Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Stævne kategorier / Hest vs. 1'er pony
Forfatter: 
Dato:  29-12-2017 20:09

Hejsa.

 

Vi er sådan rimelig nye i den her rideverden her i familien.

Datteren på nu 7 år har gået til privat ridning i 3 år og er nu startet på rideskole 2 steder også.

 

(hvorfor 2 stedet?, det kræver en længere forklaring, som ikke er så relevant for spørgsmålet her). Anyway, det ene sted er meget seriøs undervisning hvor det andet sted nok er lidt mere hyggeridning.

 

Vi går kraftigt og overvejer om hun skal have en hest her til sommer hvor hun bliver 8. Vi har også fundet en hest (som er den hun rider på ved det seriøse ridested).

 

Dog er hesten 149/150 Cm. altså lidt for stor til at være 1'er pony.

 

Hesten er virkelig en god hest, og af flere heste eksperter (som kender både stedet hvor den er tilredet og hesten godt) siger at det er en fantastisk hest.

 

Spørgsmålet er så om den ene cm. gør noget? Hun rider endnu ikke konkurrence ridning, men det kommer. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Der går nok nogle år, men det skal nok komme.

 

Vil det være en stor ulempe at hesten ikke kan kategoriseres som pony? Vil der være mange stævner for en pige på 9 - xx år som hun ikke ville kunne deltage i når tiden kommer?

 

Tak for godt forum :-)

 

Mvh.

Lasse

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2017 12:56

Hvis den ikke kan måles som pony, så skal hun ride den som hest i konkurrencer, dvs. at hun kommer til at starte mod voksende, der formentligt har redet noget længere tid end hende. Hvis i mener hun vil starte konkurrencer, og måske også lidt mere seriøst, så synes jeg i skal finde en 1'er pony til hende.

Med mindre hun ikke forventes at blive så høj, så hun vil formeltligt alligevel skulle have en der er større, når hun bliver 15/16 år, uanset om hun får den lille hest eller en pony.

 

Så vidt jeg ved er der ikke noget til hindre for, at hun vil kunne starte heste stævner, men hun risikere at få nogle nederlag, fordi konkurrencen er for svær og konkurrenterne for dygtige. Children klasser (børn på heste) er der desværre ikke ret meget gang i her hjemme.

 

Jeg håber i finder den helt rigtige pony til hende, som hele familien kan få en masse gode timer med :-)

 


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hest vs. pony
Forfatter: 
Dato:  04-01-2018 15:09

Nu skal jeg ikke sige hvad der er det rigtige for jer - blot fortælle vores historie

 

Min datter har redet rigtig mange stævner, både i dresssur og spring, på pony(siden hun var 8-9år), hun har fået mange venner fra nær og fjern, og utrolig mange gode oplevelser, med de jævnalderne ponyvenner.

Sidste år fik hun en hest(da hun var blevet alt for lang til ponyen og gik ind i hendes 16.år) selvom det var slemt at skulle af med ponyen.

Så nu kører vi til hestestævner, selvom det er fint, er der nu ikke helt den samme stemning, og det er svært at konkurrere med de voksne. Jeg ved nu at min datter for alt i verden ikke ville have undværet ponyårene.

 

Mvh X-Ponymor

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2018 21:27

For det første er jeg enig med de andre, hun vil få meget mere fornøjelse af en pony. Hvis hun vil starte stævner er ponyklasser at foretrække, der bliver der taget hensyn til at det er børn, der starter. Skal hun starte på en hest, skal hun starte mod voksne, og der bliver der ikke i samme grad taget hensyn til, at hun er et barn.

Derudover synes jeg at en hest på 150 cm er lidt for stor til en 8-årig, også selvom det er en god hest. Når man er 8 år gammel, skal man have en pony, man kan magte og det kan være svært med en hest på den størrelse. Jeg ville foreslå, at I købte en stor kategori 2-pony eller en lille kat.1-pony, dvs. en pony på ca. 140 cm. Den passer bedre til hende i størrelsen, så hun nemmere kan ride den, og den vil også være lettere for hende at håndtere fra jorden.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider