Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 køb af hest til stævner
Forfatter: 
Dato:  23-10-2019 09:38

jeg hsr længe ledt lidt efter en hest, jeg er 165 og 12 år, så jeg skal have en hest.

har forelsket mig i en, men den er 149 og målt som 1'er pony.

 

mit spørgsmål er bare: kan jeg stadig ride stævner efter jeg er blevet 16 på en 1er pony???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2019 10:36
Du rider bare imod andre voksne og teenagere, som rider på heste, eller kategori 1 ponyer som er "klasset op".

Afhængig af race kan der være spændende racestævner.

Og så er der typer af ridning, hvor folk er pivligeglade med, om ridedyret er 145 eller 154 cm i erkendelse af, at det sjældent er det, som afgør noget som helst.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Stævner på pony
Forfatter: 
Dato:  24-10-2019 15:30

Som Doc Who skriver, så kan du sagtens starte stævner på en pony, selvom du er over 16 - det er vi mange der gør :)

 

Du skal blot være opmærksom på, at det er lettest, når du rider dressur - dressurøvelserne er stort set ens (der kan være lidt forskel på volternes størrelser i de enkelte programmer), men ellers er der ikke noget som stopper dig.

I spring er det lidt anderledes, idet afstandene på banen jo er lavet efter hestenes skridtlængde, så hvis du vil springe hesteklasser på en pony, så skal du som regel ride ret stærkt :)

Og så kommer du sandsynligvis heller ikke op i de høje klasser.

 

Du skal altså gøre op med dig selv, hvordan du ønsker at konkurrere: er det bare noget du gør for sjov engang imellem - eller drømmer du om at turnere rundt til distriktsstævner hver weekend? Hvis det er det første, så siger jeg "go for it", hvis det er det sidste, vil jeg råde dig til at købe en større hest :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider