Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Hest eller rytter som licens følger
Forfatter: 
Dato:  08-05-2016 06:47

Hej piger,

 

Hvordan forholder til sig? Jeg er startet på en sindsyg lækker vallak som lige nu går C stævner LA2-4. Jeg har ingen stævneerfaring. Skal jeg opkvalificeres og starte med at ride LC eller kan jeg starte på ham, hvor hans niveau er nu altså C stævne LA?

 

Tak :)

 

Nenya


Blev mor tirsdag 01.09.09 kl. 18.59 til en skøn pige som var 54 cm lang og vejede 3870 gram.


Min elskede hund - hvil i fred 21/04-2007-25/6-2009


Hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 09:30

Har du selv rytterlicens eller har du haft tidligere (er du født før 1987 og kan dokumentere, at du tidligere har haft licens efter de gamle regler eller er du over 14 år og har tidligere erhvervet licens efter de nye regler og kan dokumentere dette)? Hvis nej, så skal du have taget rytterlicens før du kan starte C-stævner og højere. Du kan læse nærmere om licens på DRFs hjememside.

D-stævner og lavere kan du starte uden licens.

 

Du kan sagtens starte med at ride LA-klasserne, man behøver ikke at starte med de laveste og arbejde sig igennem. Rigtig mange springer eksempelvis LB'erne over, særligt på de unge heste, fordi linjeføringen er lidt knudret og går således direkte fra LC'erne til LA'erne.

 

OUT-reglerne vil til D-stævner ikke være en hindring, idet de gælder ekvipagen.

Indimellem vil der til stævnerne være skærpede udelukkelseskriterier a la "Hesten, rytteren eller ekvipagen må højst være kategori X" eller Ekvipagen må ikke have opnået placering i sværhedsgrad X", men det vil heller ikke være et problem for dig, når hesten ikke er på højere niveau - Som ekvipage er I ikke udelukket, som rytter er du ikke udelukket og hesten alene er næppe heller, når den ikke har startet højere end sværhedsgrad 1 og 2.

 

Du kan tjekke reglementerne her: www.rideforbund.dk/Ridesport/ Reglementer.aspx

Både sværhedsgrader og udelukkelseskriterier findes i Alm. Bestemmelser.

 

Og slutteligt skal du være medlem af en rideklub under DRF for at kunne starte stævner.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider