald stald stald
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 03:09

Næ hvor det skrider frem Hvor store er jeres bokse?


Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd
 
 boksstørrelserne
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 10:10

Boksene varierer lidt i størrelsen.

De er alle 3,2 m på den korte side og så er de fra 3,4 til 3,65 på de længste sider...

 

Vi overvejede lidt at lave dem større, men nu hvor de er i brug er jeg glad for at vi ikke gjorde det.

Jeg har ikke kæmpe store heste og de to der er i boksene pt, bruge slet ikke pladsen fuldud.

 

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu en god updatering
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 20:44

Da vejret ikke lige har været byggevejr, så har vi flyttet byggeprojektet "indendørs"

 

Resultatet blev så til sadelrummet!!

 

Mit daglige udstyr er opbevaret over i hallen, hvor jeg rider, men jeg fandt dog lidt i kælderen, som kunne pynte på de nye kroge og holdere:-)

 

 

Hjemmelavet sadelholdere

 

Trenseholdere, som i mangel på trenser, er blevet til "alt muligt kroge"

 

 

Og holdere til hjelme.

 

 

Holdere til tæpper og underlag

 

Ja, jeg er så ikke helt færdig med at male, men det er tanken, der tælle ik :-)

 

Så endnu et lille projekt er færdig (næsten) her på Lauenborg.

Glæder mig nu bare til at komme til Hest og rytter, så jeg kan få fyldt lidt mere op i sadelrummet...

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog jamen dog :o)
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 23:20

TOP NICE!!!


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadelholdere
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 11:53

sikke et stort projekt, og sikke nogle fede sadelholdere.

hvordan har i lavet dem?? :D

 

glæder mig til ny opdatering :D


Søger Fritidsjob.

Brunt Hovedlag str. pony/Shet Søges

 

gør livet til en fest :) rid fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de fine ord...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 13:30

Tak tak for de fine ord.

 

Jamen, sadelholderne er simpel at lave.

 

Jernet har jeg købt hos genbyg.dk

 

Det er de store hyldeholderne i støbejern.

Træet er en alm. hegnslægte, som jeg har sleben rundt i kanten og bejset ( hedder det ikke det?)

Og så er det bare at skrue det hele sammen og sætte dem op.

 

Der kommer en ny updatering i næste uge, da jeg lige har aftalt en "date" med en rendegraver og dennes pilot

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 updatering!
Forfatter: 
Dato:  03-03-2012 22:16

Min mand og jeg havde planlagt at gå stille og roligt igang med ridehallen.

 

Men da vi slukkede lyset i hallen her til aften, måtte vi erkende at dsgen ikke gik efter planen

 

Det første hjørne i ridehallen... Bemærk at de store betonklodser er skrumpet betydeligt ind! Vi har fået hakket næsten halvdelen af, da de var tåbeligt store!

 

 

Renden til barriererammen gravede vi i hånden. Det skal lige siges at jorden er fyldt med sten, beton og andet p.i.s. Og der er mange meter rundt ien ridehal!

 

 

Den første sten lægges -hurra!

 

 

Og her er hvad vi nåede i dag Nabo sønnen kom over og gav en hånd med - skal da lige sige at manden og ham fik lavet noget!

 

 

hov, ja, vi fik da også lige besøg af en rendegraver og fik rettet næsten halvdelen af banen af!

 

 

 

Lige et par bunker jord! Jessie ( vovse ) elsker bare de bunker af jord

 

 

Allerede på mandag går vi videre med at rette af.... Nu begynder det virkelig at tage form!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Wuhuuu....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 00:20

Hvor er det fedt, at I er kommet så langt! Selvom det jo også betyder, at jeg snart må undvære jeres selskab i min ridehal

 

 


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores haller....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 10:00

Ja, Inge jeg nyder virkelig at slide på jeres ridehal, indtil vores "hul i jorden" bliver brugbar:-)

 

Altså havde det kunnet lade sig gøre, så havde det vist bare været nemmere, at Esben havde fået vores maskinhaller og vi jeres ridehal - så havde alle været glade De haller på vores matrikler er skæbnes ironi!


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 20:27

Hvor er det fantastisk at se hvor langt I er kommet - har fulgt lidt med siden starten...

 

Keep up the good work :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 13:35

"..Bemærk at de store betonklodser er skrumpet betydeligt ind! Vi har fået hakket næsten halvdelen af, da de var tåbeligt store!"

 

 

De tåbelige betonklodser er dem som fastholder jeres stålspær når vinden tager fat! Mon ikke det er en ingengiør der har beregnet klodsens størrelse. Har i undersøgt om det er forsvarligt at hakke dem mindre. Eller er i bare gået igang ?

 

Det er ellers et super lækkert projekt i har gang i. Skønt at du gider at opdatere herinde, så man kan følge med .

 

 

Hilsen Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 De var latterligt store:-)
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 13:59

Det er ikke en ingengiør, men en lokal entrepernør, som gravede hullerne og støbte klodserne, da de fjernede grisestalden. Han har virkelig sove i timen, da han lavede den opgave...

 

De var ca dobbelt, så store, som de skulle være, så at hakke af dem er det intet sket ved. Vi har haft fagfolk til at hakke dem mindre og deres kommentar var, at de var latterlige store

 

Spærrene presser udaf, så hvis vi begynder at fjerne strukturen på den anden side at bygningen, ville det blive farligt.

 

Vi har kun fagfolk til at "pille" ved det bærende i bygninge, da vi udeover klodserne, også skal udenstøtte væggen indtil stalden. Det er også derfor at vi kun tage lidt af gangen i hallen, da væggen ellers vil bliver undermineret...

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det var flot
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 00:49

Synes jeres stald er blevet så flot!

 

Glæder mig til at se flere billeder:-)

 

 


Rideudstyr sælges

se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 updatering
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 16:53

Sikker en produktiv weekend!

Fredagen stod på stævnedebut for min dressurvallak, igår fællede vi det største træ på matriklen. Træet var Ca. 120 år gammel og ca. 25 meter høj og blev fældet isamarbejde med en erfaren træklatre og min mand.

Og i dag har den så stået på ridehalbygning, da vejret overhoved ikke har været til andet...

 

Først den ene langside, hvor vi næsten er færdig med første række.

 

 

Kortsiden, hvor stalden er på den anden side. Vi har gravet siden i små "bider", da muren skal understøttes samtidig. Vi får bare brugt noget beton til den side!

 

 

Samme kortside...

 

Det første hjørne

 

 

Næsten lige:-) Ej, billedet snyder en smule, for der er kun en lille bue på de øverste sten.

 

 

Det andet hjørne på kortsiden. Her kan det ses, hvordan vi understøtter væggen med en masse beton..

 

 

Vi mangler "kun" at afrette midtersporet, så har vi været over det hele.

 

 

 

 

 

Lige lidt mere jord, som skal ud.

 

Ikke mere fra os i denne omgang

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremskridt
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 17:55

Hey there næsten-nabo!

 

Hvor er det fedt, at I er kommet så langt! Vi hepper på jer og satser på, at der holdes ridehals-housewaming inden længe!!


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hep hep - heller skovl!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 09:32

Hvad med, istedet for at heppe, at i komme herover med en skovl og hjælper med at grave den f.... støberende rundt?

 

Ps. sig lige til "Arnie boy" i aften, at vi er klar til et besøg fra rendegraveren igen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovhov!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 12:49

Nu ligger vi jo ikke ligefrem på den lade side her på Gyllegården, men I må da gerne låne en skovl af os

 

Jeg kan da sende Arne over i aften mellem forretten og hovedretten - og igen inden desserten - hihi...


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hallen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 10:22

hvor ser det fint ud! nu er den jo snart brugbar :-)

 

Må snart komme ud og se det ved selvsyn igen


MVH. Betina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Inspiration
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:12

Dejligt med lidt inspiration. Og sikke et flot projekt i har fået lavet. Når man går igang med sådan et projekt skal det helst laves rigtig fra starten:-)

Har du evt. billeder af dit vandspiltov og af den der vandcikulation efter det er færdiggjort?

Er du tilfreds med at boksene er lavet dybere end staldgangen? Det er nemlig også med i mine overvejelser, da man så kan undgå strøelsen på staldgangen.


Sælges:

- SPRINGHEST med enorm kapacitet 5 års vallak, e. Casir Ask/A'Kahn Z/Diadem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hansen4....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 22:19

Godt at høre, tråden giver lidt inspiration For det var det, jeg manglede, da vi startede...

 

Desværre er vandspiltovet ikke færdig. Det er pt. bare opbevaringsplads. Jeg håber dog, at vi måske går igang med det til næste forår, da vi vil lave stalden færdig i vintermånederne.

 

Det vil blive lavet som alm "badeamatur". Men smider billeder ind, når vi går igang med det...

 

Jeg er meget glad for at boksene er sænket og med høje skillevægge.

 

Da vi pudsede skillevæggene op, må jeg indrømme, jeg fortrød, at de var oppe i 160 cm.

Men så kom hestene ind og da virkede de slet ikke så høje.

Specielt nu hvor hestene har stået derinde i snart to mdr. er de i en perfekt højde, da hestene nemt kan snakke sammen, men stadig trække sig tilbage, hvis sidemanden er sur

 

Hestene står i dybstrøelse og det har fungeret over alt forventning. Hoppen er virkelig et bokssvin! men hun får halm ind, så hatten passer og hendes boks er ikke mere beskidt om morgenen end hvis jeg mugede hver dag. Hos vallaken, kan jeg ofte næsten ikke se, at han har stået derinde om morgenen...

 

Stalden lugter overhoved ikke - nærmere det modsatte og hestene har tørre hove når de står i boksen, så er meget glad for at vi valgte dybstrøelse.

 

På lørdag skal stalden stå sin prøve, da vi skal muge med maskine for første gang Så det er lidt spændende!

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille updatering....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 20:33

Manden har bare været så flittig i hallen og her er resultatet...

 

Kortsiden ( den ende, som skulle understøttes )er færdig...

 

 

Glæder mig til at få brædderne op også, da det ser noget rodet ud nu. Men det bliver nok først til vinter, da væggene skal pudses op og males først.

 

 

Vi er næsten kommet helt ned i den anden ende:-)

 

 

Og i stalden er der kommet endnu et sæt låger

 

Og tilsidst - Grå siger hej:-)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må jeg nok sige!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 19:45

Jeg kan huske da jeg så denne tråd første gang, da den var rimelig ny.

 

Jeg tæknte "Pyha, godt det ikke er mig" men hold da op, jeg tager hatten af, det er da godt nok blevet flot! :D


God påske!

Stubbi - I Will Always Love You! <3

Har forelsket mig i Australien..<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 må indrømme...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 21:28

Ja, tråden er blevet et dage ældre....

 

Må indrømme, jeg har haft aftener, hvor jeg bare har opgivet det hele...

 

Synes til tider, det ingen ende vil tage og at vi ikke rigtig fik gjort noget færdig..

 

Men når jeg så henter hestene ind på stald, sadler op og rider en tur på banen, så kan jeg se hvor, langt vi er kommet

 

Jeg er glad for at både min mand og jeg var lettere naive, da vi købte gården.

Vi troede virkelig, at det ikke ville tage mange mdr. at bygge stalden og hallen.

 

I teorien tager det heller ikke lang tid, men når man famler sig frem, som vi gør, så går der utrolig meget tid med at tænke og planlægge.

 

Det skal så også nævnes, at manden er en ren duracell handymand - han bliver bare ved og ved og ved med at bygge...

 

Sideløbende med "hesteafdeligen" har vi også lavet en mil. ting rundt om på gården. Og sideløbende med det har vi også lige passet vores jobs og hver vores hobby

 

Det ser ud til, at vi i påskeferien får lavet bunden i hallen færdig. Rendegraveren skulle gerne komme forbi og fjerne det sidste af bunden, så vi kan få støbt det sidste

 

Jeg smider billeder ind, når vi er kommet videre...

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle de små ting
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 06:40

Vi har også købt gård, lavet stald og bane m.m. Der er altid noget at lave og altid noget der ikke er helt færdigt. Men jeg tror ikke vi ville kunne bo på en frimærkegrund i byen. Det er bare ikke os. Nogen dage er energien til det helt store og andre dage må man bare give op. Men som du selv skriver så kan man stadig se alt det man har nået, resten bliver jo også færdigt. Og derefter får I bare et nyt stort projekt.

 

Det er herligt at bo på en ejendom! og god arbejdslyst


Ejer af dejlig gul hoppe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot flot flot
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 22:42

Superflot arbejde og tak fordi vi måtte følge med på sidelinien.

 


Et godt menneske kan høre hestene hviske

men

et dårligt menneske, kan ej høre dem skrige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 updatering...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 21:31

Lige ved og næsten, nu er der snart ridehus til hesten!!!!

 

Så er det vist tid til en updatering fra vores evighedsprojekt...

 

Vi startede med at banke hul i væggen, så vi kan få en indgang til hallen.

 

 

Her er fundamentet, vi fik rykket op.

 

 

Det skulle selvfølgelig dokumenteres at rendegraveren kunne løfte det "lille" stykke fundament:-) At baghjulene på rendegraveren næsten ikke står på jorden, er så en anden side af sagen...

 

 

Et lettere udfærdig hjørne... Godt hallen kan stå, uden at nå jorden..

 

 

 

Der støbes et nyt fundament, hvor hallen skal forlænges...

 

 

Og det var hvad vi nåede...

 

 

Så er det, den sidste krampetrækning - rampen fjernes endelig...

 

 

Og væk var det meste af rampen...

 

 

Her er min roundpen - skal "bare lige" flytte den bunke jord...

 

 

Og lige et billede fra hallen. Det begynder at ligne noget...

 

 

 

Vi nåede lige at støbe det næst sidste hjørne, inden rendegraveren ankom..

 

 

 

Så er der ikke flere billeder i denne omgang Håber jeg kan vise en hel afrettet hal næste gang....

 

( Har lige læst mine andre indlæg igennem. Undskylder for div. stavefejl og lettere uforstående sætninger, men 99 procent af indlæggene er postet om aftenen, efter vi har knoklet på byggeprojektet hele dag - og så er min stavekontrol slået fra - håber I kan se bort fra det)


0
0
Svar på denne tråd
 
 updatering :-)
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 21:59

Så er det tid til endnu en update

 

Først en helt afrettet hal og fundamentet til barrieren er også færdig!

 

 

Så er vi gået igang med at male væggene. Det giver virkelig en helt kanon effekt og hallen ser mere færdig ud.

 

 

Vi er også kommet et stykke længere med indgangen til hallen. Vi skal have støbt nye fundamenter samt lavet sider og tag.

 

Fundamentet har vi valgt at afrunde kanterne på, så det passer til buerne i stalden.

 

Her er udgangen/indgangen. Der er gået så meget beton til og de sten er sindsyge store og tunge at slæbe rundt på!

 

Manden er begyndt at udtænke, hvordan barrieren skal laves. Vi kan desværre ikke nøjes med at svejse på spærrene, så skal have støbt en masse jern"pæle" ned bag barrieren.

 

 

Da vi købte gården, tænkte jeg " det bliver meget nemmere at lave ridehal i en allerede eksisterende bygning end hvis vi bygger en ny hal!" Ja, hurra!!! jeg kunne ikke have taget mere fejl!

Specielt, når bygningen slet ikke er lavet til at bliver ombygget til ridehal.

 

Nå, men vi er da ved at nå til "brugbar stadietet". Vognmanden er allerede kørt i stilling og har bunden klar, til når vi er færdig med at male og støbe det sidste:-)

Vi har også lige fået en marksprøjte hjem, så skal ombygges til mobilt vandingsanlæg...

 

Det var alt fra nu

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger stadig med
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 14:10

Det bliver altså rigtig fint det hele. Men rigtig nok at det altid griber om sig med renoveringer.

 

Hilsen Charlotte


Ejer af dejlig gul hoppe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt længere er vi kommet.
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:19

Lige lidt billeder fra projektet

 

Vi har malet det meste af væggen, hvilket har gjort hallen meget lys.

 

 

Vi har støbt jern ned til barrieren og skal have svejset på spærrene.

På torsdag pudser vi det sidste "fag" op så det kan bliver malet. (vi hader at pudse op )

 

 

 

 

 

Vi har ikke malet ned til bunden, da barrieren dækker det...

 

 

Vi har planeret hele bunden og er næsten klar til toplaget...

Her kan man virkelig se, hvor meget effekt malingen har givet! Vi mangler kun det sidste "fag"

 

 

Min mand er ved at finde ud af hvordan vi sætter barrieren op. Den bliver ca. 160 høj.

 

 

I mangel på vejhøvl, måtte jeg være kreativ. Bagtipskovl, 8 sække cement og et stykke jern var ganske godt til det formål...

 

 

og igennem hallen ...

 

 

Det var alt, hvad vi har nået


0
0
Svar på denne tråd
 
 Byggeprojekt
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 22:21

Hvor bliver det bare godt alt sammen .

 

Hvordan kan det være, I har valgt at planere ud, inden I har fået sat barrieren op?

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 13:31

Sikke en energi. Det har godt nok givet en flot lys og indbydende hal, med hvidt på væggene og ovenlys. Har godt nok indimellem tænkt det blev en lille ridehal , men nu ligner den en "rigtig" hal. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Hyrdehund søger nyt hjem!

 

Islænder, palomino, hoppe, 5 år. sælges.

 

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maling, bund og barrierer
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 17:32

Malingen har gjort en verden til forskel... Hallen måler 21,7 *38 meter og banen bliver 20*37 meter, så det er næsten en ponybane Hallen virker bare mere færdig og pæn nu den er blevet malet..

 

Vi var nød til at planer først, da vi ellers ikke ville kunne sætte rammen til barrieren.

Bærelaget er hårdt, da det er det bedste ler vi har. Så der kommer ikke spor, selvom at vi tøffer rundt med traktoren...

 

Toplaget kommer også i før vi sætter træet op, da jeg mangler et sted at ride i det dårlige vejr.

 

Vi har to andre store lader, hvor vi kommer til at stå og skære træet til

 

Vi har besluttet, at springstøtter og bommene kommer til at stå ude i udhænget, når det engang bliver færdig.. Men det projekt følger senere

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 burde næsten tage på sightseeing
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 21:17

Har læst med hele vejen til nu..

 

Og har næsten ikke kunne lade værre med, at smile hele vejen.

 

Da jeg læste slut målet (fra start i 2010) hed august, og frem til nu, synes jeg bare det er herligt i stadig er igang, og ved godt mod.

 

Var noget nervøs for jeres ridehal, den har set meget mørk ud hele vejen, men hold nu fast hvor ser det lækkert ud efter lidt maling.. Utroligt hvad det kan gøre.

 

Man får næsten helt lyst til, at smide hesten i en trailer og køre over og spørge om en tur rundt på alle baner :D

 

Vanvittig meget respekt herfra!!!

 


Stritmaner er bare et hit!

0
0
Svar på denne tråd
 
 updatering....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 17:11

 

Tak for jeres fine ord...

 

Det kan da være vi skal overveje et "åbent stald og hal" arrangement, når vi engang bliver færdig Kan se at flere af jer har kigget med fra starten og så til nu.

 

Planen med Kristi himmelfarts ferie var faktisk, at jeg skulle ride på Mors, men pga. for sent tilmelding, byggede vi videre på hallen istedet....

 

Her er lidt billeder;

Først har vi pudset det sidste fag op. Det gik så stærkt, at vi måtte besinde os for ikke at forsætte inde i stalden!

 

Synes virkeligt, billedet viser hvor stor forskel malingen har gjort. Håber også, vi får tid til at skifte de gennemsigtige tagplader inden vinter.

 

 

Så har vi endelig taget hul på pallerne med brædderne til barrieren. Det tager os 7 min. at måle, skære og stable et lag brædder. Så opskæringsprojektet vil tage ca. 3 timer he he

Det bliver rart at få fjernet pallerne, da vores halm til vinter, skal derind og stå.

 

 

Sådan kommer barrieren næsten til at se ud. Fra toplaget og til toppen er der ca. 165 cm, så den bliver ok høj.Jeg ville gerne have haft den endnu højere, men det ville simpelthen ikke være pænt pga. hallens størrelse..

 

 

Her er skelettet.

Vi valgte, på denne kortside, bare at støbe jernstængerne ned og sætte lægterne på her. Det er super holdbart og samtidig har jernet en lidt fleksibel effekt. Håber, hvis jeg en dag skal af hesten i utide, at jeg lander på denne kortside!!!!

 

 

Lige et billed fra enden af hallen....

Hvis i kigger op i taget er det tydeligt at se, hvilket gennemsigtige plader, der er nye... Nede i enden er der endnu ikke gennemsigtige plader, da det var det stykke, som sælger lavede. Så det lyser meget op, når vi får de nye plader i...

 

Desværre ikke mere for i dag. Vi vil køre svejseren i stilling og gå i krig med spærrene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt projekt
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 18:54

I tilfælde af at du ikke tror, at du har mange, mange faste læsere, så må jeg også hellere tilkendegive, at jeg har fulgt med fra start og ser frem til hvert eneste nyt indlæg fra dig.

 

- Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trofaste læsere
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 19:24

Det samme her . Bliver så vildt, når I engang bliver færdige.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 08:27

også været her mange gange og synes det er helt fantastisk hvad I har nået (y)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver vel nok godt.
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 11:08

Lige som det 3 andre før mig, har jeg også i stilhed fulgt med. Men for pokker sikke en stald og nu også ridehus


Sommergræs udlejes.

 

* Nu med sin helt egen hest *

 * Dyrkærgårds Riverdance *

0
0
Svar på denne tråd
 
 hesteejendom..
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 13:28

Nu tror jeg så det er min tur til at skrive

 

Jeg har fulgt med i din tråd lige fra starten, og er ofte inde og kigge for at se om der er kommet nye billeder og "historier" op .

 

Din tråd er en KÆMPE inspiration for kæretsen og jeg. Det er vores drøm selv, at købe en gård ala. jeres også forvandle den til et hesteparadis. Vi kan selvføleligt godt se det er mega hårdt og det kræver mange kræfter, men det er så fantastisk at se hvordan det hele tiden skrider frem for jer.

 

Jeg glæder mig til flere indlæg fra jer


Signe Mie // Stutteri-Iris.dk

Med trunterne Tartans Ronja & Tranegildes Joy
<3

 

Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at høre fra jer....
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 20:58

Det er super at høre tråden stadig "kan bruges"

 

Vores projekt har jo for længst taget meget længere tid ( år ) end vi havde forventet. Men vi har ikke ramt muren - endnu! he he

 

I pinsen valgte vi at lave vores terasse færdig, som endte med at bliver ca 250 kwm .

Selvom det ikke har noget med hestene at gøre, synes jeg lige I skal se den...

 

Et "før" billed


Billede

 

og to "efter" billeder


Billede


Billede

 

Nå, men tilbage til ridehallen...

 

Desværre er vi ikke blevet færdig, men er godt igang!

 

Barrieren er rigtig ved at tage form -

Billede

Bare på kortsiden har vi brugt over 500 skruer!

Billede

 

Skeletter til barrieren...

Billede

 

Så lidt videre er vi kommet, men der er langt vej endnu..

Jeg har tilkaldt forstærkning de næste dage, så håber, vi kommet et langt stykke videre...

 

Updatering følger ...


0
0
Svar på denne tråd
 
 så må jeg hellere også skrive
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 09:23

Jeg har også fulgt med helt fra starten af i stilhed , men hold da fast hvor bliver det bare lækkert ! Det er også min drøm at købe en nedlagt landbgrug og så bygge om til hestehold, når jeg på et eller andet tidspunkt får penge til sådan et projekt ;)


Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa :)
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 09:57

hvad bruger i som ridehus bund? vi skal nemlig have ny..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tør slet ikke regne...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 16:47

Uha, vi tør slet ikke begynde, at regne på hvor meget vores ombygning har kostet os frem til nu... Selvom vi selv laver 99,9 procent af alt, så er materialer bare så dyre. Specielt, når vi køber 800 fundablokke og flere paller cement pr. gang

 

Tror den bedste tilgangsvinkel til et projekt, som dette, er den naive holdning såsom " det kan kun lige tage en mdr. eller to at lave en stald " .....

 

 

Vi er næsten færdig med den ene langside i hallen nu, men venter lige et par dage med flere billeder...

Jeg har ferie, da vores hoppe snart skal fole. Så da jeg alligevel ikke har lyst til at køre fra hende, så er der masser af tid til at skrue brædder på....

 

Med hensyn til bunden, bliver det en efterligning af cyklonsand. Det lokale stenbrud ( ellers hvad de lige hedder ) blander en lerholdig sandblanding. Har reden prøvet den i en lokal ridehal og den er super- som at ride på stranden...

Prisen har jeg dog ikke fået på den endnu, så det kan jeg ikke hjælpe med desværre...

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 misundelse er en grim ting,
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 19:23

men jeg må sige jeg er lidt misundelig, ville virkelig gerne have sådan en stald

Respekt for jeres hårde arbejde og hvor er det fedt med billeder :)

Så ved jeg hvad jeg skal gå efter når jeg er færdig med uddannelse og det hele.

Det bliver bare så lækkert for jer når det alt sammen er færdigt

Egen ridehal er vel enhver hestepiges drøm


Sælger 16" læder kombisadel mellem mod bred bom. Stand som ny!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 20:05

bare så flot, elsker når du ligger nye billeder ind af Jeres "lille" projekt.

Er stadig forundret over at I ikke er løbet sur i det endnu...

Lige en lille indskydelse, husk nu også hinanden, det kan man nemt glemme når man er igang med store projekter


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres søde ord...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 08:23

Tak for Jeres søde ord...

 

Både min mand og jeg trives bedst, når vi går ude og knokler. Dog har jeg flere gange været nød til at tage en fri eftermiddag, da jeg ikke kører på evighedsbatterier, som min mand gør.

Han kan slet ikke sidde stille og er til tider ved at give mig pip, når han spørg om vi ikke lige skal lave et eller andet kl 20 om aftenen!

 

Heldigvis arbejder jeg som selvstændig og har mange fridage. Det gør at jeg kan få reden og passet hus, inden han kommer hjem og vi skal bygge...

Men ja, der skal arbejdes på forholdet, når man bor i et projekt som dette. Min mand er jo ikke hestemennske, og jeg skal virkelig passe på ikke at lade hestene fylde hele vores hverdag...

Vi har været rimelige gode til at tage på kærstetur og planlægger en større rejse her til efteråret. Jeg trænger til en ferie og komme lidt væk fra støbemix, fundablokke og barierer brædder!

 

Nå, men må hellere tøffe ud i stalden, da vi fik føl i nat.. Sikker meget vi oplever her på stedet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger også med.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 02:32

Og har gjort det fra start, og med jeres perspektiv osv så er jeg glad for det ikke er min mand og jeg der er igang med dette projekt.

 

 

Vi er ikke byggemandbob udgaver og det tog mig 4 mdr at få min mand til at sætte 2 lamper op.

 

 

Jeg er vildt imponeret - og også en smule misundelig når man ser hvor lækkert en svinestald kan indrettes. I må ha vundet i lotto eller bare haft en kæmpe solid opsparing. Meget flot og imponerende må man sige.

 

 

Og så ville et billed af dit føl være på sin plads her.....

 

 

Fortsat god arbejdslyst - og sikke en flot terasse.


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

 

3 års halvblodshoppe sælges til godt hjem - skriv for mere info.

Evt. bytte med OLH Hoppe 4 år+

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rig på gode venner og hjælp...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 10:20

Terrassen er min mands gyldne projekt... Det hjalp virkelig på motivationen af få den færdig, så vi kan nyde det "gode" vejr.. hmm, det mangler vi vist...

 

Mht. økonomi, så havde vi en smule penge på hånden, men de var brugt inden det første halve år. Vores indkomst er ikke noget at råde hurra af, men vi dør heller ikke af sult..

Jeg tror, det vi "overlever" på økonomisk er min mands nærrighed... Vi er flittige kunder i Jem og kiks og kører gerne efter tilbud på brædder...

Vi har lavet så mange ting i hånden, som burde være blvet gjort med maskine... Men det er et sted hvor vi virkelig har kunnet spare penge..

 

Der er snart gået to år og vi er langt langt fra færdig med alle vores projekter.. Hvis vi havde økonomien til det, så tror jeg helt bestemt at vi havde betalt os til noget hjælp, så vi kunne blive færdig. Men det har vi desværre ikke, så vi knokler selv videre..

Dog skal det siges at vi har nogen fantastiske venner. Nogen har hjulpen med lys og el andre med at grave jord - det er vi "rig" på og tror vi kommer længere med det end penge på lommmen

 

Desværre er vi ikke kommet meget videre i hallen pga. føllet og alt den opmærksomhed den kræver... Så det bliver et billed af den i denne omgang ..


Billede

Er han ikke smuk?!!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Følle bølle
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 00:07

Jo det er han bestemt - har smuk sakken fået navn? Og hvordan går det videre i jeres projekt ?


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

 

3 års halvblodshoppe sælges til godt hjem - skriv for mere info.

Evt. bytte med OLH Hoppe 4 år+

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 17:31

Hvor er de søde :-)

 

 

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt videre,
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 23:23

Tak for de fine kommentarer

 

At avle var ikke noget jeg havde i tankerne, da vi købte stedet. Så at få føl i år var lidt af en oplevelse og det har krævet en masse opmærksomhed...

Vi har derfor slet ikke fået lavet så meget, som planlagt..

 

Føllet hedder Lauenborgs Calandon, men blandt venner er det bare Don Ib eller Ib

 

Nå, men tilbage til vores projekt - Vi har haft lidt svært ved at komme i gear, synes jeg.

Vejret har været godt, de fleste dage vi har haft fri, så vi har gået i haven og hygget.. Derudover har jeg været til undervisning to gange om ugen, da det jo er stævnesæson.

Så synes ikke vi er kommet så meget videre, men nogen billeder får I alligevel...

 

Først har vi pudset den næste boks op. ( kan kun anbefale, man pudser op, når det er varmt i vejret )

 

Billede

 

Billede

 

Og så til hallen...

 

Vi har brugt hele dagen i dag derinde, så har endelig fået sat skub i tingene..

 

Billede

 

Døren for enden beregner manden at mure op her til efterårret, hvilket jeg ser frem til!

 

Billede

 

Billede

 

Vi mangler så stadig hjørnet og kortsiden.Men kortsiden er vi nød til at vente med, til bunden er i, for den skal læsses igennem porten..

 

Billede

 

Vi havde planlagt at lægge bund og så lave barrieren bagefter, men så vendte vejert og vi tog den fornuftige fremgangsmåde istedet.

 

Synes lige jeg vil slutte af, med et billede af Ib. Han synes, det er mega træls hallen ikke er færdig, så han kan komme noget mere ud, når vejret er dårligt

 

Billede

 

Tak fordi I kiggede med... Flere billeder følger, når vi er komemt videre!

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehal
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 20:54

Husk, at der skal være 2 døre i hallen - én i hver ende. Ellers kommer brandmyndighederne efter jer.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 14:37

Mere opdatering :D


 

Camilla med
Golani Magen & Bonté Limbo

www.kogevejenshestepension.dk
www.olafsvellir.is

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdate??
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 19:20

Er meget enig med Camilla, hvordan skrider det frem?

Er bare en smule nysgerrig

 


~~Carisma og Anna <3~~

Fra d. 11/9-11!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny tråd....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 20:49

Da denne tråd er blevet tung, som en gravid elefant, og flere ikke kan åbne den mere, så har jeg oprettet en ny;

 

www.heste-nettet.dk/forum/34/32715/ 32715/

 

Håber i vil hoppe med over og følge vores projekter der...

 

MVH hende med evigheds hesteprojekterne


0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 19:31

Hold da op et projekt men hvor er det blevet lækkert....

 

Du har lige givet mig en idé, at jeg skal huske at tage billeder under vores eget lille stald projekt....


En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider